آرام بازماندگان جهانی همه گیر

اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, جنس, جنسیت, خشونت, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری نابرابری در کا

توسط AKHSHIJNEWS در 18 تیر 1399
اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, جنس, جنسیت, خشونت, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری نابرابری در کار زنان در سیاست

داکا, بنگلادش Jul 8 سال 2020 (IPS) - موضوع حقوق زنان, فمینیسم و جنسیت پیچیده است و در حال انجام در بسیاری از کشورها از جمله بنگلادش. زمانی که از من خواسته شد برای نوشتن در مورد تاثیر COVID-19 در زنان و دختران, من پیدا کردم خودم را کشیده به سمت نوشتن در مورد زنان وضعیت به طور کلی به عنوان است که به طور خودکار اثرات COVID-19 پاسخ به عنوان به خوبی. از آنجا که من یک زن است که بخشی از بسیاری فرهنگ های مختلف و در عین حال یک Bangali در قلب من نه تنها یک بازمانده در درون صفوف خود را, اما همچنین مسئول بودن بخشی از راه حل برای این مشکلات مواجه هستیم.

Saima W. Hossain

در قلب این سوال: آیا زنان در بنگلادش واقعا در برابر همه و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و شیوه های قانونی در کشور ما همانطور که در قانون اساسی ما به عنوان پدر و بنیانگذار ما در نظر گرفته شده برای ما می شود ؟

یک دهه و نیم پیش يافته از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی (منتشر نشده) بررسی سلامت روانی زنان در بنگلادش نشان داد که جالب توجه است زنان گزارش ارزش نهادن به آموزش و پرورش بالا اشتغال و کسانی که شاغل بودند ورزش نمی, هیچ کنترل بیش از درآمد خود را. همچنین آنها درک 'حجاب' به عنوان یک ابزار است که آنها را قادر به دسترسی بیشتر اجتماعی و آزادی که آنها هنوز هم نیاز به جلب اجازه.

در تواریخ به عنوان یک جوان, بزرگسالان, Bangabandhu شیخ Mujibur Rahman, پدر و بنیانگذار بنگلادش نوشت مورد نیاز برای حقوق برابر برای مردان و زنان است. او در آنجا ماند درست به چشم انداز خود را با دادن آنها در برابر صدا در روند سیاسی این کشور به عنوان یک برابر شهروند. به عنوان یک رئیس جمهور او رفت و به او فوق العاده ای طول به بازسازی و حمایت از بازماندگان نسل کشی که توسط ارتش پاکستان در بنگالی غیرنظامیان در سال 1971.

پس از استقلال و پیشرفت های زیادی ساخته شده است برای اطمینان حاصل شود که زنان از دوران کودکی باید از هر فرصتی برای شرکت در برنامه های آموزشی و فرصت های اقتصادی در کشور است. ما نه تنها یک زن به عنوان رییس دولت اما زنان نگه داشتن موقعیت خود را در سیستم قضایی به عنوان سخنران این مجلس به وزرا در, دانشگاه, نیروهای مسلح و بخش شرکت ها, در میان دیگران. قوانین جدید پرداختن به سن ازدواج جنسیتی, خشونت, خشونت خانگی و دیگران نیز به تصویب رسید.

اساس گذار از نقش زنان در بنگلادش در حال رشد در RMG (ابرنس) بخش و فرصت های ایجاد شده توسط صنایع روستایی کوچک. در سال 1980 بنگلادش جامعه با تجربه یک تغییر عمده با توجه به تقاضای رو به رشد RMG بخش برای تعداد زیادی از نیروی کار ارزان که کار عملا تحت هیچ شرایطی.

با وجود این بسیاری از سوال شیوه کار و مسائل مربوط به حقوق بشر برای زنان جوان زندگی در فقر و درمان به عنوان یک بار در خانواده ها آن را یک فرصت برای آزادی مالی و به ارزش درون خانواده خود را. تا آن زمان تنها دیگر فرصت درآمد برای زنان با حداقل آموزش و پرورش بود و کار داخلی. همان زمان که زنان شروع به کار در RMG بخش زنان شد و به طور همزمان نیز ساخت افزایشی درآمد از طریق صنایع روستایی کوچک. این قابل توجه و تاثیرگذار تغییرات غیر قابل انکار است که مهم ترین دلیل بنگلادش چشمگیر توسعه اقتصادی است و نقش و عملکرد زنان برگزار می شود آن را به عنوان یک رهبر و یا به عنوان یک روزانه بگير.
با این حال این سوال باقی می ماند تا مشارکت اقتصادی, فرصت های آموزش و پرورش و اشتغال واقعا تحت تاثیر زنان چگونه درمان می شوند در جامعه به صورت روزانه ؟

زنان باید همیشه تلاش کرد و همچنان به مبارزه برای پیدا کردن تعادل بین آنچه که انتظار می رود از آنها توسط خانواده و جامعه و آنچه که آنها مایل به انجام این کار برای خود است. برای بسیاری از این انتخاب ممکن است به نظر می رسد آسان برای ایجاد و آنها را با خوشحالی انجام آنچه که انتظار می رود و مورد نیاز است اما برای بسیاری از آن می تواند منجر به یک عمر از آشفتگی عاطفی. انتخاب چهره زنان بین مادری و یک موفقیت حرفه ای می توانید به سادگی نمی توان با تغییر قوانین نیز بدون پرداختن به انتظارات اجتماعی و نگرشی فشار به مراقب اولیه از فرزندان و وابستگان.

اجتماعی عدم تعادل وجود دارد که در بین مردان و زنان و کسانی که ما را در شناسایی به عنوان جنس سوم در بنگلادش هستند در تقریبا در هر کشور است اما آشکار خود متفاوت است. یک اندازه متناسب با تمام راه حل کار نمی کند به دلیل این دلیل بسیار است. این Covid 19 همه گیر همه ما در حال تلاش برای زنده ماندن نشان می دهد که هیچ مسئله یا راه حل این است که به عنوان ساده به عنوان آن را به نظر می رسد.

حصول اطمینان از زنان محافظت می شود در طول این بحران جهانی نیاز به یک راه حل است که به طور قابل توجهی در درک درستی از فرهنگ که در آن زن تعلق دارد; و از همه مهمتر که مغرضانه ocial و ساختار اقتصادی را تضمین می کند آنها نهفته و حتی بیشتر منفی. به منظور به طور موثر رسیدگی به موضوع ما باید مایل به گرفتن 'گاو نر با شاخ یعنی به جای رسیدن به پایین آویزان میوه, کار در راه حل های که متوجه تاثیر آن برای همه از جمله زنان و جوامع مختلف است که کشور ما است.

ما باید اذعان کرد که ما به اندازه کافی به delved حقوقی و اجتماعی و اقتصادی حمایت است که لازم است. با وجود بسیاری از زنان رهبران سیاسی روزمره زن هنوز هم رنج می برد در سکوت از آنجا که او نمی باید صدای یا آژانس به ذهن او صحبت می کنند و یا به دنبال رویاهای خود را به طور مستقل. پرداختن به این مسائل تبدیل شدن به حتی بیشتر مهم است که ما در مواجهه با جهانی همه گیر ساخت این شکاف کاملا آشکار است. در چند ماه گذشته زنان در سراسر جهان شده اند قربانیان یک عدد افزایش خشونت شرایطی که تشدید کرده اند. علاوه بر این زنانی که تا کنون مشغول به کار در بخش غیررسمی گذاشته شده اند به ویژه آسیب پذیر; اساسا حساب نشده و بدون پشتیبانی به طور قابل توجهی تحت تأثیر مالی و احساسی خوب بودن.

Saima W. Hossainمجوز روانشناس مدرسه در حال حاضر مشاور مدیر کل که در اوتیسم و سلامت روان عضو که متخصص پانل مشاوره و بهداشت روانی, رئیس کمیته ملی مشورتی در اوتیسم و NDDs در بنگلادش و رئیس Shuchona پایه و اساس است.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب