نژاد پرستی در امریکا: پلیس سبد است مسئله نیست

جرم و جنایت و عدالت, حقوق بشر,

راهپیمایی در خیابانهای در سراسر کشور ناآرامی های پس از مرگ در مینیاپولیس پلیس بازداشت جورج فلوید در رالی کارولینای شمالی, ایالات متحده آمریکا, در تاریخ 30 مه سال 2020 است. عکس: رویترز/جاناتان دریک

Jun 29 سال 2020 – آمریکا پروژه تاسیس شد و در رتبه عوامفریبی. از یک طرف رئیس جمهور توماس جفرسون نوشت که تکان دهنده کلمات در اعلامیه استقلال آن را تایید کرد “این حقایق را به خود آشکار است که همه انسانها برابر خلق شده اند” نه رایگان خود را بردگان خود (و نه حتی سالی Hemings که با مته سوراخ او شش فرزند).

به طور مشابه, قانون اساسی ایالات متحده آمریکا جشن گرفته می شود به عنوان یکی از بهترین نمونه هایی از خود آگاه ساخت و ساز از یک لیبرال دموکرات نظم تعریف شده سیاه پوستان به عنوان تنها سه پنجم از یک فرد و نه یک انسان کامل انسان. هر چند “تجارت برده” لغو شد توسط کنگره در سال 1808 یک سریع در بازار بردگان ادامه داد: پس از آن در نظر گرفته شد ضروری به جنوب “سبک زندگی” و نحوه تولید در کشت و زرع اقتصاد است. حتی در سال 1857 دیوان عالی کشور حکم (Jessica Scott v Sanford) که مردم سیاه و سفید بود به تلقی “ملک” نه “شهروندان”.

آن را در زمان جنگ داخلی و سه سرنوشت اصلاحات به قانون اساسی (13th در سال 1865 14 در سال 1868 و 15 در سال 1870) برای برده داری لغو می شود, برای سیاه پوستان به جای این “روند” حمایت از تابعیت و آنها را برای دریافت حق رای. (زنان را دریافت نمی کنند که حق تا 19 متمم در سال 1920).

در حالی که مطلق غیر انسانی برده داری شده اند ممکن است از نظر قانونی کاهش به حدی موسسات شیوه ها و ارزش ها از محرومیت و استثمار و ارزش نمی شد. حداقل تضمین های قانون اساسی و دیوان عالی کشور تصمیم گیری می تواند هوشمندانه واژگون توسط ایالات متحده. برای مثال مردم سیاه و سفید بودند حق رای محروم از طریق نظرسنجی مالیات دلخواه ثبت نام مورد نیاز سواد آزمون پدربزرگ بند سفید مقدماتی و…. در سال 1940 70 سال پس از آنها تا به حال موفق به دریافت حق رای تنها 3 درصد از سیاه پوستان در جنوب بودند ثبت نام به عنوان رای دهندگان. کمتر آشکار سرکوب رای دهندگان در ادامه به تلاش های این روز است.

به طور مشابه, قوانین تبعیض آمیز در بسیاری از ایالت های جنوبی نیز تحمیل دوم-کلاس شهروندی در آنها. وجود دارد محدودیت در محل اقامت, استخدام بانک وام سفر (آنها تا به حال به نشستن در پشت اتوبوس) و تا تصمیم دادگاه در قهوه ای (1954) مدارس آنها می توانند شرکت کنند. حقوق مدنی قانون از سال 1964 و قانون حق رای سال 1965 حذف بسیاری از این نمایان موانع اما سایه باقی مانده طولانی خورنده و بی رحمانه است.

دوم

در حالی که برده داری شده اند ممکن است “گناه اصلی” که از طریق آن آمریکا به وجود آمد و درمان آن از دیگر اقلیت بود و نه بسیار حساس. آنهایی که رنج می برد بیشتر و بلافاصله ترین grievously بودند بومیان آمریکایی است. این زمین بود که ایشان گرفته شد و دور از آنها. امروز بیشتر زندگی می کنند در رزرو آن را تشکیل می دهند تنها 4 درصد از ما زمین منطقه.

آنها همچنین از نظر جسمی نابود. آنها تبدیل به وثیقه آسیب در امان به سوی غرب گسترش اروپاییان بر اساس مفاهیم “سرنوشت ملی”. آنها کشته شدند از طریق پیاده روی های اجباری—به عنوان مثال “تنباکو” بین 1830-1850 که تقریبا 60000 از آنها بی خانمان شدند از زیستگاه خود و نقل مکان به جای دیگری با تقریبا یک چهارم مرگ در راه است. وجود دارد قتل عام—به عنوان مثال در Bear River, آیداهو, 1863 بلوط اجرا کالیفرنیا 1864 شن و ماسه Creek, کلرادو, سال 1864, Marias, مونتانا, 1870, Wounded Knee, داکوتای جنوبی, 1890, و بسیاری دیگر. وجود دارد و خلاصه اعدام—به عنوان مثال بزرگترین اعدام در تاریخ ایالات متحده بود که از داکوتای مردان در منکیتو پس از سو جنگ در سال 1862.

زمانی که کلمبوس “کشف” آمریکا جمعیت بومی بين 10-15 میلیون. در پایان قرن 19 به لطف تلاش برای civilise و Christianize کسانی که “قرمز وحشی” بوده است کاهش می یابد به 238,000. امروز آن است که کمتر از 7 متر یا حدود 2 درصد از جمعیت است.

کوچکتر گروه های اقلیت در آمریکا مواجه شده مشابه تبعیض است. یهودیان زین با دیرینه اتهام هواداری از “مسیح-killers” و فکری خود را و مهارت های مالی تولید شده حسادت و اضطراب است. آنها نیز در نظر گرفته شد و کمال توطئه گران قصد مصرف بیش از جهان از قضا به عنوان بانکداران و سرمایه داران (هنری فورد استدلال) و یا به عنوان انقلابیون بلشویک (هیتلر اعتقاد نیز تکرار در ایالات متحده).

چینی ها تنها مردم را به طور رسمی تکذیب مهاجرت به این کشور از طریق قانون خروج چینی ها از سال 1882. بسیاری از چینی ها استقبال قبلا به عنوان “حمال” کارگران به وضع راه آهن ها رو سخت درمان و حتی خشونت است. ژاپنی ها محدود شده است از طریق یک “توافق آقا” در سال 1907 از آمدن به این کشور بیشتر شد و جمع به اردوگاه های اقامت اجباری پس از پرل هاربر حتی اگر وجود ندارد یک تکه از شواهد است که هر کسی که تا به حال انجام هر چیزی اشتباه است. “سرخپوستان” یعنی کسانی که از جنوب آسیا بودند در نظر گرفته نمی شود “رایگان سفیده” و در نتیجه واجد شرایط برای شهروندی (US v Bhagat Singh Thind, 1923). آسیایی, مهاجرت به طور کامل ممنوع در سال 1924 و در هنگامی که درب کمی باز در سال 1946 محدود سخت سهمیه حدود 100 سالانه از این سه کشور است.

III

در نتیجه نژادپرستی کاشته شد حق را به پارچه از تاریخ آمریکا شیوه ها و ارزش ها است. سوالی که اغلب پرسیده است که چرا در حالی که دیگر گروه های اقلیت در معرض تبعیض قادر به رونق بعد از سیاه پوستان نیست. معمولا وجود دارد یک نژادپرست تلویحی به این سوال به تاکید سفید مفروضات در مورد سیاه و تنبلی فکری حقارت و اخلاقی و ضعف و جمعی ناتوانی به همکاری در سازماندهی و توسعه سرمایه اجتماعی. که نتیجه هر دو خود خدمت و نادرست است.

اول هیچ گروه دیگر تحمل مطلق شدت و تداوم تعصب در راه همان است که سیاه پوستان انجام داد. همه (به جز بومیان آمریکایی که شرایط را بهبود نیست) تا به حال به طور داوطلبانه به این کشور می آیند. این باند دستگیر شدند به بردگی گرفته شده و کالایی. آنها را تکه تکه مهاجرانی که به سرزمین فرصت به دنبال رویای آمریکایی بودند; آنها به زور آورده اینجا و چپ به رقابت با کابوس آمریکایی.

دوم در حالی که دیگران نیز مواجه کلیشه و تعصب, none مواجه ناهنجار مسخره و مطلق خشونت فیزیکی است که تحمیل شده بر سیاه پوستان. خنیاگر نشان می دهد که caricatured مردم سیاه و سفید به عنوان sub-انسان (با بازی سفید مردمی در blackface) بودند wildly محبوب.

اما آن سیلی و لگد ضربه شلاق و زنجیر سیاه پوست شکار مجوز و تار-و-featherings سوزاندن عبور و lynchings که حاکی از dehumanisation از مردم سیاه و سفید. با توجه به برابر عدالت ابتکار بین سال 1877 و در سال 1950 بیش از 4,400 سیاه پوستان بودند بدون محاکمه اعدام. بسیاری از این lynchings شد رویدادهای عمومی که جوامع لذت می برد به عنوان عینک و جشن قدرت سفید.

آن است که قطعا نه که سیاه پوستان تنها درک زبان از خشونت است. اما این قطعا تنها زبان مورد نظر توسط سفید پوستان به صحبت می کنند به آنها. کسانی که نگرش و استعارههای باقی مانده آشکار در اشکال جدید و گاهی پنهان شدن پشت پلیس مدالها. این است vigilante عدالت توزیع و حفاظت شده توسط ابزار دولت و تحریم تاریخی تمرین. از این رو ما می شنویم در مورد آموزش آنها را درس نشان دادن قریب به اتفاق نیروی قرار دادن آنها در جای خود را به “تسلط” به عنوان رئیس جمهور تهمت توصیه می شود روز دیگر تهدید به استفاده از ارتش در صورت نیاز. آن را به این دلیل که بیش از حد Philonise فلوید poignantly اشاره در شهادت خود را به کنگره آمریکا که برادر خود را به حال شده است در معرض مدرن روز مجازات.

سوم وجود یک روانی-جنسی بعد به این رابطه است که مسائل پیچیده و حتی بیشتر. در حالی که مردان سفید همیشه شده بود به شدت محافظ خود را “زنان” خود را در نگرانی و ناامنی در مورد مردان سیاه و سفید بودند به خصوص تلفظ می شود. حتی یک اشاره یک نگاه, یک, کلمه, کوچکترین حرکت می کند که می تواند به عنوان ابراز سیاه شهوت یک زن را تحریک وحشی تلافی جویانه. این به طول انجامید و به قرن 20 است.

در سال 1921 در Tulsa, اوکلاهما, یک نوجوان سیاهپوست متهم شد و از تعرض به یک زن سفید, حتی اگر او هرگز فشرده اتهامات عنوان شده علیه. در نتیجه قتل عام وجود دارد 10-15 سفید تلفات و بر اساس برخی برآوردها تا 300 ، تمام سیاه و سفید محله گرین به آتش کشیده شد و بیش از یک هزار خانه و کسب و کار نابود شدند. نه تنها فرد محکوم شد.

به طور مشابه در سال 1955 مورچه تا 14 ساله از شیکاگو بازدید از عمه اش در می سی سی پی شد متهم ساخت یک پاس در یک زن سفید با سوت زدن در او. پسر شکنجه شد به مرگ به شدت مورد تعرض وحشیانه که مادر او حتی نمی تواند تشخیص خود ، مجرمان تبرئه شدند توسط سفید منصفه.

یکی می شنود و همان خودداری کنند در هارپر لی 1961 کلاسیک To Kill a Mocking Bird.

IV

با توجه به صدور حکم پروژه گزارش سازمان ملل متحد در سال 2018 سیاه پوستان هستند سه برابر بیشتر احتمال دارد به توان دو بار به عنوان به احتمال زیاد دستگیر و دریافت دیگر احکام زندان برای ارتکاب همان جرم. سی و پنج درصد از اعدامها در آمریکا شده اند سیاه و سفید; آنها را تشکیل می دهند 34 درصد از زندانیان زندان و 42 درصد از افراد در انتظار اعدام هستند.

در حالی که پلیس با خشونت های مرتبط با بی عدالتی آشکار است که اکثر قریب به اتفاق بار برای سیاه پوستان سیاسی disempowerment و نابرابری اقتصادی است که آنها را مجبور به تحمل است.

سیاه پوستان هستند و حدود 13 درصد از جمعیت است. اما در حال حاضر در حالی که حضور آنها در خانه است که تقریبا معادل (52 از 435) آنها تنها سه سناتور (بالاترین) و فرمانداران. 189 آمریکا سفرای تنها سه, سیاه, معمولا در “مشکلات پست” و یا کمتر تکالیف مربوطه (مانند بنگلادش وجود دارد؟).

به گفته والری ویلسون از موسسه سیاست اقتصادی در سال 2018 یک ميانه سیاه کارگر تنها به دست آورده در حدود 75 درصد از آنچه که یک فرد سفید می کند (14.92 USD به ازای هر ساعت به دلار 19.79) و اکونومیست گزارش داد که در سال 2019 معنی ثروت خانواده بود 138,000 تومان برای سیاه پوستان و دلار 933,700 برای سفید پوستان است. در حالی که بیش از 72 درصد از سفید پوستان به خانه های خود معمولا در محلات تنها 42 درصد از سیاه پوستان انجام این کار معمولا در shabbier محیط. نرخ بیکاری به طور معمول دو برابر سفید پوستان است.

حدود 23 درصد از Covid-19 بيمار هستند و مشابه اختلاف دیده می شود از نظر افراد مبتلا به فشار خون و دیابت و چاقی و آسم و سرطان و دیگر مشکلات سلامتی.

آموزشی تفاوت تلفظ. با توجه به مرکز ملی آموزشی آمار در حالی که تقریبا 80 درصد از سفید پوستان از دبیرستان فارغ التحصیل تنها 62 درصد از سیاه پوستان انجام این کار است. در حالی که 29 درصد از مردان سفید پوست و 38 درصد از سفید زنان فارغ التحصیل از کالج تنها 15 درصد از مردان و 22 درصد از زنان همان را انجام دهید.

این است که به دلیل ذاتی تفاوت های فکری به طور سنتی استفاده می شود برای توضیح “شکاف دستاورد” (مقایسه نمرات پایین تر در خواندن و ریاضی برای دانش آموزان سیاه پوست). به عنوان جان Valant با اشاره سیاه عملکرد در آزمون های استاندارد خیلی بیشتر را با انحصاری ى سیاست هایی که حفظ سیاه و سفید, خانواده ها از مدرسه بهتر ولسوالی جرم حبس شیوه های است که خلاص شدن از پدر و مادر سیاه و سفید از کودکان تحت ذوات سیاه, مدارس که تحمیل نسبتا ضعیف-کیفیت معلمان ضعیف حمایتی زیرساخت و محیط زیست از ناامیدی و یاس و ناامیدی است که دانش آموزان مجبور هستند برای تحمل و قدرت. انتظار این کودکان و نوجوانان به انجام در همان سطح به دیگران است مانند بستن وزنه به پاهای خود را و امیدوار است که آنها می تواند توان رقابتی در یک مسابقه دو ماراتون.

رئیس جمهور جانسون در تلاش برای “سطح زمین” منجر به برخی از اقدامات مثبت سیاست و تشکیل کمیسیون فرصت های برابر شغلی در سال 1965 برای ارائه در طول تاریخ گروه های محروم اضافی آموزشی و فرصت های اقتصادی. برخی از پیشرفت قطعا ساخته شده است. کوچک سیاه و سفید طبقه متوسط حرفه ای به تدریج به وجود آمده و برخی سیاه کارآفرینان شده اند به ویژه مرفه و چند سیاه نوازندگان به دست آورده اند دیدنی موفقیت در سرگرمی و ورزشی صنایع (نامربوط به اقدام مثبت).

اما از سوی دیگر بسیاری از سفید پوستان متنفر این برنامه بودند که به تدریج به چالش کشیده و در برخی از راه های سوخته از طریق اتهام “معکوس تبعیض” (Bakke v Board of Regents University of California, 1978). این روحیه بود که این سیاست ناعادلانه نقض شایسته سالاری مبتنی بر سیستم پاداش و ایجاد حق فرهنگ سزاوار سیاه (به راحتی فراموش کردن که سفید پوستان به دست آورده بودند از آن را برای قرن ها). گاهی اوقات اقدام مثبت تنها به معنای ترکیب چند سیاه پوستان در موقعیت های مختلف به اثبات یک موسسه را کمی پایبندی به EEOC مورد نیاز است. آن tokenist, سوء نیت و بیگانه. به جای پل نژادی تقسیم آنها عمیق تر آنها.

V

Ay, و وجود دارد, مالش شکسپیر می گویند. موضوع نژاد پرستی است که در مورد یک سبد از یک افسر پلیس اما آن stranglehold در جامعه ما. آن است که ریشه دوانده در سرمایه داری چپاولگر که ما پرستش با تاکید بر زشت ماتریالیسم بیش از انسان توسعه فردگرایی خودخواهانه بیش رفاه جمعی از جان گذشته سود-به دنبال بیش از مسئولیت اجتماعی غیر اخلاقی نابرابری بیش از یک های فرهنگ مردسالار تسلط بیش از یک فراگیر دموکراسی بی مصرف بیش از نگرانی زیست محیطی و پدیداری استراتژی موفق برای نگه داشتن مردم و به ویژه طبقه کارگر تقسیم و نفرت از یکدیگر است.

درست است که این نژادها زندانیان مربوطه مفروضات و تصورات و قضاوت که منجر آنها را به دیدن “دیگر” در اساسا تحریف نظر. روایت خود از تاریخ تعامل خود را با واقعیت و قضاوت خود را از حوادث را محکوم و آنها را به خود بلاغی اکو-اتاق ارتباطات دشوار است. چه سیاه پوستان را ببینید و به یاد داشته باشید خواهد بود بسیار متفاوت از آنچه که سفید پوستان را (به عنوان مثال سیاه پوستان را بشنود جورج فلوید با گریه از مادرش به عنوان یک معمولی سادیستی سفید افسر چوک او را به مرگ سفید پوستان را غارت). در این شرایط و نفرت می شود یک نبوت خود انجام است.

در نهایت زمانی که نژادپرستی است کاهش می یابد و جدا شده به یک مشکل ساده (به عنوان مثال خشونت پلیس) آن را اجازه سیاستمداران خود را تکان بدبینانه سران و موضوع condemnations با platitudes و کلیشه که خواهد آمد trippingly به زبان خود. آن را اجازه خواهد داد آنها را به سرهم بندی کردن با این یا آن جنبه از اجرای قانون و ادعا می کنند به “ثابت” است. آن را تشویق قدرت نخبگان به دنبال تلویزیون و سرشار از لحظات مانند گرفتن یک زانو یا حمل یک پل پلاکارد و یا بالا بردن یک مشت در یک مراسم یادبود در نمادهای اما pitifully شاید عمدا پایین در موفقیت.

به عنوان طولانی به عنوان آنها چشم پوشی بزرگتر تاریخی و سیاسی و روانی زمینه ای که سفید defensiveness و ضعف قرار دارد می تواند در درمان علائم و نه ویروس نژادپرستی. فکری صداقت و شجاعت اخلاقی این امر نیاز است وجود ندارد و در گذشته و نه شواهد زیادی و نه خیلی امید است که ما آن را ببینید در هر زمان به زودی.

اسکریپت: داشتن زندگی در امریکا برای سال های بسیاری من شخصا می تواند گواهی دادن به عدالت و نجابت از اکثریت قریب به اتفاق همکاران و دانش آموزان و به طور کلی مردم من و همسرم را ملاقات کرده اید و اصل رحمت و شفقت و گرما از بسیاری از دوستان که ما پر برکت داشته باشند. این صرفا بر این نکته که این موضوع نیست اما فردی و سازمانی و شخصی نیست بلکه ساختاری.

(موارد ذکر شده در این مقاله همه دیوان عالی کشور موارد.)

احمد احرار است که مدیر کل Gyantapas Abdur Razzaq بنیاد, Dhaka.

ایمیل: [email protected]

این داستان در اصل منتشر شده توسط The Daily Star, بنگلادش

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آهنگ پیشواز همراه اول