Q&A: چگونه قزاقستان نما و زنان هستند که نهفته COVID-19

کمک های آسیا-اقیانوس آرام, دموکراسی, توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنسیت و هویت جنسیتی, جهانی, حکومت,

توسط AKHSHIJNEWS در 20 تیر 1399
کمک های آسیا-اقیانوس آرام, دموکراسی, توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنسیت و هویت جنسیتی, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, LGBTQ جمعیت منطقه, دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

LGBTQ

قزاقستان ضد جنسیتی لایحه با هدف برای تکمیل erasure از مفاهیم جنسیتی و برابری جنسیتی به گفته فعالان حقوق. حسن نیت ارائه میدهد: CC by 2.0/Steve Evans

سازمان ملل متحد در ژوئیه 10 سال 2020 (IPS) - coronavirus مستند در قزاقستان و حاصل محدود نظارت و محدود انتشار تعامل هموار کرده است راه را برای دولت به پیشنهاد اصلاحات مربوط به قوانین کشور در اطراف جنسیتی است که می تواند محرومیت از حقوق, لزبین, گی, Bisexual, Transgender و دگرباشان جنسی (تجاوز) جامعه است.

Aigerim Kamidola حقوقی, وکالت, افسر, 'Feminita' قزاقستان ابتکار فمینیستی در قزاقستان به صحبت کرد IPS این هفته پس از ارائه خود را به سازمان در این Jul. 9 ملل متحد پانل در توسعه پایدار برای LGBTI مردم در زمان COVID19. او یکی از یک گروه از طرفداران از سراسر جهان که خود را به اشتراک گذاشته و نظرات و تجربیات در مورد چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار شده است در طول بحران.

او توضیح می دهد که چگونه این دوره از مستند استفاده شد "مقدمه ای از اصلاحات و اضافات به اعمال قوه مقننه از قزاقستان در خانواده و جنسیتی سیاست".

"پیش نویس قانون (ضد جنسیتی لایحه) پیشنهاد اصلاح قانون تضمین دولت در برابر حقوق و فرصت های برابر برای مردان و زنان است. ضد جنسیتی لایحه با هدف برای تکمیل erasure از مفاهیم جنسیتی و برابری جنسیتی است. تنها نتیجه این لایحه این است که برای پاک کردن کلمه "جنسیت" از قوانین ملی" Kamidola می گوید.

"و از طریق نظرات برخی از نمایندگان مجلس آغاز این قانون ما می بینیم که منطق آنها ارائه شده بود که "بیش از حد بسیاری از جنس" و آنها که قصد بازگرداندن دو جنس نر و ماده."

اما Kamidola امتیاز "به طور کلی گفتمان عمومی در قزاقستان بسیار ضد همجنس و transphobic".

"در یک سطح ایالتی موضوع به یک تابو بنابراین مقامات دولتی به طور معمول انجام نمی آن صحبت می کنند."

فعالیت می کند با زن طبق زن, دوجنسی, زن نما و عجیب و غریب (LBTQ) زنان در مسائل مربوط به تبعیض و نفرت جنایات بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی در قزاقستان است.

اینتر پرس سرویس (IPS): چگونه COVID-19 نهفته LBTQ جامعه در قزاقستان وجود دارد ؟

Aigerim Kamidola (AK): ما شاهد دو گرایش اصلی در قزاقستان در مورد LBTQ جمعیت: یکی از اولین این است که به طور کلی اقدامات و سیاست ها و قوانین [اطراف] دولت در پاسخ به COVID-19 همه گیر را ندارد intersectional رویکرد در هسته آن است. به عنوان یک نتیجه, آنها بدتر از قبل موجود نابرابری که به طور نامتناسبی تحت تاثیر LGBTQ مردم است.

دوم روند اقدامات است که به طور خاص هدف قرار دادن جامعه مدنی و تجاوز قرار گرفتند. با وجود [این حقیقت] است که وجود دارد یک وضعیت اضطراری و قرنطینه زمانی که وجود دارد محدود نظارت و مدنی و اجتماعی, تعامل مجلس و دولت در واقع با استفاده از این فضا برای اتخاذ قوانین خاص که در واقع هدف گروه های جامعه مدنی.

IPS: چه هستند برخی از راه های که در آن COVID-19 تحت تاثیر سلامت اعضای LBTQ جامعه در قزاقستان وجود دارد ؟

AK: با متحدان ما از فراجنسیتی طرح Feminita تکمیل یک پروژه تحقیقاتی در دسترسی به بهداشت و درمان از LBQ زنان و اطلاعرسانی در قزاقستان در ماه مارس است. به دلیل انگ توسط متخصصان پزشکی وجود دارد تنفر از LBQT جامعه برای [درخواست] کمک های پزشکی و افزایش خطرات بهداشتی. آن را نه تنها به HIV و یا STIs که به طور معمول صحبت از, بلکه برای دیگر بیماری های مزمن و سرطان-بیماری های مرتبط با.

به عنوان یک نتیجه از آن باعث می شود این گروه از افراد بیشتر در معرض خطرات بهداشتی [در این صورت] همه گیر و یا دیگر اپیدمیولوژیک بیماری است.

IPS: خود سازمان بود را تکذیب کرد ثبت نام به عنوان یک سازمان غیر دولتی در سال گذشته — چگونه تاثیر می گذارد توانایی خود را به کار در کشور و به خدمت LBTQ جامعه?

AK: ما اخیرا از تصمیم دیوان عالی کشور تایید قبلی احکام دادگاه تایید بود که هیچ تخلف در رد ثبت نام. و آن را قطعا تحت تاثیر قرار سازمان توسعه نهادی چون به عنوان یک غیر ثبت نام سازمان شما واجد شرایط برای باز کردن یک حساب بانکی و یا درخواست برای کمک های مالی و از این رو [قادر] شاید موثر تر در پاسخ به برخی از تماس های فوری.

به عنوان یک نتیجه ابتکار عمل با یک گروه کوچک از مردم — بسیاری از آنها را به کار مشاغل دیگر در کنار. و آنها نمی توانند پرداخت اولیه حقوق یا کار پایدار و یا پایدار فعالیت است. و البته در تشدید این بیماری همه گیر.

از طرف دیگر ما می بینیم یک انقباض بودجه بیش از حد است و [اینکه] channelled نسبت به نیازهای همه گیر پاسخ و یا بهداشت و درمان نیاز دارد. پس از آن وجود دارد یک انقباض از منابع به فعالان و گروه های جامعه مدنی و سازمان های حقوق بشر نیاز دارد. ما می دانیم که این فقط آغاز و مالی در اثر این بیماری همه گیر را بگیر تا بعد.

IPS: این LBQT جامعه رسیده به سازمان شما در طول این همه گیر?

AK: ما تا به حال برخی از موارد در طول این زمان قرنطینه. یکی به طور خاص بود در مورد یک زن است که با آن مواجه نفرت, سخنان برجسته, ورزش, ورزشکار, که ساخته شده بیانیه ای اهانت آمیز با تحریک به نفرت و فعال او را به نام ، به عنوان یک نتیجه, وجود دارد, بهمن سخنرانی نفرت نسبت به او و سپس او رو تهدید به مرگ آنلاین. او نیز در مواجهه با تهدیدات توسط طرفداران این ورزشکار.

ما راه اندازی یک رسانه کمپین حمایتی و همچنین نقل مکان او در طول بیماری همه گیر. اولین اندازه گیری از این بیماری همه گیر پاسخ دولت به انزوا ماندن در خانه به عنوان یک فضای امن اما خانه است که همیشه امن برای همه بود و آن را بسیار مشکل به انتقال یک شخص در قرنطینه به دلیل وجود یک مستند اندازه گیری در محل. و مرز بین ایالات متحده بسته شد و پس از آن غیر ممکن است برای انتقال او به یکی دیگر از دولت است. او منتقل شده بود در همان دولت است.

IPS: چگونه زمان همه گیر و جهانی مستند — تاثیر LBTQ جامعه کار و مشارکت در SDGs?

AK: آنچه مهم است برای فعالان سیاسی و جامعه مدنی و همچنین برای جامعه بین المللی زمانی که آنها در برخورد با دولت ها در قزاقستان — که اقتصاد منابع طبیعی و صنعت محور و مکان اولویت در بسیاری از سرمایه گذاری های آینده در نگاه ما بسیار زیادی از اراده سیاسی در درگیر شدن با اهداف توسعه پایدار (SDGs) چارچوب است. اما در همان زمان آن است که یک کشور با یک کم سابقه حقوق بشر که متنفر حقوق بشر چارچوب است.

آنچه مهم است برای ما به واقع تقویت ارتباط بین حقوق بشر و SDG چارچوب و کسی نمی تواند اجرا شود بدون دیگری. دولت نمیتواند گیلاس انتخاب یکی از آن را دوست دارد و فقط نادیده گرفتن توصیه ها در معاهدات حقوق بشر.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.nettny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن