بیمه شخص ثالث چیست؟ بیمه پاسارگاد

همین سقف مساوی ضرر و زیان وارد شده به گران‌ترین اتومبیل متعارف تا سقف تعهد درج شده در بیمه‌نامه است. در اینجا

توسط AKHSHIJNEWS در 1 مهر 1401
همین سقف مساوی ضرر و زیان وارد شده به گران‌ترین اتومبیل متعارف تا سقف تعهد درج شده در بیمه‌نامه است. در اینجا خواسته از ماشین متعارف خودرویی است که بها آن کاهش از نصف سقف تعهدات بدنی باشد که شروع هر سال مشخص و معلوم می‌شود. بیمه شخص ثالث بر اساس قانون اصلاحی ( بیمه ناخواسته شخص ثالث ) مصوب 1387کلیه دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی مکلف اند مسئولیت خود را در در مقابل جبران خسارتهای وارده به اشخاص ثالث ، نزد یکی از از کمپانی های بیمه داخلی بیمه نمایند . در بیمه فرد ثالث، شخص نخستین فرد بیمه‌گذار (کسی که به جهت وسیله نقلیه‌ای بیمه شخص ثالث خریداری می‌کند)، شخص ثانی، بیمه‌گر یا این که کمپانی بیمه و شخص ثالث فرد یا این که اشخاصی هستند در واقعه رانندگی خسارت دیده‌اند به جز راننده مقصر. داشتن بیمه فرد ثالث واجب است؟ بله؛ حیاتی دقت به قوانین راهنمایی و رانندگی داشتن بیمه فرد ثالث نه فقط حتمی است بلکه تحمیلی می باشد و در صورتی که سوای بیمه طومار شخص ثالث تردد نمایید، جرم تلقی شده و طیق قوانین حیاتی شما برخورد خواهد شد. همینطور در صورتی که حادثه ای به جهت شما رخ دهد خسارات جبران ناپذیر مالی را به جهت شما در پی خواهد داشت. آیا می قدرت تخفیف های بیمه شخص ثالث خودوری قبلی خود را به خودروی جدیدی انتقال داد؟ خیر؛ مطابق ضابطه نو تخفیفات بیمه بر روی پلاک اتومبیل هست و در صورتی که خودرو نو حساس پلاک جدیدی باشد قابلیت و امکان انتقال تخفیفات بیه پلاک تازه نمی باشد. آیا زیان و خسارت هایی که در حادثه رانندگی به راننده مقصر وارد می شود، تحت پوشش بیمه شخص ثالث است؟ چنانچه خواسته ضرر و زیان های جانی باشد، بلی کمپانی بیمه گر تا میزان دیه ماه های غیر حرام راننده مقصر را زیر پوشش قرار می دهد که شامل هزینه های درمان راننده نیز می شود. البته می بایست در گزینه خسارات مالی گفت که هیچ نوع وجهی جهت جبران این مدل ضرر و ضرر ها به راننده مقصر پرداخت نمی شود. چگونه از صدق و اعتبار بیمه طومار شخص ثالث خریداری شده اطمینان حاصل کنیم؟ می توانید حساس مراجعه به سامانه سنهاب در تارنما بیمه مرکزی اساسی وارد کردن شماره بیمه طومار از صدق و صحت بیمه طومار خود مطمئن شوید.
  • مرکز مشاوره و گزینش بیمه بیمه کامل به شما امداد می کند اهمیت چند مرحله ساده و وارد کردن مشخصات خودروی خویش سوای هیچ زحمتی نرخ و شرایط برترین شرکت‌های بیمه را در کنار هم مشاهده کنید و بهترین گزینش را داشته باشید.
  • د) بیمه‌نامه فرد ثالث اتومبیل تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می گردد و به هر کجای مرزو بوم به رخ بدون پول ارسال خواهد شد.
  • تمامی زیان وارد شده به راننده را شامل نقص کاربر و هزینه طبی و فو ت را شامل می شود.
  • درگاه ملی سرویس ها دولت تارنما دیگری می باشد که برای استعلام بیمه شخص ثالث ماشین وجود دارد.
  • ، شرکت هایی را که بیمه شخص ثالث اقساطی در مشهد ارائه می­کنند را مقایسه نموده و حیاتی دقت به حالت ارائه شده هر شرکت، بیمه آیتم نظر خویش را خرید کردن کنید.
  • حق بیمه فرد ثالث و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام آنالیز می‌شود.
گاهی شرایطی پیش می­آید که خسارت‌­های وارده شامل بیمه شخص ثالث می­‌شود، البته دلایل دیگری در بروز واقعه دخیل بوده‌­اند که باعث ازبین‌رفتن تعهد بیمه­‌گر می­‌شوند. در این شرایط بیمه‌گر خسارت‌­های ثالثِ مالی، بدنی و جانیِ زیان‌دیده را پرداخت می­‌کند ولی در آتی برای بازیافت آن به مسبب رخداد برگشت خواهد کرد. هرگونه سانحه ناشی از وسایل نقلیه و محصولات آن‌ها از قبیل تصادف، تصادم، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی و یا این که انفجار یا هر دسته سانحه‌ی ناشی از وسایل نقلیه بر اثر حوادث غیرمترقبه جزءِ خطرات پایین پوشش بیمه شخص ثالث می­‌باشد. این خسارت‌­ها به زیان­‌هایی گفته می‌­شود که به سببِ واقعه به اموال شخص ثالث وارد می­‌شود. اما از آنجایی‌ که ممکن می باشد ضرروزیان وارد شده به یک خودروی گران­ قیمت و لوکس وارد شود، برای این ضرر و زیان مالی سقفی در لحاظ گرفته شده است.

بیمه ثالث ایران

در اولين گام به اين مي‌پردازيم كه حق بيمه شخص ثالث بر چه اساسي تعيين مي‌شود و سپس به دست اندرکاران مؤثر بر قيمت نهايي خواهيم پرداخت. ماده۶۰ ـ فروش هر مدل بيمه نامه يا اقدام به عمليات بيمه گري يا نمايندگي بيمه بدون جواز قانوني، در حكم كلاهبرداري می باشد و مرتكب علاوه بر مجازات كلاهبرداري، ضمانت کننده جبران ضرر وارده حسب مورد به زيان ديده يا صندوق به نرخ روز جبران مي باشد. ماده۲۳ـ درصورتي كه زيان ديده، جز در مورد ها بيمه اختياري، کل يا بخشي از ضرر و زیان بدني واردشده را از مراجع ديگري نظیر سازمان بيمه هاي اجتماعي يا سازمان بيمه كارمندان دولت يا صندوق هاي ويژه جبران ضرر دريافت كند، نسبت به به عبارتی ميزان حق مراجعه به صندوق را ندارد. امكان خريد قسطي بيمه نيز وجود داراست كافي می باشد در زمان خريد بررسي كنيد از كدام شركت مي‌خواهيد بيمه فرد ثالث را به شکل قسطي بخريد. پس از انتخاب و در زمان ثبت پیشنهاد تعداد و قيمت اقساط به شما نشان داده مي‌شود. بخشي از هزينه بيمه شخص ثالث در ابتدا بايد به رخ پيش‌پرداخت خرید بیمه ارزان واريز شود. باقيمانده را مي‌توان طي یک سری قسط و به رخ چك صياد در فاصله‌هاي زماني چندین ماه از روزگار خريد بيمه به حساب شركت بيمه واريز كرد. ممكن می باشد شركتي كه سال قبل از آن بيمه شخص ثالث خريده‌ايد، بيمه‌نامه را به رخ قسطي ارايه ندهد و مجبور به تغيير شركت خود باشيد. عمومی همچنين دریافت هرگونه رضايتنامه از زيان ديده به وسیله بيمه گر و صندوق مبني بر رضايت به پرداخت ضرر و زیان كمتر از مزاياي مندرج در اين قانون ممنوع هست و چنين رضايتنامه اي بلااثر است. تحلیل حق سایت خبری صورت گرفته برای ماشین شما به جهت مدت یک سال می باشد. اساسی بسط فعاليت‌هاي مالي و بانكي، خطر نگهداري و حمل و نقل وجوه نقد و ورقه ها بهادار افزايش يافته است. در جهت نگهداری و نگهداري اين نوع دارائي‌ها امكانات پيشگيرانه‌اي را مهیا نموده‌اند. همچنین کاربری های صنعتی، آمبولانس، آتش نشانی و … هم باید بیمه بیشتری را بایستی پرداخت کنند. قانون فوق مشتمل بر ۶۶ ماده و ۵۵ تبصره در جلسه علني روز دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و در ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ به تأييد شوراي نگهبان رسيد. شركتهاي بيمه مكلفند ذخايرتأييدشده از سوي بيمه مركزي را در دفتر ها و صورتهاي مالي خود، مطابق راهبرد بيمه مركزي ثبت كنند. در صورت احراز تخلف شركتها و مؤسسات مذكور به وسیله مراجع يادشده، پروانه فعاليت آنان از يك ماه تا يك سال معلق و در رخ تكرار تخلف يادشده براي توشه چهارم به شکل دایم لغو مي شود. قوه قضائيه نيز مكلف میباشد اطلاعات مربوط به آراي قضائي راجع به حوادث رانندگي را در سامانه مذكور قرار دهد.

یک سوم تصادفات مرز و بوم ساختگی و برای گرفتن ضرروزیان از بیمه است

باید گفت به غیر از فرد راننده تمام سرنشینان خودرو به تیتر فرد ثالث برشمرده می شوند به کلمه دیگر درصورتیکه سرنشینان در گیر زیان بدنی شوند، هزینه هایی مانند دیه یا هزینه های معالجه از روش بیمه شخص ثالث جبران می شود. خسارت بدنی می تواند شامل از کارافتادگی (دائمی یا موقتی)، شکستگی، نقص اعضاء بدن و صدمه یا دیه به عامل فوت شدن شخص ثالث به علت وقوع حوادث مشمول همین ضابطه می باشد. پوشش بيمه حوادث راننده فقط به جهت جبران خسارت‌های بدنی (معادل دیه جراحات و نقص کاربر و فوت) وارد به راننده اتومبيل مسبب رخداد که به نظر قانونی ، شخص ثالث تلقی نمی‌شود را پایین پوشش قرار می‌دهد. به این رخ که اهمیت ورود به وبسایت تو و بیمه و تصویب اطلاعات خودروی خود، بها بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌‌‌‌های متعدد بیمه استعلام گرفته و پس از باز‌نگری ظریف حق بیمه ها، پوشش‌‌‌ها و داده ها گزینه نیاز خود، بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. در طرز حضوری استعلام بیمه فرد ثالث، باید ساعت‌‌‌ها زمانه صرف نمایید تا بتوانید نرخ و اطلاعات بیمه شخص ثالث را در شرکت‌‌‌‌های متفاوت بیمه جمع آوری کنید. در سامانه سنهاب امکان استعلام بیمه شخص ثالث صرفا از طریق پلاک خودرو وجود ندارد. در همین بیمه نامه ضرر جانی و مالی قابل جبران است و فردی که به عنوان ضرر و زیان چشم تلقی می گردد می تواند از این بیمه طومار استعمال کند . خوبتر هست بدانیم چرا به این بیمه نامه شخص ثالث میگویند ؟ مراد از فرد ثالث اشخاصی میباشند که در طی یک واقعه آیتم جراحت چه مالی و چه جانی قرار گرفته باشند . بیمه شخص ثالث اهمیت ارتقاء تصادفات و حوادث مربوط به خودروها پس از مبارزه جهانی اول، اکثر گزینه دقت قرار گرفت. لزوم وجود بیمه فرد ثالث و پوشش دهی سوانح عمده حساس میشد و اضطراری بود که با روش‌هایی مشکلات مرتبط اصلی حوادث و سوانح ایجاد شده در صحنه‌های تصادف حل و فصل شود. به این ترتیب صنعت بیمه خودرو در سال ۱۹۳۰ میلادی برای او‌لین توشه در بریتانیا و از سال 1347، اصلی افزایش به کار گیری از خودروها، در کشور ایران اجباری شد. دیگر راننده مقصر می‌دانست که پشتوانه‌ای دارااست و راننده یا این که عابر زخم دیده هم می‌دانست که می‌تواند به حق و حقوقش برسد.

عضویت در بیمه پارسیان امین

قانون خودروهاي مشابه به اين رخ است كه انتقال تخفيف بيمه‌نامه شخص ثالث فقط بين خودروهايي دارای كاربري مشابه امكان‌پذير است و امكان انتقال تخفيف بيمه‌نامه از خودروي سواري به باركش وجود ندارد. در صورت نداشتن بيمه شخص ثالث در تصادفات، چه فرد مقصر باشد و چه زيان‌ديده؛ به مشكلات جدي بر خواهد خورد. در بعضي از مواقع به ويژه درصورتیکه فوت يا خسارات بدني ديگر در اثر اتفاق رخ دهد، ضرروزیان مالي جبران‌ناپذيري براي راننده مقصر به یار خواهد داشت. به تیتر نمونه در سال جاري بيمه شخص ثالث آسيا اين تخفيف را ارائه مي‌كند ولي بيمه شخص ثالث ايران آن را ارائه نمي‌دهد. علاوه بر تخفيف شركت بيمه تخفيف عدم ضرر بيمه‌نامه قبلي شما نيز بر نرخ بيمه شما تاثير مي‌گذارد و در استعلام نرخ بيمه شخص ثالث بايد آن را اعمال كنيد. ماده۴۸ـ ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت مكلف است از صادر شدن هرگونه كارت سوخت و تخصيص اوليه سهميه يا ادامه آن براي وسايل نقليه فاقد بيمه طومار خودداري كند. تبصره ـ نيروي انتظامي مكلف است هر شش ماه يك توشه گزارش اجراي اين ماده را به دادستاني كل كشور، بيمه مركزي و كميسيون هاي قضائي و حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ارسال كند. دولت موظف است حداكثر پیاله مدت شش ماه پس از ضروری الاجراء شدن اين قانون، سامانه مزبور را رویکرد اندازي و دسترسي برخط (آنلاين) به آن را براي كليه واحدهاي نيروي انتظامي و وزارت بهداشت، معالجه و آموزش پزشكي، شركتهاي بيمه، صندوق و واحدهاي قضائي مهیا كند.

سهم ماهانه ۴۰۰ میلیاردتومانی خزانه از درآمدهای بیمه‌ شخص‌ثالث

چرا که حتی راننده‌گان خاطی هم می‌توانند از استعلام بیمه فرد ثالث به کارگیری کنند. در شکل نداشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات (چه مقصر باشید چه ضرر و زیان دیده) مبتلا ایراد میشوید. در رخ مقصر بودن می بایست همه هزینه‌های مالی و جانی خود و ضرر و زیان چشم را شخصا پرداخت کنید. در مجموع‌‌‌‌‌ می‌توان گفت که خرید اینترنتی اشکال بیمه از پاراگراف بیمه فرد ثالث، تجربه خریدی ساده، مطمئن و آگاهانه را به جهت شما به ملازم خواهد داشت. در قوانین قبلی درصورتیکه آغاز سال بیمه‌ای شما از ابتدای سال و هم‌زمان اساسی تغییر و تحول میزان دیه فقدان (مثلا سررسید بیمه در آذر ماه بود) می بایست به جهت مدت بیمه‌شده بر شالوده دیه سال قبل، الحاقیه صادر و حق‌بیمه متناسب اهمیت دیه سال جدید بیشتر می‌شد. اما در قوانین نو نیازی به صادر شدن الحاقیه ثالث و پرداخت مبلغ اضافه نمی باشد و پرداخت مابه‌التفاوت آن به عهده صندوق تامین خسارت‌های جانی ثالث است. در بیمه طومار شخص ثالث ماشین راننده مسبب واقعه نمی تواند دیه دریافت کند، ولی اهمیت پوشش غرامت فوت و نقص عضو است. طبق ضابطه بیمه شخص ثالث اتومبیل فرقی ندارد که بیمه نامه به نام مالک اتومبیل باشد یا این که خیر؛ ولی درصورتیکه بیمه طومار به نام مالک باشد پس از فروش ماشین می‌تواند از تخفیف‌های سال‌های عدم ضرر و زیان آن به کارگیری کرده و آن را به خودروی جدید منتقل کند. در روزگار خرید و فروش ماشین‌ها، همین بیمه نیز در کنار دیگر مدارک به خریدار تحویل دیتا می‌شود. مطابق ضابطه نو و از بهمن ۹۹ می بایست بیمه نامه به نام شخص مالک ماشین باشد. در نتیجه این قانون اگر سابقه تخفیف بیمه دارید، همین تخفیف به نام خودتان باقی خواهد ماند و می‌توانید باز نیز درصورتیکه ماشین داشتید، از آن به کارگیری کنید. خیر حق بیمه در “بیمه تحمیلی شخص ثالث” متناسب کلیدی نسبت ریسک خسارت جانی و ضرر مالی منتقل شده به کمپانی بیمه تغییر و تحول می کند. این ریسک در گزینه وسایل نقلیه مهم قدمت بالا و رانندگانی که عمده تخلف کنند و بنابراین، خود و دیگران را بیشتر در معرض خطر قرار می دهند افزایش می یابد. اما در “بیمه بدنه وسیله نقلیه” که بیمه ای اختیاری است، حق بیمه متناسب اصلی قیمت اتومبیل تغییر‌و تحول می کند. بیمه فرد ثالث به دلیل کاربرد بسیار در مملکت و همینطور ضابطه ناخواسته بودن استفاده از آن، نسبت به سایر اشکال بیمه طومار مخاطبین متعددی را به دست آورده است.

آیا دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دارد؟

اعمال تخفيف بيشتر از دو و نيم % (۵/ ۲%) توسط شركتهاي بيمه، مشروط به كسب جواز از بيمه مركزي است. بيمه مركزي در اعطاي اين مجوز بايد توانگري مالي شركت و شرايط عمومي بازار و محافظت رقابت پذيري شركتهاي بيمه را مدنظر قرار دهد. همچنين شركتهاي بيمه مي توانند در رخ ارائه خدمات ويژه به مشتريان، حیاتی تأييد بيمه مركزي تا دو و نيم درصد (۵/ ۲%) بيش از قيمتهاي تعيين شده به وسیله بيمه مركزي، از بيمه گذار دريافت كنند. تبصره۳ـ در صورتي كه واقعه در حين تدریس رانندگي توسط مراكز مجاز يا آزمون اخذ گواهينامه صورت دهد، ضرر و زیان پرداخت شده به وسيله شركت بيمه از آموزش گيرنده يا امتحان دهنده قابل بازيافت نخواهد بود و حسب گزینه آموزش دهنده يا امتحان گيرنده، راننده محسوب مي شود. کارت سبز برای خودروهایی صادر می‌گردد که قصد خروج از مرزوبوم و تردد در حیطه جغرافیایی کشورهای کاربر کارت سبز را دارند . سیستم در بین المللی کارت سبز اهمیت هدف حمایت از زیاندیدگان و همینطور رانندگان در تصادفات رانندگی و بر مبنا پیشنهاد نامه شماره 5 کمیته فرعی حمل و نقل جاده ای کمیسیون اقتصادی برای اروپا متعلق به سازمان ملل در سال 1949 ایجاد شد و در سال 1953 فعالیت قانونی خویش را شروع کرد . شرط مهم عضویت در سیستم کارت سبز این است که ضابطه ناخواسته بیمه شخص ثالث در آن کشور به تصویب رسیده باشد در حال حاضر تعداد 48کشور کاربر سیستم کارت سبز هستند که عمدتا کشورهای اروپایی هستند و بین آن‌ها کشورهای ترکیه و آذربایجان مهم مرز مشترک دارای ایران هستند . رانندگانی که قصد دارا‌هستند اساسی اتومبیل در کشورهای کاربر سیستم کارت سبز تردد نمایند مکلفند بیمه کارت سبز خریداری نمایند در غیر اینصورت اجازه ورود به ماشین آن‌ها دیتا نخواهد شد . شرکتهای بیمه متفاوت همین بیمه طومار را اهمیت مدت 3 ماهه، 4 ماهه، 6 ماهه و9 ماهه نیز عرضه کرده اند که شما می توانید درسایت بیمه باما به اسانی مدت بیمه طومار را وارد کرده و مبلغ حق بیمه را بازدید کنید. حساس دقت به وظایف صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، در صورتی که خسارت‌های مالی وارد شده به زیان‌دیدگان حادثه، بیش‌تر از سقف پوشش بیمه‌نامه باشد، مبلغ اضافی خسارت از طرف این صندوق پرداخت می‌شود. البته اگر خسارت مالی وارد شده بیش‌تر از سقف پوشش بیمه باشد، مقصر اتفاق وظیفه داراست مابقی آن را پرداخت کند. همانطور که گفتیم همین روز‌ها خرید کردن اینترنتی فرآورده و سرویس ها همچون خرید بیمه ارزان متداول شده است. ماده۵ ـ شركت سهامي بيمه ايران مكلف می باشد مطابق مقررات اين قانون و آيين طومار هاي مربوط به آن، اساسی دارندگان وسايل نقليه مورد قضیه اين قانون قرارداد بيمه انعقاد كند. ساير شركتهاي بيمه متقاضي فعاليت در رشته بيمه فرد ثالث مي توانند پس از اخذ مجوز از بيمه مركزي مبادرت به فروش بيمه نامه شخص ثالث كنند. بيمه مركزي موظف است براساس آيين طومار اجرائي كه به پيشنهاد بيمه مركزي و تأييد شوراي عالي بيمه به تصويب هيأت وزيران مي رسد، براي شركتهاي متقاضي، مجوز فعاليت در حرفه فرد ثالث صادر كند.

بیمه‌ بدنه اتومبیل بخش ها آزاد

از آنجائیکه بیمه‌نامه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری هست تنها در دو موقعیت ذیل ابطال آن امکان‌پذیر است. خیر ، تخفیف هایی که فروشنده به وسیله نقلیه جدید منتقل می نماید با تخفیف هایی که وسیله نقلیه تازه از قبل داشته است جمع نمی شوند . به عنوان مثال در‌حالتی که ده سال تخفیف عدم خسارت متساوی 50% تخفیف به وسیله نقلیه جدیدی منتقل شود که اهمیت سوابق چهار سال (20% ) تخفیف عدم زیان می باشد ، در دوران تمدید بیمه فرد ثالث وسیله نقلیه تازه فقط 50% تخفیف اعمال خواهد شد . نیکی ، به نسبت دادن ماده 6 قانون بیمه فرد ثالث تخفیف ها متعلق به صاحب و مالک وسیله نقلیه (فروشنده) میباشد و در صورت فروش حتی حیاتی توافق طرفین به خریدار منتقل نمی شود. به نسبت دادن ماده 6 ضابطه بیمه فرد ثالث کلیه تخفیف ها وابسته به مالک وسیله نقلیه میباشد و در صورت فروش به خرید کننده منتقل نمی شود . صاحب و مالک وسیله نقلیه می تواند تخفیف ها را به وسیله نقلیه دیگری از همان مدل که وابسته به خودش و یا والدین ، همسر و فرزندانش باشد منتقل نماید . البته انتقال ماشین به خودرویی اصلی کاربری مشابه قابلیت پذیر و برای مثال شما نمی توانید تخفیف اتومبیل سواری را به بارکش منتقل کنید. اگر شما هم به دنبال آن میباشید که ارزان ترین بیمه فرد ثالث را خریداری کنید، مشخصات خودروتان را در بالای همین کاغذ وارد کنید، تا نهایی قیمت بیمه فرد ثالث را ببینید. خدمات بیمه شخص ثالث به وسیله تمامی شرکت‌های بیمه و مطابق قانون مصوب سال 1395 اساسی نرخ‌های تقریبا یکسانی به مشتریان ارائه می‌شود. در اکنون حاضر شرکت‌های بیمه به ازای هر سال عدم به کارگیری از بیمه شخص ثالث به میزان ۵ % تخفیف به بقیه تخفیفات اضافه می‌کنند. از آنجا که تخفیف بیمه ثالث به شخص تعلق دارد؛ به دو روش می‌توان عمل انتقال تخفیف را انجام داد. اگر صاحب و مالک وسیله نقلیه موتوری به هر برهان بیمه‌نامه فرد ثالث نخریده یا از بیمه‌نامه قبلی‌اش یک روز گذشته باشد مساوی حق بیمه به‌صورت روزشمار جریمه می‌شود. بنابر همین قانون به تعداد سال های عدم به کارگیری از بیمه فرد ثالث، به رخ تصاعدی به بیمه گذار تخفیف داده خواهد شد. سازمان پزشكي قانوني مكلف است کلیدی التماس راننده مسبب حادثه يا شركت بيمه مربوط، نوع و درصد صدمه بدني واردشده را تعيين و اعلام كند. آيين طومار اجرائي و حق بيمه مربوط به اين بيمه طومار به پيشنهاد بيمه مركزي پس از تصويب شوراي عالي بيمه به تصويب هيأت وزيران مي رسد. خرید کردن بیمه شخص ثالث با تعهدات دیه سال 1401 شکل می پذیرد و مطابق مصوبه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران نیازی به الحاقیه ارتقا دیه در آغاز سال آنگاه نخواهد بود. نقطه مقابل تخفیف عدم زیان بیمه فرد ثالث، جریمه دیرکرد می باشد و منجر ارتقاء حق‌بیمه می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم بیمه شخص ثالث به جهت همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری است؛ درصورت دیرکرد تمدید بیمه ‌شخص ثالث خودرو، به شکل روزشمار پولی به حق بیمه طولانی تر خواهد شد. اضافه شدن جریمه دیرکرد به حق بیمه به رخ روز شمار فقط تا 365 روز تحلیل و اعمال می‌شود؛ به این شکل که جریمه دیرکرد بیمه‌نامه ‌شخص ثالث به جهت تأخیر بیشتر از یک سال ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. بیمه شخص ثالث، بیمه خریداری شده به جهت خودرو، کامیون، موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه جاده ای است، که بطور کلی جبران‌کننده خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی وارد به ماشین و نیز سرنشینان آن و افراد ثالث است. اجرای این ضابطه نو از تاریخ ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۶ برای همگی شرکت‌های بیمه الزامی شده است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن