جنبش اجتماعی از طریق رسانه های اجتماعی

آسیا-اقیانوس آرام, دموکراسی, عناوین, حقوق بشر, دموکراسی ژوئن 9, صلح آمیز, جسمی فاصله تظاهرات قبل از پلیس با

توسط AKHSHIJNEWS در 28 خرداد 1399
آسیا-اقیانوس آرام, دموکراسی, عناوین, حقوق بشر,

دموکراسی

Last week, Kathmandu erupted with protests organised collectively through the social web by Nepal’s urban young fed up with the shenanigans of the country’s septuagenarian rulers. Most demonstrators outside the prime minister’s resident in Baluwatar or at Mandala were millennials — born after the democratic changes of 1990. They were outraged by one scam after another and the government’s mishandling of the COVID-19 crisis.

ژوئن 9, صلح آمیز, جسمی فاصله تظاهرات قبل از پلیس با استفاده از ماشین های آب پاش برای متفرق کردن شرکت کنندگان است. اعتبار: MONIKA DEUPALA, BIKRAM رای و SHRISTI SHERCHAN.

کاتماندو Jun 17 سال 2020 (IPS) - هفته گذشته کاتماندو فوران با تظاهرات سازمان یافته جمعی از طریق وب سایت اجتماعی توسط نپال شهری جوان تغذیه با shenanigans از کشور septuagenarian حاکمان.

اکثر تظاهرکنندگان در خارج از نخست وزیر اقامت در Baluwatar یا در ماندالا شد وای به دنیا آمد و پس از تغییرات دموکراتیک از سال 1990. آنها به خشم آمده بودند با یک کلاهبرداری پس از دیگری و دولت را نادرست از COVID-19 بحران است.

Pragati Parajuli پیوست تظاهرات در 9 ژوئن پس از پیدا کردن در مورد آن را از طریق رسانه های اجتماعی. او تا به حال شده است به طور فزاینده ای خشمگین در مورد وضعیت قرنطینه امکانات غفلت از بازگشت کارگران مهاجر و احساس او نیاز به صدای او شنیده شود.

"مردم در حال مرگ هستند به دلیل کمبود مواد غذایی آنها عمیق در بدهی و در چنین ترسناک زمان هنگامی که مردم در هیچ جای دیگری به نگاهی دیگر از دولت, دولت بوده است نه با مردم" گفت: Parajuli.

این شعار در طول دموی zeroed در شش خواسته های اصلی: تست PCR برای همه در معرض خطر 4-ردیف تریاژ رویکرد برای جمعیت آسیب پذیر مناسب برای حفاظت از خط مقدم سلامت کارگران و اقدام قانونی علیه کسانی که stigmatising افراد در معرض خطر برای کمک به مردم بیشتر تحت تاثیر مستند و شفافیت و پاسخگویی در Rs10 میلیارد COVID-19 امداد تخصیص بودجه می باشد.

9 ژوئن تظاهرات عمدتا مسالمت آمیز شرکت کنندگان عینک ماسک و نگهداری فیزیکی و جدایی. آن را به حال شده است برای بیش از یک ساعت قبل از پلیس اولین miked درخواست معترضان برای ترک این منطقه است. سپس آنها پیشرفته با آب, توپ, بازداشت 10 نفر.

"جمعیت باعث شد که پلیس وارد مذاکره یک بازه زمانی برای اعتراض و شروع به شعار murdabad," توضیح می دهد که Aayush Basyal که او نیز در خیابان آن روز.

عکس از جوانان braving توپ آب از طریق سیستم عامل رسانه های اجتماعی و پیروان از حساب COVID-19 نپال: به اندازه کافی به اندازه کافی است snowballed. آن حتی حقوق بشر سازمان ملل متحد به صدای جیر جیر در تماس با دولت به "احترام به حق داشتن صلح آمیز مجامع و تظاهرات با خیال راحت'.

پلیس اقدام به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز جلب توجه به نادرست از COVID-19 بحران آن زمان به بعد بیشتر تهاجمی ضد دولت تن. دولت خط بوده است که آن COVID-19 مستند مراحل انجام نمی دهد مونتاژ 25 یا بیشتر مردم است.

"من هرگز انتظار می رود دولت به خم شدن بسیار پایین و استفاده از زور در نوجوانان که نشسته بودند مسالمت آمیز گفت:" Parajuli. "چرا نگرانی در مورد انتقال ویروس در پایان این تظاهرات هنگامی که آن را رفته بود برای بیش از یک ساعت ؟ علاوه بر پلیس خود را حفظ اجتماعی فاصله."

Shashank Shrestha نه به خاطر هر گونه اقدام تحریک آمیز از معترضان قبل از خودرو زرهی با توپ آب به نظر می رسد. "اگر آنها اجازه آن را برای 20 دقیقه بیشتر جمعیت احتمالا پراکنده مسالمت آمیز," او اضافه شده است. "این نشان می دهد که نیروی محرک تظاهرات روز بعد."

در واقع همانطور که از تصاویر و ویدئوها گسترش در اینترنت بیشتر افراد جوان در پاسخ به تماس به بیرون آمدن در خیابان دوباره نه فقط در ایران بلکه در شهرستانها در سراسر نپال.

Robic Upadhayay بود در میان یک دوجین آنلاین برگزارکنندگان بود که حفظ Facebook سایت. او گفت: "به نظر ما این بود که ما باید دست به اعتراض زدند. اجازه دهید دولت گوش دادن به صدای جوانان است. دوستان من و من سعی کردم برای به اشتراک گذاشتن نظرات ما را از طریق رسانه های اجتماعی اما دولت گوش نکرد. است که چرا ما ضربه خیابان" توضیح Upadhyay.

برگزارکنندگان و سپس شروع به گرفتن درخواست برای کمک به بسیج تظاهرات در دیگر محلات و Facebook گروه تبدیل به یک پلت فرم است که در یک واکنش زنجیره ای به حدود 200000 افراد جوان است.

"ما به آنها گفتم در اعتراض به, اما مطمئن شوید که آن را صلح آمیز و غیر خشونت آمیز و بدون دستور کار سیاسی و مطیع اقدامات ایمنی برای کاهش خطر عفونت" Upadhyay اضافه شده است.

در طول 80 روز تمدید مستند دولت تا به حال موفق به بازگرداندن کارگران مهاجر-بسیاری از گیر در کشور بدون شغل. نپال را برای اولین بار از کارگران مهاجر در بازگشت به خانه اما آنها را برآورده نمی کنند خود دولت حداقل استانداردهای خود شد virus رشد. این جوان معترض بودند پس از این اخبار در رسانه های دیجیتال و آگاه بودند از سختی و درد و رنج ناشی از انفعال دولت است.

به عنوان تظاهرات تشدید, #EnoughIsEnough شروع روند در توییتر و دیگر هشتگهای مانند #SanitizetheGovernement و #DownwiththeIncompetency شد آنلاین نمادهای تظاهرات.

یک نگاه اجمالی از تاریخ 9 ژوئن صلح آمیز جسمی فاصله تظاهرات قبل از پلیس با استفاده از ماشین های آب پاش برای متفرق کردن شرکت کنندگان است. اعتبار: MONIKA DEUPALA, BIKRAM رای و SHRISTI SHERCHAN.

در مقایسه با تظاهرات در دیگر نقاط جهان در برابر تاثیر اقتصادی این مستند تظاهرکنندگان در کاتماندو مطرح شعارها و انجام پلاکارد با پیام coronavirus که دقیق و شبیه آنها نوشته شده بود اپیدیولوژی.

برای مثال آنها انجام شده آگهی درخواست برای اطلاعات بیشتر تست PCR و برای جلوگیری از استفاده غیر قابل اعتماد RDT. در واقع سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه نمی با استفاده از سریع تست تشخیصی (RDT) که تشخیص آنتی بادی و تشویق به استفاده از واکنش زنجيرهای پليمراز (PCR) که آزمون برای ویروس واقعی به دلیل مثبت کاذب در RDTs.

وجود دارد همچنین گزارش های رسانه ها از بی نظمی در ادامه واردات RDT کیت. دولت اختصاص داده است 6.8 میلیارد دلار به آن COVID-19 پاسخ که 2.3 میلیارد دلار برای قرنطینه مدیریت. مردم به خیابان رفت و خواستار به می دانم که در آن همه پول رفته است. در repsonse نخست وزیر مطبوعات مشاور Surya تاپا مشترک هزینه گزارش پس از معترضان تقاضا برای شفافیت رشد داشته است.

سابین Gyawali یکی از هماهنگ کنندگان برای اعتراض در بوتول که تلاش برای وضع قوانین در مورد فاصله ماسک, اما او می گوید که با بیش از 1000 نفر در تبدیل کردن آن را دشوار برای به اجرا درآوردن.

"اعتراض صلح آمیز بود وجود دارد هیچ خشونت و درگیری با پلیس," او گفت:. "ما کمی احساس گناه است که اگر چه ما معترض بودند در مورد همه گیر ما خودمان قادر به رعایت اجتماعی فاصله پروتکل."

این تظاهرات نیز نفوذ توسط احزاب سیاسی است که آن را دشوار است برای گرفتن هر کس به پیروی از قوانین. "وقتی ما گفت: نشستن آنها ایستاده تا" Bataule می گوید. "ما آنها را متوقف کند از گفتن چیزهایی که بودند حمله و آنها را درک نمی کند و این ایده که اعتراض می تواند مستقل باشد."

در Bhairawa, Sudipa Chaudhary Mahato می گوید او تصمیم گرفت خود به خود برای پیوستن به اعتراضات چرا که او با شناسایی شود. اما پدر و مادر او در ابتدا تمایلی به اجازه می دهد او را به بیرون رفتن.

آن را نیز یک خار از لحظه تصمیم گیری برای Smriti Baral یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات در پخرا در 11 ژوئن. بعد از دیدن تظاهرات در کاتماندو او احساس می کرد که وظیفه خود را به صدای نسل جوان شنیده می شود.

"ما نشسته بود مسالمت آمیز برای یک ساعت وقتی که یک گروه از مردان به ما ملحق شد و شروع به فریاد شعارهای سیاسی و این زمانی بود که پلیس مداخله کرد" Baral به یاد می آورد.

یکی از شعارهای جوان تظاهر کنندگان استفاده شد 'پلیس Hamro Sathi و این کمک کرد که وضعیت خنثی در بعضی از نقاط. در جای دیگر آنها توزیع گل سرخ به پلیس و در یک نمونه در روز شنبه در کاتماندو پلیس ایستاده بود در توجه و ادای احترام کردند در حالی که تظاهرکنندگان سرود ملی را خواندند.

تا مطمئن شوید که همه افراد جوان رفت و به خیابان ها. Shikha Neupane گفت: او در پشتیبانی از این تظاهرات را هدف اما مخالف با روش. "این غیر ممکن است به طور فیزیکی از هم جدا هنگامی که پلیس مداخله" او گفت:, و احساس آن متناقض به حمایت از PCR کیت هنگامی که اجتماعات در معرض خطر گسترش بیشتر این بیماری است. برای Neupane آن نیز ترس از تبدیل شدن به یک حامل و آلوده کردن مادر بزرگ او.

Niraj Kafle به دلایل مشابه برای پیوستن به: "مطالبات مشروع هستند و آنها باید به آنها رسیدگی شود اما ما در حال حاضر در یک بیماری همه گیر. اگر یک سنبله به دلیل تظاهرات?"

درخواست رسیدگی به خواسته های تظاهرات در گردش است از طریق سیستم عامل رسانه های اجتماعی با نزدیک به 5000 امضا. چهره های عمومی مانند خانم نپال Shrinkhala Katiwada بازیگر Priyanka Karki و دیگران مانند Ayushman جوشی, Sisan Baniya نشان داده اند که حمایت خود را از طریق صفحات رسانه های اجتماعی. یکی دیگر از درخواست آنلاین اهداف وزارت بهداشت و که و در حال حاضر دارای 12,000 امضا.
در عین حال یکی دیگر از ضد دادخواست که می گوید: تظاهرات جوانان در حال قرار دادن هزاران نپالی زندگی در خطر است. آغاز شده توسط Binod Shrestha آن را متهم به تظاهر کنندگان از داشتن یک دستور کار سیاسی و حتی به نام تظاهرات 'درجه دوم قتل است.'

انتقاد به نظر می رسد که آمار صفحه اصلی. در Facebook مطالب برخی از برگزارکنندگان باید گفت که این تظاهرات ادامه خواهد داد اما در راه است که نیاز به اجتماعات بزرگ از مردم است. در واقع میدان نبرد به نظر می رسد که تغییر را از خیابان ها به cybersphere که در آن وجود دارد بحث های داغ بین معترضان و حامیان احزاب اصلی.
این تظاهرات همچنین همزمان با رای گیری در مجلس در روز شنبه برای یک متمم به رسمی نپال نقشه که شامل Limpiyadhura و بسیاری خواسته بود که آن نامیده می شود. در واقع, وجود دارد, تظاهرات نقشه و علیه دولت در جریان به طور همزمان.

"این یک زمان دشوار است و من درک می کنم که چرا مردم عصبانی هستند من همان احساس خشم می گوید:" Pragati Parajuli. "برخی از مردم این را به عنوان یک لحظه در تاریخ به مبارزه با همه چیز در یک بار, اما وقتی اتفاق می افتد که ما از دست دادن بینایی از آنچه که ما در حال مبارزه برای. ما نیاز به تمرکز بر روی برنامه خاص از فشار دولت به بیشتر موثر در کنترل گسترش بیماری است."

این داستان در اصل منتشر شده توسط نپالی بار



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن