منشور سازمان ملل متحد: آرمان برای شکل دادن به واقعیت ما

جرم و جنایت و عدالت, اقتصاد و تجارت, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری, IPS سازمان ملل متحد

توسط AKHSHIJNEWS در 10 مرداد 1399
جرم و جنایت و عدالت, اقتصاد و تجارت, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه صلح TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

نیکولا د ریویر رئيس جمهور از شورای امنیت برای ماه ژوئن 2020 و نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد.

نیکولا د ریویر, نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت جلسه در مورد وضعیت در منطقه دریاچه های بزرگ. نیویورک, 3 اکتبر 2019. اعتبار: سازمان ملل عکس/لورا Jarriel

نیویورک Jul 31 2020 (IPS) - "آشتی الزامات ایده آل با امکانات واقعی": این است چگونه Georges Bidault وزیر امور خارجه و رئیس هیئت فرانسوی به سان فرانسیسکو کنفرانس خلاصه تا هدف دنبال شده توسط تدوین کنندگان منشور ملل متحد است. در زندگی هنوز هم خاکستر جنگ جهانی دوم پدران سازمان متهم با توسعه روابط دوستانه بین ملت ها ترویج حقوق بشر و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کمتر تخیلی از رویایی. آنها قابل درک است که جامعه متحده باید یک مشترک اساسی است. آن را آزمایش کرده اند درگیری های بحران و تحول آن انعطاف پذیری و قدرت را به شکل ساختار معاصر روابط بین المللی.

منشور ما به ارمغان می آورد با هم. این تعریف سازمان ملل متحد به عنوان "یک مرکز برای هماهنگ کردن اقدامات سازمان ملل" که در آن هر عضو است که درمان به عنوان یک مساوی در سراسر, اجتماعی, اقتصادی و یا سیاسی تفاوت دارد. با quadrupling از تعدادی از طرفین پس از آغاز به کار این منشور که تبدیل به جهانی واقعا بیانگر ارزش ها و آرمان بشریت است. است که چرا فرانسه متصل اهمیت بسیار به اطمینان حاصل کرد که تنوع فرهنگی و زبانی است که بموقع منعکس درون سازمانی در کارکنان آن و در راه آن عمل می کند: سازمان ملل متحد سنگین اما نجیب وظیفه حصول اطمینان از مشارکت همه مردم در بحث و بین المللی. به عنوان نشان داد عمده مشاوره در زمینه بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد 95 درصد از معاصران ما بر این باورند که تنها در همکاری های بین المللی آن را ممکن است برای پاسخ به چالش های امروز و فردا است. اما آن را نیز باید منعکس کننده صدای خود را.

منشور است این اجلاس از یک نظم بین المللی مبتنی بر قانون: ماده 103 به آن تقدم بیش از دیگر ابزار قانونی بین المللی. در سخت ترین مذاکرات آن باقی مانده است قاب مرجع و با ارزش آبی جزوه هرگز دور. آن متصل متحده به عنوان به خوبی به عنوان اصلی ارگان های سازمان ملل متحد. شورای امنیت در نتیجه تمرینات مسئولیت خود را به عنوان ضامن حفظ صلح و امنیت بین المللی در سخت چارچوب منشور هنگامی که تصمیم گیری در مورد اقدامات برای مبارزه با سلاح های گسترش ایجاد صلح عملیات اجازه تحویل مرزی کمک های انسان دوستانه به سوریه و یا مراجعه موقعیت به دادگاه جنایی بین المللی. این تصمیمات باید محترم شمرده شود توسط تمام کشورهای عضو مطابق با ماده 25 منشور.

منشور ما را محافظت می کند. این COVID-19 همه گیر است که یک بیدارباش برای multilateralism چرا که این ویروس می داند هیچ مرزهای و هیچ کس در امان ماند. جهانی و صلیب-برش طبیعت از بحران بهداشت و درمان منطقی امتیاز در سازمان ملل به عنوان تنها واقعا جهانی و تجارت قطعات خودرو نمایش فروم برای پاسخ به آن است.

آن است که فرانسه عمیقی اعتقاد است که هر زمان که ما بپذیریم که حل و فصل بحران های بین المللی صورت می گیرد در خارج از چارچوب چند جانبه, هرج و مرج تهدید به پیروز. که درست است به خصوص امروز در خاورمیانه که در آن خطر آتش سوزی بیشتر شده است هرگز. در زمانی که غیرنظامیان در حال حاضر رنج می برد بیش از حد از بلای جنگ و تروریسم و ما باید بیشتر از همیشه برای جلوگیری از نظامی مارپیچی و برای پایان دادن به موارد نقض حقوق بشر و فجایع انسانی است که در ادامه به محل در این منطقه به عنوان در سایر نقاط جهان است.

Joseph Paul-Boncour نخست وزیر سابق و عضو این هیئت از فرانسه امضای منشور سازمان ملل متحد در جانبازان جنگ یادبود ساختمان, سان فرانسیسکو, ایالات متحده آمریکا, 26 ژوئن 1945. اعتبار: سازمان ملل عکس/McCreary

به عنوان رئیس جمهور پاکسازی گفت: در آدرس خود را به مجمع عمومی سازمان ملل در 24 سپتامبر سال 2019 در جهان تبدیل شده است که چند قطبی ما باید دوباره اختراع "قوی multilateralism" به عنوان مخالف به وسوسه ملی برداشت. آن را بر اساس این اعتقاد است که در سال گذشته فرانسه همراه با آلمان, راه اندازی یک اتحاد برای Multilateralism یک چارچوب انعطاف پذیر با گرد هم آوردن کشورهای خوب خواهد شد که مایل به ترویج هر دو چند جانبه و استفاده از روش های بتن طرح در زمینه های مختلف که نشان دهنده اهمیت آن.

به قوی multilateralism که ما تجسم در اینجا در نیویورک باید موثر باشد. آن را باید آدرس را بدون تاخیر بزرگترین چالش های زمان ما, که همه آنها جهانی: تغییرات آب و هوایی و سلامت و امنیت غذایی حفاظت از تنوع زیستی تروریسم و گسترش سلاح های کشتار جمعی, نابرابری, مهاجرت گسترده نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر و چالش های جدید ناشی از فن آوری است. این منشور در آن عمیق مدرنیته مجموعه هدف از 75 سال پیش از دستیابی به همکاری بین المللی در حل مسائل بین المللی در تمام این مناطق است. فرانسه ابتکار عمل را برای بسیج جامعه بین المللی در مورد این مسائل که آیا با راه اندازی یک سیاره نشست با سازمان ملل متحد و بانک جهانی و یا توسط شرکت ساماندهی این نسل برابری فروم در آینده نزدیک 25 سال پس از چهارمین کنفرانس جهانی زنان برگزار شد در پکن در سال 1995. در مواجهه با چالش های جهانی همکاری های بین المللی است که تنها راه ممکن جلو; اگر ما حرکت رو به جلو ما عقب نشینی خواهد کرد.

منشور پایه و اساس ما اقدام جمعی. این ارائه می دهد یک روش قوانین و ابزار. آن را پاس مذاکره به عنوان راه اصلی رو به جلو است. اصول آن را میسازد و در خصوص جهان شمولی حقوق بشر غیر قابل مذاکره است. آن را فراهم می کند که از عمل از جمله عملیات حفظ صلح و تحریم های بین المللی. از امتیازات خاص است که آن را اعطا برخی از اعضای نباید دریافت شود به عنوان مجوز اما به عنوان مسئولیت. همین دلیل است که فرانسه با مکزیک است از سال 2013 به نام برای تعلیق از حق وتو در صورت جرم جنایات در قالب یک, سیاسی داوطلبانه و تعهد جمعی توسط پنج عضو دائم شورای امنیت ، به تاریخ 105 عضو پیوسته اند این ابتکار است.

این منشور به هیچ وجه مانع از لازم نوسازی این سازمان که بر عکس شده است به طور مداوم بازسازی خود. این decompartmentalization مختلف ارکان و اجزای سازمان ملل متحد کهکشان به عنوان منعکس شده در چشم انداز "ارائه به عنوان یک", لازم است برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار از سال 2030 دستور کار است. تلاش های انجام شده در این راستا به ویژه سه گانه اصلاحات انجام شده توسط دبیر (اصلاحات از صلح و امنیت در معماری و توسعه و اصلاحات و اصلاحات مدیریت) باید پشتیبانی می کند. هر یک از ارگان های اصلی باید نقش خود را با بهینه سازی کار خود را.

مثل یک قوی ساختمان است که آزمون زمان ایستاده منشور می تواند اصلاح شود به بهتر منعکس کننده واقعیت های جهان معاصر. در این راستا فرانسه خواهد بود و شورای امنیت به طور گسترده به عنوان آن را برای اولین بار در سال 1963 به حساب ظهور قدرت های جدید و اجازه می دهد تا برای حضور قوی تر در قاره آفریقا.

برای 75 سال منشور شده و ما کمترین مخرج مشترک. ارتباط خود را بدون تغییر باقی مانده است. گاهی در خانه گاهی اوقات یک سنگر آن اجازه می دهد تا پیگیری ایده آل از صلح و رفاه نسبت به, که ما باید تلاش کنیم با عفت بلکه با شجاعت. آن خدمتى به تصویب در آن ارزش ها و وعده ها به نسل های آینده است.

این مقاله برای اولین بار توسط سازمان ملل متحد کرونیکل در 26 ژوئن سال 2020 است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن