استفاده غیر قانونی از زور توسط پلیس در تظاهرات در سراسر آمریکا

جرم و جنایت و عدالت, محیط زیست, ویژه, جهانی, عناوین, حقوق بشر, شمال امریکا, TerraViva سازمان ملل متحد نظر بر

توسط AKHSHIJNEWS در 3 تیر 1399
جرم و جنایت و عدالت, محیط زیست, ویژه, جهانی, عناوین, حقوق بشر, شمال امریکا, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

برایان Castner ارشد بحران مشاور در سلاح و عملیات نظامی سازمان عفو بین الملل

از نژادی عدالت تظاهرات در واشنگتن پس از مرگ یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید در طول یک خشونت پلیس روبرو می شوند در مینه سوتا, ایالات متحده آمریکا. اعتبار: سازمان عفو بین الملل, Alli Jarrar

بوفالو, نیویورک, Jun 23 سال 2020 (IPS) - نیروهای پلیس در سراسر ایالات متحده را متعهد گسترده و فاحش نقض حقوق بشر در پاسخ به صلح آمیز مجامع اعتراض سیستمیک نژادپرستی و خشونت پلیس از جمله کشته شدن افراد سیاه و سفید.

سازمان عفو بین الملل مستند 125 جداگانه حوادث خشونت پلیس علیه معترضان در 40 ایالت و ناحیه کلمبیا, بین 26 مه و ژوئن 5 سال 2020 است.

این اعمال نیروی بیش از حد متعهد شد توسط اعضای دولت و ادارات محلی پلیس و همچنین به عنوان توسط سرباز گارد ملی و نیروهای امنیتی پرسنل از چندین آژانس های فدرال.

در میان موارد نقض حقوق بشر به صورت مستند در حال ضرب و شتم سوء استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل و نامناسب و در زمان بی رویه شلیک کمتر کشنده پرتابه مانند اسفنج دور و گلوله های لاستیکی.

به منظور بررسی این حوادث سازمان عفو بین الملل, بحران شواهد آزمایشگاهی جمع آوری شده نزدیک به 500 ویدئوها از تظاهرات از سیستم عامل رسانه های اجتماعی. این محتوای دیجیتال شد و سپس تأیید را بدست آورید و تجزیه و تحلیل توسط محققان با تخصص در سلاح و تاکتیک های پلیس و بین المللی و ما قانون حاکم بر استفاده از زور.

در برخی موارد محققان نیز قادر به مصاحبه با قربانیان و یا تایید پلیس انجام با استفاده از اداره پلیس محلی اظهارات.

این موارد نقض حقوق بشر توسط پلیس آمریکا علیه معترضان مسالمت آمیز – که نه متناسب و نه لازم برای رسیدن به هدف مشروع اجرای قانون هدف – به خصوص فاحش به عنوان آنها رخ داده است در تظاهرات محکوم کردن چنین رفتار پلیس.

بسیاری از این تظاهرات مسالمت آمیز است اما در برخی از اقلیت از معترضان مرتکب اعمال غیرقانونی از جمله اعمال خشونت. در چنین مواردی نیروهای امنیتی به طور معمول استفاده نامتناسب و بی رویه نیروی برابر کل تظاهرات – بدون متمایز از نظر قانونی مورد نیاز, میان معترضان مسالمت آمیز و افراد به ارتکاب اعمال غیر قانونی.

اعتبار: سازمان عفو بین الملل, Alli Jarrar

علاوه بر شدت نقض آنچه که بیشتر قابل توجه در مورد حوادث عفو بین المللی مستند خود را گسترده محدوده جغرافیایی نشان می دهد که در مقیاس ملی از مشکل خشونت پلیس.

در 30 مارس مشترک گشت مینیاپولیس پلیس و مینه سوتا گارد ملی پرسنل غیرقانونی شات 37/40mm پرتابه تاثیر در مردم مسالمت آمیز ایستاده در جلو ایوان از خانه های خود. نیروهای امنیتی فریاد زد: "نور آنها را" قبل از شلیک.

این حمله به نظر می رسد برای انجام شده است در اقدامی تلافی جویانه برای مردم بودن خارج پس از منع رفت و آمد و مشغول فیلم برداری از نیروهای با گوشی های هوشمند خود.

در 1 ژوئن, ایالتی پنسیلوانیا پلیس شهر فیلادلفیا پلیس مواجه گروهی از معترضان در یک بزرگراه است که اجرا می شود از طریق شهر. حتی پس از معترضان در سمت چپ جاده تخت, پلیس همچنان به استفاده از اسپری فلفل و گاز اشک آور به درایو جمعیت تا یک شیب خاکریزی و در برابر یک حصار بالا.

لیز هورن یک خاخامی بود که دانش آموز در آن گروه توصیف تجربه:

"از آبی آنها آغاز شده breezing اسپری فلفل به جمعیت. وجود دارد یک افسر در ميانه بود که اسپری را به عنوان به خوبی. سپس آنها شروع به با گاز اشک آور. کسی که درست در مقابل – که یک گاز اشک آور در قوطی ضربه سر خود را – شروع در حال اجرا پشت ... ما در برابر یک حصار بزرگ است که مردم تا به حال به پرش بیش از یک تپه شیب دار. حصار بود شاید 6 فوت قد.

مردم شروع به قرار دادن دست خود را – اما پلیس اجازه نمی دهد تا ... ما سرازیر شدن آب دهان و سرفه بیاختیار ... پلیس شروع به بالا آمدن از تپه و در ادامه به آزار و اذیت مردم بودند که هنوز هم بر روی تپه – آنها برخورد و مقابله با مردم است. آنها کشیدن مردم پایین تپه و وادار کردن آنها را بر روی زانو های خود را آنها را پوشش تا زانو در ميانه بزرگراه را با دست خود در روابط فایل های فشرده – و پایین کشیدن آنها ماسک و اسپری و گاز آنها را دوباره."

در واشنگتن نیز در تاریخ 1 ژوئن پرسنل امنیتی از انواع سازمان های فدرال از جمله پارک ملی پلیس و اداره زندانها به علاوه DC ملی Guardsmen متعهد طیف وسیعی از موارد نقض حقوق بشر علیه معترضان در پارک لافایت.

این شامل سوء استفاده از انواع ضد شورش کنترل عوامل و حول "استینگر توپ" نارنجک که حاوی اسپری فلفل و منفجر شدن در یک آسیب رسان فلش-bang اثر پرتاب گلوله های لاستیکی یکسره در تمام جهات.

نقض شد و نه محدود به بزرگترین شهرستانها ، پلیس محلی نامناسب با استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان مسالمت آمیز در مورفریزبورو, تنسی, Sioux Falls, داکوتای جنوبی و کانوی, آرکانزاس, در میان دیگران.

در Iowa City, Iowa, پلیس شلیک گاز اشک آور و پرتاب فلش انفجار نارنجک در تظاهرات زانو زدن و شعار "دست ها بالا نمی شلیک کنید." در هانتینگتون بیچ کالیفرنیا پلیس اخراج فلفل توپ در اعتراض دروغ مستعد در خیابان در معده خود را.

در Charlotte, North Carolina, پلیس با پرتاب گاز اشک آور به دام معترضان در بین دو ساختمان بلند و سپس شات فلفل توپ در آنها از بالا. در طول یک تظاهرات در سالت لیک سیتی یوتا پلیس برگزار کردن یک مرد بی خانمان و او را به ضرب گلوله در پشت با 37/40mm تاثیر پرتابه.

در Fort Wayne, Indiana, یک روزنامه نگار محلی از دست داده و چشم خود را هنگامی که پلیس او را با گاز اشک آور و نارنجک.

کمتر کشنده سلاح هایی مانند گاز اشک آور و اسپری فلفل نارنجک و تاثیر پرتابه مانند اسفنج دور باتون دور و گلوله های لاستیکی—هرگز نباید در محدوده نزدیک یا با هدف به صدمه جدی و یا مرگ است.

هیچ قانونی برای استفاده از پرتابه است که باعث یک فلش خیره کننده از نور در نظم عمومی پلیس عملیات مانند پلیس از یک اعتراض.

از جمله سلاح های طراحی شده به disorientate اهداف خود را که در تضاد به هدف از سلاح هایی مانند گاز اشک آور که تنها مورد استفاده قرار گیرد برای متفرق کردن جمعیت که در آن خشونت چنان گسترده است که دیگر کمتر مضر به معنی پراکنده آنها.

به این دلیل سلاح های که ترکیب یک گاز و یک فلش مانند " استینگر توپ,' هرگز نمی تواند مشروع استفاده پلیس از مجامع.

دولت آمریکا موظف است تحت قانون اساسی آمریکا و قوانین بین المللی حقوق بشر برای تضمین حق آزادی تجمع مسالمت آمیز. سازمان های اجرای قانون در دولت های فدرال و ایالتی و شهرداری سطوح—مسئولیت احترام به محافظت و تسهیل مسالمت آمیز مجامع.

به این ترتیب مقامات مجری قانون هستند و تنها مجاز به استفاده از زور در مجامع هنگامی که آن را کاملا ضروری است و در یک شیوه ای متناسب برای رسیدن به مشروع اجرای قانون هدف.

هیچ محدودیتی در مجامع عمومی از جمله استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان هرگز نمی تواند تبعیض آمیز نسبت به هر نژاد و قومیت و ایدئولوژی سیاسی یا اجتماعی دیگر ،

اجرای مقررات منع رفت و آمد است نه در خود و برای خود دلایل منطقی به استفاده از زور و نه حکومت بر انسان حق تجمع مسالمت آمیز و یا متمم اول قانون اساسی آزادی بیان حمایت.

مقامات اجرای قانون' هدف اصلی پلیس در تظاهرات همیشه باید به طور موثر به منظور تسهیل در مجامع مسالمت آمیز.

اگر آن را تبدیل می کند لازم برای اجرای قانون برای متفرق کردن اعتراض—به عنوان یک نتیجه از فرد معترضان مرتکب اعمال خشونت جدی—مقامات مجری قانون می تواند استفاده از زور تنها در صورتی غیر خشونت آمیز به معنی بعید است موثر باشد.

در استفاده از نیروی مقامات مجری قانون باید به دنبال به حداقل رساندن آسیب و صدمه و اطمینان از آن است که متناسب با سطح مقاومت توسط تظاهرکنندگان. حتی پس از آن مقامات به شدت باید تمایز بین تظاهرات مسالمت آمیز و یا تماشاگران و هر فردی که به طور فعال درگیر در خشونت است.

خشونت اعمال فرد هرگز توجیه استفاده از زور علیه معترضان مسالمت آمیز به طور کلی و زور است که تنها توجیه برای حداقل مدت لازم است.

به منظور جلوگیری از مصونیت از مجازات و تکرار سوء استفاده های مقامات آمریکا باید بررسی تعقیب و مجازات استفاده غیر قانونی از زور توسط پلیس و یا دیگران و ارائه غرامت به قربانیان این خشونت است.

به تاریخ کمی وجود دارد نشانه این است که این تعهدات در نظر گرفته شده به طور جدی در سراسر ایالات متحده.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن