از نقش مهم زنان در اجتناب از Covid-19 "مواد غذایی همه گیر" در کشورهای جنوب صحرای آفریقا

آفریقا, مواد غذایی و کشاورزی, جنس, عناوین سلامت نظر اعتبار: کریستین Palitza/IPSANTANANARIVO, Madagascar, Jun

توسط AKHSHIJNEWS در 4 تیر 1399
آفریقا, مواد غذایی و کشاورزی, جنس, عناوین سلامت

نظر

As infections with Covid-19 appear to be intensifying in sub-Saharan Africa, fears of severe food shortages have prompted experts to warn that the region may be “on the brink of a hunger pandemic.”

اعتبار: کریستین Palitza/IPS

ANTANANARIVO, Madagascar, Jun 24 2020 (IPS) - به عنوان عفونت با Covid-19 به نظر می رسد تشدید در کشورهای جنوب صحرای آفریقا (SSA) ترس از کمبود مواد غذایی شدید باعث شد که کارشناسان هشدار می دهند که این منطقه ممکن است "در آستانه گرسنگی یک بیماری همه گیر." تلاش ها تشدید تجمع عمده جهانی پاسخ.

اما برگشتی چه برخی از کارشناسان معتقدند می تواند یک بحران مواد غذایی با ابعاد بسیار زیاد نیاز به توجه نزدیک به یک اغلب نادیده گرفته از ویژگی های امنیت غذایی در منطقه: زنان آفریقایی یک بازی بزرگ و در حال رشد نقش در تمام جنبه های منطقه های غذایی—این که آیا آن را در حال رشد محصولات کشاورزی و پرورش دام, فروش و خرید مواد غذایی در بازارهای محلی و یا برخورد با نیازهای تغذیه ای خانواده خود را.

زنان آفریقایی اغلب فرض کنیم این بار در حالی که کار با کلید معایب با توجه به مدت طولانی نقش های جنسیتی است که می تواند به محدود کردن دسترسی آنها به منابع اقتصادی—هر دو در درون خود خانواده ها و جوامع است. به طور موثر هر گونه مداخله برای جلوگیری از یک بحران غذایی ناشی از این بیماری همه گیر خواهد شد نیاز به حرکت زمین مملو از نابرابری جنسیتی—و نه فقط به نفع عدالت اجتماعی است. زنان حیاتی برای تغذیه همه آفریقایی. بیشتر آنها رنج می برند بیشتر از این قاره خواهد رنج می برند.

بسیاری از مواد غذایی مصرف شده در کشورهای جنوب صحرای آفریقا است که تولید در مقیاس کوچک در مزارع خانوادگی که در بسیاری از کشورهای 40 تا 60 درصد از کشاورزان هستند. در عین حال این زنان اغلب عدم دسترسی برابر به کیفیت دانه, کود, زمین خوب اعتباری مشاوره فنی و فن آوری های جدید
بسیاری از مواد غذایی مصرف شده در SSA تولید در مقیاس کوچک در مزارع خانوادگی که در بسیاری از کشورهای 40 تا 60 درصد از کشاورزان هستند. در عین حال این زنان اغلب عدم دسترسی برابر به کیفیت دانه, کود, زمین خوب اعتباری مشاوره فنی و فن آوری های جدید.

من کار با یک سازمان غیر انتفاعی بین المللی کنسرسیوم تحقیقاتی است که بسیج یک شبکه جهانی از کارشناسان که درک چگونه برابری جنسیتی می تواند یک نیروی قدرتمند در احیای اقتصاد روستایی–افزایش امنیت غذایی و ساخت آنها را بیشتر انعطاف پذیر به تعدادی از چالش است.

همکاران من و من می دانم که در مواجهه با این بحران بی سابقه, کار جنسیتی محققان را تشکیل می دهند که جدید ما CGIAR جنسیتی پلت فرم است که فوری تر از همیشه. درس که پدید آمده از گذشته تحقیقات انجام شده توسط جنسیتی همکاران می تواند روشن به عنوان ما به دنبال راه هایی برای جلوگیری از مبارزه با COVID-19 از تولید شیوع سوء تغذیه و گرسنگی است.

یک درس مهم است که نیاز به توسعه راه حل های که حساب برای تحرک محدود بسیاری از زنان. قبل از COVID-19 آن را به چالش کشیدن برای زنان آفریقایی کشاورزان به حک کردن زمان برای دریافت کالاهای خود به بازار که در آن پول آنها کسب درآمد است که اغلب استفاده می شود به خرید اضافی مواد غذایی برای خانواده خود را.

در غرب کنیا به عنوان مثال یکی از دلایلی که زنان دامداران را به دست آورده و تولید به اندازه مردان است چرا که خانواده خود کار می کنند باعث می شود آن را بسیار دشوار است برای سفر به خنک کننده مرکزی امکانات خود را برای فروش شیر. در پاسخ جدید کنیا تعاونی Creameries (NKCC) ترویج استفاده از کولرهای آبی در محله های محلی که در آن زنان می توانند به راحتی تحویل شیر برای انتخاب کنید تا. ایجاد این نوع از گذشته مایل پیوندی—برای تعدادی از کالاها— می تواند کمک به ساخت پل ها در بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان در میان محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش COVID-19.

دوم, خیاطی, چگونه ما ارائه اطلاعات حیاتی خواهد بود برای زنان کشاورز. برای مثال به عنوان غذایی اصلی فروشندگان زنان نیاز به اطلاع در مورد زمانی که بازارهای محلی خواهد بود برای باز کردن کسب و کار. اما دسترسی به اطلاعات شده است چندساله به چالش بکشد.

یک مطالعه در غنا برای مثال پیدا کردم که با وجود شور و شوق در سراسر آفریقا گسترده تصویب گوشی های تلفن همراه با استفاده از پیام های متنی و برنامه های گوشی های هوشمند برای ارائه آب و هوا پیش بینی به کشاورزان ممکن است دست بسیاری از زنان کشاورز. در مقایسه با مردان کمتر احتمال دارد به یک تلفن همراه و یا منابع مالی برای خرید زمان. سواد نیز ممکن است پایین تر برای زنان است. علاوه بر این شبکه های اجتماعی بسیاری از زنان برای غلبه بر این موانع می تواند بسته کردن توسط COVID-19 clampdowns.

راه حلی برای برخورد با نابرابری جنسیتی در اطراف پیش بینی آب و هوا خدمات صادق است برای ارائه اطلاعات به کشاورزان در طول این همه گیر: انتقال اطلاعات از طریق کانال های متعدد مانند رادیو و یا فیلم ها یافت می شود موثر در کاهش این تکنولوژی مربوط به شکاف جنسیتی.

در نهایت دادن زنان مساوی صدای در تصمیم گیری در مورد مواد غذایی تولید شده در مزارع خود می تواند منجر به تغذیه بهتر.

در مالاوی کمک به زنان ثابت تعیین کننده در جامعه تصویب نرخ جدید انواع پرتقال-گوشت سیب زمینی شیرین که به طور طبیعی سرشار از ویتامین A. زنان کشاورز بودند تحت تأثیر مزایای تغذیه ای آنها ارائه شده برای فرزندان خود—حتی اگر مردان به طور سنتی شده است در اتهام از سیب زمینی شیرین محصولات.

در تانزانیا و غنا, زنانی که تا به حال دسترسی بیشتر به آبیاری بیشتر احتمال دارد به استفاده از آن به رشد مغذی محصولات زراعی برای مصرف خانگی. در صورت COVID-19 و آن را به طور بالقوه اثرات مخربی بر گرسنگی و سوء تغذیه هر نوع کمک با تمرکز بر بهبود خانواده تغذیه باید به سمت زنان است.

امروز وجود دارد بسیاری از بحث در توسعه جامعه است که مقابله با این مواد غذایی مربوط به مشکلات ناشی از این بیماری همه گیر ارائه فرصت برای "ساختمان عقب بهتر است." این بدان معناست که طراحی مداخلات است که همچنین می تواند کمک به مقابله با مشکلات است که قبل از مورخ بحران کنونی خواهد شد و در اینجا پس از آن را بیش از.

در معرض مواد غذایی اضطراری مداخلات در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای SSA به چیزی از جنس آزمون استرس یکی از راه های ما می توانید آدرس این چالش فوری قبل از ما در حالی که کمک به جوامع خروج از بحران حتی جای پای محکم.

Gaudiose Mujawamariya است یک اقتصاددان و جنسیتی محقق و منجر به CGIAR جنسیتی پلت فرم به عنوان یک نماینده از آفریقا برنج (مرکز AfricaRice) در ماداگاسکار است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب