گمنام قهرمانان: کسی که برای مراقبین?

کمک, تغییر اقلیم جهانی, عناوین, سلامت, حقوق بشر, بی عدالتی, کار, جمعیت TerraViva ملل متحد, سلامت زنان نظر پا

توسط AKHSHIJNEWS در 22 خرداد 1399
کمک, تغییر اقلیم جهانی, عناوین, سلامت, حقوق بشر, بی عدالتی, کار, جمعیت TerraViva ملل متحد, سلامت زنان

نظر

پاکستان فرزند داخلی کارگر. اعتبار: فهیم Siddiqi /IPS

کوالا لامپور, مالزی, Jun 11 2020 (IPS) - حتی قبل از Covid-19 جهان رو به رو شده مراقبت از بحران است. گرفتاری اغلب نادیده گرفته شده تحت قدردانی تحت محافظت و ضعیف مجهز به 'مقدم' سلامت پرسنل شامل همه گیر شده و توجه به این نکته از بحران مراقبت یخ.

افزایش مراقبت از کار و بار
پیری جمعیت و همچنین کاهش خدمات عمومی و حمایت اجتماعی شد ساخت بدتر افزایش فشار بر مراقبین یا مراقبين/ارائه دهندگان بدون در نظر گرفتن وضعیت اشتغال.

افراد سالمند نیاز به مراقبت طولانی مدت به عنوان سن آنها در حالی که موجود ترتیبات اجتماعی از جمله خدمات دولت باقی می ماند ناکافی و بد آماده شده است. چنین خواسته در مراقبان ادامه خواهد داد به افزایش رشد جمعیت و مردم دیگر زندگی می کنند.

آکسفام سالانه در اوایل سال 2020 داووس گزارش زمان به مراقبت ازتخمین می زند که 2.3 میلیارد نفر خواهد شد و نیاز به مراقبت تا سال 2030 200 میلیون بیشتر از در سال 2015 از جمله 100 میلیون بیشتر افراد مسن و اضافی 100 میلیون کودک در سن 6 تا 14 سال است.

مراقبت از کار پرداخت نشده یا underpaid به طور کلی قابل مشاهده نیست تا حد زیادی کم ارزش گذاری شده و به طور معمول گرفته شده برای اعطا. آن است که اغلب در نظر گرفته نشده واقعی یا مناسب کار 'با صرف برای مراقبت از محل کار به عنوان یک هزینه نیست سرمایه گذاری است.

طبیعت مراقبت از کار و تبعیض جنسیتی تضعیف سلامتی و رفاه خود و عمدتا زنان کارگر. زنان و دختران به ویژه فقرا و به حاشیه رانده شده انجام 12.5 میلیارد ساعت از مراقبت از کار روزانه به صورت رایگان و خیلی بیشتر برای دستمزد فقیر.

زنان و دختران در سمت چپ 'زمان-فقیر' اغلب قادر به پاسخگویی به نیازهای خود را. در نتیجه آنها باید زمان کمتری برای تحصیل و کار پرداخت می شود اجازه دهید به تنهایی به طور کامل مشارکت اجتماعی و سیاسی است.

مراقبت های پرداخت نشده کار
مطالعه استدلال کرد که مراقبت های پرداخت نشده کار ضروری است برای ما, اقتصاد, کسب و کار و جوامع است. اما مراقبت های پرداخت نشده کار است که اغلب جنبهی هنگامی که اندازه گیری پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی, نه به خاطر این بار عمدتا به عهده زنان و دختران که بیش از سه چهارم از تمام مراقبت های پرداخت نشده کار می کنند.

جومو Kwame Sundaram

آکسفام تخمین می زند که ارزش پولی از زنان مراقبت های پرداخت نشده در سطح جهانی کار برای زنان در سن 15 سال و بالاتر حداقل US$10.8 تریلیون در سال است. اگر چه این رقم هنوز هم اعتقاد بر این بود کم گرفتن با رقم واقعی به مراتب بالاتر است.

زنان در نتیجه اغلب درآمد کمتر به دلیل پرداخت نشده خود مراقبت کار محدودیت وقت خود را برای کار پرداخت می شود; در واقع 42 درصد در سن کار زنان در مقایسه با شش درصد از مردان نمی توانند پرداخت می شود کار خود را به دلیل مسئولیت مراقبت.

تغییر آب و هوا نیز افزایش می یابد نیاز به مراقبت های پرداخت نشده. در پنج سال به 2.4 میلیارد نفر خواهد بود زندگی در مناطق بدون آب کافی وادار کردن زنان و دختران به حمل آب بیشتر و حتی بیشتر. همچنین به عنوان گرمایش جهانی و دیگر تحولات منفی بر سلامت و تولید مواد غذایی بسیاری از زنان و دختران را مجبور به کار بیشتر برای مقابله است.

داخلی کارگران
علاوه بر انجام مراقبت از محل کار به صورت رایگان در خانه بسیاری از زنان فقیر نیز ارائه مراقبت از دیگران و به خصوص به عنوان کارگران خانگی در میان ضعیف ترین درمان کارکنان در جهان است. از این رو آنها نیز بیشتر احتمال دارد به در نامطلوب پرداخت ضعیف و متزلزل شغل.

تنها حدود یک دهم داخلی کارگران تحت پوشش قوانین کار تا آنجا که دیگر کارگران در حالی که تنها حدود نیمی از حداقل دستمزد حمایت می کند. برای بیش از نیمی از تمام داخلی کارگران, قوانین ملی محدود نمی کند ساعت کار می کند.

در ضمن 3.4 میلیون داخلی کارگران کار اجباری نیست دریافت 8 میلیارد دلار سالانه یا حدود سه پنجم حقوق و دستمزد با توجه به آنها. کار اجباری و قاچاق باعث داخلی کارگران به "به دام افتاده در خانه های مردم دیگر" با "زندگی خود را کنترل می شود" بلکه "ارائه نامرئی و محافظت نشده".

دو سوم از پرداخت 'مراقبت از نیروی کار زنان هستند. شغل — مانند مهد کودک کارگران ، کارگران و 'مراقبت از دستیاران' — اغلب از نظر جسمی و عاطفی تخلیه, علاوه بر این که پرداخت ضعیف با مزایای چند با وجود داشتن به کار ساعت های نامنظم.

توزیع مراقبت بار
این آکسفام گزارش اشاره می کند که دولت تا حد زیادی تحت-مالیات ثروتمندان و از این رو جمع آوری نمی کند به اندازه کافی درآمد برای بهتر صندوق حیاتی خدمات عمومی از جمله خدمات اجتماعی و زیرساخت ها است.

مترقی مالیات ها و هزینه ها از جمله یارانه های دولتی خدمات اجتماعی و حمایت اجتماعی را کاهش می دهد بار مراقبت از کار و نابرابری های اجتماعی. بهتر است سرمایه گذاری در برق و آب و بهداشت و مراقبت از کودکان و بهداشت و درمان به بهبود کیفیت مراقبت از کارگران زندگی می کند با کاهش مراقبت از خود مسئولیت کار.

این تلاش ها باید به رسمیت پرداخت نشده و پرداخت ضعیف مراقبت از کار به عنوان ارائه ارزش واقعی است. بهتر و مقرون به صرفه و دسترسی عادلانه به صرفه جویی در زمان مراقبت-حمایت از زیرساخت ها و دستگاه ها نیز کاهش بار مراقبت های پرداخت نشده ،

با دولت و کارفرمایان کاهش بار مراقبت کار توزیع مراقبت های پرداخت نشده کار نسبتا بیشتری در خانواده ها تبدیل خواهد شد و بیشتر امکان پذیر است. امکان مشارکت معنی دار توسط مراقبين پرداخت شده و پرداخت نشده در سیاستگذاری نیز کمک کند.

آکسفام پیشنهادات
آکسفام پیشنهاد اقدامات مختلف از جمله ملی سیستم مراقبت, برای کمک به مراقبين از جمله: بهبود بسیاری از هر دو پرداخت نشده و underpaid; پرداختن به بار بیشتر در زنان و دختران; بهبود و حفاظت و مراقبت از حقوق کارگران با کارکنان پرداخت حق دستمزد و شرایط کاری مناسب و معقول.

دولت خواست شد به تصویب سازمان بین المللی کار کنوانسیون 189 حفاظت از کارگران خانگی و از بین بردن جنسیتی دستمزد شکاف. جوامع نیز باید چالش های مضر و تبعیض آمیز اجتماعی و هنجارهای فرهنگی است که مراقبت از کار به عهده زنان و دختران از جمله با تشویق مردان و پسران به اشتراک گذاری مراقبت از مسئولیت کار.

کسب و کار نیز باید به رسمیت شناختن ارزش مراقبت کار برای کارکنان سلامت و بهره وری. کارفرمایان باید ارائه مزایا و خدمات مانند مهد و کودکستان و مهد کودک, حقوق, در حالی که شرایط کاری مناسب و معقول برای ارائه دهندگان مراقبت.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب