ساحل عاج – در هر معنی واقعی کلمه یک بحران'

آفریقا, کمک, مسلح, درگیری, جرم و جنایت و عدالت توسعه و کمک های, ویژه, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اض

توسط AKHSHIJNEWS در 21 خرداد 1399
آفریقا, کمک, مسلح, درگیری, جرم و جنایت و عدالت توسعه و کمک های, ویژه, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه منطقه, دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

شرایط اضطراری انسانی

The Western Sahel has been in the grip of a security crisis since 2012, when Tuareg rebels in Mali grouped together in an attempt to administer a new northern state called Azawad. Credit: Marc-André Boisvert/IPS

غربی Sahel شده در چنگال یک بحران امنیتی پس از سال 2012 زمانی که شورشیان طوارق در مالی با هم گروه بندی در تلاش برای اداره جدید در شمال کشور به نام Azawad. اعتبار: Marc-André boisvert را از دست/IPS

سازمان ملل متحد Jun 10 سال 2020 (IPS) - ترکیبی مملو از ناامنی غذایی ناامنی و بیش از 7.5 میلیون نفر نیاز به کمک های بشر دوستانه را ترک کرده است Sahel یک منطقه در بحران جهانی بیماری همه گیر کوروناویروس انتظار می رود این وضعیت را تشدید کند.

در جلسه امروز منتشر شد Jun. 10, سازمان عفو بین المللی نقاشی یک تصویر مملو از نا امنی در ساحل عاج با یک جمعیت غیر نظامی "به دام افتاده در بین حملات توسط گروه های مسلح و در حال انجام عملیات نظامی".

این جلسه با عنوان "آنها اعدام شده و برخی از آورده و بقیه با آنها زندگی غیر نظامی در معرض خطر در ساحل', جزئیات قبر واقعی در منطقه به خصوص در مالی و نیجر و بورکینافاسو از جمله "حداقل 57 مورد از اعدام های فراقضایی و یا قتلهای غیر قانونی و حداقل 142 موارد اجرا ناپدید شدن" که گفته شده است متعهد توسط سربازان بین فوریه و مارس.

این سازمان اعلام کرد که در مالی و بورکینا فاسو عمدی قتل شهروندان غیر مسلح توسط نیروهای امنیتی می تواند شمارش را به عنوان جنایات جنگی است.

طیف وسیعی از نگرانی

این جلسه می آید در پشت اخیر ملل متحد, شورای اقتصادی و اجتماعی (ECOSOC) در سطح بالا بحث در مورد منطقه که در آن رامش Rajasingham اقدام دستیار دبیر کل برای امور انسان دوستانه در سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه (OCHA) گفت: وضعیت فعلی در منطقه ساحل بود "در هر معنی واقعی کلمه یک بحران".

Rajasingham اشاره کرد که بین 2019 و در حال حاضر این منطقه با تجربه نمایی افزایش آن نیاز به کمک های بشر دوستانه: با 7.5 میلیون نفر در بورکینا فاسو, نیجر و مالی نیاز به کمک از 6.1 میلیون فقط از یک سال پیش.

او اضافه کرد که مسائلی مانند ناامنی غذایی و جابه جایی مردم بودند اضافه کردن به این نیاز دارید که 5.5 میلیون نفر از 12 میلیون نفر در بزرگتر Sahel هستند "فقط یک قدم دور" از "اورژانس سطح ناامنی غذایی".

"این بالاترین سطح ناامنی غذایی ما شاهد در این منطقه در یک دهه" او گفت:. "اجتماعی-اقتصادی خرید اینترنتی از COVID-19 است به احتمال زیاد به این اعداد."

با توجه به عثمان دیللو یک Sahel محقق در سازمان عفو بین المللی COVID-19 همه گیر "است و نه ویژگی های تعیین کننده در منطقه به دلیل پیدایش آن, اما آن را به منزله یکی دیگر از چالش هایی که دولت های مختلف باید با ادعا".

"برخی از اقدامات که گرفته شد از جمله محدودیت برای آزادی بیان و یا به ادامه مستند اقدامات و منع تولید بسیاری از تنش های سیاسی, اقتصادی, اما همچنین در مسائل مربوط به حقوق بشر," دیللو گفت: IPS.

"برخی از این بازیگران بودند که به انتقاد از دولت در رفتار همه گیر به خصوص برخی از وجوه اضطراری است که راه اندازی شد به منظور پاسخگویی اجتماعی و اقتصادی اثر بیماری همه گیر شد و گاهی بازداشت و یا حتی به اتهام ایجاد اختلال عمومی," او گفت:.

آخیم اشتاینر مدیر U. N. برنامه توسعه (UNDP) و معاون صندلی U. N. توسعه پایدار گروه گفت: "قبل از شروع COVID-19 مرکزی منطقه ساحل به دام افتاده بود توسط درگیری طولانی افراط گرایی خشونت آمیز رقابت بیش از در دسترس سرزمین و آب و [خطرات] تغییر آب و هوا با درجه حرارت افزایش در یک و نیم برابر سریع تر از متوسط جهانی است."

با توجه به آفریقا مرکز مطالعات استراتژیک فعالیت های خشونت آمیز مربوط به بوکوحرام گروه در ساحل عاج دو برابر شده است و هر سال از سال 2015.

نهاد علمی اشاره کرد که از سال 2013 و مالی و بورکینافاسو و نیجر را دو برابر نظامی خود بودجه بالغ بر یک در مجموع از 600 میلیون دلار.

"دولت و مالی و بورکینافاسو و نیجر را بسیج خود را در ساختارهای امنیتی در تلاش برای پاسخ به افزایش در گروه بوکوحرام خشونت" آفریقا مرکز مطالعات استراتژیک گفت.

اولین نقض حقوق بشر

اما دیللو گفت: IPS است که این اولین بار نیست که سازمان عفو بین المللی و مستند به موارد نقض حقوق بشر مرتکب شده توسط نیروهای امنیتی و بازیگران بین المللی باید زود عمل است.

"وجود دارد بوده است اطلاعیه در مورد تحقیقات که [باید] هرگز قطعی و یا منجر به تحریم," او گفت:.

یک حادثه چنین بود, Apr. 9 دستگیری و اعدام غیرنظامیان در بورکینافاسو را Soum استان زمانی که سربازان وارد در شهر Djibo در کاروان انتخاب یو پی اس و موتورسیکلت.

"آنها چندین جوانانی را که در اطراف بودند به خوبی آبیاری حیوانات" یک چشم شاهد است که در گزارش عفو بین الملل عنوان کرد و گفت.

هر چند سربازان بعد از آن منتشر شد تعدادی از جوانان از جمله کسانی که در زیر سن سه نفر تا به حال حفظ شده است در بازداشت است.

"چند ساعت بعد ما شنیده تیراندازی اما جرأت نمی رفتن و پرس و جو تا زمانی که ارتش را ترک کرده بود. من از دست یک پسر عموی پدری و دو عموهای مادری که روز" چشم شاهد گفت.

این دستگیری تا به حال منجر به اجرای 31 ساکنان توسط GFAT (Groupement des نیروهای ضد terroristes).

در حالی که در آوریل. 20 Burkinabè دولت اذعان کرد این قتل های فراقضایی بیان کرد که جهت de la Justice نظامی شده بود موظف به بررسی آن وجود داشته است هیچ به روز رسانی بیشتر در تحقیقات.

راه حل های بهتر

در ضمن Rajasingham از OCHR مشترک راه حل های ممکن برای مقابله با بحران کنونی است.

"توسعه پایدار سرمایه گذاری کلید برای تقویت خدمات اساسی: امنیت غذایی و تغذیه, جابه جایی تقاضا توجه کامل ما حمایت از این," او گفت:, و اضافه کرد که زنان و کودکان نگهداری می شود باید به عنوان بالاترین اولویت در هر روش.

Cessouma Minata Samate کمیسر سیاسی وزارت امور خارجه در کمیسیون اتحادیه آفریقا برجسته نیاز به همکاری از تمام سطوح جامعه.

"ما نیاز به [بود] از جمله جوامع محلی" او گفت:, و اضافه کرد که این رویکرد باید فراگیر شود.

** گزارش اضافی توسط Nalisha آدامز در بن.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن