اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی در جامعه

در زندگی هر فرد دفاع  از حقوق خود، اساسی ترین موضوع است. در برخی مواقع این مشکل رخ می دهد که افراد به دلی

توسط AKHSHIJNEWS در 7 آذر 1400

در زندگی هر فرد دفاع  از حقوق خود، اساسی ترین موضوع است. در برخی مواقع این مشکل رخ می دهد که افراد به دلیل آگاهی نداشتن از موضوعات حقوقی نمی‌توانند به نحو احسنت از حقوق خود دفاع کنند و این فرصت را به طرف مقابل می‌دهند که از آنها سوء استفاده کنند. برای برطرف کردن این مشکل مشاوران حقوقی تلفنی وجود دارد که در زمینه دفاع از حقوق، شما را راهنمایی کرده و در این راه به شما کمک می کنند. این افراد با مهارتهای کافی و تجربه می توانند به خوبی از شما دفاع کنند و  شما را به حقتان برسانند.

 ما  در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی و هزینه مشاوره حقوقی تلفنی، برای شما عزیزان مطرح کنیم.  با ما همراه باشید

مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی به چه کسی گفته میشود ؟!

به فردی گفته می‌شود که با داشتن مهارت لازم و اطلاعات درست بر اساس قوانین و مقررات از افراد، شرکت‌های خصوصی و ادارات در مورد مسائل حقوقی دفاع به عمل می آورد و در این زمینه با آنها کمک می‌کند.  از وظیفه ی مشاوره حقوقی تلفنی می توان به این مورد اشاره کرد که مشاوره حقوقی تلفنی با تجزیه و تحلیل مسائل بر روی تصمیمات و مقررات و قانون اثر می‌گذارد و همچنین افرادی که در شرکت و موسسات دارای مقام و منصب هستند می‌توانند، به کمک مشاور حقوقی تلفنی بهترین و کارآمدترین تصمیم را بگیرند.

مشاور حقوقی تلفنی چه وظایفی دارد؟!

  • عرضه اطلاعات  و راهکارهای حقوقی:  از مهمترین وظیفه مشاور حقوقی،  مشاوره  راهنمایی افراد است. تفاوتی هم ندارد که این مشاوره وکیل تلفنی برای یک شخص باشد یا یک سازمان

  • نماینده افراد:  مشاور حقوقی در زمان دادرسی نمایندگی فرد را به عهده دار است

  • انجام تحقیقات و پرس و جو های حقوقی:  از جمله وظایف مشاوره وکالت تلفنی، انجام تحقیقات حقوقی است.

  • پیش نویس نامه حقوقی:  یک مشاوره وکیل تلفنی، مدارک و شواهد را از جانب فرد تهیه می کند، این مدارک می تواند شامل موافقت نامه، قرارداد یا اظهارات فرد باشد.

  • تهیه و عرضه متن قرارداد های شرکت یا سازمان های تحت نظر او و نظارت داشتن بر روی مسائل حقوقی و قرارداد

  • عرضه اطلاعات مورد نیاز برای  انجام کارهای حقوقی مرتبط با مناقصه ها و مزایده ها

  • ارائه راهنمایی و مشاوره حقوقی تلفنی به مدیران و کارکنان

  • گردآوری و تنظیم و بررسی اطلاعات مورد نیاز برای تهیه آیین نامه ها و اساسنامه

  • انجام تمامی کارهای مرتبط به ثبت، تغییر ساختاری و زوال شرکت ها به طور عمده  شرکت های خصوصی

  • گردآوری مدارک لازم و استفاده کردن از آنها به منظور دفاع از شخص  یا سازمان مربوطه در محاکمه های قضایی دادگاه

  • پیگیری و بررسی دعاوی های حقوقی، اداری و شکایت ها

  • راهنمایی کردن در زمینه انتخاب وکیل برای افراد و سازمان ها

چرا مراکز مربوط به مشاور حقوقی تلفنی وجود دارد؟!

 براساس ماده ۱۸۷ برنامه توسعه چهارم، که خواهان مراکز مشاور حقوقی است،  هدف از ایجاد این مراکز دسترسی آسان مردم به وکیل های دادگستری و کاهش هزینه‌های مربوط به آن است.

چرا برخی از افراد با مراکز مشاوره حقوقی تلفنی مخالف هستند؟!

  • دلیل اول مخالفان معتقد هستند که دو کارگزار به یک سازمان نباید وجود داشته باشد و وکیل های دادگستری نباید دارای یک نهاد موازی باشند.

  • دلیل دوم حفظ استقلال سازمان وکالت است. به این معنا که وکیل حق دارد جدا و مستقل از بدنه قوه قضاییه باشد تا بتواند از حقوق مردم به خوبی دفاع کند.

مشاوره حقوقی تلفنی چه مزیت هایی دارند؟!

  • مانع به وجود آمدن مشکلات حقوقی میشود.

  •  و از هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

  •  کارهای دعوی سازمان را به خوبی انجام می‌دهد.

چه تفاوت هایی میان وکلای دادگستری و مشاوره حقوقی تلفنی وجود دارد؟!

هر دوی این افراد پس از  طی کردن مرحله های قانونی و آزمون لازم،  پروانه پایه یک را دریافت می کنند و در این مورد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

مدت و نوع کارآموزی:  در رابطه با وکلا داوطلبان پس از قبول شدن در آزمون مورد نظر و پشت سر گذاشتن مرحله های اداری به دوره ۱۸ ماهه کارآموزی وارد می‌شوند. اما داوطلبان مشاوره حقوقی تلفنی بعد از آزمون مربوطه باید مصاحبه شفاهی و کارآموزی را طی کنند.

نوع اخذ پرونده پایه یک:  کارآموزان مشاوره تلفنی حقوقی در مدت زمان کارآموزی حق انجام فعالیت‌های کاری را تا قبل از آزمون مربوط به سال ۹۸ نداشتند. سال ۹۸ این قانون عوض شد.

نحوه حاضر شدن در جلسه دادگاه:  از دیگر تفاوت های وکیل دادگستری و مشاور حقوقی می توان به این موارد اشاره کرد که وکیل دادگستری حق دارد،  به جای موکل در دادگاه حاضر شود و اظهارات را بجای موکل بازگو کند.

 تحصیلات مورد قبول برای مشاوره تلفنی حقوقی

  1. حقوق

  2. الهیات و معارف اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی

  3. الهیات و معارف اسلامی فقه و حقوق اسلامی

 افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های زیر هستند هم می توانند به مشاوره حقوقی بپردازند

 حقوق حمل و نقل

  حقوق هنری و ادبی 

 حقوق ارتباطات

 حقوق نفت و گاز

 مدیریت نظارت و بازرسی

 مدیریت دادگستری

 حقوق محیط زیست

 حقوق بشر

 حقوق سردفتری 

 حقوق خصوصی 

حقوق جزا و جرم شناسی

 حقوق دادرسی اداری

 حقوق تجارت بین الملل

 مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی

 حقوق اقتصادی

 حقوق شرکت های تجاری

 حقوق خانواده

مشاوره حقوقی تلفنی چه فوایدی دارد؟!

به دلیل مشغله های شغلی و ضیق وقت برای حل مسائل خانوادگی حقوقی، اداری و مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین بسیار ضروری و کارآمد است.  مشاور وظیفه دارد به تمام سوالات پاسخ داده و ابهامات مورد نظر را برطرف نماید. بنابراین وجود مشاوره حقوقی تلفنی بسیار خوب و کارآمد است. مشاوره حقوقی تلفنی یک راهکار مهم در رابطه با حل کردن مسئله و کارهای فرد است.  هدف موسسات از ایجاد مشاور حقوقی تلفنی کمک کردن به اقشار مختلف جامعه و حل کردن مسائل و مشکلات اجتماعی است.

با توجه به مطالب فوق دریافتیم هر فرد حق و حقوقی دارد  که بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید دفاع از حقوق، توسط یک  مشاوره تلفنی حقوقی، عالم و با تجربه صورت بگیرد.  مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی موظف است فرد را به درستی راهنمایی کند و به خوبی از او دفاع کند.  همچنین دریافتیم  برای مشکلات خانوادگی بهره بردن از مشاوره حقوقی تلفنی بسیار خوب است و به خوبی شما را راهنمایی می کند و ابهامات مورد نظر شما را برطرف می نماید. بنابراین حضور مراکز مشاوره حقوقی تلفنی در کشور از واجبات است.

آخرین مطالب