ما نباید هدف بازگشت به حالت عادی

کمک های آسیا و اقیانوس آرام تغییر آب و هوا, اقتصاد و تجارت, محیط زیست, جهانی, سبز, اقتصاد, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی, کار, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

اعتبار: Marcin Jozwiak در Unsplash

بانکوک, تایلند, Jun 18 سال 2020 (IPS) – جهان قبل از COVID-19 به نظر می رسد بسیار جذاب در حال حاضر. در این بیماری توده بیکاری و اجتماعی فاصله یک بازگشت به قبل از همه گیر نرمال به نظر می رسد جذاب است. در عین حال ما باید به یاد داشته باشید آنچه که عادی بود.

طبیعی بود که با کسب 85 درصد از انرژی ما به سوخت های فسیلی و از دست دادن 7 میلیون نفر در سال برای آلودگی هوا. طبیعی بود careening به سمت جهانی افزایش درجه حرارت بیش از 3.5 C تا پایان قرن با جزیره ملل در خطر نابودی هستند. طبیعی بود که 1 به 8 گونه در معرض خطر انقراض, ادامه فشردن وحشی به فضاهای کوچکتر و کوچکتر در گوشه و شایع تجارت غیرقانونی در حیات وحش است. طبیعی منجر به ایجاد این بیماری همه گیر

ما همچنین باید به یاد داشته باشید که COVID-19 اثر بر سلامت شغل و اقتصاد هستند و به سادگی حاد نسخه از آنچه که تغییر آب و هوا پیش بینی شده است به ارمغان بیاورد – و در مکان های در حال حاضر است. مگر اینکه ما آرزوی بهتر عادی با بهبودی ما درمان علامت است نه بیماری. ما باید ساخت بهتر از قبل.

بسیاری از دولت ها در حال آماده سازی محرک و امداد رسانی بسته های حمایت COVID-19 بازیابی. تریلیون دلار خواهد بود طلیعه به اقتصاد در سراسر آسیا و اقیانوس آرام. این اقدامات محرک اقتصادی باید به ما کمک کند رسیدن به یک بهتر عادی – یک سبزتر عادلانه تر طبیعی است. چگونه ؟ یک بررسی اخیر از 230 اقتصاددانان در 53 کشور نشان می دهد که سبز, آب و هوا پسند اقدامات محرک اقتصادی هستند بهترین گزینه برای یک جهش اقتصادی ارائه بالاترین ضرب اقتصادی در کوتاه مدت و بلند نظر.

Armida Salsiah Alisjahbana

حتی قبل از همه گیر سازمان ملل مشخص شد که اقدام آب و هوا می تواند باعث $26 تریلیون در منافع اقتصادی تا سال 2030 ایجاد بیش از 65 میلیون شغل جدید و جلوگیری از 700,000 زودرس و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا. دولت هیچ کمبود از گزینه های که آن را می آید به کارگردانی سبز و عادلانه بسته محرک. آنها می توانند ارائه پشتیبانی به صنعت ساخت و ساز به توسعه انرژی کارآمد و صفر-انرژی ساختمان. این است که یک بخش اشتغال و سرمایه گذاری می تواند به سرعت اجرا شود.

ممکن است وسوسه انگیز به مقیاس بودجه برای زیرساخت ها مانند جاده ها, اما این بودجه می تواند به بهبود و سبزتر سیستم حمل و نقل عمومی برای خدمات به مردم بیشتر. بیشتر حمل و نقل عمومی ظرفیت را کاهش می دهد بار بر روی جاده ها و کاهش آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه ای. این مستند نشان داده شده است ممکن است به تکیه بیشتر به شدت در آن به عدم تمرکز عملیات کسب و کار و کاهش زمان از دست رفته و کربن تولید شده در رفت و آمد و مسافرت است. دولت باید در حال حاضر در نظر گرفتن مشوق هایی برای شرکت های که در آن سرمایه گذاری راه حل برای عملیات خود را.

بسیاری از صنایع خواهد بود به دنبال کمک مالی به گزاف گویی. هیچ وقت مثل حال حاضر برای دولت شامل شرایط که نیاز شرکت ها برای کار به سمت آب و هوا بی طرفی. خطوط هوایی پشتیبانی شده توسط دولت باید به خواسته به تعهدات قوی تر و جسورانه اقدام به کاهش تولید گازهای گلخانه ای که مورد نیاز خواهد بود به هر حال برای این صنعت برای تضمین پایداری بلند مدت و اشتغال برای میلیون ها نفر که تکیه بر آن. به عنوان مثال در حال تنظیم توسط آن دولت ها ساخته اند که حمایت خود را وابسته به انرژی بهره وری اهداف و تغییر پروازهای مسافت کوتاه به راه آهن.

کمک مالی به صنعت خودرو می توان به کارگردانی سرمایه گذاری در e-خودرو و باتری تولید و بهره وری فن آوری است. که در آن کمک مالی نمی باید اتفاق می افتد در سوخت های فسیلی بخش. در حال توسعه کشورهای آسیایی حساب برای نزدیک به یک سوم جهانی یارانه های سوخت های فسیلی.

این COVID-19 دوره بهبودی است, زمان مناسب برای پایان دادن به این یارانه ها و اطمینان وجود دارد که هیچ سرمایه گذاری های جدید در زغال سنگ. پس انداز به دولت می تواند حمایت از سرمایه گذاری در مناطق مانند بهداشت عمومی و انرژی های تجدید پذیر. این یک پاسخ به این پرسش که در آن محرک پولی خواهد آمد از.

Inger اندرسن

در سراسر آسیا و اقیانوس آرام, دولت باید کمبود منابع مالی برای اعمال نسبت به بهبود اقدامات در مقیاس مورد نیاز است. این تاکید که منابع موجود باید اعزام به سیاست با بالاترین اقتصادی multipliers. همچنین نشان میدهد که پیدا کردن درآمد اضافی خواهد بود یک اولویت است.

قرار دادن قیمت در انتشار کربن و اصلاح یارانه برای کشاورزی و سوخت های فسیلی می تواند موثر به خصوص با قیمت نفت در پایین ترین سطح که تاثیر اجتماعی از حذف یارانه ها را کاهش می شود. اقدامات مانند feebates – – که تحمیل هزینه بالا کربن وسایل نقلیه و ارائه تخفیف به کم کربن اتومبیل – برای تشویق سبزتر حمل و نقل و بهره وری انرژی بهبود ارائه گزینه های بیشتر برای افزایش درآمد.

اوراق قرضه سبز همچنین می توانید سرمایه گذاری بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر در پروژه های. خارج از چین و ژاپن و جمهوری کره, سبز, اوراق قرضه کمیاب در منطقه است. در حال حاضر زمان برای سرمایه گذاری در اثبات ایده برای حمایت پایدار و انعطاف پذیر بازیابی از COVID-19.

COVID-19 یک پیام از طبیعت است. بنابراین در حال انجام است بحران آب و هوا. عادی کار نمی کند. ما نیاز به ساخت بهتر است.

Armida Salsiah Alisjahbana است که سازمان ملل متحد تحت-دبیر کل و دبیر اجرایی سازمان ملل متحد و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی برای آسیا و اقیانوس آرام

Inger اندرسن است که سازمان ملل متحد تحت-دبیر کل و مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de