نقش جامعه مدنی در زمان بحران

آسیا-اقیانوس آرام, جامعه مدنی, عناوین, سلامت, فقر & SDGs نظر RAJASMAND, RAJASTHAN, هند, مارس 8 سال 2020

توسط AKHSHIJNEWS در 19 اردیبهشت 1399
آسیا-اقیانوس آرام, جامعه مدنی, عناوین, سلامت, فقر & SDGs

نظر

What is the role of civil society in this massive national exercise to ensure that every citizen of the country has food to eat, quality health services, and livelihood opportunities? I believe there is plenty we can do

RAJASMAND, RAJASTHAN, هند, مارس 8 سال 2020 (IPS) - در حال انجام COVID-19 همه گیر شده و چیزی که بسیاری از ما دیده نشده در طول عمر ما: تعداد زیادی از مردم قادر به دو وعده غذا در روز.

تراژدی این است که دولت به اندازه کافی و بیشتر foodgrains به خوراک مردم در این زمان; مسئله واقعی توزیع—هر دو از نظر شکسته زنجیره تامین و همچنین اصرار دولت برای محدود کردن توزیع به ذینفع تحت ملی امنیت غذایی عمل می کنند (NFSA) یعنی اولویت جیره دارندگان کارت. این رویکرد ناقص است زیرا NFSA بسیاری از استثنائات با برخی از فقیرترین فقرا عشایری و یا Adivasi جوامع و شهری فقیر در حال ترک کردن. علاوه بر این سهمیه کارت های بدون استفاده به کارگران مهاجر گیر خارج از خانه خود دولت است.

چقدر توجه ما پرداخت به میلیون ها نفر که بدترین تاثیر COVID-19 و مستند را تعیین اینکه آیا یا نه ما بیرون آمدن از این بحران
وجود دارد مسائل مشابه از محرومیت در خدمات دیگر نیز مانند معیشت و بهداشت و درمان. این است که جامعه مدنی باید برای تحت فشار قرار دادن دولت به universalise این خدمات است.

ما در Mazdoor Kisan شاکتی Sangathan (MKSS) و از طریق بسیاری از شبکه های, شده است, دادخواست دولت برای توزیع foodgrains به همه ما نیاز به استفاده از این نوع فشار در یک مقیاس بزرگتر. ما دیده ایم این کار در گذشته در مورد برنامه هایی مانند NFSA (که با تمرکز بر امنیت غذایی) و مهاتما گاندی ملی روستایی تضمین اشتغال عمل (NREGA)—هر دو این شد نتیجه فرآیندهای مشورتی بین دولت و جامعه مدنی است. در واقع این حقوق بر اساس قوانین هستند و ما با ارائه چارچوب عمومی برای ارائه خدمات در طول این بحران و آنها باید به طور موثر افزایش یافته است.

بنابراین اگر دولت گوش نمی کند ما باید به آنها گوش دهید. من اعتقاد دارم که مردم این کشور بدانید که چگونه برای تعامل با دولت—حتی زمانی که ما مخالف با رهبران ما یا آنها نمی گوش دادن به ما. ما در قانون اساسی دموکراسی و گوشته بنابراین نهفته است با شهروندان و سازمان های جامعه مدنی برای تحت فشار قرار دادن دولت برای بازسازی جامعه بر اساس اصول برابری و احترام و همبستگی. در کوتاه مدت این به این معنی است که ما نیاز به ایجاد یک جنبش ملی به اطمینان حاصل شود که هر کس می شود دسترسی به مواد غذایی و معیشت و بهداشت و درمان.

اما چگونه می تواند ما را در انجام این کار با توجه به ضرورت این وضعیت و محدودیت هایی که آمده اند با آن ؟ آنچه که ما در این فیلم نقش عظیم ملی ورزش تا اطمینان حاصل شود که هر شهروند این کشور است و غذایی برای خوردن کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و معیشت فرصت ؟ من معتقدم که وجود دارد مقدار زیادی ما می توانید انجام دهید.

ساخت یک شبکه جامعه مدنی

جامعه مدنی را مجبور به ساخت یک شبکه است که کاهش در سراسر کشور است. ما نیاز به نقشه های مختلف سازمان ها و گروه های ارائه امداد در هر منطقه بلوک و پایین برای هر ایجاد کرد. ما می توانید این کار را به خاطر ما داوطلبان و کارگران از کارکنان این زمینه از سازمان های غیر انتفاعی به دولتی مدرسه معلمان در سراسر کشور, و ما می دانیم که ما می توانید تماس بگیرید برای هر گونه اطلاعات و یا کمک در هر مکان.

قدرت جامعه مدنی نهفته است در دانستن و بودن کوچک و غیر متمرکز واحد گرفته اند که مسئولیت خود را برای کل منطقه—شناسایی تعداد زیادی از مردم در این منطقه امداد رسانی مورد نیاز شکاف در دولت تسکین, چالش های روی زمین ، با آوردن آنها را با هم و تشکیل یک شبکه ما می توانید با فعال کردن این واحد تماس بگیرید بر یکدیگر برای کمک مانند تهیه مواد و یا بازسازی زنجیره تامین. مهمتر از همه این شبکه می تواند یک صدای در سطح ملی است که می گوید هر کس حق دارد به مزایای حتی اگر آنها نمی جیره دارندگان کارت و یا فعال کارگران تحت NREGA.

ایستاده در همبستگی با کسانی که در ارائه خدمات ضروری

COVID-19 است در معرض خطر بیماری و ما باید بسیار مراقب باشید; اما ما نمی توانیم به سادگی قفل خودمان در خانه ما چون کسانی که آسیب پذیر هستند را نمی خواهد زنده بماند. خدمات ضروری کاملا باید ادامه پیدا کند. ما باید برای ساخت سیستم ها و مکانیزم برای تحویل امن از خدمات و خدمتگزاران مردم باید با انگیزه و با توجه اقتصادی و حمایت معنوی. حتی اگر این است که باید در درجه اول انجام شده توسط دولت و سازمان های جامعه مدنی باید نقش بزرگی بازی به عنوان به خوبی.

مثلا ما نیاز به ایستادن در همبستگی با کسانی که در حال حاضر ارائه این خدمات—خط مقدم سلامت کارگران بهداشت کارگران و مردم در حال اجرا جیره مغازه ها و kirana فروشگاه کسانی که در ساخت خانه تحویل کالا و غیره. ما باید به درک مشکلات خود و تحت فشار قرار دادن دولت برای حمایت از آنها. دولت دهلی نو به تازگی اعلام کرد بیمه INR 1 کرور برای کارگران خط مقدم. این نوع از امنیت ما باید تقاضا برای هر فرد ارائه خدمات در این دوره است. ما باید برای ایجاد یک جنبش در اطراف آنها.

این ضروری شغل نیز می تواند پاسخ به حفاظت از معیشت فقرا در طول این زمان با ایجاد مجدد آثار عمومی برنامه در مقیاس بی سابقه ای. جامعه مدنی می تواند نشان دهد که این مدل به دولت است. ما نیاز به نمودار خدمات حیاتی مورد نیاز امروز مانند ارائه جیره و تسهيلگر را نشان دهد و به دولت و مردم چگونه می تواند در این نقش. این نه تنها کمک به جوامع تحت تاثیر این بیماری همه گیر اما مکانیسم انجام این کار ممکن است به دیگران کمک به نوبه خود.

ادامه جنبش های اجتماعی در راه های خلاقانه

ما ممکن است قادر به سازماندهی تظاهرات و اعتراضات در طول مستند اما جنبش های اجتماعی باید متوقف نمی شود پیدا کردن راه هایی برای بسیج افکار عمومی. زمانی که این مستند برای اولین بار اتفاق افتاد ما از ثبت یک پرونده در دیوان عالی کشور می گویند که همه فعال کارگران تحت NREGA باید با توجه به دستمزد برای همه 21 روز. در مورد اینکه شنیده می شود از طریق ویدئو کنفرانس. بنابراین ما باید برای کشف تمام گزینه های است که کمک به تحت فشار قرار دادن دولت است.

ما می توانیم در تعامل با دولت ارسال را فشار دهید یادداشت تبادل اطلاعات در شبکه های ما از سازمان های جامعه مدنی و سند آنچه اتفاق می افتد بر روی زمین است. به این ترتیب میتوانیم مسائل در دولت و در سطح ملی. محدودیت هایی وجود دارد اما ما می تواند به توقف. ما باید نوآورانه.

جامعه مدنی و رهبران و فعالان سیاسی نیز باید ادامه نوشتن برای روزنامه ها و رسانه های جایگزین برای برجسته کردن وضعیت آسیب پذیر و انجام آن در بیشتر سازمان راه با در نظر گرفتن بی سابقه صداها و انتشار آنها با استفاده از شبکه های ما. این نباید فقط محدود به داستان از درد و رنج اما شامل داستان های مثبت و خلاق شیوه های به عنوان به خوبی از مردم کار هم با وجود اجتماعی و اقتصادی تفاوت. جامعه مدنی نیز می تواند کمک به مدافع که بهترین شیوه در یک کشور تکرار می شود در دیگران است.

این یک فرصت برای جامعه مدنی برای برجسته کردن وضعیت اسفبار کارگران مهاجر وجود داشت که حتی قبل از همه گیر خود کار و زندگی در شرایط ناامنی کار و این واقعیت که آنها هیچ اجتماعی واقعی حمایت از دولت است. ما شنیده ام مردم می گویند که آنها نمی دانند که نیروی کار مهاجر است که ستون فقرات اقتصاد ما. در علاوه بر این به دنبال پس از خود رفاه و امنیت ما باید تشخیص سهم خود را ساخت و احترام به آنها و کار خود را—نه به عنوان یک نعمت بلکه به عنوان ابزاری برای توانمند سازی آنها است.

بسیاری از سازمان های جامعه مدنی کار کرده اند با داخلی کارگران صنعتی و کارگران معدن و کارگران فروشندگان خیابانی و یا دیگر کارگران بخش غیر رسمی اما ما نمی موفق به دریافت آنها را با هم و ساخت آنها را به قوی نیروی قدرتمند است که می تواند آنها بود. شاید در حال حاضر زمان برای ما به انجام این کار است.

این همچنین فرصتی است برای جامعه مدنی برای مقابله با جمعی از روایت است که در زمان بیش از این کشور چند هفته پیش. با در نظر گرفتن سرب در سازماندهی multifaith تلاش های امدادی و برجسته داستان های مثبت از وحدت مذهبی در سراسر خطوط ما را به نشان می دهد که تنها راه برای غلبه بر این بحران است که با همکاری با یکدیگر. ما نیاز به نشان دادن دلسوزی و مراقبت در این زمان و تغییر تمرکز سیاست به آن ارزش.

کار با دولت

نقش جامعه مدنی در اعمال فشار بر دولت است. وجود دارد بسیاری از مناطق که دولت قادر به رسیدن به ما باید برای رسیدن به وجود دارد. ما مجبور به استفاده از شفافیت و پاسخگویی مکانیزم برای نظارت بر کار دولت و مطمئن شوید که دولت منابع به خوبی استفاده می شود. ما همچنین نیاز به فعالانه پیدا کردن شکاف ها و کمک به پر کردن این شکاف.

ساختار دولت در حال کار است و در برخی از مناطق و نه کار دیگران. در برخی از این مکان های دولت است درخواست خود را برای ما کمک کند. با توجه به این عظمت نیاز به دخالت دولت نمی تواند آن را انجام دهد خود به خود و جامعه مدنی نمی تواند جایگزین نقش گسترده دولت در مواجهه با این بحران است. در حالی که سازمان های جامعه مدنی می تواند مسئولیت یک منطقه و به طور کامل اطمینان از رفاه مردم وجود دارد ما نیز باید با دولت های محلی کمک به مردم برای دسترسی به اقدامات امداد به هر روستایی و شهری بخش و پر کردن شکاف در دولت پاسخ. Panchayats و محلی خود دولت نیز نقش بسیار بزرگ برای بازی در این تلاش است.

جدای از این هر یک از ما نیاز به فکر می کنم سخت از راه های که در آن ما می تواند کمک. به عنوان افراد ما بلافاصله می توانید شروع به نگاه کردن به کسانی که در اطراف ما—ما در روستاها و محلات. برخی از ما می تواند ارائه منابع اقتصادی به پلاگین دولت شکاف; دیگران طول می کشد تا کار توزیع. افراد همچنین می توانید وقت خود را و پیوستن به کمپین. وجود دارد نیاز به یک هماهنگ کمپین برای مثال استفاده بیش از حد foodgrain سهام به universalise این PDS, حداقل برای چند ماه آینده. ما همچنین نیاز به حمایت از تقاضا برای افزایش اشتغال تضمین برنامه برای مناطق شهری و روستایی. ما نمی دانند که چگونه قدرتمند middle-class, انگلیسی-زبان نخبگان در هند است; اگر آنها بالا بردن صدای خود را به اندازه کافی ما را ببینید بهبود شرایط اطراف ما.

و در نهایت فراموش نکنیم دموکراسی در این زمان مناسب برای صحبت مناسب برای به چالش کشیدن حق استدلال می کنند—چرا که امروز تنها چیزی که میلیون ها نفر از مردم فقیر باید یک صدا. ما نیاز به تقویت است که صدای خود را به اطمینان حاصل شود که آسیب پذیر ترین پشتیبانی و کسانی که ثروتمند هستند تنها چیزی اگر آن کمک می کند تا بیشترین آسیب پذیر است. چقدر توجه ما پرداخت به میلیون ها نفر که بدترین تاثیر COVID-19 و مستند را تعیین اینکه آیا یا نه ما بیرون آمدن از این بحران است.

این مقاله بر آن است تا Nikhil آنلاین بحث و گفتگو با اعضای تیم از Azim Premji بشردوستانه طرح Azim Premji دانشگاه و Azim Premji پایه و اساس است.

Nikhil دی یکی از اعضای موسس Mazdoor Kisan شاکتی Sangathan (MKSS).

این داستان در اصل منتشر شد توسط هند توسعه نقد و بررسی (IDR)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن