این COVID-19 همه گیر و اختراع مجدد روح همبستگی و همکاری

توسعه و کمک های اولیه, اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری کار

توسط AKHSHIJNEWS در 11 اردیبهشت 1399
توسعه و کمک های اولیه, اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری کار TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Manssour بن Mussallamاست دبیر کل منتخب سازمان همکاری آموزشی (OEC)

ژنو, Apr 30 سال 2020 (IPS) - نامرئی دشمن انداخته است جهان – جهانی جنوب و شمال جهان به طور یکسان – به درهم و برهمی است. روانی-اجتماعی و اقتصادی و عواقب ناشی از COVID-19 بحران باقی خواهد ماند و ما پس از آن غلبه شده است. وجود خواهد داشت هیچ ضد ویروسی بازگشت به قبل از coronavirus وضعیت موجود و نه ما می توانید استطاعت به بیکار منتظر ویروسی تحول جهان ما. آینده اجتناب ناپذیر است, انتزاعی, وعده آن بستگی دارد ما جمعی آمادگی برای ایجاد آن و یا به جعلی آن است.

Manssour بن Mussallam

اگر چه در آن ادعا شده است که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کرده اند که در سال 2020 بیش از 1.5 میلیارد به دانش آموزان خواهد بود مجبور به ماندن در خانه به دلیل یک ویروس کارشناسان در سراسر جهان بارها و بارها نشانگر آن است که فقط یک بحران بود و در واقع قابل تصور. برای غالب کوتاه اندیش رونق و رکود اقتصادی سیستم بیش از حد بشود در کوتاه مدت سود اتحاد چپ بدون حاشیه برای جوامع به آدرس اجتماعی شرایط اضطراری. حتی در حال حاضر همان تحلیلگران و بازیگران بین المللی که به نام بهره وری اقتصادی را تضعیف مشترک ما کالاهای عمومی برای سال ها به ما وعده جدید راه حل های جهانی. ما چالش های جهانی نیست نیاز به راه حل های جهانی. آنها نیاز به یک چشم انداز مشترک بیمه توسط سیاست های متنی و پشتیبانی کارآمد و همبستگی مبتنی بر ساز و کارهای بین المللی همکاری و هماهنگی است.

این COVID-19 همه گیر است و در معرض و تشدید اجتماعی و اقتصادی تقسیم بین و در درون جوامع است. اما آن را نه علت آنها. به استدلال می کنند که بی بند و مداخله سیاست نسخه اجرا توسط ما نهادهای بین المللی باید سوخت این بحران در واقع برای بهتر مورد. و به عنوان ما در حال حاضر دستمزد مطلق جنگ حاوی ویروس و کاهش عواقب آن ما باید مایل به یادگیری درس های آموخته شده به ما توسط این بحران اگر ما به بازسازی – و نه صرفا تولید مثل – ما ملی و بین المللی سیستم های.

از کمبود بودجه روبرو شده و understaffed سیستم بهداشت و درمان به حدود 154 میلیون نفر که خود را بی خانمان و قادر به خود منزوی عبور توسط حرفه ای زندگی پرداخت چک پرداخت چک برای آنها خود ایزولاسیون محافظت در زندگی به خطر می اندازد اما امرار معاش و 1.5 میلیارد دلار خارج از مدرسه دانش آموزان در سراسر جهان با دسترسی نابرابر به آموزش الکترونیکی پورتال بی عدالتی که نابودی جوامع ما هستند بیشتر از صرف اخلاقی نگرانی: آنها تهدید به ما مشترک آینده. چندین طرح در حال حاضر اعلام شده است برای کاهش اثرات این بحران: یادآوری بازنشسته بهداشت حرفه ای ارائه امن-فضای برای خود انزوا تعلیق سلب حق مالکیت و اخراج و تعهدات توسط غول فن آوری به ارائه نرم افزار و تجهیزات رایگان. این اقدامات در میان دیگران لازم است. اما آنها نیز کافی نیست. اگر ما برای غلبه بر یک بار و برای همه, بحران مانند زمان همه گیر ما باید تزلزل در عزم ما برای رسیدگی به بی عدالتی آن است در معرض.

ما باید حفاظت از راست به رایگان و کیفیت مراقبت های بهداشتی جهانی; ساخت ضریح وقار و مقرون به صرفه مسکن به عنوان یک حق unalienable; اطمینان از مادی و غیر مادی امنیت برای مردم جهان; محافظت از راست به بیمار پرداخت می شود و مرخصی و همچنین به عنوان یک دستمزد زندگی برای همه کارگران و پل تکنو-شکاف دیجیتال. این نیاز به یک بی سابقه بسیج فکری, انسانی, فنی و منابع مالی است. همچنین برای طرح های ما به emancipate خود را از کهنه مفاهیم بنابراین به عنوان برای ساخت معتبر و موثر جایگزین. رایگان و کیفیت مراقبت های بهداشتی جهانی و با وقار و مقرون به صرفه مسکن را نمی توان به عنوان طولانی به عنوان ما همچنان به از بین بردن آنها را به عنوان خصوصی کالاها که از آن به سودجوی به جای سرمایه گذاری در آنها را به عنوان مشترک کالاهای عمومی است که باید به آن محافظت شود. مادی و غیر مادی امنیت زندگی دستمزد و اجتماعی آگاهانه قوانین کار را متوجه نمی شود و بدون یک سیستم بین المللی که consecrates کرامت انسانی و کمک به اجرای جامع انسانی و مترقی اجتماعی سیاست. تکنو-دیجیتال تقسیم نمی شود پل با تکیه بر گران تکنولوژی های وارداتی – اغلب بیمار مناسب ملی و محلی زمینه – و نه با تولید در سراسر کشور ویژگی های وابستگی خصوصی و شرکت های چند ملیتی که چنین فن آوری های در حال اهدا کرد. ما باید توسعه محلی و درون زا فن آوری – بیشتر مقرون به صرفه و پایدار و محتوا مربوطه – که مهار پتانسیل خلاق از جوامع و تحریک اقتصاد ملی.

در یک جهان که در آن جمعی ثروت از 6.9 میلیارد نفر به منزله کمتر از نیمی از ثروت انباشته توسط ثروتمندترین 1% و بازار capitalisation یک شرکت مانند Apple Inc. فراتر از تولید ناخالص داخلی ارزش کل اقتصاد از جمله کسانی که از کشورهای شمال جهان از جمله هلند و سوئیس و بلژیک و سوئد – , امکان چنین اقداماتی به نظر نمی رسد هر بیشتر عجیب و غریب از پایداری این در حال حاضر امور مضحک به نظر می رسد. این نیاز نیست, اما, بین المللی سیستم عامل همبستگی مبتنی بر همکاری اقدام به عنوان ابزار و کاتالیزور برای پایدار مرفه و عادلانه توسعه است که فراگیر از دیدگاه, اولویت ها و نیازهای اکثریت جمعیت جهان است.

اگر ad-hoc multilateralism و عدم همبستگی جهانی همچنان به اداره بین المللی سیستم که به نظر می رسد بیشتر دغدغه خود را بقا از دستیابی به جمعی ما آرمان فعلی COVID-19 همه گیر خواهد شد تنها یک پیش نمایش از بحران های آینده آمده است. و آن را بسیار بعید است برای کسانی که institutionally فعال مانند یک سیستم بین المللی به همچنین کسانی که به تغییر شکل آن نیت خوب را به وجود آورده. توسعه مدل های ناشی از جهانی شمالی پس از شکست آن است که در حال حاضر دیر شده برای این مفروضات نفوذ ما نهادهای بین المللی به چالش کشیده می شود و یک سوم دیگر را شامل راه توسعه ساخته شود از جهان جنوب است.

آن است که با این انگیزه که افریقایی, عرب, آسیایی, آمریکای لاتین و اقیانوس آرام جزیره کشورها و همچنین بین المللی سازمان های جامعه مدنی تاسیس سازمان همکاری آموزشی (OEC) به "کمک به عادلانه فقط و مرفه اجتماعی تحول جوامع ترویج متعادل و فراگیر آموزش و پرورش به منظور رسیدن به حقوق اساسی به آزادی و عدالت و عزت و پایداری انسجام اجتماعی و مادی و غیرمادی امنیت برای مردم جهان". OEC است بر این اساس سازمان بین المللی برای آموزش و پرورشبلکه یک سازمان بین المللی برای توسعه از طریق آموزش و پرورشاز توسعه واقعی را نمی توان compartmentalised و قدرت تحول آموزش و پرورش است و تنها جایی که آن را خود به خود تبدیل شده است.

این فعال و همه جانبه در چارچوب همکاری که ما در حال ساخت اماکن نگرانی ها و آرمان های کشور و مردم در مرکز جهانی سیاستگذاری و در خط مقدم تلاش های توسعه احترام و تطبیق اولویت های ملی و محلی آرمان و اجتماعی و فرهنگی زمینه. این COVID-19 همه گیر است که هر دو یک تراژدی و یک آزمون در مدیریت بحران برای کل جهان است. آن است که همچنین یادآوری اهمیت تجدید و بازسازی روح واقعی همبستگی و multilateralism در قرن 21 است. زمان آن رسیده است که جدید و نوآورانه بین المللی مکانیزم و سیستم عامل نه تنها طراحی شده برای حفظ صلح بلکه رسیدن به عدالت که در صلح است از میوه.

مسلح با یک حس وظیفه یک ضربه همبستگی و بیوقفه تعيين آن است که در حال حاضر ما مسئولیت تاریخی به هشدار از این بحران و خودمان را به معنی جمعی forge آینده که ما را به آرزوی که ما سزاوار است.

--

شیخ Manssour بن Mussallam است دبیر کل منتخب سازمان همکاری آموزشی (OEC) بین المللی و سازمان دولتی تاسیس شده در 29 ژانویه سال 2020 در این اجلاس بین المللی در متعادل و فراگیر آموزش و پرورش توسط افریقایی, عرب, آسیایی, آمریکای لاتین و اقیانوس آرام جزیره کشورها و سازمان های جامعه مدنی از سراسر جهان جنوب است. او قبلا به عنوان رئیس جمهور از آموزش و پرورش امداد پایه و اساس است.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب