Q&A: درک COVID-19 و تاثیر آن بر امنیت غذایی و تغذیه

توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی امنیت غذایی و تغذیه, مواد غذایی, پایداری, جنس, ج

توسط AKHSHIJNEWS در 25 تیر 1399
توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی امنیت غذایی و تغذیه, مواد غذایی, پایداری, جنس, جهانی, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه جمعیت فقر & SDGs منطقه, دسته بندی, پایداری, TerraViva سازمان ملل متحد

امنیت غذایی و تغذیه

Food markets were closed as many countries across the globe went into a lockdown to prevent the spread of COVID-19. The reduced access to high-value foods and higher food prices for nutritious foods has led to a risk of declining dietary quality globally. Credit: Jorge Luis Baños/IPS

بازار مواد غذایی بسته شد که بسیاری از کشورها در سراسر جهان رفت و به یک مستند برای جلوگیری از گسترش COVID-19. کاهش دسترسی به بالا ارزش غذایی بالاتر و قیمت مواد غذایی به غذاهای مغذی منجر به خطر کاهش رژیم غذایی با کیفیت در سطح جهان است. اعتبار: Jorge Luis بنس/IPS

سازمان ملل متحد Jul 15 سال 2020 (IPS) - در حالی که آن را خیلی زود به بررسی کامل تاثیر جهانی COVID-19 مستندات حداقل 83 میلیون به 132 میلیون بیشتر مردم ممکن است گرسنه در این سال — 690 میلیون نفر طبقه بندی شده به عنوان گرسنه در 2019 — به عنوان همه گیر بر آسیب پذیری ها و کاستی های جهانی سیستم های مواد غذایی.

این است که با توجه به وضعیت امنیت غذا و تغذیه در جهان 2020 گزارش به طور مشترک راه اندازی شده توسط سازمان ملل متحد سازمان های این هفته است.

این گزارش همچنین اشاره کرد: "وضعیت تغذیه ای از آسیب پذیر ترین گروه های جمعیت است که به احتمال زیاد به وخامت بیشتر با توجه به سلامت و اثرات اجتماعی و اقتصادی از COVID-19".

کارشناسان می گویند که در طول یک بیماری همه گیر بی شمار از عوامل از جمله کاهش دسترسی به بالا ارزش غذایی بالاتر از قیمت مواد غذایی (به خصوص برای مغذی مواد غذایی فاسد شدنی) و بالاتر و مصرف فوق العاده-غذاهای فرآوری شده و منجر به خطر ابتلا به زوال رژیم غذایی با کیفیت در سطح جهان است.

"درک است که تحت تاثیر پیامدهای COVID-19 همه گیر ضروری است برای ساخت حرکت برای عمل به راهنمای تصمیم گیری و به تعامل و توانمندسازی افراد آسیب پذیر به عنوان عوامل" روز Dembska یک محقق در Barilla مرکز غذا و تغذیه (BCFN) گفت: IPS.

"این نیاز به قوی پیگیری و سرمایه گذاری در سیستم های مانیتورینگ و پیش بینی و تحلیل. داده شده است به آسان برای دسترسی به, تفسیر و استفاده شده توسط سیاست گذاران و سایر ذینفعان مربوطه برای فعال کردن شواهد مبتنی بر تصمیم گیری است."

Dembska بیشتر تکرار یک پیام از اتحاد جهانی برای آینده غذا اتحاد بشردوستانه مبانی کار با هم و با دیگران برای تبدیل غذایی جهانی سیستم های بیان اهمیت تغییر به دور از "تغذیه جهانی" و یا "productivist" روایت "بر اساس مفروضات است که ما نیاز به 'دو تولید مواد غذایی تا سال 2050 و با تمرکز بر ارائه مواد غذایی و کالری است."

"روایت و تفسیر جدیدی باید اتخاذ شده با هدف تغذیه رو به رشد جهانی جمعیت و تمرکز بر کیفیت مواد غذایی به طوری که آن را کمک به انسان و سیاره سلامت," او اضافه شده است.

در راه اندازی این گزارش دکتر Qu Dongyu مدیر کل سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) هایلایت شده نیاز به هزینه های پایین تولید.

"ما باید به تولید مواد غذایی با هزینه پایین مواد اولیه است که در آن ما نیاز به نوآوری" او گفت:. این گزارش اشاره کرده بود که رژیم غذایی سالم هستند حداقل پنج برابر گران تر از رژیم های غذایی که با رژیم غذایی نیازهای انرژی با سابق باقی مانده غیرقابل تحمل به حدود 3 میلیارد نفر است.

"ما باید برای تشویق مردم به خصوص کشاورزان برای تولید بیشتر و بهتر [و] به کوتاه شدن زنجیره تامین. اگر شما می تواند کوتاه شدن زنجیره تامین, بهتر است برای محیط زیست و همچنین وابستگی کمتر."

در این گزارش اشاره کرد که جهان در مسیر رسیدن به صفر رساندن گرسنگی تا سال 2030 و سوء تغذیه در میان کودکان یک چالش باقی مانده است و نیاز به همگانی. به گزارش پیام های کلیدی اعلام کرد که کشور نیاز به جریان اصلی تغذیه در سیاست های کشاورزی اشاره کرد همچنین که تغذیه حساس سیاست های حمایت اجتماعی مورد نیاز خواهد بود برای ارائه رژیم غذایی سالم برای جمعیت های آسیب پذیر.

IPS صحبت با Dembska و دکتر مارتا Antonelli رئیس تحقیقات در BCFN. گزیده ای از این مصاحبه را دنبال کنید. برخی از پاسخ ها شده اند بازنویسی برای وضوح اهداف است.

دکتر مارتا Antonelli رئیس تحقیقات در Barilla مرکز غذا و تغذیه (BCFN). حسن نیت ارائه میدهد: BCFN

اینتر پرس سرویس (IPS): چگونه است که COVID-19 همه گیر تحت تاثیر مواد غذایی و پایداری اقدامات در سراسر جهان ؟

مارتا آنتونلی (MA): این اقدامات برای کنترل و یا کاهش این بیماری همه گیر را تحت تاثیر مواد غذایی زنجیره تامین با آهسته تر برداشت و اختلالات (تولید و فرآیندها) با توجه به عدم وجود فصلی نیروی کار به خصوص برای بالا ارزش زنجیره تامین; بالاتر نوسانات قیمت که ممکن است تاثیر منفی کم درآمد و کشورهای وابسته به واردات مواد غذایی; به طور بالقوه کاهش می یابد استخر از سرمایه برای نگهداری آنها که حدود 80 درصد از عرضه مواد غذایی در آسیا و آفریقا; بالاتر مواد غذایی ضرر و زیان ناشی از تجارت اختلالات, انسداد مسیرهای حمل و نقل و مستندات; خطرات برای زندگی و معیشت از همه کارگران است.

به عنوان همه گیر تکامل می یابد اثرات بر امنیت غذایی و تغذیه نیز مشاهده شده است. برای مثال کاهش می یابد و دسترسی به ارزش مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات; بالاتر از قیمت مواد غذایی به خصوص برای مغذی (فاسد شدنی) غذاهای; کاهش قیمت مواد غذایی و در دسترس با در خصوص اثرات سوء بر خانواده های کم درآمد; مصرف بالاتر از ultra-غذاهای فرآوری شده که دسترسی به غذای سالم سخت تر می شود; افزایش خانوار زباله های مواد غذایی با توجه به مواد غذایی احتکار در مستندات.

IPS: این گزارش آمده است: "تعداد زیادی از مردم تحت تاثیر گرسنگی در جهان همچنان به افزایش ، این روند آغاز شده در سال 2014 و گسترش 2019". چگونه است که گرسنگی جهانی مرتبط با مواد غذایی و پایداری?

کارشناسی ارشد: تبدیل سیستم های غذایی شامل تغییرات در تمام ابعاد سه گانه توسعه پایدار: اجتماعی, اقتصادی, زیست محیطی. شواهدی وجود دارد که کیفیت رژیم غذایی بدتر با افزایش سطح ناامنی غذایی. کم درآمد و پایین تر از متوسط کشورهای با درآمد تکیه به شدت در محصولات اساسی مانند غلات و حبوبات, ریشه های غده و plantains که نشان دهنده بزرگترین سهم از مواد غذایی موجود (بیش از 60 درصد و در برخی موارد) و اغلب میوه و سبزیجات به اندازه کافی برای دیدار با نیاز حداقل مصرف 400 گرم/روز.

یک سیستم غذایی پایدار را تضمین می کند دسترسی و affordability از مواد غذایی مغذی در همه زمان ها و در نتیجه جلوگیری از گرسنگی در حالی که در همان زمان حفظ و stewarding طبیعی و منابع پایه ،

Katarzyna Dembska یک محقق در Barilla مرکز غذا و تغذیه (BCFN). حسن نیت ارائه میدهد: BCFN

IPS: در دولت امنیت غذایی و تغذیه در جهان 2020 گزارش راه اندازی هنریتا جلو, مدیر اجرایی سازمان ملل و صندوق کودکان گفت: یکی از دلایل پایین-نرخ تولد است "sub-optimal رژیم غذایی برای مادران و بسیاری از مادران نوجوانان هستند".

چگونه است که مواد غذایی پایداری مهم است به این موضوع از بارداری رژیم های غذایی و سلامت ؟

Katarzyna Dembska (KD): زنان نماینده 43 درصد از کل محصولات کشاورزی نیروی کار در سراسر جهان با سهم نزدیک به 50 درصد در برخی از مناطق آسیا و در کشورهای جنوب صحرای آفریقا. اما با وجود نقش حیاتی خود را در تضمین امنیت غذایی خود را در خانواده و جامعه آنها رنج می برند از مهم معایب و نابرابری از عدم به زمین و حقوق به کاهش دسترسی به اعتبار و یا ورودی بدون مزد کار ناامن اشتغال و خروج از تصمیم گیری و نمایندگی سیاسی.

در درون خانواده ها نا امنی غذایی ممکن است به طور مساوی توزیع شده با مطالعات پیدا کردن است که زنان بیشتر تحت تاثیر ناامنی غذایی از مردان عمدتا به دلیل این واقعیت است که زنان مسئول مراقبت و تأمین مواد غذایی در خانواده خود را اغلب تخصیص مواد غذایی به دیگران قبل از خود است.

در پرداختن به زنان نابرابری ضروری است برای حرکت به سمت یک سیاست مواد غذایی که آدرس درست به مسائل مواد غذایی فراتر از تولید مواد غذایی, پشتیبانی, کمک های غذایی و صادرات ممنوعیت پیشگیری از, که تضمین می کند تغذیه مناسب به خصوص به حاشیه رانده اصلی که مسائل دسترسی و نابرابری است که گسترده سیاسی و حمایت اجتماعی است و به راحتی اجرا شده است.

IPS: چگونه خواهد COVID-19 تاثیر مواد غذایی پایداری نگرانی برای زنان و کودکان به طور خاص ؟

KD: اجتماعی اختلالات و شوک های اقتصادی ناشی از COVID-19 کنترل و کاهش اقدامات بوده است شدید به ویژه برای گروه های آسیب پذیر.

جهانی تغذیه گزارش آمده است که امروز 613.2 میلیون دختران نوجوان و زنان در سن 15 تا 49 سال دچار کم خونی; 20.5 میلیون نوزادان (14.6 درصد) دارای وزن کم هنگام تولد; کوتاه قدی هنوز بر 149.0 میلیون (21.9 درصد) کودکان زیر پنج سال سن و هدر رفتن بر 49.5 میلیون (7.3 درصد) کودکان زیر پنج سال سن.

همه این اعداد می تواند به سرعت در حال رشد با توجه به COVID-19 محدودیت اقدامات و اجتماعی و اقتصادی پس. همانطور که از اواخر ماه مه 368 میلیون کودک در مدرسه بودند از دست رفته روزانه وعده های غذایی مدرسه که بر روی آنها بستگی دارد و برآورد پیش بینی همه گیر می تواند فشار حدود 49 میلیون نفر به فقر شدید در سال 2020 و هر درصد افت در تولید ناخالص داخلی جهانی است که انتظار می رود در نتیجه اضافی 0.7 میلیون قدی کودکان است.

IPS: این گزارش آمده است که نیاز به اندازه کافی به غذا خوردن مهم است اما آنچه که مردم در غذا خوردن نیز نیاز به مواد مغذی. پرداختن به این موضوع از قیمت بسیار مهم است به آدرس گرسنگی و سوء تغذیه. آنچه در حال حاضر برخی از نگرانی های کلیدی در مورد دسترسی و قیمت به مواد غذایی مغذی?

KD: کسانی که مواد غذایی نا امن معمولا صرف بیشتر از درآمد خود را در مواد غذایی است. اثرات این بیماری همه گیر در اقتصاد را کاهش داده است توانایی خود را برای خرید مواد غذایی, بنابراین این خطر وجود دارد در یک کاهش در رژیم غذایی با کیفیت نه تنها ناشی از به خطر بیافتد اشتغال بلکه از لغو طرح مانند تغذیه در مدرسه برنامه ها و شوک بر روی تقاضا و طرف عرضه و در نتیجه تجزیه مواد غذایی در بازار.

کارشناسی ارشد: قیمت جنبه های کلیدی امنیت غذایی و کلیدی تعیین کننده مواد غذایی و دسترسی به آن بستگی دارد نه تنها هزینه غذا بلکه در لیوان یکبار مصرف درآمد صرف غذا است.

در میان عمده اثرات COVID-19 در سیستم های غذایی ما باید به ذکر است افزایش هزینه های مواد غذایی به خصوص در مراکز شهری که خانه را به بیش از نیمی از جمعیت جهان به عنوان روستایی عرضه شد قادر به رسیدن به درستی شهری تقاضا است.

افزایش قیمت مواد غذایی تاثیر مستقیم بر کیفیت رژیم غذایی و جلوگیری از دسترسی به میوه و سبزیجات تازه بلکه لبنی و گوشت ماهی با توجه به شکست در رسیدن به عمده فروشی و خرده فروشی با از دست دادن درآمد برای کسانی که عامل در بخش مواد غذایی به خصوص برای کشاورزان خرده پا و کوچک مقیاس تولید و منجر به اختلال در تولید. فائو مهمتر با اشاره به این که هزینه از رژیم غذایی و افزایش تدریجی به رژیم غذایی با کیفیت را افزایش می دهد یک موضوع کلیدی است که باید پنجه در سراسر جهان به عنوان رژیم غذایی سالم هستند مقرون به صرفه برای سه میلیارد نفر در جهان است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن