ترموکوپل چیست؟ کاربرد و ساختار انواع ترموکوپل تکه کابل

پراب های متنوعی وجود دارااست که به جهت کاربردهای ترازو گیری گوناگون مطلوب می باشد (صنعتی، علمی، دمای غذا، تحقی

توسط AKHSHIJNEWS در 8 آذر 1401
پراب های متنوعی وجود دارااست که به جهت کاربردهای ترازو گیری گوناگون مطلوب می باشد (صنعتی، علمی، دمای غذا، تحقیقات طبی و غیره). اصلی تغییر تحول دمای سمت مشترک دو فلز، در اتصال سرد اختلاف پتانسیل و در سرانجام ولتاژ ایجاد می‌شود. ولتاژ تولید شده را می‌توان با به کارگیری از یک ولت‌متر اندازه‌گیری کرده و حیاتی تعبیر و تفسیر آن مقدار دما را چک کرد. بخش اعظمی از پیچیدگی ترموکوپل ها به ولتاژ اتصال مرجع و طریق بازخورد دارای آن پتانسیل (ناخواسته) زمان استعمال از ترموکوپل به تیتر وسیله اندازه گیری مربوط می شود. برای اکثر کاربردهای عملی، ما صرفا می خواهیم دما را در یک مکان اندازه گیری کنیم، نه تفاوت دما در میان دو مکان را که به طور طبیعی یک ترموکوپل انجام می دهد. دسته‌بندی نشده یکی از معایبی که این سنسورها دارا هستند غیر‌خطی بودن آنان است که ولی این مسئله عیب نیست، بلکه ذات همین سنسور می باشد و درصورتیکه چنین نبود نمی‌توانست رنج بزرگ دمایی را برای ما پوشش دهد. البته از آنجا که در قدیم راه‌اندازی آن نسبت به سنسورهای خطی دوچندان دشوار بود همین موضوع را به‌عنوان عیب این سنسور مطرح می‌کردند و تا به امروز همین خرید ترموکوپل لفظ بر روی این سنسور باقیمانده است. البته در ادامه این نوشته سرویس شما تفسیر خواهم اعطا کرد که مهم چه روش‌هایی می‌توان این سنسورهایی را که زمانی راه‌اندازی دشواری داشتند، امروز اهمیت چه تجهیزات و روش‌هایی مضاعف بی آلایش و راحتی حساس دقت مضاعف بالا اندازه‌گیری کرد. ترموکوپل یک سنسور تشخیص دمای الکتریکی می باشد که در مدارهای بسته کاربرد دارد.

کار ترموکوپل چیست؟

رنج عملکرد دمایی همین ترموکوپل در میان منفی 200 درجه سانتی‌گراد و 1350 سکو سانتی‌گراد است ولی همین بازه، مطلق نمی باشد و ممکن هست گوناگون باشد. همینطور از آنجا که در آن از مس به کار گیری شده، ضد اکسیداسیون هست و پیشنهاد می‌گردد در کوره‌هایی که اکسید دارند، به کار گیری شود. ترموکوپل ها به استدلال دمای زیر آن چنان نبادی کلیدی دقت بدانید و برای اندازه گیری بالاترین سکو گزینه قابل قبولی محسوب نمی‌شود.
  • در ترموکوپل‌های صنعتی، طرف گرم ترموکوپل در یک محیط قرار می‌گیرد.
  • در نتیجه در این مورد تغییر تحول دمای محیط از عواملی هست که بایستی مد نظر کاربران و سازندگان قرار گیرد.
  • حدود یکدهه میباشد که در حوزه الکتریسیته صنعتی کار های تخصصی دارم.
  • ترموکوپل ها اشکال مختلفی دارند، که هر کدام رنج دمایی مشخص و معلوم داشته و به جهت کاربرد های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.
هنگامی که محل اتصال تغییر دما را تجربه می کند، یک ولتاژ ساخت می شود. بعد از آن ولتاژ را می اقتدار با به کار گیری از جدول منشا ترمودینامیکی به جهت تحلیل دما تفسیر کرد.این حقیقت که دو فلز یک ولتاژ ساخت می کنند، اثر Seebeck نامیده می شود. دو کاربرد مرسوم ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری دمای محیط و چک بر وجود نور پیلوت است. ترمومتر ترموکوپل دار UT325 به جهت ترازو گیری دماهای زیرصفر هم به کارگیری شود و نقطه اتصال گرم در چنین دمایی قرار دیتا شود. اعمال حرارت به نقطه اتصال دو فلز در اتصال گرم، سبب ساز ساخت ولتاژ کوچکی بین دو فلز در طرف دیگر می شود. در همین نقطه که به ترانسمیتر یا این که ولت متر متصل می شود اتصال مبداء یا سرد تشکیل می شود. در واقع، اکثر سازندگان نمودارهای ولتاژ به دما را ارائه می دهند تا بتوانید ایده مهربانی در گزینه تفاوت دما فی مابین اتصالات سرد و گرم بدست آورید. سیمی که الکترون های موجود در آن بخش اعظم حرکت می‌کنند، در نقطه اتصال سرد بار منفی‌تری دارند و براین اساس سیم منفی نامیده می‌شود. فلزات متفاوت در آن سیم ها، یا به طور دقیق تر، الکترون های موجود در آن سیم های فلزی مختلف، واکنش متفاوتی به گرما نشان می دهند. غیرمشابه تنها یک نحوه فانتزی به جهت گفتن متفاوت است، اما به دلایلی ناشناخته، این واژه به طور معمول در زمان دعوا درباره ترموکوپل به کارگیری می شود. به جهت تعیین قطبیت؛ ترموکوپل را به یک ولت‌متر متصل نمایید که توانمند به اندازه‌گیری میلی‌ولت یا این که میکروولت باشد و هنگامی که نوک ترموکوپل کمی حرارت دیتا می‌گردد به دنبال ارتقاء خروجی باشد. ترموکوپل‌ دسته K به دلیل ارزش زیر و گستره دمایی آن به تیتر ترموکوپل همگی منظوره شناخته می‌شوند.

گاز کاغذ ای آلتون S518

RTDها موادسازنده حسگر کاملاً غیرفعال میباشند که به جهت عملکرد به تیتر سنسور دما به به کار گیری از جریان الکتریکی اساسی مبداء خارجی نیاز دارند. اهمیت این حال، ترموکوپل‌ها پتانسیل الکتریکی خود را ساخت می‌کنند. از بعضی جهات، این سیستم‌های ترموکوپل را ساده‌تر می‌کند، زیرا دستگاهی که سیگنال ترموکوپل را اخذ می‌کند، نیازی به تامین انرژی الکتریکی به ترموکوپل ندارد.

تفاوت ترموکوپل صنعتی حساس جور معمولی آن چیست

جهت جلوگیری از تخریب و یا این که آسیب دیدن ترموکوپل آن را داخل غلاف فلزی یا این که سرامیکی قرار می‌دهند. ولتاژ به وجود آمده در دوسر پایانی همین وسیله در هر شکل میلی ولت و رفتار الکتریکی هر ترموکوپل بسته به جور آلیاژ سیم‌های آن مطابق اهمیت جدول های استانداردی می باشد. به جهت آزمایش ظرفیت فعلی ، برای کنترل دما هنگام آزمایش پایداری حرارتی تجهیزات تابلو برق کارگزاری میشود. رخی از کمپانی ها به مراد ارتقا کارایی و بازدهی ترموکوپل سری k از وسایل ذخیره داده ها به کار گیری می نمایند ، تا دیتا های ارائه شده به وسیله ولت متر و ترموکوپل تصویب شده و آیتم بازرسی زمان ای قرار دهد. دما یکی از مهمترین پارامترهایی می باشد که برای اندازه گیری آن نیاز به سنسور است. برق ساخت شده توسط ترموکوپل که به انتهای دیگر ترمو کوپل رسیده میدان مغناطیسی در بوبین ساخت می کند و هسته بوبین را در حالت جذب به این معنی که به طرف باطن بوبین نگه می دارد. آن به کارگیری می شود می تواند در رسانه های تقلیل دهنده در غیر همین صورت، آن را به زودی بازهای توانا خورده، در همین آیتم می تواند تنها به جهت اندازه گیری های پایین 500 جايگاه استعمال می شود. زیاد ارزان خیس از ترموکوپل مدلامکان تکرار راستگو خوب، باعث به وسیع حرارتی و بدین ترتیب حساسیت بالا، و خوب آن خطی است. در صورتی که چه آن دقت ترازو گیری پاره ای ذیل تر است البته به طور تمام قدرتمند به دیدار اصلی الزامات صنعتی دما، پس از آن صنعت اکثر وقت ها ترموکوپل استفاده. اجاق گازهای رومیزی مثل خیلی از اسباب گازسوز حیاتی مشکلاتی در کارکرد مواجه می شوند. در شکل بروز بازدید هر مدل کارکرد ناصحیح در قطعات اجاق گازها و ترموکوپل اجاق گاز رومیزی می توانید سوای هیچ دسته نگرانی اصلی لاین تعمیر تماس بگیرید. همکاران ما در اسرع وقت برای ارائه سرویس ها و بده بستان اشکال ترموکوپل اجاق گاز به محل آیتم نظرتان اعزام می شوند. حساس رسیدن حرارت به محل اتصال این دو فلز، جریان مقداری از محل اتصال ایجاد می شود و به سمت سیم ها، جریان می یابد.

آشنایی اساسی گونه های ترموکوپل و مصارف آنها

از این گونه علاف حفظ کننده می اقتدار در محفظه های گوگردی در reduced temperatures ها استعمال کرد. از مشخصات آلیاژ Tantalum میتوان به نسوز بودن و انعطاف پذیری فراوان اشاره کرد. همچنن در برابر کلرید آهن و مس، حلال ها، کلر، اسیدهای فرمیک، آب نمک و گاز کلری مقاوم است.

هزینه ردوبدل و تعمیر ترموکوپل اجاق گاز چه میزان است؟

دو رسانا و اتصال اندازه گیری مرتبط، یک جزء گرمایی را صورت می دهند و رساناها به تیتر مبنا های مثبت یا منفی شناخته می شوند. تغییر تحول در EMF (ولتاژ ایجاد شده) مواد نسبت به تغییر‌و تحول در دما، ضریب سیبک یا این که آلرژی ترموالکتریکی نام دارد. ها به جبران اتصال سرد نیز نیاز دارا‌هستند که تضمین می کند که دمای محفظه در پایانه های اتصال سرد، نتیجه میزان گیری را تغییر‌و تحول نمی دهد و در نتیجه منجر تلاوت ظریف خیس می شود. اصول کار یک ترموکوپل از اثر سیبک یا این که اثر ترموالکتریک پیروی می کند که به فرایندی اشاره می نماید که در آن انرژی گرمایی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. همین اثر، ولتاژ الکتریکی را تعریف می نماید که هنگامی که دو رسانای متفاوت به نیز متصل می شوند، ساخت می شود و این‌که چگونه ولتاژ تولیدی حساس دما تغییر‌و تحول می کند. این ترموکوپل نسبتا مناسب و برای کاربردهای اهمیت دمای ذیل مناسب هست و در برابر رطوبت مقاوم است. اسکرین بافت کلیدی سیم های نخ نما گالوانیزه که اسکرین بافت اساسی سیم های نخ نما گالوانیزه معمولا به تیتر لایه بیرونی کاربرد داراست و فضاهای خالی بافت دارای نخ های ابریشم رنگی پر می کند و جور کابل ترموکوپل قابل تشخیص است. کابل های افزاینده ارتفاع و جبران ساز ترموکوپل بایستی اصلی پلاریته مطلوب وصل شوند. پلاریته کابل ها در استاندارد های گوناگون متعدد می باشد و رنگ های سیم ها به رخ دربین المللی استاندارد نشده اند و باید نام میهن مبدا و سازنده کابل افزاینده ارتفاع و کابل جبران ساز معلوم شود. جهت شناخت بیشتر در راستا آشنایی حساس تجهیزات الکتریسیته صنعتی سوییچ کنید. آورده شود که بتوان طرز متناسب کردن دما مهم ولتاژ از روی جدول معین گردد، در اندازه‌گیری راحتتر می توان به نتیجه واقعی دست یافت. 4) در سطح ی آخر می توان حساس استعمال از جدول ترموکوپل یا به عبارتی thermocouple reference table مقدار دمای متناسب دارای ولتاژ V را نظارت کرد. نیروی محرکه الکتریکی خالص اندازه‌گیری شده را مهم $$\large E_m$$ نشان دیتا و به روش زیر تعریف می‌کنیم. از همین رو خوبتر هست قبل از خرید کردن از طرز شماره تلفن های موجود در وب سایت اهمیت همکاران ما در تماس باشید تا از آخری لیست بها گونه های ترموکوپل ها آگاه شوید. ما در هیتر هدف اقدام به فروش گونه های ترموکوپل های صنعتی و معمولی با بالاترین کیفیت و ضمانت جنس نموده ایم و همواره در صدد آن هستیم تا اهمیت استعمال از خدماتی ایده آل و مخصوص به فرد، راضی بودن مشتریان خود را جلب نماییم. جهت خواندن دمای ترموکوبل بایستی از یک تجهیز اندازه‌گیری مانندکارت DAQ، میکروکنترلر و PLC به کار گیری کنیم.

فواید دماسنج ترموکوپل چیست؟

از اشکال i 1800 و 3-K دارای قابلیت ترازو گیری دما در میان 180- تا 1000 جايگاه سانتیگراد استعمال می شود. برق تولید شده در نوک ترموکوپل در هر رخ میلی ولت میباشد و اخلاق الکتریکی هر ترموکوپل بر شالوده جداول استانداردی که اکثر اوقات در کشورهای مختلف تعریف‌و‌تمجید شده و شبیه هم میباشند به گونه فلز روی سیم بستگی دارد. همین سنسور از دو سیم فلزی ناهمنام تشکیل شده که در نقطه نهایی به هم متصل شده و به یک ترمومتر ترموکوپلیا دیگر دستگاه هایی که از ترموکوپل پشتیبانی می نمایند وصل شده اند. هنگامی اخبار جهانی قسمت اتصالی دو سیم سر یا گرم شوند ایجاد ولتاژ می کنند و از همین ولتاژ ساخت شده می قدرت به دمای کنونی محیط آیتم به کار گیری رسید. سنسور دمای منبع یا همان CJC درون خود همین ماژول‌ها تعبیه شده و پروتکل ارتباطی همین ماژول‌ها مدباس است که بر روی بستر RS485 و یا TCPIP داده‌های اندازه‌گیری شده را انتقال می‌دهد. درحال حاضر شما حیاتی استفاده از این پروتکل می‌توانید داده اندازه‌گیری شده خود را به PLC و یا این که کامپیوتر خویش انتقال بدهید و برنامه پروژه خویش را تکمیل نمایید. ثابت هنگامی به عنوان وقتی بیان می شود که نیاز است سنسور به 63.2% تغییرات پله ای دما تحت یک موقعیت یگانه برسد. 5 ثابت زمانی لازم میباشد تا سنسور به 100% تغییرات پله ای نزدیک شود. ترموکوپلی که در معرض اتصال قرار دارد، سرعت بالا ترین مقدار پاسخدهی را دارد. به علاوه، هر چه قدر مقدار قطر غلاف Prob کاهش باشد، شتاب پاسخدهی کمتر است. ذکر همین نکته ضروریست که گاهی تایم ها غلاف Prob توانمند نمی باشد محدوده تام دما را مهم توجه به تایپ ترموکوبل نماید و نیاز است که تحلیل هایی در همین زمینه صورت گیرد. در ادامه داده ها فنی هر یک از گونه های ترموکوپل توضیح دیتا می شود. طبف جدول بالا سنسور ترموکوپل مهم تیپ های متمایز از گزاره تیپ K، J، T و غیره است. جور K یک عدد از متداول ترین و پرکاربرد ترین تیپ ترموکوپل می باشد. در جدول پایین کد های رنگی یا این که خرید المنت استخری Color codes های تیپ K در استاندارد های ANSI، BS و IEC اکران داده است. چنانچه ترموکوپل شما مهم سیم #۳۰AWG باشد، این مقدار به ۱۵۰ مرتبه سانتیگراد/۳۰۰ فارنهایت کاهش می یابد.

ترموکوپل تیپ T:

دمای دربین اتصالات و متاع فلزات به عمل رفته در ساخت ولتاژ ترموالکتریک تاثیرگذار هستند. این حسگر های دمایی که به آن ها جفت حرارتی نیز گفته می شود. لازم است دو فلز به عمل برده شده در ساختار ترموکوپل غیر نیز محصول باشند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن