شورای امنیت رسیده COVID-19 قطعنامه آتش بس باید با قرار دادن زنان و جوانان در مرکز

ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, Terra

توسط AKHSHIJNEWS در 17 تیر 1399
ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Fionna Smyth است آکسفام را از حضور مبارزات و دفاع مستقر در نایروبی

در بنگلادش آکسفام شریک Shushilan کمک کرده است تا اطمینان حاصل شود که مردم از دریافت توزیع مواد غذایی و آب پاک نمی شوند در معرض خطر قرار داده از COVID-19 انتقال است. اعتبار: Fabeha منیر/آکسفام

نایروبی, کنیا Jul 7 سال 2020 (IPS) - بیش از سه ماه پس از دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ ساخته شده درخواست فوری برای یک جهانی آتش بس در پاسخ به COVID-19 گیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در نهایت تصویب یک قطعنامه حمایت خود تماس بگیرید.

به عنوان آکسفام اعلام کرد در گزارش خود درگیری در زمان Coronavirusویروس در معرض است و تشدید مسائل موجود در جنگ آسیب دیده و شکننده کشور بیشتر پیچیده تلاش برای کمک به کسانی که نیاز دارند. در یمن و حملات هوایی را نابود بیمارستان ها و زیرساخت های دیگر با در حال حاضر به سختی نیمی از مراکز بهداشتی درمانی به طور کامل عملکرد و تنها تعداد کمی مجهز برای درمان COVID-19 موارد است.

آواره Rohingya افرادی که در معرض خطر همه چیز را به فرار از جنگ و آزار و اذیت در کشور خود شده اند مسدود شده از بنادر به دلیل ترس از گسترش ویروس از.

در کلمبیا یکی از کشورهایی که در ابتدا تایید دبیر کل سازمان ملل متحد برای تماس جهانی آتش بس گروه های مسلح نادیده گرفته اند خطرات ناشی از این بیماری همه گیر و با استفاده از ناامني به هدف قرار دادن مدافعان حقوق بشر و بسیاری از آنها بومی و آفریقایی-کلمبیا زنان است.

در حالی که این قطعنامه استقبال کرده است آن است که دیر شده و برجسته قابل توجه وضعیت که در آن برخی غیر دولتی گروه های مسلح مانند جنوب Cameroons دفاع نیروهای مسلح بال از مردم آفریقا را جنبش رهایی – در پاسخ به UNSG تماس برای صلح قبل از اینکه شورای امنیت سازمان ملل انجام داد.

این قطعنامه همچنین می افتد به مراتب کمتر از آنچه در جامعه مدنی و بشردوستانه جامعه تا به حال به نام برای. برای یک قطعنامه تنها تقویت جهانی آتش بس در "شرایط در شورای امنیت سازمان ملل متحد را در دستور کار" ترک کردن بسیاری از کشورهای.

علاوه بر آن معاف "مبارزه با تروریسم تلاش". این یک بدنام اصطلاح مبهم است که می تواند توسط برخی از کشورها به quelle مخالفان قانونی و بستن فضای جامعه مدنی. بیش از حد اغلب غیرنظامیان گرفتار در تیراندازی است و دامن زدن به بحران انسانی که در آن COVID-19 موارد در حال افزایش است.

در نهایت این روند آنقدر به تاخیر افتاد که بسیاری از ترس تاثیر به حداقل خواهد رسید. مشکلات در رسیدن به توافق نشان داد که کمبود شورا و خواستار به سوال چگونه به طور جدی این شورا را پیاده سازی.

آن زمان 100 روز و طرح های متعدد از کشورهای عضو رهبران مذهبی و همچنین بین المللی و سازمان های ملی برای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعضای خود را در غلبه بر جغرافیای سیاسی بداخلاقی است.

در یمن, خانواده هایی که فرار کرده اند مبارزه در ولایت هلمند در حال زندگی در این اردوگاه برای آوارگان. آکسفام و توانایی بنیاد را ارائه پول نقد به 500 از 3000 نفر در این منطقه است. اعتبار: پابلو Tosco/آکسفام

با وجود این کاستی قطعنامه ارائه می دهد یک کلید نه تنها در پاسخ به این ویروس بلکه پرداختن به درگیری های جاری: جامعه مدنی را به مشارکت معنی دار. این شناخت از نیاز جامعه مدنی در تلاش برای جلوگیری از همه گیر تاثیر تقویت آکسفام تجربه در پاسخ به شیوع بیماری و کار ما در سراسر جهان که در آن ما پیدا کرده اند که سلامت عمومی پاسخ موثر فقط اگر جوامع به طور فعال درگیر است.

از تجربه ما با شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا و جمهوری دموکراتیک کنگو ما می دانیم که ایجاد و حفظ اعتماد مردم است – در خود و خانواده و جوامع خود و سلامت عمومی سیستم های حیاتی برای کاهش گسترش بیماری است.

زنان و افراد جوان را معنی دار شرکت هستند به خصوص مهم است که اذعان کرد در این قطعنامه است. ما در بر داشت هنگامی که داده بی درنگ کمک های مالی و یک پلت فرم حقوق زنان سازمان جوانان و شبکه های کلیدی برای حفظ ارتباط با جوامع است که بیش از همیشه مورد نیاز در این زمان از انزوا.

آنها همچنین بهتر قرار داده شده برای رسیدگی به خشونت مبتنی بر جنسیت و خشونت خانگی است که باید اذعان کرد به عنوان یک "دوم همه گیر" در سراسر جهان است.

در هندوراس به آکسفام-پشتیبانی از صدای زنان و رهبری پروژه را فراهم می کند عاطفی و حقوقی مراقبت به زنان بازماندگان خشونت با استفاده از فن آوری های دیجیتال برای مبارزات و حمل اجتماعی ممیزی برای نظارت بر گنجاندن زنان در دولت coronavirus پاسخ.

در غرب آفریقا – جایی که 76% از غرب آفریقایی هستند زیر 25 ساخت آن جوانترین جمعیت در جهان – افراد جوان در حال بالا بردن سطح آگاهی از coronavirus بهداشت توزیع لوازم و برگزاری خود را دولت پاسخگو برای هزینه های عمومی و منابع مالی است.

تاثیر معنی دار مشارکت جامعه مدنی و به خصوص زنان و افراد جوان – همچنین گسترش به طراحی و پیاده سازی ملی بس و 90 روز "اسد" توصیه می شود در این شورا قطعنامه.

در حالی که گنجاندن آنها نمی شد به صراحت به نام در این قطعنامه بس یا "مکث" باقی خواهد ماند و از ارزش کمی برای مردم به دام افتاده در مناطق جنگی اگر آنها فقط نخبگان چانه زنی مذاکره بین کسانی که در غیر این صورت بازی از صلح است.

واقعا تاثیر زندگی مردم بس باید از زمین به دنیا آمد و از فراگیر مذاکرات که شامل محلی peacebuilders و مردم بیشتر تحت تاثیر جنگ – به خصوص زنان و دختران که در حال حاضر به طور نامتناسبی نهفته است.

در بسیاری از جنگ متاثر از زمینه های جامعه مدنی در حال حاضر سخت در محل کار به محلی امن بس با وجود این شورا را به تاخیر بیاندازد. در یمن 59 ملی سازمان های جامعه مدنی به نام در همه جنگ احزاب به توقف مبارزه آزادی بازداشت شدگان و راه اندازی مجدد مذاکرات صلح.

گروه زنان مانند صلح پیگیری ابتکار گرفته اند و این تلاش ها یک گام بیشتر مشورت با زنان یمنی در کشور و در خارج از کشور به درک بهتر آنچه که موثر آتش بس خواهد بود.

در جمهوری دموکراتیک کنگو 139 ملی سازمان های جامعه مدنی امضا بر روی یک نامه برای فشار دادن یک ملی بس. گروه ارائه شده تماس خود را به کنگو گروه های مسلح و همچنین به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل برای دریاچه های بزرگ.

که ما کار را برای ساخت بهتر و رسیدگی به علل ریشه ای درگیری های جامعه مدنی و به خصوص کسانی که بیشتر به حاشیه رانده شده – باید به رسمیت شناخته شده به عنوان مهم رهبران آنها هستند.

در حالی که حمایت از صلح ضروری است هر دو ما را قادر می سازد به صورت Coronavirus بحران در حال حاضر به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت برای صرفه جویی در زندگی و ایجاد یک آینده پایدار برای همه "چگونه" است که به همان اندازه مهم است.

ما نمی توانیم صبر کنید یکی دیگر از سه ماه برای اجرای و بس "بشردوستانه مکث" را به اتفاق می افتد و نه به آدرس درگیری و بیماری های همه گیر در همان راه به عنوان قبل از.

در حال حاضر زمان برای دولت به سرمایه گذاری در زنان و افراد جوان را به معنی مشارکت در پایدار و فراگیر پروسه های صلح و در طراحی و اجرای COVID-19 پاسخ.

ما باید بیش از زنده ماندن این بیماری همه گیر -- ما می توانیم و باید بهتر انجام دهید. این بحران به ما نشان داده که ما قادر به اساسا تغییر سیستم های ما برای محافظت از خودمان و هر یک از دیگر محور این صداها باید در اولویت اگر ما مایل به بیرون آمدن از این بحران جهانی با فراگیر تر و سالم و صلح آمیز جهان است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب