نژاد پرستی و سلطه

فعال شهروندان جرم و جنایت و عدالت, آموزش و پرورش, جنس, جهانی, عناوین, سلامت, حقوق بشر, بی عدالتی, صلح, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

استکهلم / رم Jun 15 سال 2020 (IPS) – این #MeToo جنبش باعث تظاهرات که امیدوارم بود و کلام در مردم بهتر آگاه مستمر و اغلب بدرفتاری با زنان است. شاید می فعلی من نمی تواند نفس کشیدن جنبش مردم را درک کنند که نژادپرستی نهادی است که به دور از منقرض شده است.

آن را در سال 1967 اصطلاح نژادپرستی نهادی ابداع شد توسط Stokely کارمایکل (بعدها معروف به Kwame م) و چارلز V. همیلتون. آنها نوشت که حتی اگر فردی نژادپرستی می تواند بسیار آسان برای تشخیص نژادپرستی نهادی است که کمتر محسوس است. از جمله نژاد پرستی باعث تفاوت بین افراد از طریق زیرکانه تر به معنی از آشکار تبعیض است. آن بیان شده است از طریق نابرابری در ثروت و درآمد و عدالت کیفری اشتغال و مسکن و مراقبت های بهداشتی و قدرت سیاسی و آموزش و پرورش. کارمایکل و همیلتون اظهار داشت که کل ایالات متحده است آغشته با نژادپرستی نهادی. یک بیمار اجتماعی است که تنها می تواند لغو شود اگر مردم صرف نظر از رنگ و فرهنگ و یا قومی منشاء ارائه شده با حقوق مناسب, و خدمات حرفه ای.

مفهوم نژادپرستی نهادی شده است بیشتر توسعه یافته است و هیچ1w به طور کلی به عنوان نژادپرستی نظاممند نشان می دهد که چگونه ایده های سفید برتری دستگیر شده در روزمره تفکر مؤثر بر کل جامعه نه تنها از نهادی نقطه نظر اما در همه سطوح از تعامل اجتماعی است. نژادپرستی تبدیل شده است ذاتی در بافت اجتماعی و رنگ ها بر تفکر و رفتار همه افراد زندگی در چنین جامعه. Stokely کارمایکل به طور فزاینده ای مشکل توسط طرف مخالف و یا حتی خشونت پاسخ او ملاقات کرد و آمد به ناامیدی در مورد اثربخشی غیر خشونت آمیز در مخالفت با نژاد پرستی بیان کرد که اگر آن را تنها در رفتن به محل کار اگر “حریف خود را وجدان. ایالات متحده هیچ.”

از آن آسان است برای یادآوری شود کارمایکل و ناامیدی زمانی که رئیس جمهور کنونی ایالات متحده است درهم و برهم گفتن متحده فرمانداران “قریب به اتفاق نیروی. سلطه … این یک چیز زیبا به تماشای […] اگر شما نمی تسلط شما به هدر رفتن وقت خود را. آنها در حال رفتن به اجرای بیش از همه شما. شما مانند یک دسته از پرشهای. […] من نمی خواهد اجازه می دهد عصبانی اوباش به تسلط.”

Donald J. Trumps زبان خود را نشان می دهد فکر و دولت از ذهن است. تسلط ربطی به برابری و محبت و عدالت اجتماعی – این است همه چیز در مورد قدرت. اجتماعی تسلط به این معنی است که روابط انسانی هستند و نه بر اساس عدالت اما در نگهداری و پایداری گروه اجتماعی مبتنی بر سلسله مراتب. بر این اساس آن نعمت نهادی و فردی تبعیض است.2

این سیستم باعث می شود ما این باور وجود دارد که تفاوت بین “ما” و “دیگران”. ملی متعصبی که حضور در حال حاضر احساس می شود در سراسر اروپا و ایالات متحده تمایل به اجتناب از کلمه “نژاد”. آن در نظر گرفته شده است به یک مفهوم منسوخ شده که با درگذشت نازیسم و آپارتاید است. اما نژاد پرستی است و تنها با تغییر ظاهر. ایده اساسی باقی مانده است که “سفید” مردم با ریشه های خود را در اروپا بهتر از مردم به ویژه کسانی که از یک رنگ تیره تر که پیدا کردن منشاء خود را در دیگر نقاط جهان. نژادپرستی است که ظاهرا در حال حاضر پنهان کردن چهره زشت خود را تحت پوشش “فرهنگ”. این “جدید” نژادپرستی تنش “غیر قابل عبور تفاوت های فرهنگی” و در نتیجه تبدیل شدن به یک نژاد پرستی بدون نژاد پرستی.

نژادپرستانه و مفاهیم در نظر گرفتن رفتار انسان به طور بیولوژیکی preconditioned غرایز. اعتراض به رفتار “دیگران” یعنی مردم نه متعلق به خود را نژادی دسته ممکن است اشاره به “پایین تر از کد ژنتیکی”. زیست شناس تکاملی Stephen Jay Gould به درستی اشاره کرد:

    چرا تصور کنید که خاص ژن برای تجاوز به تسلط و یا وجود هر گونه اهمیت هنگامی که ما می دانیم که مغز انعطاف پذیری زیادی ما اجازه می دهد به تهاجمی یا صلح آمیز غالب یا تسلیم کینه توز و یا سخاوتمندانه ؟ خشونت جنسیتی و به طور کلی nastiness هستند بیولوژیکی از آنها نشان دهنده یک زیر مجموعه از یک ممکن است طیف وسیعی از رفتار است. اما آرامش و برابری و محبت فقط به عنوان بیولوژیکی – و ما ممکن است نفوذ خود را افزایش دهد اگر ما می تواند به ایجاد ساختارهای اجتماعی است که اجازه آنها را به شکوفا.3

آن سخت است برای افراد خوش شانس به درک عمق بدبختی در حال ظهور از فقر و حتی سخت تر را بپذیرد که خود را به بی تفاوتی ممکن است باعث عذاب دیگران است. پریمو لوی مقدمه به خاطرات شخصی خود از ته جهنم آشویتس توصیف این مشکل در داشتن همدلی با کسانی که دچار بدبختی و بی عدالتی:

شما که زندگی امن
در گرم خانه
شما که پیدا کردن مواد غذایی گرم
و چهره دوستانه هنگامی که شما در بازگشت به خانه.
در نظر بگیرید اگر این یک مرد است
که با این نسخهها کار در گل و لای
که می داند که هیچ صلح
که مبارزه برای پوسته نان
که می میرد با یک بله یا نه.
در نظر بگیرید اگر این است که یک زن
بدون مو بدون نام
بدون مقاومت به یاد داشته باشید
خالی چشم او سرد رحم او
مانند یک قورباغه در زمستان.4

کشنده تصورات غلط در مورد مردم “با نژاد مشخص شد” مدارک رانده شد به قاتل پوچی توسط نازی ها سیاست های مرگ که بسیاری از آنها می تواند به نفرت انگیز نوشته Joseph Arthur de گوبینو به خصوص خود را Essai sur l’inégalité des races humaines, که منتشر شد در چهار جلد بین 1853-55. در آن کتاب گوبینو را با ابتکار و خلاقیت, اما, fuzzy علم ادعای “آریایی” برتری نژادی و حق این مسابقه به تسلط بر جهان است. Gobineaus توهمات جذب مردم در نظر گرفته که موقعیت ممتاز خود را به خوبی سزاوار به دلیل “برتر طبیعت بیولوژیکی”. آنها ادعا نیست چقدر می تواند انجام شود در مورد افراد دیگر بدبختی – پس از همه, آن در نظر گرفته شد به صورت ارثی و تعیین قسم خورده “قوانین طبیعی”.

گوبینو متفاوت نه تنها بین یک برتر “آریایی” نژاد و نژاد پست تر “اشغال” در خارج از مرزهای قاره اروپا او همچنین توضیح داد اجتماعی در اروپا تفاوت خطوط نژادی. برای او “عقب ماندگی” اروپا پرولتاریا بود و نه ناشی از عدم آموزش و پرورش ضعیف تخصیص منابع و حقوق محدود شد اما به سادگی با توجه به این واقعیت است که آنها “مردم عادی” با ژن بد.

چنین برداشت شد با لذت و تسکین آغوش اعضای ممتاز کلاس. به جای ورود در صحیح نتیجه رسیدند که دولت و دولت باید حمایت و سلامت آموزش و پرورش و تضمین حقوق بشر آنها در حال حاضر می تواند دولت است که مردم فقیر و بدبختی بود ارثی آنها به سادگی قادر به جذب مزایای ارائه شده توسط طبیعت است. این شد یک سوال دیگر که از حقوق برابر و رفاه سیاست می تواند تمیز کردن بزرگ شهری محله های یهودی نشین به جای شهروندان ثروتمند بود به محافظت از یک تهدید طبقه بود که در جای خود نگه داشته توسط پلیس و نظامی است. Stephen Jay Gould دوباره:

    چگونه راحت به سرزنش فقیر و گرسنه خود را برای شرایط – مبادا ما را مجبور نمی کند مقصر سیستم اقتصادی ما و دولت ما برای یک شکست تحقیرآمیز برای تضمین یک زندگی مناسب و معقول برای همه مردم است.

طبقه بندی انسان ها به طبقات اجتماعی مختلف و نژادها را در خدمت منافع اقتصادی و پایه ای برای تصمیم گیری در سیاست مانند محدود کردن حمایت دولت به آموزش و پرورش و بهداشت و حقوق قانونی. به طور مشابه, طبقه بندی افراد به گروه های مختلف با خاص و ژنتیکی transfixed ویژگی استفاده شده است به عنوان یک دفاع برای سوء استفاده از قدرت محرومیت و استثمار. نژادپرستی حجاب ساختاری باعث فقر و محرومیت و بیماری انتقال مسئولیت برای خود بدبختی و محرومیت به عامل خود است.

نژادپرستی در رابطه با سطح فرض کنید که بیرونی تعیین کیفیت درونی. به قضاوت کسی بر اساس حضور جدی نقض یک فرد صداقت و شخصیت. مجبور به ارسال به تعصبات غریبه است یک تجربه دردناک است که روزانه میلیون ها نفر از مردم است. Frantz Fanon در کتاب خود نوشت , سیاه پوست, سفید, ماسک از سال 1953:

    طبیعی Negro کودک افزایش یافته در یک حالت عادی Negro خانواده تبدیل خواهد شد غیر طبیعی در کوچکترین تماس با جهان است.5

Fanon بود که یک روانپزشک در مقایسه با احساس بودن با آنچه در آن به معنی یک یهودی. به گفته او دو گروه از قربانیان تبعیض. اما یک یهودی ممکن است انتخاب کنید برای مخفی کردن او/او Jewishness در حالی که یک فرد سیاه و سفید بلافاصله نازل شده است به عنوان “یکی دیگر از نژاد” و بر این اساس در معرض تفتیش عقاید نگاه نژادپرستان تبدیل شدن به هدف از محکومیت آنها و تحقیر به طور کامل عاری از هر گونه علاقه در شخصیت و ویژگی های منفور “Negro”.

نژاد پرستی همراه با اعتقادات در مورد برتری خود را ممکن است مانع تصمیم گیرندگان مانند Donald J. Trump و خود را در برابر از پرداختن به هسته یک مشکل در مورد اخیر upheavels – فقدان حقوق فردی و امکانات که مانع از فقیر خود را از پیدا کردن راه حل های عملی برای مشکلات خود را. آنها چشم پوشی اجتماعی نابرابری و بازگشت به استفاده از خشونت و یا آنچه که آنها به عنوان برچسب “تسلط” یک مبارز رویکرد است که می تواند تنها منجر به تنش بیشتر و خشونت است. جای آن است که در حال حاضر زمان برای یک بار و برای خلاص شدن از پوچ ترین مانع برای توسعه و حقوق برابر نژاد پرستی و از همه مهمتر سعی کنید به پاک کردن ذهن خود ما از آن زهر کشنده.

1 کارمایکل Stokely و چارلز V. همیلتون (1992) قدرت سیاه: Policis از آزادی. نیویورک: فهرست.
2 Sidanius جیم و Felicia Pratto (1999) اجتماعی تسلط: میان گروهی تئوری اجتماعی Hiearchy و ظلم و ستمکمبریج: Canbridge انتشارات دانشگاه.
3 گولد Stephen Jay (1977) از زمان داروین: تأملاتی در تاریخ طبیعی. New York: W. W. Norton, p. 257.
4 لوی پریمو (1987) اگر این یک مرد است و بس. لندن: چرتکه p. 17.
5 Fanon, Frantz (1977) سیاه پوست ماسک سفید. نیویورک; Grove Press, p. 143.

Jan Lundius دارای مدرک دکترا. در تاریخ دین از دانشگاه لوند و به عنوان یک متخصص توسعه محقق و مشاور در SIDA, یونسکو, FAO و دیگر سازمان های بین المللی.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net