تبرئه کلستون چهار در مجسمه تاجر برده آتش جنگ های فرهنگی در بریتانیا را برانگیخت

[ad_1] حکم دادگاه بریتانی

توسط AKHSHIJNEWS در 17 دی 1400
[ad_1]

حکم دادگاه بریتانیا در این هفته که چهار نفر را به دلیل برداشتن مجسمه ادوارد کلستون تاجر برده در بریستول از جرایم کیفری تبرئه کرد، بحث داغی را در مورد چگونگی به یاد ماندن شخصیت های تاریخی بحث برانگیز برانگیخت. این مجسمه از آن زمان در یک موزه محلی به نمایش گذاشته شده است و گفته می شود که ارزش آن تا 50 برابر ارزش اصلی آن است.

در حالی که جمعیت اطراف کف زدند، چهار معترض - سه مرد و یک زن - مجسمه ادوارد کولستون را با طناب در جریان تظاهرات Black Lives Matter در مرکز شهر بریستول در 7 ژوئن 2020 برداشتند. سپس جمعیت مجسمه را در سراسر شهر به سمت پل کشیدند. پرو - به نام پرو جونز، مرد برده‌داری که در دهه 18 در شهر زندگی می‌کرد.شما قرن - قبل از رها شدن در بندر.

دو سال بعد، یک دادگاه بریتانیایی روز چهارشنبه حکم داد که گروه کوارتت کوارتت، همانطور که معترضان متوجه شده بودند، در قبال خسارت تخریب مجسمه مجرم نیستند.

کولستون، بشردوست و تاجر برده، مدت‌ها در بریستول، شهری با پیوندهای تاریخی عمیق با تجارت برده در بریتانیا و شهرت مدرن به خاطر تنوع، صحنه هنرهای زنده و سیاست مترقی، چهره‌ای جداکننده بوده است.

در طول محاکمه، گفته شد که کمپین هایی برای حذف یا بافتار کردن مجسمه از دهه 1920 صورت گرفته است.

در دادگاه، متهمان نقش خود را در برداشتن مجسمه انکار نکردند. هم رایان گراهام و هم میلو پونزفورد طناب‌هایی را به صحنه آوردند، سیج ویلوبی از مجسمه بالا رفت تا طناب‌ها را دور گردنش بچرخاند، و جیک اسکوس جمعیت را تشویق کرد که مجسمه را به بندر و داخل آب بغلتانند.

هنگامی که آنها از خسارت تبرئه شدند، در دادگاه تشویق شد، اما این حکم بحث داغی را در مورد چگونگی نگاه بریتانیا به چهره های پیچیده ای که در تاریخ خود زندگی می کنند و اینکه چه کسی باید تصمیم بگیرد چگونه آن را درک کند، برانگیخت.

یک تاجر برده پرکار به عنوان یک انسان دوست "اسطوره سازی" شده است

در حالی که نام خیابان‌ها و مکان‌های دیدنی شهر مملو از افسانه‌ها و افسانه‌های مربوط به دوران برده‌داری است، امروزه مردم بریستولی حداقل به ۹۱ زبان اصلی صحبت می‌کنند و تقریباً یک چهارم آن‌ها انگلیسی‌های غیرسفیدپوست هستند.

مجسمه کولستون در سال 1895 به افتخار بازرگان و نماینده مجلس قرن هفدهم با پلاکی که او را "یکی از با فضیلت ترین و خردمندترین پسران" شهر معرفی می کرد، ساخته شد. تقریباً در همان زمان، ساختمان های بسیاری به نام او نامگذاری شدند و 13 نوامبر حتی روز کولستون نامیده شد. جیمز واتس، استاد تاریخ عمومی و خلاق در دانشگاه بریستول، به FRANCE 24 گفت: «کلستون به عنوان یک اسطوره از اواخر قرن نوزدهم به عنوان یک شهروند با فضیلت محلی ساخته شد.

تاجر ثروتمند یک انسان دوست بود. او کمک های مالی سخاوتمندانه ای به مدارس، خانه های فقیرانه، بیمارستان ها و کلیساها در بریستول و بریتانیا کرد و پس از مرگ، بیش از 16 میلیون پوند را برای امور خیریه گذاشت.

اما او همچنین نقش فعالی در انتقال بیش از 84000 برده آفریقایی از جمله 12000 کودک به دریای کارائیب ایفا کرد. تقریباً 19000 نفر در کشتی‌هایی که آنها را در آن سوی اقیانوس اطلس حمل می‌کردند جان باختند، و بعداً در زندگی خود به عنوان نماینده مجلس بریستول، کولستون به مبارزات خود برای حفظ تجارت برده با شرایط مطلوب برای بردگان ادامه داد.

چند روز پس از سرنگونی مجسمه، معترضان پایه اصلی را با تابلویی به یاد بردگانی که توسط کولستون، بریستول، بریتانیا، 8 ژوئن 2020 معامله می‌شد، پوشانیدند.
چند روز پس از سرنگونی مجسمه، معترضان پایه اصلی را با تابلویی به یاد بردگانی که توسط کولستون، بریستول، بریتانیا، 8 ژوئن 2020 معامله می‌شد، پوشانیدند. © Kirsty Wigglesworth، AP

تغییر تاریخ

در بریستول، شهری که سابقه مبارزه با تبعیض نژادی را نیز دارد، اعتراضات Black Lives Matter تضادهای این شخصیت عمومی را به منصه ظهور رساند. واتس گفت: "این مجسمه تلاشی برای "اختراع" سنت و یافتن شخصیتی برای متحد شدن حول فردی بود که یک انسان دوست و شخصیت دوست داشتنی در نظر گرفته می شد، اما به طور کامل منشأ ثروت کلستون را نادیده می گرفت. "یک تاجر برده که به عنوان یک انسان دوست صرف احترام می شود، نمونه ای آشکار از یک بنای تاریخی عمومی است که بسیاری آن را - با دلیل موجه - بسیار توهین آمیز می دانند.

Save our Statues در توییتر نوشت که این یک جمله شرم‌آور است که به خرابکاری سیاسی چراغ سبز نشان می‌دهد و برای هر کسی که بتواند هر چیزی را که با آن مخالف است از بین ببرد، الگویی ایجاد می‌کند.

نخست وزیر بوریس جانسون روز پنجشنبه با امتناع از اظهار نظر در مورد جزئیات این پرونده گفت که تلاش برای بازنویسی تاریخ "اشتباه" است. "کاری که نمی توانید انجام دهید این است که به اطراف بروید و به صورت گذشته نگر جستجو کنید تا تاریخ ما را تغییر دهید، یا آن را ویرایش کنید، یا به صورت گذشته نگر ویرایش کنید.

اما هنگامی که از متهم ویلوبی در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه این چهار نفر با برداشتن مجسمه سعی کردند داستان کولستون را سفید کنند، وقتی از دادگاه خارج شد، گفت: "ما داستان را تغییر نداده‌ایم، ما آن را اصلاح کرده‌ایم."

دیوید اولوسوگا، مورخ بریتانیایی که در دادگاه شهادت داد، به گاردین گفت: عاملان واقعی کولستون چهار نبودند، بلکه شهر بریستول و کسانی بودند که هر کاری در توان داشتند برای از بین بردن آبروی یک قاتل جمعی انجام دادند.

واتس گفت که واکنش‌های پرشور هر دو طرف ناشی از یک جنگ فرهنگی گسترده‌تر و یک "ناراحتی" عمومی از خشونت و استثمار امپراتوری بریتانیا بود. این می‌تواند توجه را از موضوعات دیگر منحرف کند، مانند اعتراضات Black Lives Matter، که در وهله اول به عنوان یک کاتالیزور برای برداشتن مجسمه عمل کرد. "این از یک کمپین برای عدالت نژادی ناشی شد، نه یک کمپین برای تخریب مجسمه ها. اگرچه این مجسمه نمادی از این موضوع بوده و هست، اما به خودی خود هیچ کاری برای مبارزه با مشکلات واقعی در بریتانیا در اطراف BAME انجام نمی دهد. [Black, Asian and Minority Ethnic] واتس گفت: جمعیت و تجربه تبعیض آنها.

آینده کلستون چیست؟

چهار روز پس از رها شدن آن در بندر، شورای شهر بریستول مجسمه کولستون را برداشت و کار تمیز کردن و حفظ آن را آغاز کرد. در ژوئن 2021، این مجسمه در موزه محلی M Shed به نمایش گذاشته شد، هنوز هم با گرافیتی پوشیده شده بود و با پوستر احاطه شده بود. اعتراضات زندگی سیاهان مهم است.

موزه و شورا این نمایشگاه را به موازات ایجاد کمیته تاریخی "ما بریستول هستیم" - گروهی از مورخان با هدف کمک به شهر برای درک گذشته خود، به عنوان "آغاز گفتگو" توصیف کردند. یکی از اولین وظایف آنها تجزیه و تحلیل نتایج یک نظرسنجی است که در طول نمایشگاه انجام شده است، و از مردم محلی می پرسند که چه چیزی برای مجسمه بعدی انجام می شود.

پس از حذف، معنای جدیدی پیدا می کند. "تا سال 2020، این یک مصنوع از یک اختراع تاریخی بود که تصویر خاصی از یک انسان دوست با فضیلت را اختراع می کرد. واتس گفت: «این یک اثر بین‌المللی مهم در کمپین‌های جاری برای عدالت نژادی و نبردها برای آن است.

این داستان جدید بیش از آن نمادین است. "[An art valuer] متهم گراهام روز پنجشنبه به اسکای نیوز گفت: مجسمه قبل از سقوط حدود 6000 پوند انگلیس تخمین زده شد. پس از سقوط حراج، حدود 150،000 پوند بود، اگر نه تا 300،000 پوند، که افزایش بسیار زیادی است. از این نظر، آیا واقعاً به آن آسیب رسانده‌ایم؟»

گراهام مایل است شورای شهر بریستول از این پول برای خدمات اجتماعی جدید استفاده کند. «آن را به یک مجموعه دار خصوصی بفروش و از آن پول برای سرمایه گذاری در یک بنای یادبود استفاده کن. او به اسکای نیوز گفت: «بریستول واقعاً فاقد هر نوع بنای یادبود یا شناختی برای تجارت برده در اقیانوس اطلس است، بنابراین من واقعاً دوست دارم این اتفاق بیفتد.

واتس همچنین مایل است بعد از حکم چهار کلستون، رویکرد جدیدی به امور عمومی ببیند. «فکر نمی‌کنم این امر منجر به برداشتن دسته‌جمعی مجسمه‌ها شود، اما امیدوارم - اگرچه انتظار زیادی ندارم - که بتوانیم در مورد آنچه می‌خواهیم در مکان‌های عمومی برجسته خود به آن احترام بگذاریم، گفتگوی بالغانه داشته باشیم. این باید به یک حساب عمومی بیشتر با برخی از میراث بریتانیایی از بردگی و امپریالیسم منجر شود.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن