Thandika Mkandawire پان Africanist برتری همتراز

آفریقا جرم و جنایت و عدالت توسعه و کمک های اولیه, آموزش و پرورش, عناوین, حقوق بشر, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

کوالا لامپور, مالزی, Apr 27 سال 2020 (IPS) – Thandika Mkandawire (1940-2020) تا به حال یک حس شوخ طبعی. اما او پس ملاحظه است که او اغلب خود را لب به لب از جوک ها که به طور معمول داشتند اخلاقی است. هنگامی که دیگران تلاش برای تلفظ نام خانوادگی خود را به او کمک خواهد کرد که آنها را از “من نیمه خسته”.

Thandika Mkandawire. اعتبار: CODESRIA

اما به عنوان خسته را به عنوان او ممکن است شده اند اغلب او را احضار تا انرژی برای یکی دیگر از مبارزه است. به عنوان Thandika بود و هرگز برای ظاهر خود و ترحم من همیشه باید شرمنده که من نمی دانم که او سالم به در سومین نبرد با سرطان در 27 مارس.

محبت و آفریقا و عشق به زندگی
برکت در بدو تولد با دو پان Africanist نام او همیشه سخاوتمندانه با من که من باید همیشه سپاسگزار. از طریق مثال او نشان داد که مترقی پان Africanist می تواند ضد امپریالیست بدون اینکه نژادپرستانه و قومی پوپولیستی یا jingoist.

اگر چه هر دو آموزش به عنوان اقتصاددانان ما به ندرت ‘صحبت فروشگاه’ و پس از آن معمولا در مورد برخی بحث جدید در اقتصاد ترجیح می دهند به جای گفتگوی بورسی مورد هر چیز دیگری که علاقه مند ما که در آن وجود دارد به مراتب بیشتر تصادف از من انتظار داشتم.

فکری او شهرت به حال قبل از او هنگامی که ما برای اولین بار ملاقات یک ربع قرن پیش در داکار گوش دادن به غرب آفریقا instrumental music به عنوان من سعی کردم برای دیدار با فیلمساز و نویسنده و سابق راه آهن کارگر عثمان Sembene. بعد من یاد گرفتم که Thandika بود و حتی یک impresario از انواع برای سنگال آواز, احساس Youssou N’Dour.

در بوئنوس آیرس برای یک کنفرانس یونسکو سال بعد ما در یک پنل با اواخر برزیل بانوی اول اموزش Cardoso و سپس سناتور کریستینا فرناندز د کیرشنر. دوباره او مرا به یاد او joie de vivre, tangoing در لا بوکا و گوش دادن به موسیقی از Astor Piazzolla و Daniel Barenboim. در ژوهانسبورگ سال بیشتر از این رو کرد به من معرفی آفریقای جنوبی پیانیست فوق العاده, Abdullah Ibrahim.

زندگی در تبعید
داشتن تجربه نژادپرستانه مهاجر استعمار سیاه استبداد و بی عدالتی های اجتماعی برای اولین بار دست Thandika تجربیات بدون شک شکل خود را انتخاب و تفکر است. از کودکی خانواده اش مجبور شد به حرکت می کند — برای اولین بار از مادر خود را در زیمبابوه و سپس جنوبی رودزیا به زامبیا و سپس شمال رودزیا و سپس به پدرش مالاوی و سپس Nyasaland جایی که او تحصیلات متوسطه خود را.

Thandika فعال شد در ملی دانشجویی سیاست و سپس به عنوان دستیار سردبیر مالاوی اخبار برای تازه تشکیل حزب کنگره مالاوی. سپس متهم به ایجاد اغتشاش و تحریک به خشونت او محکوم به 18 ماه حبس پس از یک نمایش مسخره از یک محاکمه است. در دادگاه تجدید نظر او منتشر شد و پس از سه ماه شکستن سنگ در یک استعماری ،

او بعد از آن رفت و به مطالعه روزنامه نگاری و کار در ایالات متحده, اما نمی تواند بازگشت پس از چند فعالان دانشجویی از جمله دکتر مرد Mhone از دفتر بین المللی کار (ILO) بود گذرنامه خود را در خارج توسط Malawian دیکتاتور Dr Hastings Kamuzu Banda در سال 1965.

رشته و برای یک دوره در اکوادور او یک پناهنده سیاسی در سوئد. پس از یک مشکل انتقال او به تدریس اقتصاد در سوئد در دانشگاه استکهلم با برنده جایزه نوبل Gunnar Myrdal. قدردانی خود را از سوسیال دموکراسی و در حال حاضر بسیار بدخیم ‘دولت رفاه’ رشد در طول این ناخواسته تمدید اقامت.

آفریقایی محققان متحد
پس از یک دهه در سوئد Thandika بازگشت به معشوق خود قاره با کمک های مالی به بازدید از چند موسسات تحقیقاتی. یک برنامه ریزی شش ماه سفر بعد از تمدید به 13 سال از جمله دهه (1986-1996) helming این شورا برای توسعه پژوهش های علوم اجتماعی (CODESRIA) پس از مشهور سمیر امین و سپس Abdulla Bujra.

پیشرفت آفریقایی حاکمیت مورد نیاز حفاظت و پیشبرد مترقی فکری با علما در خط مقدم. CODESRIA شاهد آزادی علمی لازم برای دانشگاهها برای تحقق نقش حیاتی خود را در حال توسعه است.

Thandika زمان تصدی به عنوان دبیر اجرایی مشخص شده بود فوق العاده ای نوآوری سازمانی و بسیج از محققان خود را به جای موسسات خود را در اطراف در حال ظهور تم اغلب حتی قبل از آنها شد fads در جای دیگر.

در برابر جزر و مد
با وجود یک ربع قرن از رکود اقتصادی را از اواخر دهه 1970 Thandika رد گسترده و خوی ‘آفریقایی بدبینی” در میان دانشمندان غربی توسعه آفریقا از جمله به ظاهر رادیکال دانشمندان علوم اجتماعی.

او استدلال کرد که آفریقایی ضعف یک نتیجه منحصر به فرد خود را استعماری و پسا استعماری تاریخ به جای توجه به چیزی ذاتا آفریقایی.

او همچنین به طور مداوم رد نئولیبرالی توسعه ‘حل’ استراتژی ها و سیاست های به شدت توصیه می شود اگر نمی خواست به عنوان conditionalities توسط موسسات مالی بین المللی و همفکر اقتصادی خارجی مشاوران و مشاوران از 1980s.

Thandika به ما یادآوری کرد که چگونه به خوبی آفریقا انجام داده بود از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به عنوان مثال در گسترش آموزش و پرورش و بهداشت و درمان ارائه در سال های اولیه پس از استقلال قبل از ضد انقلاب در برابر توسعه اقتصاد است.

تقریبا به تنهایی او مقابله روایت است که کشورهای آفریقایی بودند بیش از حد فاسد را در مورد توسعه اصرار آفریقایی به نگاه به شرق آسیا و دیگر رشد و نمو متحده در حالی که نفی استبداد به عنوان لازم برای چنین توسعه است.

توسعه اجتماعی و سازمان ملل متحد
از سال 1998 تا سال 2009 Thandika به عنوان مدیر ملل متحد موسسه تحقیقات توسعه اجتماعی (UNRISD) در ژنو که در آن قابل توجه خود را بسیج و صندوق-بالا بردن مهارت های honed در CODESRIA تزریق زندگی جدید به UNRISD به عنوان آن را وارد قرن جدید است.

این منحصر به فرد مستقل اما تهی دست موسسه تحقیقات تا به حال برای اولین بار تاسیس شده و بعدها جایزه نوبل اقتصاد برندگان Jan Tinbergen و Myrdal در اواسط دهه 1960 به بسیج محققان به کار با فشار دادن مسائل اجتماعی در این دوره از توسعه اقتصادی است.

تحت Thandika رهبری UNRISD ارائه تحلیلی بلند به ILO (سازمان بین المللی کار) آغاز کمپین به آدرس نابرابری و جهانی حمایت اجتماعی منجر به ابعاد اجتماعی توسعه پایدار اهداف به جای اهداف توسعه هزاره’ باریک بانک جهانی در الهام تمرکز بر فقر و هدفمند اجتماعی شبکه های ایمنی.

Thandika نیز ابزاری در کمک به ایجاد توسعه بین المللی اقتصاد همکاران (ایده ها) به رهبری استاد Jayati Ghosh از دهلی نو به عنوان یک جنوبی مبتنی بر شبکه ای از گمراه توسعه اقتصاددانان میزبانی تاسیس کنفرانس در شهر کیپ تاون روز قبل از 9/11 در سال 2001.

ترک UNRISD, Thandika استاد دانشگاه در استکهلم موسسه مطالعات آینده و پس از آن صندلی برای اولین بار از توسعه آفریقا در مدرسه اقتصاد لندن. آفریقا شناخته شده امپریالیستی حتما باید زور جا میده در قبر او زمانی که رودز دانشگاه به رسمیت شناخته شده Thandika کار با یک دست آورده دکترای یعنی نه honoris causa.

Viva Thandika! یک luta continua
Thandika تا به حال یک زندگی خوب زندگی می کردند در واقع بسیار غنی تر از بسیاری از ما حتی می توانید تصور کنید. متاسفانه مداوم الگوهای فکری هژمونی و iconoclastic غلبه و دموکراتیک اصرار به احتمال زیاد برای جلوگیری از به طور معمول جهانی پیامدهای بسیار از آثار مفصل از حال به طور گسترده تر مینماید.

خوشبختانه با وجود و یا شاید به دلیل انواع مشکلات از جمله طولانی تبعید خود را در محدوده گسترده ای مترقی فکری میراث فراتر از ایده ها و نوشته های شامل طرح ها و فرصت های او selflessly ایجاد شده برای روشنفکران در CODESRIA.

در حالی که او منتشر شده برخی از مهم ترین کار بعد از UNRISD بودن کمال که او بود و هنوز هم تجدید نظر بسیار وجود دارد خیلی بیشتر در خط لوله که او تردید قرار داده است که من امیدوارم که خانواده خود را به شما اجازه Codesria نشر که با این نسخهها کار در حال پیشرفت با سابق خود را همکار و معنوی شرح حال یوسف Bangura به عنوان سردبیر.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>