ارائه آموزش و پرورش در حمایت از سنگال با دختران

آفریقا توسعه و کمک ویراستاران’ انتخاب, آموزش و پرورش, ویژه, جنس, سرفصل های منطقه ای دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

آموزش و پرورش

In Senegal, although gender parity has been achieved in favour of girls in primary education, the dropout rate at secondary school among female learners is high and few older girls remain at school and complete their education. Credit: Mikaila Issa/IPS

در سنگال اگر چه جنسیتی برابری به دست آمده است به نفع دختران در مدارس ابتدایی آموزش و پرورش, نرخ ترک تحصیل در دوره متوسطه در میان زن آموزان بالا است و تعداد کمی از دختران مسن تر باقی می ماند در مدرسه و تکمیل آموزش و پرورش است. اعتبار: Mikaila عیسی/IPS

هنگامی که فاطمه* باردار شد در وسط سال تحصیلی و کاهش یافته است او را طرد توسط پدر و مادر خود را. او یک داستان است که می تواند به پایان رسید به عنوان یکی دیگر از آمار از نرخ ترک تحصیل در میان زن آموزان در سنگال.

اما Fatoumata سقوط یک عضو از Siggil Jiguen شبکهیک سازمان غیر دولتی است که به ترویج و محافظت از حقوق زنان در سنگال شنیده در مورد فاطمه داستان از افسران بهداشت در Keur Massar سلامت پست. او با نزدیک شدن به مقامات شهرداری برای کمک.

مصطفی Mbengue شهردار Keur Massar شهرداری ارائه حمایت مالی و معنوی برای فاطمه را قادر می سازد خود را برای دریافت مراقبت های دوران بارداری. و تلاش های مشترک از سقوط و Mbengue نیز متقاعد فاطمه از پدر و مادر به استقبال دختر خود را به خانه. Mbengue نیز متعهد به کمک فاطمه در ادامه مطالعات خود را پس از زایمان.

این یک پایان خوش برای فاطمه.

هر چند بسیاری از دختران دیگر در این کشور غرب آفریقا صورت واقعیت های مختلف.

با توجه به سازمان ملل متحد, آموزشی, علمی و فرهنگی سازمان (یونسکو)اگر چه جنسیتی برابری به دست آمده است به نفع دختران در آموزش و پرورش ابتدایی که در آن برای هر 100 پسران ثبت نام وجود دارد در حدود 104 دخترانه, نرخ ترک تحصیل در دوره متوسطه در میان زن آموزان بالا است.

“ترک تحصیل است به طور قابل توجهی مشترک نه تنها در انتقال از اولیه به ثانویه بلکه در آموزش متوسطه” مشاهده یونسکو در آن 2011/12 مشارکت جهانی برای دختران و زنان آموزش و پرورش برگه.

در کنار چالش های اقتصادی یونسکو اشاره بارداری و اوایل ازدواج به عنوان برخی از دلایل که چرا دختران نمی ماند و در مدرسه و تکمیل آموزش و پرورش است.

فاتو Gueye سکک از ائتلاف سازمان انرژی برای دفاع از آموزش عمومی (COSYDEP سنگال) گفت: IPS 2016 چند بعدی بررسی ویژگی های دسترسی محدود به آموزش و پرورش برای زنان و دختران به ازدواج زودهنگام در میان دلایل دیگر.

به نقل از یک سال 2017, سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) گزارش سکک گفت: 25 درصد از دختران 15 تا 19 ساله ازدواج کرده بودند در سال 2014 در مقایسه با 4.6 درصد از پسران در همان گروه سنی است.

“در سنگال جنسیتی شاخص است که هنوز هم در برابر دختران” سکک گفت: IPS.

به عنوان یک نتیجه گفت: سکک مقیاس بی سوادی به ویژه در میان زنان در مناطق روستایی سنگال نیز علامتی از فقیر دسترسی به آموزش و پرورش است. با توجه به یونسکو سنگال با سواد رای دادن برای جمعیت در سن 15 سال و بالاتر است 64.81 درصد برای مردان و 39.8 درصد برای زنان است.

“این پدیده همچنان بسیار مکرر در میان زنان در مناطق روستایی که در آن تنها 25.9 درصد از آنها سواد” سکک گفت.

سکک گفت: یک 2014 منطقه ای تجزیه و تحلیل این پدیده نشان می دهد که مناطق زیگوینچر (62.3 درصد) و داکار (61.9 درصد) بهترین نرخ سواد. در مقابل مناطق ماتم (24.9 درصد) تمبکوندا (26.6 درصد) دیوربل (29.8 درصد) و کلدا (33.1 درصد) ایستادگی با پایین ترین نرخ.

به نقل از یک OECD گزارش سکک گفت: پس از سال 2016 ثبت نام در سواد عملکردی مراکز که به استعفا یک شانس دوم در یادگیری کاهش یافته است بیش از نیمی از. تعداد زبان آموزان – 92.5 درصد از آنها زن بودند کاهش یافته است از 34,373 به 15,435.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبت به این منصه به ناکافی بودن مقدار کلی بودجه از سوی وزارت آموزش و پرورش, سواد جوانان و بزرگسالان آموزش و پرورش ابتداییاست که زیر 1 درصد از هزینه های عمومی در آموزش و پرورش ملی.

“در این راستا 2007 باماکو کنفرانس [آفریقایی کنفرانس منطقه ای در حمایت از جهانی سواد آموزی] در تامین مالی غیر رسمی آموزش و پرورش توصیه شده است که افزایش این نسبت به 3 درصد” گفت: سکک.

سکک نیز رئیس آموزش و پرورش موضوع ارائه برای خوب سنگال مبارزات انتخاباتی مبتنی بر شواهد در حمایت و پلت فرم های ارتباطی است که به ترویج سلامت, حقوق و رفاه زنان و دختران.

طراحی شده توسط زنان ارائه های مختلف و شرکای بخشی از کمپین فعالیت برای کمک به این کشور در دستیابی به هدف 4 از اهداف توسعه پایدار – دسترسی به آموزش با کیفیت برای همه است. تیاو کمپین خواستار افزایش بودجه برای مدرسه مبتنی بر آموزش بهداشت باروری به نگه داشتن افراد جوان در مدرسه است.

با توجه به سکک پس از راه اندازی از تحویل به صورت خوب, کمپین مقامات هدفمند شهرداری موفق شده اند در پرداختن به مسائل مربوط به آموزش و پرورش و بهداشت جنسی و باروری.

“به عنوان مثال [Mbengue] شده است اعلام کرد” شهردار قهرمان از آموزش توسط همسالان خود. در واقع شهردار تعهد به افزایش بودجه اختصاص داده شده برای بهداشت باروری نوجوانان و جوانان و خودش را اعلام سخنگوی این علت به هموطنان خود نمایندگان مجلس شورای ملی را,” او گفت:.

سکک تاکید بر نقش مهم زنان در خانواده و در جامعه به طور کلی و اضافه کرد که بیشتر تحصیل او مهم تر جایگاه خود در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه است. او گفت: جامعه ای که در آن درصد از زنان تحصیل کرده است و دارای فرصت های بیشتر برای دسترسی به دانش اقتصادی و بهداشتی و فرهنگی از دارایی های ساخته شده تا عمدتا از سواد زنان است.

“در خانواده, نقش مادر در موفقیت تحصیلی فرزندان در خانواده شده است و موضوع مطالعات متعددی که نشان داده اند که کودکانی که مادر یک سطح معینی از آموزش و پرورش هستند بیشتر احتمال دارد که موفق مطالعات از کسانی که بی سواد است,” او گفت:.

او گفت: سنگال با 10 سال به آموزش و پرورش و برنامه های آموزشی که در محل قرار داده یک استراتژی مهم و منابع برای دستیابی به برابری ظرف مهلت از آموزش و پرورش برای همه هدف شروع به پرداخت کردن.

“شاخص شروع به تکامل به نفع دختران حتی اگر دستاوردهای باید حفظ شود با در نظر گرفتن این موارد در اوایل حاملگی که تشکیل یک مانع واقعی به توسعه و دختران” سکک گفت.

*به نام

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>