آزادی مطبوعات تحت COVID-19 مستند در آسیا

ویژه, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, مطبوعات, آزادی, TerraViva سازمان مل

توسط AKHSHIJNEWS در 16 خرداد 1399
ویژه, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, مطبوعات, آزادی, TerraViva سازمان ملل متحد

آزادی مطبوعات

Jerald Aruldas, a journalist from the southern state of Tamil Nadu, and his colleague, were held by city police for 9 hours for reporting on stories around alleged government corruption around the food aid distribution system and how doctors in Coimbatore faced food shortages while working during the COVID-19 lockdown. Courtesy: Jerald Aruldas

Jerald Aruldas یک روزنامه نگار از جنوب ایالت تامیل نادو و همکارش برگزار شد توسط پلیس شهرستان برای 9 ساعت برای گزارش در داستان سراسر اتهام فساد دولتی در اطراف مواد غذایی کمک سیستم توزیع و چگونه پزشکان در Coimbatore در مواجهه با کمبود مواد غذایی در حالی که کار در طول COVID-19 مستند. حسن نیت ارائه میدهد: Jerald Aruldas

دولت ساخته شده اند رسانه ها "قربانی" در سراسر آسیا با هدف قرار دادن روزنامه نگاران که به سادگی گزارش در مورد شکست و یا کاستی های رهبری خود را در طول coronavirus همه گیر آزادی مطبوعات کارشناسان هشدار داده اند.

"دولت باید گفت که اورژانس واقعی ناشی از این بیماری همه گیر ساخته شده است که لازم است برای آنها برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست که ممکن است به عنوان مثال باعث وحشت" استیون ساقی آسیا هماهنگ برنامه در کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) گفت: IPS. "البته در حداقل برخی از موارد آن است دولت تصمیمات خود را که منجر به سردرگمی و وحشت و رسانه ها به سادگی تبدیل به قربانی."

ساقی به صحبت کرد IPS پس از درخواست تجدید نظر توسط کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر میشل باشله که روز چهارشنبه هشدار داد که سانسور تبدیل شده است بیشتر شدید در کشورهای در سراسر آسیا تحت این بیماری همه گیر. او درخواست دولت ها در سراسر جهان را "متناسب" اقدامات در مورد کسی که در حال پخش اطلاعات نادرست است و این اقدامات باید مطابق با الزامات "قانونی ضرورت تناسب [و خدمت] مشروع بهداشت عمومی هدف".

"هنگامی که شما یک مقام پلیس تعریف ضرورت بازداشت یک فرد و بازداشت بر این اساس است که حزب حاکم سیاستمدار آمد به ایستگاه پلیس به صورت فایل در برابر فرد وجود دارد که بسیار نگران در مورد چگونه مقامات تفسیر ضرورت دین و قانونی" سعد حمادی منطقه ای فعال از جنوب آسیا را بدست آورد در سازمان عفو بین الملل گفت: IPS.

او صحبت کردن در مورد وضعیت روزنامه نگار بنگلادشی Shafiqul اسلام Kajol که تا به حال ناپدید شد و تقریبا دو ماه قبل از او "بر" گرفته شده و به بازداشت پلیس — فقط در زمان برای روز جهانی آزادی مطبوعات.

قبل از Kajol ناپدید شدن و متعاقب آن دستگیری او در حال حاضر در مواجهه با اتهامات تحت بنگلادش بسیار بحث برانگیز امنیت دیجیتال عمل می کنند.

وجود موارد مشابه در سراسر آسیا.

در مه, IPS گزارش در تعدادی از موارد در هند که در آن روزنامه نگاران نیز دستگیر و یا بازداشت برای نقد دولت است.

در هند جنوبی تامیل نادو روزنامه نگار Jerald Aruldas و عکاس M Balaji بازداشت شده بود به مدت 9 ساعت پس از یک سری از قطعات که در معرض فساد در دولت کمک غذایی توزیع سیستم و مسائل مواد غذایی که پزشکان در Coimbatore شهرستان مواجه شده است. خود ویرایشگر اندرو سام رجا Pandian شد و پس از آن دستگیر و منتشر شد اما به اتهام چندین بخش از قوانین کیفری و همچنین به مدیریت بحران, قانون سال 2005 برای انتشار داستان.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر (OHCHR) سوابق نشان می دهد دولت در 12 کشور در سراسر آسیا در حال هدف قرار دادن روزنامه نگاران و یا هر کسی که در بیان انتقاد خود را در مورد این بیماری همه گیر پاسخ: بنگلادش کامبوج و چین و هند و اندونزی و مالزی و میانمار و نپال و فیلیپین و سریلانکا و تایلند و ویتنام است.

برای مردم در تمام 12 کشورهایی که این دستگیری ها جای گرفته اند خفقان از آزادی مطبوعات است که جدید نیست. به گفته گزارشگران بدون مرز آزادی مطبوعات سال 2020 شاخصتمام 12 کشور رتبه بسیار کم با مالزی و نپال بودن حداقل محدود کننده در میان گروه و چین و ویتنام که برخی از مهمترین و محدود.

'خبر جعلی' استفاده می شود به عنوان بهانه ای برای محدود کردن آزادی مطبوعات

در همه این کشورها اتهامات برخی از تغییرات از استعاره است که هر گونه انتقاد است "اخبار نادرست". دولت در حال ساخت دستگیری یا بازداشت کسانی که صحبت کردن با این بهانه که خود را به اصطلاح "خبر جعلی" تحریک وحشت در میان جوامع است. در کامبوج یک کودک به عنوان جوان به عنوان 14 دستگیر شد همراه با 30 نفر دیگر به صورت های تفسیر در رسانه های اجتماعی.

در بنگلادش و چین و هند و سلامت پرسنل روزنامه نگاران و شهروندان عادی بوده اند یا دستگیر و برای ابراز نگرانی های مشابه در مورد مربوطه دولت پاسخ, یا عدم آن. در نپال یک بوروکرات دستگیر شد نخوری دولت در پاسخ به COVID-19 بحران است.

"این غیر قابل قبول است که حتی یک نفر مورد آزار و اذیت مشروع اعمال حق خود برای آزادی بیان اما از ماه مارس سال جاری, حداقل 16 روزنامه نگاران بازداشت شده و یا شکایت در اتهامات عنوان شده است که در مغایرت با حقوق حفاظت شده تحت قانون بین المللی آزادی بیان" حمادی از سازمان عفو بین الملل گفت: IPS.

شیلی گفت: این بسیار مهم باقی می ماند هوشیار و مراقب باشند در مورد اطلاعات غلط در این زمان. در طول چند هفته اول از coronavirus بحران — حتی قبل از آن نامیده می شد یک "بیماری همه گیر" — اطلاعات غلط در اطراف این بیماری در حال تبدیل شدن به یک نگرانی مهم. در پاسخ به این, سازمان جهانی بهداشت راه اندازی شد EPI-برد که به کاربران ارائه اطلاعات به موقع فیلتر کردن بیش از حد اطلاعات بدون راه حل.

در حال حاضر مشکل موجود

در حالی که OHCHR بیانیه آمد تقریبا شش ماه به کروناویروس بحران های کارشناسان بوده است زنگ زنگ زنگ در مورد این موضوع برای برخی از زمان در حال حاضر.

در ماه مه در حالی که رعایت جهانی آزادی مطبوعات روز حمادی نوشت که این مهم باید هوشیار در برابر کسانی که "بهره برداری" از این لحظه به گسترش اطلاعات غلط اما هشدار داد که "برخی از دولت ها خود را با بهره برداری از این لحظه به سرکوب اطلاعات مربوطه را ناراحت کننده برای دولت و یا استفاده از این وضعیت به عنوان بهانه ای برای سرکوب صداهای منتقد".

ساقی از CPJ گفت: IPS است که این کشورها که در حال حاضر مسلح با استعاره از "اخبار نادرست" به اتهام روزنامه نگاران. و همه گیر تنها تشدید آن است.

"اضافی اضطراری قوانین و احکام افزایش فشار بر روزنامه نگاران به عنوان دولت افزایش تلاش ها برای کنترل جریان اطلاعات" باتلر گفت. "در بسیاری از موارد آنها را با استفاده از این قدرت برای رفتن پس از روزنامه نگاران که گزارش کاستی در پاسخ دولت به این بیماری همه گیر. در برخی موارد اتهامات علیه روزنامه نگاران شده اند فوق العاده خرده."

در تجدید نظر شیلی هشدار داد که سران دولت باید با استفاده از بحران "برای محدود کردن مخالفان و یا جریان آزاد اطلاعات و بحث است."

"تنوع ديدگاه را پرورش درک بیشتری از چالش های ما و کمک به ما در بهتر غلبه بر آنها" او گفت:. "این نیز کمک خواهد کرد که کشورها به یک بحث پر جنب و جوش در ریشه علل و شیوه های خوب نیاز به غلبه بر دراز مدت اجتماعی و اقتصادی و دیگر اثرات. این بحث بسیار مهم است برای کشور به ساخت بهتر پس از بحران."



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن