سوئد-کاستاریکا: همان مسیر در تغییر آب و هوا های مختلف در COVID-19

تغییر آب و هوا, محیط زیست, جهانی, عناوین سلامت

نظر

Two countries that have long coordinated their response to global goals like promotion on democracy, human rights and environmental issues, Sweden and Costa Rica highlight how public policy matters

ابر جنگل در کاستاریکا است. اعتبار: Germán میراندا/IPS

رم/SANTIAGO, Jun 24 2020 (IPS) – عدم هماهنگی بین المللی واکنش به حال منجر به نتایج متفاوت در سراسر جهان در برخورد با COVID-19 بیماری همه گیر. دو کشور که به مدت طولانی هماهنگ پاسخ خود را به اهداف جهانی مانند ارتقاء دموکراسی و حقوق بشر و مسائل زیست محیطی سوئد و کاستاریکا برجسته چگونه سیاست عمومی مهم است. در حالی که با رویکردهای مشابه برای تغییر آب و هوا این دو با هم راه رفتن خود را به روش های مختلف COVID-19 رسید نامتجانس نتایج مرگ و عوارض.

با استفاده از Gompertz مدلسازی ریاضی ما را مورد تجزیه و تحلیل هر دو کشور’ پاسخ به COVID-19 و نشان داد که انسانی و اقتصادی تاثیر COVID-19 خواهد بود و بیشتر در سوئد از در کاستاریکا است. از طریق مه کاستاریکا کولون سیاست های عمومی منجر به مرگ و میر کمتر و موارد مثبت (در هر دو مطلق و سرانه شرایط) نسبت به مقدار بیشتر از لحاظ اقتصادی توسعه یافته سوئد.

این نتایج مختلف از طریق ژوئن 21– سوئد نسبت 5,053 مرگ و میر به COVID-19 مقایسه با کاستاریکا 12 به گفته جان هاپکینز دانشگاه را نمی توان به, جغرافیا, قومیت و یا حتی سوئد کمی مسن تر جمعیت.

با تاثیر از COVID-19 تخمین زده می شود در کاهش سوئد تولید ناخالص داخلی در سال 2020 با 9.7 درصد و کاستاریکا با 3.6 درصد با توجه به تاثیر فوری این ویروس خواهد بود بالاتر سیاسی اولویت نسبت به سطوح بالای سرمایه گذاری مورد نیاز برای کاهش تغییرات آب و هوایی در طول دهه های آینده

علاوه بر این, سوئد اقتصاد بسیار بزرگتر و صرف بیشتر در مورد مراقبت های بهداشتی از کاستاریکا اختصاص 11.1 درصد از آن بزرگتر تولید ناخالص داخلی هزینه های عمومی در آن سیستم مراقبت های بهداشتی در مقایسه با کاستاریکا را 7.3 درصد از تولید ناخالص داخلی. در هر دو مورد این کشورها جهانی بهداشت عمومی سیستم ها اغلب اشاره به عنوان نمونه مدل ها از نظر وسعت و کیفیت خدمات ارائه شده به آنها populaces به خصوص در مقایسه با کشورهای قابل مقایسه با سطح توسعه است.

عنصر بسیار مهم تمایز میان تاثیر COVID-19 در دو کشور به طور عمده می تواند گذاشته شود در پای خود را از سیاست های عمومی.

سوئد ضبط شده خود را برای اولین بار COVID-19 مورد در 22 ژانویه و نمی رکورد دوم تا فوریه 26, هنگامی که آن عفونت “منحنی” شروع شد و آن روند رو به بالا که مدل های ما نشان می دهد به اوج خود برسد در اواخر ماه جولای با حدود 46,000 عفونت بیش از 190 روز. کاستاریکا در اولین مورد تشخیص داده شد مارس 6, اما با توجه به سیاست خود در پاسخ ما پروژه منحنی آن شروع به پهن کردن در اواسط ماه آوریل فقط 35 روز پس از وقوع تشخیص داده شد. هر دو کشور میزبان بزرگ جمعیت مهاجر که به نظر می رسد کمتر یکپارچه به سیستم های بهداشتی و نرخ بالاتری از عفونت از شهروندان است.

همچنین قابل توجه است که در حالی که کاستاریکا اولیه COVID-19 تست سیاست بود برای تست بیماران نشان دادن علائم بالقوه سوئد محدود خود را تست تنها برای بیماران مبتلا به نشان دادن علائم شدید. غیر قابل تشخیص موارد منعکس نشده در اطلاعات ملی به احتمال زیاد در هر دو کشور اما نه منعکس شده در مدل های ریاضی. در هر صورت با توجه به نحوه جدید COVID-19 است و هیچ استاندارد جهانی پذیرفته شده برای تست وجود دارد.

با وجود این شکاف گسترده ای در تایید موارد و مرگ و میر میان دو کشور به وضوح نشان می دهد که بیشتر و بیشتر در طولانی مدت تاثیر در سوئد.

اگر چه ما باید با احتیاط در رسم نتیجه گیری کاستاریکا بیشتر دخالتگر پاسخ و اقدامات برای کنترل گسترش این بیماری همه گیر ممکن است به خوبی توضیح کوتاه تر از مدت زمان و تملق منحنی کمتر توسعه یافته کشور ثبت کرده است در مقایسه با آن بسیار توسعه یافته همتای.

کاستاریکا در COVID-19 پاسخ به اقدام سریع در صورت منظم شروع با پیشگیرانه اطلاعات عمومی مبارزات و سریع مقدمه ای از اقدامات محدود کننده از جمله جداسازی بیماران و اجرای اجتماعی فاصله به اوج خود رسید که در سراسر کشور قرنطینه که دیدم مرزها و مدارس بسته و جنبش در داخل کشور بسیار محدود شده است.

معروف سوئد رفت و برای یک رویکرد بسیار متفاوت با تاکید بر مسئولیت فردی با ارائه مشاوره به شهروندان به عمل اجتماعی فاصله بدون محدود کردن جنبش تنها بسته شدن مرزها به غیر اروپایی ها و جلوگیری از تجمع بیش از 50 نفر است. معمار سوئد COVID-19 سیاست های اتحاد پس از اذعان به این پاسخ disproportionally تحت تاثیر افراد آسیب پذیر مانند سالمندان.

در حالی که این دو کشور بسیار متفاوت سطوح توسعه هر دو دیده می شود به عنوان رهبران در مناطق خود در زمینه خدمات اجتماعی و مراقبت های بهداشتی—هر دو خود را ارائه شهروندان جهانی بهداشت تحت پوشش با زیرساخت های موجود در سراسر کشور. و هر دو به دنبال سیاست های مشابه اهداف و رویکرد به مسائل نسل های آینده به ویژه با توجه به تغییر آب و هوا.

هر دو کشور باید با شوق و ذوق پیوست 121 کشورهای دیگر در هماهنگ و هماهنگ استراتژی برای رسیدن به اصطلاح “کربن بی طرفی” تا سال 2050—در سال 2019 کاستاریکا خالص سرانه انتشار گازهای گلخانه ای شد 1.61 تن در حالی که در سوئد شد 4.03 تن; ایالات متحده خالص سرانه انتشار گازهای گلخانه ای شد 16.5 تن است. سوئد متمرکز شده آن تولید گازهای گلخانه ای کاهش سیاست در آن انرژی و حمل و نقل بخش در حالی که کاستاریکا (فراوان منابع آبی) است که با تمرکز بر آن دیزل وابسته به بخش حمل و نقل.

در هر دو کشور بخش جنگل و توانایی خود را برای حذف و یا “جدا کردن” کربن از جو – نقش یک نقش اساسی در کوتاه مدت و میان مدت تلاش. اما برای هر دو راه حل دراز مدت نهفته در بهره وری انرژی با اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در هر کیلووات ساعت تولید شده و در هر کیلومتر سفر به کاهش استفاده از سوخت های فسیلی است.

سوئد متمرکز بر کاهش تولید گازهای گلخانه ای در بخش انرژی به ویژه بازآموزی تولید به اصطلاح تجدید پذیر منابع از جمله منابع آبی و کاهش سوخت های فسیلی و هسته ای وابستگی. تا سال 2030 سوئد را در بخش انرژی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با 44 درصد و حمل و نقل آن بخش 30 درصد از سطح سال 1990.

با تاکید بر بخش جنگل برای رسیدن به خود را خالص و انتشار اهداف هر دو شده اند که اجرای موازی آتش سوزی-پیشگیری و کنترل سیاست برای جلوگیری از ویرانی در جنگل وابسته به کشورهای دیر است.

آتش سوزی در هر دو کشور سوئد و کاستاریکا رخ داده است با فرکانس کمتر و با شدت بیش از دهه گذشته به عنوان یک نتیجه با توجه به مشاهدات ناسا. که هیچ تضمینی وجود ندارد که آتش را نه یک تهدید در آینده اما با جنگلداری بالقوه sequestering 37 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای در کاستاریکا و پیش بینی شده برای جذب 18 درصد در سوئد هر دو کشور را تاسیس مشابه پیشگیری از آتش سوزی سیاست ها و ساختارهای اداری.

در کاستاریکا موفق شد در توقف تدریجی سوخت های فسیلی در تولید برق و اصلاحات قانونی کمک فشار پوشش جنگل از 21 درصد از قلمرو این کشور در سال 1996 به 54 درصد در سال 2018 و آن جداسازی نیازهای سقوط خواهد کرد به 33 درصد از تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2050 یا تقریبا یک تن یا کربن هر فرد در هر سال است. در حال حاضر کشور نیاز به تبدیل آن حمل و نقل به پاک تر و کارآمد یکی.

سوئد و کاستاریکا می تواند هر دو رسیدن کربن بی طرفی تا سال 2050 اگر اجماع سیاسی بدون تغییر باقی می ماند. اما با تاثیر COVID-19 تخمین زده می شود در کاهش سوئد تولید ناخالص داخلی در سال 2020 با 9.7 درصد و کاستاریکا با 3.6 درصد با توجه به تاثیر فوری این ویروس خواهد بود بالاتر سیاسی اولویت نسبت به سطوح بالای سرمایه گذاری مورد نیاز برای کاهش تغییرات آب و هوایی در طول دهه های آینده.

مبارزه با COVID-19 در غیاب یک واکسن با مقابله با تغییر آب و هوا نیاز به بین المللی انسجام. گسترده شکاف در موارد و مرگ و میر بین کاستاریکا و سوئد غم انگیز برجسته است که به عنوان واقعی چگونه جامعه جهانی با چالش های مانند بهداشت و محیط زیست نیاز به دخالت دولت.

دکتر رنه کاسترو فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد است و در حال حاضر ADG برای FAO در تغییر آب و هوا و تنوع زیستی; او به عنوان یک وزیر در وزارتخانه های امور خارجه و محیط زیست و انرژی از کاستاریکا, بین 1994-2014.

برایان هریس یک شیلی-آمریکایی و مشاور با تجربه گسترده ای به عنوان یک خبرنگار خارجی و جهانی در صنعت قهوه به عنوان رئیس جمهور سابق شیلی قهوه انجمن ANAPAC

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im