جوانب مثبت و منفی از یک سوپر تنظیم کننده – در مورد اسپانیایی تنظیم کننده

اقتصاد و تجارت انرژی, سرفصل, امریکا لاتین و کارائیب, تجارت و سرمایه گذاری

نظر

لئوناردو بلتران و آندرس Chambouleyron غیر مقیم همراهان در موسسه آمریکا واقع شده در La Jolla, California.

جلسه فوق العاده مجلس سنا جمهوری مکزیک, ژوئن 29 سال 2020 است. اعتبار: Senado de Mexico.

LA JOLLA, California, ایالات متحده, Jul 20 سال 2020 (IPS) – در 10 ژوئن 2020 سناتور ریکاردو Monreal رئیس جمهور سیاسی هماهنگی هیئت سنای مکزیک ارائه یک طرح قانونی اصلاح ماده 28 سیاسی اساسی ایالات متحده مکزیک به منظور خوشه در واحد تنظیم کننده اقتصادی رقابت در ارتباطات از راه دور پخش و انرژی بخش است.

ابتکار اندیشد ایجاد موسسه ملی بازار و رقابت برای رفاه اجتماعی “INMECOB” به عنوان مستقل در قانون اساسی بدن با هویت حقوقی فنی و عملیاتی و مدیریت استقلال است که جایگزین موسسات زیر:

  1. فدرال کمیسیون اقتصادی رقابت (“COFECE”)
  2. انرژی کمیسیون تنظیم مقررات (“CRE”)
  3. فدرال مخابرات موسسه (“IFT”)

هدف اصلی از این طرح که به منظور کمک به سیاست ریاضت اقتصادی از رئیس جمهور لوپز Obrador دولت با ادغام این سه تنظیم کننده است که اگر چه آنها به اشتراک گذاری برخی از مشخصات کلی و اهداف نهایی کالا و/یا خدمات ارائه آنها متفاوت است.

سه تنظیم کننده در نظر گرفته شده برای اطمینان حاصل شود که رفاه اجتماعی است که حداکثر از طریق رقابت اقتصادی در هر بخش به عنوان مثال با تضمین دسترسی رایگان برای رقبا در مواردی که با توجه به ویژگی های زیرساخت های آنها به طور طبیعی تمایل به تبدیل شدن به انحصارات (یعنی شبکه های برق یا گاز خطوط لوله که در آن تکثیر زیرساخت را در نتیجه هزینه بسیار بالاتر به مصرف کننده نهایی).

اگر چه چارچوب قانونی از سه رگولاتور در شرایط رقابت, همان, هر موسسه شامل مجموعه ای متفاوت از فرآیندهای است که می تواند در مختلف ارزیابی استاندارد است که می تواند مجازات و یا به نفع افراد به سادگی با توجه به این تفسیر و فرهنگ سازمانی از هر نهاد در سوال.

به همین ترتیب مدیریت اداری از نظر تدارکات کالا و خدمات و مواد و تجهیزات ارتباطات اجتماعی در میان دیگر توابع می تواند بهینه سازی با ادغام آنها را به یک نهاد است.

ابتکار تخمین می زند که از ادغام سه نهاد و پس انداز 500 میلیون پزو در هر سال (22 میلیون دلار) به دست آمده می تواند به عنوان یک نتیجه از کاهش در نیروی کار و بودجه عملیاتی از هر دو COFECE و IFT که در آن 79.6% توسط برش 440 موقعیت (1 در 5 کارکنان) و بقیه می آیند و از خدمات عمومی و یا هزینه های عملیاتی.

ابتکار همچنین استدلال می کند که علاوه بر سود مالی وجود خواهد داشت کاهش خطر در تصرف تنظیم توسط بخش خصوصی اهمیت نسبی برخی بخش خواهد بود کاهش در فعالیت های نظارتی بدن.

با توجه به این که سناتور Monreal پروژه به نقل از کمیسیون ملی بازار و رقابت از اسپانیا به عنوان سابقه برای تحکیم رقابت مقامات و بخش رگولاتور در یک بدن ما تجزیه و تحلیل در جزئیات این مورد خاص و بالقوه آن نرم افزار به این مورد.

نقش کمیسیون ملی بازار و رقابت در اسپانیا

با توجه به اینترنت خود را, پورتال به تازگی ایجاد شده (2013) کمیسیون ملی بازار و رقابت (CNMC) با هدف تضمین حفظ و ارتقاء عملکرد مناسب و شفافیت بازار حصول اطمینان از وجود رقابت موثر و دفاع از منافع مصرف کنندگان و شرکت ها.

آن است که یک بدن با خود شخصیت حقوقی تحت کنترل پارلمانی که تضمین استقلال خود را از دولت قانونی و یقین است.

این CNMC نتیجه ادغام سابق رقابت های ملی کمیسیون (CNC) ایجاد شده در سال 2007 با بخش رگولاتور – ملی کمیسیون انرژی (CNE), بازار ارتباطات راه دور کمیسیون (CMT) کمیته راه آهن و مقررات (CRF) دولت شورای رسانه های سمعی و بصری (CEMA) کمیسیون ملی از پستی بخش (CNSP) و در نهایت به فرودگاه اقتصادی مقررات کمیسیون (CREA).

توابع از رقابت های ملی کمیسیون (CNC) اساسا سه) در تعقیب رفتارهای ضد رقابتی از جمله collusive رفتارها و سوء استفاده از موقعیت غالب ب) کنترل عملیات با تمرکز اقتصادی (قبل از کنترل ادغام و یا ادغام) و ج) ارتقاء رقابت در آن متمرکز بازار از طریق آزادسازی و یا بیشتر باز است.

به طور مشابه, ملی کمیسیون انرژی (CNE) ایجاد شده در سال 1998 به عنوان آن ضروری ماموریت برای اطمینان از موثر رقابت در سیستم های انرژی که شامل بازار برق و همچنین به عنوان بازار برای هر دو مایع و گازی هیدروکربن (گاز و نفت).

این CNE تنظیم تعرفه ها و کیفیت خدمات در انحصار طبیعی (برق و گاز توزیع و شبکه حمل و نقل) اما همچنین ترویج رقابت در آن بخش که در آن رقابت موثر بوده است (گاز و برق تجاری) و حل و فصل درگیری یا اختلاف بین بازار های مختلف عوامل (دسترسی به شبکه حمل و نقل).

از سوی دیگر اهداف بازار ارتباطات راه دور کمیسیون (CMT) ایجاد شده در سال 1996 بودند) به داور بین اپراتورها در صورت درگیری مانند شبکه اتصال ب) برای کنترل انطباق با خدمات جهانی تعهدات c) به اختصاص شماره به اپراتور d) به اتخاذ اقدامات برای اطمینان از رقابت آزاد بین اپراتورهای e) برای تنظیم نرخ برای تنظیم خدمات f) برای تنظیم اتصال اتهامات بین شبکه های g) به اعمال تحریم قدرت ثانیه) برای انجام تجزیه و تحلیل و تعریف بازار و در نهایت من) به مختصات توابع آن با رقابت های ملی کمیسیون.

در نهایت هدف از این کمیته برای راه آهن و مقررات (CRF) دولت شورای رسانه های سمعی و بصری (CEMA) کمیسیون ملی برای پستی بخش (CNSP) و کمیسیون برای فرودگاه های اقتصادی و مقررات (CREA) بودند به تنظیم هر یک از بازارهای با تنظیم تعرفه ها که در آن رقابت امکان پذیر نخواهد بود و deregulating و ترویج رقابت بود که در آن از لحاظ فنی امکان پذیر و مطلوب است.

ایجاد این نهادهای نظارتی بود که با توجه به خصوصی از دولتی و خدمات عمومی در شرکت, پایان انحصار دولتی و نیاز به اسپانیا برای انطباق با اتحادیه اروپا.

بهره برداری از CNMC

این CNMC تمرینات توابع آن از طریق دو دولتی: شورا و رئیس جمهور است که شورای ریاست رئیس جمهور. شورای یک دانشگاهی تصمیم گیری بدن ساخته شده از ده عضو منصوب شده توسط دولت با این پیشنهاد از اقتصاد و رقابت وزیر و شامل افراد شناخته شده و اعتبار و صلاحیت حرفه ای پس از نامزد به نظر می رسد قبل از اینکه مربوط به کمیسیون کنگره از نمایندگان. دستور برای 6 سال غیر قابل تجدید است و موضوع به سخت ناسازگاری رژیم است.

این شورا می تواند عمل کند در عمومی و یا در اتاق. برای این منظور آن است که سازمان به دو اتاق: یک اختصاص داده شده به مسائل رقابت (رقابت اتاق) و دیگری برای نظارت و تنظیم بخش ها (مقررات نظارت اتاق). مجمع عمومی ساخته شده است تا از همه اعضای شورا و به ریاست رئیس جمهور است.

علاوه بر این CNMC دارای چهار جهت آموزش: رقابت; انرژی; مخابرات و بخش سمعی و بصری و همچنین حمل و نقل و پستی بخش به عنوان نشان داده شده در جدول زیر.

چه هستند مزایای استفاده از تثبیت بدن ؟

استدلال استفاده شده توسط دولت اسپانیا برای توجیه تحکیم روند رقابت اقتدار و بخش رگولاتور در یک بدن واحد هستند و اساسا زیر است: 1) تضمین حقوقی یقین و اعتماد نهادی, 2) جلوگیری از غیر ضروری تقلید از کنترل هر یک از اپراتور و متناقض تصمیم گیری در همان ماده 3) امکان استفاده از اقتصاد مقياس و تنظیم اداره بخش احداث یک مجتمع چشم انداز از نظر مقررات و دفاع از رقابت برای انطباق با آن به تغییراتی که رخ داده است در محیط اقتصادی به نفع مصرف کنندگان 4) هدف اثربخشی و بهره وری عقلانی و چابکی بی طرفی و شفافیت 5) متحد کردن معیارهای ارائه متعادل و جامع راه حل به مشکلات مصرف کننده, 6) تنظیم عملیات سازمان تنظیم مقررات به مقررات اتحادیه اروپا به خصوص در زمینه ارتباطات و انرژی بخش, به دنبال یک بازار بزرگتر یکپارچه سازی بازار واحد اروپایی.

به طور خلاصه آنچه که آنها به دنبال به صرفه جویی در هزینه های اداری ساده و مدیریت شفاف تر اجتناب از تقلید و جلوگیری از به طور بالقوه نظرات متناقض با وحدت معیار در یک سازمان واحد.

تجزیه و تحلیل اقتصادی و برنامه به این صورت

ایجاد اصلی تنظیم کننده بخشی که تنظیم انرژی و راه آهن و بنادر و پستی بازار رخ داده است با توجه به نیاز تولید شده پس از خصوصی سازی دولت سابق انحصارات با تبدیل شدن به انحصارات خصوصی.

بخش قوانین و مقررات در این مورد است که اساسا ex-ante مقررات است که به آن بخش از بازار در نظر گرفته انحصارات طبیعی که قادر به رقابت با توجه به فن آوری خود را. این بخش به طور معمول برق و توزیع گاز و شبکه حمل و نقل و همچنین به عنوان شبکه تلفن ثابت قبل از فوران از تلفن همراه و اینترنت است.

در این موارد تنظیم شده است ex-ante به دلیل آن است که قبل از مشاهده چگونگی رفتار بازار پس فرض بر این است که انحصار طبیعی (تعریف) نمی توانند به رقابت بپردازند و در نتیجه نرخ های خود را باید تنظیم شود و آنها باید با ارائه خدمات خود را با حداقل سطح قابل قبول کیفیت.

بدن مسئول دفاع و ترویج رقابت از سوی دیگر تمرینات نظارت و در نهایت نیز مقررات اما از یک نوع پست در این بازار است که در آن ضد رقابتی رفتار مشاهده شده است. در این مورد درمان (به عنوان مثال تحریم ها یا ممنوعیت تعهدات و غیره.) اعمال می شود پس از مشاهده چگونه رقابتی بازار است نه قبل از دلیل آن است که ممکن است برای پیش بینی چه رقابتی بازار خواهد شد قبل از مشاهده چگونگی شرکت های رفتار در آن بازار است.

احتمالی دخالت دولت در بازار است که به طور معمول پس از مشاهده و تایید ضد رقابتی رفتار با اقتدار.

این است که برای این دو دلیل است که هر دو نوع سازمان (رقابت و بخش تنظیم کننده) به طور معمول جداگانه: طبیعت خود متفاوت است چرا که آنها در خدمت بازار و/یا شرکت های با ویژگی های مختلف و یا فن آوری است. برخی انحصارات طبیعی است که نیاز به ex-ante تنظیم نرخ و کیفیت با توجه به فن آوری عدم امکان رقابت و دیگران کار در بازار هستند که به اندازه کافی رقابتی و که نیاز به نظارت و (در نهایت) ex-post مقررات برای تزریق بیشتر رقابت است که در طبیعت غیر ممکن است برای رسیدن به در ،

در حالی که وجود دارد بخش در بخش تنظیم شده که به طور بالقوه رقابتی مانند تولید نسل و تجاری سازی گاز طبیعی و برق که در آن بخش تنظیم کننده به طور معمول قدرت را ex-post مقررات توسط deregulating بالقوه بازارهای رقابتی رقابت سازمان ها و مقامات به اعمال چنین سیاست.

گفت: پس از این همه هیچ استدلال (اقتصادی حداقل) که توجیه تصویب یک سوپر نظارتی بدن که باعث رقابت اقتدار و بخش تنظیم کننده.

بررسی استدلال های مطرح شده توسط مقامات اسپانیایی در بخش قبلی آن به راحتی می توان تایید کرد که: 1) تمام مزایای استفاده است که یک تنظیم کننده تک ظاهرا نیز نشان داده می شود توسط دو جداگانه تنظیم کننده: یک رقابت قدرت در یک طرف و دیگری چند بخش تنظیم کننده دیگر که تنظیم انحصارات طبیعی, 2) در واقع CNMC با این نسخهها کار با 2 سوئیت رقابت سوئیت و نظارتی نظارت مجموعه هر مجموعه با آن جهت از آموزش هایی که در عمل به طور جداگانه.

ظاهرا و با قضاوت بر اساس این استدلال اختیار داشت توسط مقامات اسپانیایی تنها مزیت است که ایجاد یک سازمان را ارائه دهد (در علاوه بر این به تبعیت از مقررات) خواهد بود که یک هیئت مدیره و یک رئیس جمهور اجتناب از تقلید و کاهش هزینه های اداری.

روشن است که برای این مورد هیچ یک از این دو آشکار مزایای مطرح شده توسط مقامات اسپانیایی خواهد درخواست, پس از یک طرف وجود ندارد USMCA مقررات الزام به اتخاذ مشابه اندازه گیری (کانادا و ایالات متحده باید جداگانه مقامات) و هیچ تضمینی وجود ندارد که تحکیم زمان رقابت اقتدار و بخش رگولاتور به یک بدن خواهد شد در نتیجه کاهش هزینه های اداری.

این CRE مکزیک نیز قدرت به دور از درآمد حاصل از حقوق و استفاده می کند که در حال تاسیس برای خدمات خود را برای تامین مالی کل بودجه و یک اعتماد عمومی در آن کمک خواهد کرد باقی مانده از مازاد درآمد که در آن به جمع آوری معادل سه برابر بودجه سالانه خود را و اگر وجود دارد منابع اضافی این منتقل خواهد شد به خزانه فدراسیون.

این به این معنی است که CRE عملیات نمایندگی نمی کند یک بار برای امور مالی عمومی و هزینه خود کفا از پرداخت آن تنظیم شده توسط دریافت خدمات. این CRE علاوه بر نظارتی دستور در مسائل اقتصادی است دستور به ایجاد مقررات فنی به آدرس قابلیت اطمینان و ثبات و امنیت در عرضه و تامین انرژی الکتریکی و خدمات فنی ویژگی که نمیشه به اشتراک گذاری با دیگر دو مکزیکی موسسات.

در خلاصه تحکیم پروژه ارائه شده به نظر نمی رسد قادر به تضمین هر یک از این اهداف به دنبال آن هستند نه کاهش هزینه های اداری و نه کمتر تصرف قدرت توسط مقامات. در واقع تحکیم به یک آژانس می تواند تولید یک روبنا با بیشتر تکراری از کسانی که امروز وجود دارد و هیچ چیز تضمین می کند که این سازمان جدید خواهد بود کمتر در معرض ابتلا به تصرف توسط بخش تنظیم شده.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de