این COVID-19 بحران نقدی: آیا سازمان ملل متحد متوقف به وجود داشته باشد ؟

ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, سلامت, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه

توسط AKHSHIJNEWS در 27 فروردین 1399
ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, سلامت, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

James A. Paul, یک نویسنده و مشاور شد مدیر اجرایی سیاستهای کلی فروم (1993-2012) یک سازمان غیر دولتی نظارت بر کار سازمان ملل متحد و نویسنده کتاب "روباه و جوجه ها: الیگارشی & قدرت های جهانی در شورای امنیت سازمان ملل." او همچنین برای سال های بسیاری سردبیر Oxford Companion to سیاست جهان است.

اعتبار: سازمان ملل متحد

نیویورک Apr 15 سال 2020 (IPS) - coronavirus همه گیر کرده و بی سابقه نهادی بحران در سازمان ملل متحد – صندوق در حال خشک شدن کلید جلسات لغو و جهان بدن در حال مبارزه برای آینده آن است.

رئیس مدیریت افسر جهان, بدن, کاترین Pollard نوشت وخیم یادداشت در 1 مارس, تنظیم وسعت بحران عمق مالی کمبود و اورژانس مراحل انجام شود بلافاصله به سر خراب کردن.

این سازمان ملل متحد اورژانس می آید به هیچ عنوان تعجب از این بیماری همه گیر به ارمغان آورده است بسیاری از دولت ها و موسسات را به آستانه سقوط.

همانطور که از پایان ماه مارس سازمان ملل متحد مواجه عقب افتادگی در حق عضویت خود را به صورت منظم عملیات حافظ صلح از $5.43 میلیارد دلار است. بدتر هنوز, آینده پرداخت در طول سال ممکن است رسیدن به عنوان برنامه ریزی شده پاک کردن سازمان ملل اندک ذخایر.

بنابراین این سازمان چهره چه Pollard شرح داده شده در یادداشت او به عنوان یک "بحران نقدینگی" -- است که سازمان ملل متحد ممکن است به سادگی اجرا از پول در برخی از نقطه و قادر به پرداخت هزینه برای عملیات خود و کارکنان. خواهد درها بسته می شود و سازمان ملل متحد متوقف به وجود داشته باشد ؟

با توجه به عنوان آن را در دولت حق عضویت و کمک های مالی و اساسنامه قادر به قرض گرفتن پول به سازمان ملل متحد در خصوص موقعیت دشوار است. می توانید آن را از طریق فشار بحران و بازگشت به حالت عادی?

این سوال است که مشغول دبیر آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ و تیم خود را. اما خود prognostications هستند ابری توسط این واقعیت است که سازمان ملل متحد بودجه در حال حاضر قطع شده است بارها و بارها در سال های اخیر و خصمانه رئیس جمهور نشسته در کاخ سفید است.

بیشتر سازمان ملل متحد فعالیت های تمرکز به شدت در جلسات مذاکرات و تنظیمات دیگر که در آن ویروس انتقال است به خصوص به احتمال زیاد. این بسیار مهم کنفرانس آب و هوا, برنامه ریزی شده برای ماه نوامبر سال 2020 در حال حاضر لغو شده است. دیگر لغو اعلام شده است و بیشتر مطمئن به آمده است.

چه کارت کند اشاره به این حادثه تلخ را به بازی ؟ او باید البته تاکید بر نیاز به صورت مشترک اقدام جهانی در حال حاضر و در آینده است. باریک ناسیونالیسم اما در رواج در برخی کشورها به وضوح نمی تواند حفاظت از جهان را از, تاج, آب و هوا ذوب پایین گونه, انقراض و دیگر بحران وجودی.

سازمان ملل متحد و سیستم خود را از آژانس های تخصصی می تواند و باید در خط مقدم از هر معقول و منطقی برنامه به صورت زنده سیاره ای آینده.کارت دیگری در اشاره به این حادثه تلخ' دست است که فوق العاده هزینه های سازمان ملل متحد در مقایسه با شرایط است.

سازمان ملل متحد به طور منظم و حفظ صلح بودجه هم کمتر از 10 میلیارد دلار. به طور منظم بودجه 3 میلیارد دلار پوشش تمام سازمان جهانی فعالیت به جز حافظ صلح در مورد یک سی امین بودجه از شهر نیویورک!

هر گونه نیاز به کمک برای سازمان ملل متحد خواهد بود بسیار کوچک در واقع در مقایسه عظیم کمکهای مالی برخی بیش از یک تریلیون دلار اعلام کرد عمده دولت های اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول.

یک بسته نجات برای سازمان ملل متحد آسان است به تصور در این زمینه, اما وجود دارد که لازم است حمایت سیاسی? بستگی دارد که رهبری از, حمایت, دولت, رسانه ها و البته نهاد های جامعه مدنی در زمانی که بسیاری از نگرانی های دیگر با اشاره صدا زدن.

این آسان نخواهد بود اما نه نجات سازمان ملل از بحران مالی در 1990s.

سخت ترین بخشی از یک پیشنهاد برای توجه ویژه خواهد بود به پیش بینی سازمان ملل متحد در یک مبتکر راه در جهان جدید است که ظهور خواهد کرد پس از تاج. چه چیزی می تواند به سازمان ملل متحد را که در جهان آینده خواهد شد که منحصر به فرد و ضروری ؟
چگونه ممکن است از آن ارائه یک راه رو به جلو خواهد بود که برنده حمایت از یک ائتلاف گسترده ای از متفکران و برگزارکنندگان و مردم عادی ؟ جسورانه حرکت می شود و نه صرف مانده استراتژی.

بدیهی است که بستگی دارد در چه مدت خاموش شدن ناگهانی آخرین و چقدر متفاوت پس, تاج, جهان ثابت می شود. اگر ویروس قابل توجهی عقب نشینی در تابستان و اقتصاد باز "به طور معمول" دوباره به جریان وجوه به سازمان ملل متحد ممکن است رزومه نسبتا سریع است.

سپس لرزان وضعیت موجود برای سازمان ملل متحد خواهد بود به احتمال زیاد. اما اگر دولت باز اقتصاد خود را قبل از موعد مقرر و حرکت آن ها به دنبال تمدید شیوع و سپس گسترده سیاسی بحران همه شرط خواهد بود.

خواهد بود که زمان را از بزرگترین خطر برای سازمان ملل متحد بلکه بزرگترین فرصت است. ما می تواند امید است که این ویروس در نهایت تسلیم به نبوغ انسان است و در پی آن یک دوره جدید از همبستگی و انترناسيوناليسم پرورش قوی تر سازمان ملل متحد در نهایت پیروز شویم.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن