چرا برخی از ملی سیستم مراقبت های بهداشتی بهتر از دیگران

اقتصاد و تجارت جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری نابرابری TerraViva سازمان ملل متحد نظر برلین, مارس 13

توسط AKHSHIJNEWS در 24 اردیبهشت 1399
اقتصاد و تجارت جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری نابرابری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

برلین, مارس 13 سال 2020 (IPS) - بهداشت عمومی بحث آن است که به طور کلی به رسمیت شناخته شده است که اجتماعی را برمی گرداند به مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی می گرداند و خیلی از این سرمایه گذاری باید تامین شده توسط دولت است.

همچنین منافع جهانی از ملی هزینه های مراقبت های بهداشتی بیشتر از فقط منافع ملي در حالی که هزینه های استفاده شده در مراقبت های بهداشتی ملی متحمل شده اند نه تنها با کشور در, سوال, بلکه با بقیه جهان است.

ولادیمیر پوپوف

گسترش امید به زندگی
برای اولین بار دولت ها موظف به افزایش امید به زندگی شهروندان خود را حداقل متناسب با سطح خود را از توسعه اقتصادی به طور معمول پروکسی با درآمد سرانه. شواهد موجود نشان می دهد امید به زندگی است که به شدت در ارتباط با سرانه درآمد اما برخی از کشورها به وضوح بهتر از دیگران است.

چین و ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر امید به زندگی نسبت به درآمد سرانه نشان می دهد در حالی که عکس این قضیه درست است از آفریقای جنوبی و روسیه, عربستان سعودی و آمریکا حتی زمانی که در مقایسه برابری قدرت خرید (PPP) سرانه درآمد ملی احتمالا با توجه به خود را بیشتر نابرابری در درآمد و بهداشت و درمان دسترسی داشته باشید.

نابرابری درآمد پايين بود و دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان و جهانی در "کمونیست' کشور است. در دهه 1960 امید به زندگی در اتحاد جماهیر شوروی به 70 سال – نزدیک به سطح بسیار غنی کشورهای توسعه یافته است.

اما اوایل 1990s' مرگ و میر بحران زیر ناگهانی اصلاحات نئو لیبرالی در دوران یلتسین اولین دوره ناشی از متوسط امید به زندگی به سقوط بیش از پنج سال! حتی پس از این امید به زندگی در کشورهای کمونیستی سابق بود و به طور متوسط پنج سال بیشتر از دیگر کشورها در همان درآمد سرانه سطح.

دسترسی همگانی به مراقبت های بهداشتی در چین قبل از سال 1979 در بازار آزاد سازی اصلاحات تضعیف بیش از دو دهه آینده است. همه چیز بهبود یافته پس از آن با ایجاد یک طرح ملی سلامت و مراقبت از سیستم بیمه و به خصوص با بیشتر مترقی اصلاحات پس از سال 2003 سندرم حاد تنفسی (سارس) بیماری همه گیر.

چگونه کارآمد است که هزینه های مراقبت های بهداشتی?
دوم کشورها باید در تلاش برای مراقبت از سلامت سیستم 'اثر' به طوری که بیشتر هزینه های مراقبت های بهداشتی commensurately افزایش امید به زندگی. کل هزینه های مراقبت های بهداشتی به عنوان یک سهم از تولید ناخالص داخلی در ارتباط است با امید به زندگی اما بیشتر هزینه در آفریقای جنوبی و عربستان سعودی و ایالات متحده شده است کمتر مفید دوباره با توجه به نابرابر دسترسی به مراقبت های بهداشتی.

سوم دولت های ملی باید مسئولیت برای اطمینان از یک سطح معینی از دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای همه صرف نظر از شخصی به معنای. دولت سهم از کل (عمومی و خصوصی) هزینه های مراقبت های بهداشتی افزایش یافته است و با سرانه درآمد.

اما تامین مالی خصوصی سهام در هند و برزیل و کره جنوبی و عربستان سعودی و ایالات متحده شد و بالاتر از دیگر کشورهای مشابه با درآمد متوسط است. با وجود برخی از مهمترین آنها استثنایی کمتر نابرابر کشورها مانند کره جنوبی بیشتر تکیه بر تامین مالی خصوصی به طور کلی کاهش می یابد و امید به زندگی بنحوی که حتی دولت هزینه های مراقبت های بهداشتی است که به اندازه کافی برای مقابله با تاثیر منفی بیشتری نابرابری.

آفریقای جنوبی یکی از مهمترین و نابرابر توزیع درآمد در جهان و ضريب جينی نابرابری اندازه گیری بیش از 60 درصد است و یک مورد در نقطه است. بیش از نیمی از آن نسبتا بالا (8 ٪ از تولید ناخالص داخلی) هزینه های مراقبت های بهداشتی می آید و از دولت است. آن است که نسبت بالاتری نسبت به دیگر کشورهای مشابه در سطح درآمد اما مطرح نیست که متوسط امید به زندگی (64 سال) که از کشورهای دیگر در همان سطح درآمد مانند اندونزی با میانگین امید به زندگی از 71 سال است.

مقابله با شیوع
در نهایت, چهارم, دولت های ملی باید قادر به جداسازی و قرنطینه افراد آلوده در این رویداد از یک بیماری همه گیر. مقدماتی, آمار برای Covid-19 همه گیر نشان می دهد بسیار متنوع نرخ مرگ و میر در میان کشورها است.

این تفاوت ها تا حدی توضیح آماری تغییرات: بالاتر از سطح تست به تعداد بیشتری از عفونت و مرگ و میر منتسب به Covid-19. به عنوان کشورهای توسعه یافته به طور کلی می توانید استطاعت به مراتب بیشتر تست آنها ممکن است به نظر می رسد به بالاتر عفونت و مرگ و مير از کشورهای در حال توسعه هر چیز دیگری بودن برابر است.

اما دیگر به احتمال زیاد توضیح است که شرق آسیا دولت' اوایل علامتی ردیابی' (بدون آزمون) و جداسازی اقدامات است. در این راستا شرق آسیا و خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا انجام شده بسیار بهتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته که در آن سخت ردیابی انزوا قرنطینه و 'مستند' اقدامات ممکن است به عنوان سخت گیرانه.

چین trumps ما
در تمام چهار فقره چین انجام شده است بسیار بهتر از ما: آن امید به زندگی بالاتر است در بسیاری از کشورها با سطوح مشابه متوسط درآمد و هزینه های مراقبت های بهداشتی به عنوان یک سهم از تولید ناخالص داخلی.

دولت چین هزینه های مراقبت های بهداشتی است که بیشتر از دیگر کشورها در یک سطح مشابه از توسعه توانایی خود را برای مهار شیوع از طریق علامتی ردیابی و جداسازی چشمگیر بوده است.

چین می خواهد در نتیجه بیرون آمدن به خوبی در چنین مقایسه با ما که مراقبت های بهداشتی شاخص های عملکرد به طور کلی در نظر گرفته فقیر حتی قبل از Covid-19 بحران تأکید این تفاوت که حتی بزرگتر مفاهیم در انتخابات سال است.

ولادیمیر پوپوف یک مدیر تحقیقات در این گفت و گو از تمدن موسسه تحقیقاتی در برلین.
این مقاله بر آن است تا یک مقاله دیگر با آمار و ارقام در DoCRI سایت.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن