Reimagining یک پست COVID جهان: اصول کلیدی برای آینده

اقتصاد و تجارت, بهداشت, شرایط اضطراری انسانی Mandeep Tiwana ارشد برنامه افسر در CIVICUS جهانی جامعه مدنی داد.

توسط AKHSHIJNEWS در 2 اردیبهشت 1399
اقتصاد و تجارت, بهداشت, شرایط اضطراری انسانی

Mandeep Tiwana ارشد برنامه افسر در CIVICUS جهانی جامعه مدنی داد. او را در CIVICUS' نیویورک.

نیویورک Apr 21 سال 2020 - در کتاب " یک جهان ساخته شده جدید: النور روزولت و اعلامیه جهانی حقوق بشر,' Mary Ann Glendon می گوید داستان از چگونه از خاکستر جنگ جهانی دوم پدید آمده جهان را از پیش برجسته حقوق چارچوب است. این اعلامیه به رسمیت می شناسد حیثیت ذاتی هر انسان و متولد خارج از مشترک احساس وحشت توسط جامعه بین المللی با جنایات جنگی و نسل کشی در یک مقیاس بی سابقه است. آن را اذعان کرد که تغییر اساسی مورد نیاز بود را به جهان مناسب برای نسل های آینده است.

Mandeep Tiwana

امروز COVID-19 همه گیر است و اخلال در زندگی و معیشت در کاملا پیش بینی نشده راه های تست انعطاف پذیری از ما, اجتماعی, اقتصادی و سیاسی سازه. مشکلات اساسی در اقتصاد ما و جوامع ایستاده در معرض و شتاب. جهانی تلاش بازیابی مورد نیاز خواهد بود. اما باید آن را انجام بیش از فقط کاغذ بیش از ترک. کسب و کار به عنوان معمول روش کار نخواهد کرد. در این سناریو فعلی ما در CIVICUS جهانی جامعه مدنی داد بر این باورند که اقدام مصمم در پنج حوزه کلیدی بسیار مهم است.

اول ما نیاز به تجدید نظر چگونه اقتصاد ما در حال ساخت یافته است. پاسخ به همه گیر شده بزرگ شوک های اقتصادی. تخمین زده می شود که کاهش را به میزان از دست دادن در حدود 195 میلیون شغل در طول سه ماه اول به تنهایی. مردم در حال تجربه lay-offs و کاهش دستمزد در یک تاریخی در مقیاس. کسب و کارهای کوچک ساخته شده از طریق یک عمر تلاش و صرفه جویی رو خراب کردن. فروشندگان خیابانی و دیگران که کار در بخش غیررسمی روبرو هستند محرومیت و حتی گرسنگی. بسیاری را خراب اسکناس های بهداشت و درمان. همه از این می افزاید: به اندازه انسان هزینه از دست دادن زندگی ارزشمند است. این بیماری همه گیر در حال حاضر در معرض fragilities و نابرابری در اقتصاد ما. کسانی که در حال حاضر انجام ضروری ترین شغل برای نگه داشتن جوامع ما در حال اجرا هستند اغلب حداقل پاداش. تخمین زده می شود که یک و نیم میلیارد نفر می تواند تحت فشار قرار دادند به فقر اثرات COVID-19. با بیش از 90 کشور به دنبال کمک از صندوق بین المللی پول حاضر اقتصادی مستند است که مشخص می شود به عنوان بدترین بحران اقتصادی در نزدیک به یک قرن است.

به حرکت جدید معمولی و اقتصاد ما نیاز به تغییر در روش اساسی به عنوان بیش از حد بسیاری از مردم در حال شناور. همبستگی متقابل و اقامت بین کارگران و کارفرمایان و صاحبان املاک و مستاجران و طلبکاران و بدهکاران کلیدی خواهد بود. برابری طلب مدل اقتصادی است که محافظت از ضعیف ترین و ایجاد ثبات از طریق توزیع مجدد منابع خواهد بود یک انتخاب عاقلانه برای تصمیم گیرندگان است. در حال حاضر زمان برای تقویت کنترل عمومی بر خدمات ضروری از قبیل بهداشت, آزمون, مدل های جدید مانند جهانی درآمد اولیه و سعی کنید از مترقی حالت از مالیات برای ایجاد عادلانه تر جوامع است.

دوم نیازهای بیشتر از مطالعه خارج شدند باید قرار داده شده در جلو و مرکز. دستمزد روزانه کارگران رسمی و کارگران و مهاجران که اغلب فقیر هستند تحمل فشار از بحران وجود دارد. شرایط زندگی خود را فیزیکی فاصله و دسترسی به بهداشت مناسب به خصوص دشوار است. بیگانه ستیزی محرومیت از دسترسی به خدمات اساسی و سرکوب توسط سازمان های اجرای قانون در برابر حذف گروه بوده است مرکب در زمان سناریو. خطرات ناشی از سوء استفاده از ضرب شده اند به عنوان خشونت علیه زنان به شدت افزایش طول مستندات. در مکان های مختلف همه گیر است و تقویت نژاد پرستی و تبعیض علیه محروم اقلیتهای قومی و مذهبی. برخی از LGBTQI+ مردم شده اند که بر اساس اطلاعات غلط متهم آنها را از گسترش این ویروس. افراد مسن و کسانی که با سیستم ایمنی بدن که اصلا دسترسی به تغذیه مناسب و مراقبت های بهداشتی بسیار آسیب پذیر به نابسامانی ویروس.

یک جنبه کلیدی بازسازي پست COVID-19 باید تمرکز بر اتخاذ یک حقوق بشر رویکرد است که به دنبال رسیدن به محروم ترین ، تصمیم گیرندگان باید عاقلانه و انسانی انتخاب است که افزایش رفاه از طریق هزینه های اجتماعی امنیت شبکه به جای زیرساخت های نظامی و سرکوبگر دولت دستگاه. یک جنبه کلیدی از تلاش های بازسازی پس از COVID باید برای از بین بردن سیستم های که تداوم چرخه فقر و محرومیت و به اندازه کافی جبران کنند.

سوم ویژه نیاز به آب و هوا و عدالت و حفاظت از تنوع زیستی. مستندات را به شدت کاهش آلودگی هوا و ساخته شده هوا تنفس در شهرستانها مختلف است. رسانه های اجتماعی مملو از تصاویر از مناظر کوه قبلا پنهان با توجه به آلودگی و از حیوانات در معرض خطر جسارت به راه رفتن در خیابان های خالی از توقیف شهرها. در هر گوشه ای از جهان واقعیت از تخریب محیط زیست قابل مشاهده است – همراه با امکان برگشت. این بیماری همه گیر را فراهم کرده است که انگیزه به سوال ما الگوهای مصرف آشکار در حالی که همچنین افشای نامطلوب اثرات زیست محیطی معاصر راه زندگی است. فقط در سال گذشته آتش سوزی و سیل devasted بزرگ swathes از این سیاره از آمازون به استرالیا باعث بی اندازه درد و رنج و از دست دادن تنوع زیستی.

شفا از طبیعت است که ما شروع به دیدن از مردم ماندن در خانه باید تشویق شوند و تبدیل به پست-همه گیر جدید طبیعی است.جوامع بومی در سراسر جهان به مدت طولانی زندگی می کردند بیشتر در هماهنگی با طبیعت است. تصمیم گیرندگان می توانند یاد بگیرند که از راه خود را از زندگی با تجویز شیوه های است که اجازه می دهد برای بازسازی منابع طبیعی و تمرکز پایدار به معنی تولید و مصرف است. به صورت جدی اجرای توافق پاریس در عمل آب و هوا برای محدود کردن تولید گازهای گلخانه ای گازهای گلخانه ای و کنترل افزایش می یابد در درجه حرارت می تواند ما را در بهتر مسیر.

چهارم, همکاری های بین المللی بسیار مهم است. همه گیر گذاشته لخت طبیعت مصنوعی از مرزهای ما و برجسته نیاز به همکاری – به جای رقابت بین کشورها است. با اینحال چند رهبران سیاسی گرفته اند رجوع در خود خدمت منزوی حالت ناسیونالیسم. گسترش COVID-19 نشان داده است که به اشتراک گذاری اطلاعات و تکنولوژی و منابع می تواند یک تفاوت بزرگ در صرفه جویی در زندگی و کاهش اثرات منفی است. اهمیت چند جانبه موسسات به خصوص سازمان ملل متحد که 75 نوبت در سال جاری در درک میزان بحران و ابداع پاسخ مناسب به مقیاس همه گیر نمی تواند اغراق آمیز باشد. دولت ها در سراسر جهان تبدیل شده اند به موسسات چند جانبه برای رهبری و حمایت در مبارزه با ویروس. COVID-19 به ما نشان داده که ما باید قوی تر همکاری های بین المللی و متحد اقدامات در سراسر مرز. دبیر کل سازمان ملل متحد برای تماس جهانی بس است significantin این رابطه است.

پاسخ به همه گیر بنابراین باید حفاظت از استقلال نهادهای بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی از محدود جغرافیایی-سیاسی منافع کشورهای قدرتمند و سود محور انگیزه های مگا کسب و کار. این قطعا خواهد بود که بحران جهانی است. سرمایه گذاری دولت در ذوات و نهادهای بین المللی قادر به پاسخ به سرعت به اورژانس آینده بسیار مهم است. پرداخت حق عضویت به سازمان ملل متحد خواهد بود اولین گام خوب است.

پنجم مدنی آزادی و نامحدود جوامع مدنی مورد نیاز در حال حاضر بیشتر از همیشه. رهبران سیاسی در حال ساخت زندگی یا مرگ تصمیم گیری و انتخاب است که می تواند تعریف سرنوشت نسل ها. نیاز به دسترسی به اطلاعات معتبر و شکل گیری و نگه دارید و تصمیم سازان به حساب هرگز حاد تر. این کار سخت است و حتی در شرایط عادی زمانی که تنها سه درصد از جمعیت جهان زندگی می کنند در کشورهایی که آزادی های مدنی از کانون تجمع مسالمت آمیز و بیان به اندازه کافی محافظت می شود. محدودیت در جامعه مدنی آزادی شده اند بیشتر تشدید طریق اعلامیه های اضطراری در بیش از 70 کشور جهان است.

در بسیاری از نقاط جهان تاخیر در انتخابات فرآیندهای سانسور و محدودیت آزادی مطبوعات در رابطه با COVID-19 ساخته اند آن را سخت تر برای افراد و سازمان های جامعه مدنی به نیازهای خود را بیان و به سوال پاسخ رسمی به این بیماری همه گیر. محدودیت در آزادی و مونتاژ نشو و نما اخلال در تظاهرات عمومی ادعا حقوق و خواستار عدالت است. سازمان های اجرای قانون داده شده است افزایش قدرت سرکوبگر است که اگر چه به طور موقت در طبیعت ممکن است معطل.

یک چیز روشن است: به عنوان اغلب اتفاق می افتد در بحران های سازمان های جامعه مدنی در سراسر جهان رو به جلو آمده اند ارائه مواد غذایی و مراقبت های بهداشتی و دیگر خدمات ضروری به کسانی که نیاز دارند. آنها نشان داده اند رهبری در پله تا حمایت خود را از کارگران و به طور جدی به کمک ایده های نوآورانه و سیاست راه حل برای همه گیر پاسخ. در سناریوی حال حاضر نگرانی های ایمنی عمومی باید متعادل با یک رویکرد مبتنی بر حقوق بشر. تمام اقدامات اضطراری باید ایستاده آزمون تناسب و ضرورت در یک جامعه دموکراتیک در خط با قوانین بین المللی و اصول مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر. اقدامات اضطراری خارج می شود باید به عنوان به زودی به حالت عادی باز می گرداند.

بعد از جنگ جهانی دوم تجربه نشان داده است که بحران لحظات می تواند مهم و نقاط عطف. COVID-19 در معرض عمیق خط گسل در حال حاضر ما راه زندگی است. البته اصلاح از طریق یک بازنگری قرارداد اجتماعی است که به فوریت مورد نیاز است. جاده کمتر سفر ممکن است ما را به چیزی زیبا.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.rushrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن