سنگال مشارکت زنان در بخش انرژی برابر است با توانمندسازی

آفریقا و کمک به توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, انرژی, ویژه, جنس, عناوین جمعیت فقر & SDGs منطقه, دسته بندی

توسط AKHSHIJNEWS در 4 تیر 1399
آفریقا و کمک به توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, انرژی, ویژه, جنس, عناوین جمعیت فقر & SDGs منطقه, دسته بندی, پایداری, TerraViva ملل متحد زنان و اقتصاد
Aïssata Ba is amongst several rural women selected by Energy 4 Impact to participate in an economic empowerment programme, which provides women entrepreneurs with access to renewable energy technologies. Courtesy: Energy 4 Impact Senegal

Aïssata Ba است که در میان چند تن از زنان روستایی انتخاب شده توسط انرژی 4 تاثیر به مشارکت در توانمندسازی اقتصادی برنامه فراهم می کند که زنان کارآفرین با دسترسی به فن آوری های انرژی تجدید پذیر. حسن نیت ارائه میدهد: انرژی 4 تاثیر سنگال

سیدنی استرالیا, Jun 24 2020 (IPS) - Aïssata Ba 45 ساله بیوه و مادر هفت فرزند شده است در تمرین, بازار, باغبانی, برای 30 سال گذشته در Lompoul Sur Mer روستا در Niayes منطقه شمال غرب سنگال. برای بسیاری از زنان در این روستا وقف با خاک حاصلخیز و مساعد آب و هوای آن است که منبع اصلی درآمد در طول سال.

اما عدم وجود زیرساخت های دسترسی به انرژی پایدار حمایت مالی و تجهیزات و دانش از شیوه های مدرن باعث می شود آن را سخت و پر زحمت برای این زنان درگیر در بازار باغبانی است که تولید در مقیاس کوچک از میوه ها و سبزیجات و گل ها و محصولات طول محلی فصل رشد و به فروش می رسد به طور مستقیم به مصرف کنندگان است.

Aïssata تا به حال به صورت دستی آماده seedbeds حذف علف های هرز و آبیاری او 0.15 هکتار طرح نقاشی آب از یک سطل در یک زمان با کمک از او دو پسر 17 و 23 ساله.

"آن را از نظر جسمی تخلیه و وقت گیر است. آن را محدود ما توانایی تولید" Aïssata گفت: IPS از طریق Mariama کرد, انرژی 4 تاثیر's (E4I) جنسیتی و حمایت افسر و Co-رهبر تحویل برای خوب سنگال کمپینطراحی شده توسط جهانی حمایت سازمان زنان ارائه.

انرژی 4 تاثیر, یک سازمان غیر انتفاعی کار با کسب و کارهای محلی برای گسترش دسترسی به انرژی در آفریقا و Siggil Jigeenیک سازمان غیر دولتی است که به ترویج و محافظت از حقوق زنان در سنگال در حال فرمان تحویل برای خوب سنگال کمپین برای سرمایه گذاری در دختران و زنان برای دستیابی به سازمان ملل متحد اهداف توسعه پایدار (SDGs). تمرکز بر اولویت های کمپین یک ائتلاف محلی و نمایندگان سازمان های جامعه مدنی, دولت, رهبران, U. N. سازمان و بخش خصوصی شامل افزایش دسترسی زنان به منابع پاک و تجدید پذیر انرژی.

در سال 2018 تنها 42.3 درصد از خانواده ها در مناطق روستایی به حال دسترسی به برق و با توجه به سنگال وزارت انرژی 2019-2023 انرژی بخش سیاست کاغذ. اکثر خانوارهای روستاهای موسسات و کسب و کارهای کوچک در سنگال در حال حاضر تکیه بر خطرناک سنتی و ناکارآمد منابع انرژی مانند چوب برای روشنایی و پخت و پز و دیگر انرژی نیاز دارد.

"این پایین در دسترس بودن تصویب و استفاده از رفاه-افزایش وسایل برقی به ویژه در فقیر و جوامع روستایی به طور خاص اثرات زمان صرف زنان در فقر و خرحمالی از کار فشرده فعالیت های" ترائوره گفت: IPS و اضافه کرد که "زنان پرداخت شده و پرداخت نشده کار وضعیت و قدرت, روابط جنسیتی هنجارهای اجتماعی مرتبط با زمین و مالکیت دارایی و درآمد مستقل به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار توانایی و انگیزه برای دسترسی به خدمات انرژی مدرن و لوازم."

Aïssata است که در میان چند تن از زنان روستایی انتخاب شده توسط انرژی 4 تاثیر به مشارکت در توانمندسازی اقتصادی برنامه فراهم می کند که کارآفرینان درگیر در کشاورزی و لبنی تولید کشاورزی و صاحبان فروشگاه دسترسی به فن آوری های انرژی تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی, پمپ, فریزر, سیستم های خورشیدی و تجهیزات برای خشک کردن فرز و پردازش محصولات کشاورزی.

پس از نصب خورشیدی پمپ Aïssata تولید افزایش یافته است و از 900 کیلوگرم به 1,428 کیلوگرم از سبزیجات و شش-گردش مالی ماهانه به ضرب گلوله به $617 از $350.

"این نه تنها بهبود بهره وری و درآمد بلکه ما شرایط زندگی. من هم دریافت دانش فنی برای ارزیابی سودآوری محصولات با پشتیبانی از دسترسی به امور مالی برای پمپ و یادگیری مهارت های کسب و کار مدرن," او گفت:.

"Last سال من پیاز محصول آمده برای اولین بار وارد این بازار به من یک مزیت رقابتی به فروش آن در قیمت حق بیمه. پس از آن من تا به حال خوب چرخه محصولات کشاورزی – گوجه فرنگی و کلم, شلغم و پیاز دانه. این تحول فوق العاده در یک زمان کوتاه الهام بخش من برای سرمایه گذاری در زمین و نصب های خورشیدی سیستم بارانی در آینده" Aïssata اضافه شده است.

محدود دسترسی به انرژی شده و مانع این کشور در توسعه اجتماعی و اقتصادی. کمپین تضمین این که زنان هستند که به صورت محلی به رسمیت شناخته شده به عنوان بازیگران کلیدی در بخش انرژی است.

در اوایل سال جاری 43 ساله Assy Ba کمک کرده بود با یک وام برای خرید یک خورشیدی فریزر برای رستوران در شهر کوچک Manda در تمبکوندا منطقه جنوب شرق از سرمایه های ملی Dakar. این ساخته شده این امکان را برای او به سرد فروش محصولات غذایی در خارج از شبکه برق ایجاد کرد. رستوران او تا به حال یک جریان ثابت از مشتریان توقف برای تنقلات به عنوان Manda واقع در تقاطع دو راه اصلی منتهی به جنوب سنگال هم مرز با گامبیا و گینه بیسائو. او همچنین تا به حال به طور منظم از بزرگ بازارهای هفتگی.

"من ماهانه حجم معاملات افزایش یافته و به حدود 400 دلار از صرف $60 یا 65 و من نیز می تواند صرفه جویی در اتلاف مواد غذایی. اما از آنجا که COVID-19 سفر مستندات تحمیل گردیده و ما تنها تعداد بسیار کمی از مشتریان محلی است. من را به من پس انداز. شوهر من بیش از حد قدیمی به کار می کنند. هر روز من نگرانی در مورد تغذیه ما هشت فرزند و بازپرداخت وام کسب و کار," Assy گفت: IPS طریق کرد.

انرژی 4 تاثیر مطالعه تاثیر COVID-19 بر 20 کارآفرینان را پشتیبانی می کند.

  • 95 درصد گفت: آنها بسیار نگران آینده مالی خود و آینده کسب و کار خود را و چگونه آن را تحت تاثیر دسترسی به مواد غذایی و بهداشتی.
  • 70 درصد از آنها گفت که کسب و کار خود را به شدت تحت تاثیر قرار به طور عمده از دست دادن مشتریان و تامین مواد خام و آنها تا به حال مشکل در بازپرداخت وام خود را.

"اعتقاد ما آن است مهم تر از همیشه قبل از به تمرکز بر روی انرژی در حال گسترش دسترسی به قدرت فعالیت های اقتصادی به عنوان این بسیار ملموس و تاثیر زنان در رفاه و فرصت های" انرژی 4 تاثیر غرب آفریقا مدیر متیو Dalle گفت: IPS.

  • در سنگال زنان تشکیل می دهند تقریبا 50 درصد از جمعیت است.
  • 47 درصد از 15 میلیون سنگال زیر خط فقر زندگی میکنند و نیمی از جمعیت غذایی نا امن با توجه به تیوی آژانس ملی آمار و جمعیت شناسی از سنگال.

Fیا روستایی زنان درگیر در کشاورزی و امنیت غذایی است یک چالش عمده و به همین دلیل آنها نیاز به منابع انرژی پایدار برای بهبود و افزایش تولید و حفظ و پردازش مواد غذایی.

با حمایت مالی از ENERGIAیک شبکه بین المللی در جنس و پایدار انرژی و دیگر شرکای توسعه انرژی 4 تاثیر را Foyré Rewbé2 توانمند سازی زنان تکریم انرژی پروژه کمک به زنان با انرژی خورشیدی است. در آن فاز ششم (آوریل 2019 به مارس 2022) این پروژه با هدف افزایش تعداد زنان روستایی کارآفرینان درگیر در غلات و حبوبات و بادام زمینی کشاورزی شیلات و آبزیان و دام و تولید صنعت نور و کشت و پردازش تجارت و خدمات در پایدار مولد با استفاده از انرژی (PUE).

"ما در حال دفاع است که بخشی از درآمد حاصل از نفت و گاز باید به صندوق توسعه انرژی های تجدید پذیر به ویژه برای زنان درآمد در فعالیت های مولد" ترائوره گفت: IPS.

از منابع انرژی خورشیدی در سنگال هستند که با 3000 ساعت آفتابی در سال و میانگین کلی روزانه خورشیدی تابش 5.8 kWh / m2 / day. این منابع شده است مهار از طریق فتوولتائیک و حرارتی سیستم های خورشیدی.

کمپین حمایت از کار منجر به جنسیتی که یکپارچه ملی انرژی سیاست ها و برنامه های. "زنان قلب جامعه و هر گونه پیشرفت است و تنها از طریق مشارکت آنها گفت:" فاتو تیام ایجادجنسيت نقطه کانونی و هماهنگ کننده مطالعات و برنامه ریزی واحد در سنگال وزارت انرژی است.

توانمندسازی زنان از جمله توانمندسازی اقتصادی از طریق گسترش انرژیهای تجدید پذیر باید در هسته کاهش انتشار کربن و ساختمان آب و هوا-انعطاف پذیر جوامع است.

از آنجا که زنان ارائه خوب سنگال مبارزات انتخاباتی آغاز شد بسیاری از زنان سازمان که امروز آگاه تر و از آنها دفاع از حق خود برای دسترسی به, پاک و سازگار با محیط زیست انرژی خود را برای داخلی و تولیدی استفاده می کند.

COVID-19 قابل توجهی نهفته زنان-رهبری کسب و کار در سراسر آفریقا. "زنان نامتناسب نشان داده در بسیاری از بخش های اقتصادی برخورد با این بیماری همه گیر. اطمینان حاصل کرد که محرک های بسته بندی و پست COVID-19 سیاست های جنسیتی حساس و حیاتی خواهد بود به گرفتن زنان آفریقایی کارآفرینان دوباره روی پای خود" استر Dassanou هماهنگ کننده مثبت سرمایه گذاری اقدام برای زنان در برنامه آفریقا گفت: IPS.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن