سومین روز نشانه پایان جنگ جهانی دوم-اما جهان هنوز هم در حال جنگ

مسلح درگیری جرم و جنایت و عدالت جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری مهاجرت و پناهندگان صلح Te

توسط AKHSHIJNEWS در 22 اردیبهشت 1399
مسلح درگیری جرم و جنایت و عدالت جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری مهاجرت و پناهندگان صلح TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ در تماس های رئیس جمهور اشرف غنی در سفر خود به افغانستان در کابل برای نشان دادن همبستگی با مردم افغانستان. عکس یوناما / فردین Waezi/ژوئن 2017

نایروبی, کنیا, مارس 11 2020 (IPS) - جهان بزرگداشت سالگرد 75 به مناسبت پایان جنگ جهانی 2 بود نیز به نام VE روز در 08 مارس سال 2020 است.

با ملت ایران و بسیاری از نقاط جهان هنوز هم در مستند با توجه به COVID 19, انگلستان ملکه مشخص شده 75 سال از پیروزی متفقین در اروپا با تند و تلخ تلویزیونی آدرس. از قلعه ویندسور, ملکه الیزابت گفت: "زمان جنگ به نسل می دانستند که بهترین راه را به افتخار کسانی که نمی آیند از جنگ بود به اطمینان حاصل شود که این اتفاق نمی افتد دوباره".

اما جهان هنوز در جنگ است. جنگ پروکسی یا موضعی درگیری wreaking ویران در توسعه انسانی و انسانیت در تقریبا در هر گوشه ای از جهان. پایان 2018 و جنگ و خشونت و آزار و اذیت رانده اند تعداد رکورد بیش از 70 میلیون نفر از خانه های خود در سراسر جهان با توجه به کمیساریای عالی پناهندگان, پناهندگان سازمان ملل. این بزرگترین جابجایی بشریت پست جنگ جهانی 2 بود.

هرگز درخواست تجدید نظر توسط دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ شده است بیشتر مربوط به: "جهان در قطعات; ما نیاز به صلح جهانی است."

ایالات متحده امضا تاریخی مقابله با افغانستان است که به تشریح یک جدول زمانی و خروج برنامه ریزی برای سربازان آمریکایی تنظیم مرحله به صورت بالقوه برای پایان دادن به نزدیک به 18 سال از جنگ در افغانستان است. دبیر کل سازمان ملل متحد با استقبال از طالبان و توافقنامه صلح. ایالات متحده به اتفاق آرا حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ 10 مارس سال 2020 به این بلند پروازانه قرارداد صلح.

اجرای توافقنامه صلح را نیاز به رهبری و شجاعت و حل و فصل وجود خواهد داشت و اخلال گران که تلاش خواهد کرد به upend روند صلح است. راه صلح خواهد شد مشخص می شود, خشونت, مجموعه پشت و متعدد غلط شروع می شود اما آن را نیاز به دیپلماسی عزم و رانندگی برای حفظ روند صلح در مسیر.

غرور نباید طولانی عذاب هولناک این جنگ است.

این جنگ هزینه بیش از 2 تریلیون دلار و کشته شدن بیش از 2400 سربازان آمریکایی و 38,000 افغانستان. طبق گزارش های مختلف تلفات در میان نیروهای امنیتی افغان در حال برآورد رسیده اند حدود 40,000 بین سال های 2007 تا سال 2017.

جنگ وحشتناک. به عنوان مبارزه با کهنه من شاهد دست اول چگونه درگیری های مسلحانه تبدیل شده اند برخی از بهترین سربازان به پوسته از مردم من یک بار می دانستند. مبارزه با savage, آن است, آن است که بی پروا از آن کاهش می یابد ما به عنوان انسان و خدشه دار انسانیت ما.

ژنرال ویلیام شرمن یک بار گفت: "آن است که تنها کسانی که نه اخراج یک شات و نه شنیده shrieks و ناله از زخمی که گریه با صدای بلند برای خون بیشتر انتقام و ویرانی است. جنگ جهنم است."

وجود دارد هیچ برندگان در افغانستان اما بیایید در نظر گرفتن عواقب آن بر همه زنان و مردانی که مبارزه در آن است.

امروز تحقیقات پشت کردن آنچه که سربازان را تشریح دهه و چه زمانی به نام شوک شل یا مبارزه با خستگی است. ما باید شرایط مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مزمن و افسردگی و اختلال شناختی و آسیب های مغزی برای کمک به توضیح علائم رنج می برد توسط فعال و بازگشت سربازان.

سربازان ارتش ایالات متحده در امنیت وظیفه در Paktīkā استان, افغانستان, 2010. گروهبان. Derec Pierson/U. s. Department of Defense

برای مدت زمان طولانی بسیاری از گریم آمار در مورد جنگ در محور مرگ و میر و نمی عبارتند از درگیری عمیق زخم های روحی و روانی. امروز ما باید یک درک بهتر از نوع اخلاقی و روانی تلفات جنگ را بر سربازان خود را به خانواده ها و جوامع است.

ایالات متحده یک رهبر در درک روانی و عاطفی آسیب به سربازان و گرفته شده برخی از مراحل رسیدگی به سلامت روان خود را. درگیری در عراق و افغانستان را ترک کرده اند بین 11 و 20 درصد از پرسنل نظامی مبتلا به PTSD. به عنوان بسیاری از 375,000 ما جانبازان تشخیص داده شده اند با صدمات ناشی از ضربه مغزی بین سال 2000 تا سال 2017 عمدتا ناشی از انفجار.

اما خودکشی در نیروهای مسلح ایالات متحده همچنان به افزایش در سال های اخیر و رسیدن به سطح رکورد در سال 2018 که 25 مرگ و میر در هر 100 ، 000 خدمات اعضا. سابق وزیر دفاع لئون پانتا یک بار گفت که "اپیدمی" از نظامی خودکشی "یکی از خسته کننده ترین مشکلات" او مواجه شده است.

بیش از 350 $میلیارد دلار در حال حاضر به پزشکی و ناتوانی برای مراقبت از جانبازان جنگ در عراق و افغانستان همراه است. کارشناسان می گویند که بیش از نیمی از این هزینه متعلق به افغانستان تلاش کنند.

بی خانمانی در میان جانبازان است فراگیر و سربازان هنوز هم در تلاش برای دسترسی به, مزایا و بهداشت و درمان اگر آنها رنج می برند از مسائل مربوط به سلامت روانی و نه از فیزیکی زخم. در هر زمان داده شده در ایالات متحده بیش از 40 ، 000 جانبازان بی خانمان تشکیل حدود 9 درصد از تمام بزرگسالان بی خانمان در این کشور است.

در انگلستان موجب شده توسط یک دوجین خودکشی در میان افغان جانبازان جنگ فقط در دو ماه, دولت تسریع جدید بهداشت روان برنامه ها برای کمک به مقابله با نظامی سابق اعضای PTSD و اعتیاد.

چه می کند این در حال حاضر ميانگين امنیتی نیروهای ؟ آنها و خانواده های آنها را به همان ساختار پشتیبانی می کند.

همه این جهنم 'اما به چه منظور است ؟ افغانستان همچنان یکی از بزرگترین منابع پناهندگان و مهاجران. از سال 2004 به تنهایی بیش از 1.8 میلیون افغان را تبدیل به آواره. افغانستان توسعه انسانی و پیشرفت تعیین شده است توسط چندین دهه است. زنان و کودکان رنج می برد ترین و بی شماری از لحاظ احساسی و روانی زخم خورده برای زندگی است.

در حالی که ما دوست داریم برای دیدن سربازان به عنوان رواقی و قهرمانانه ما باید باز چشم ما به این واقعیت است که جنگ های اسکار ذهن و همچنین به عنوان بدن و اغلب در راه علم پزشکی هنوز نمی تواند درک.

درست مثل جهان است که به شدت به دنبال یک درمان برای پایان دادن به این بیماری همه گیر کوروناویروس که به کشته شدن بیش از 275,000 مردم تا کنون و ترک یک دنباله از انسان اقتصادی و اجتماعی بدبختی جهان بیش از حد باید در پیدا کردن یک راه برای پایان دادن به جنگ و یا دیگری ممکن است ما را شکست داد و به عنوان یک تمدن است.

Siddharth Chatterjee است هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد به کنیا. او را دنبال کنید در توییتر @sidchat1

به نظر این قطعه در اصل منتشر شد فوربس آفریقا است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب