درمان شپش با بهترین راه کارها

درمان شپش: شپش حشرات زیاد ریز بدون بال و شش پایی میباشد که از خون انسان تغذیه می کند. شپش تخمهای خویش را به پا

توسط AKHSHIJNEWS در 18 شهریور 1400

درمان شپش: شپش حشرات زیاد ریز بدون بال و شش پایی میباشد که از خون انسان تغذیه می کند. شپش تخمهای خویش را به پایه مو نزدیک پوست سر می چسباند و شپش ها 7-10 روز بعد از آن از تخم بیرون می شوند.

شپش بالغ نمی تواند بیش از 2 روز در بیرون سر انسان زنده بماند و برای، زندگی وابسته به گرما و خون پوست سر است.

شپش ها از شیوه تماس نزدیک به سر و از شیوه به اشتراک گذاشتن وسایل آلوده و کثیف به شپش از کودکی به بچه دیگر منتقل می شوند.

درمان شپش

تخم شپش یا این که نیت کاهش از یک میلی متر هست و به شکل عده واضح مشابه قطره اشک به ساقه مو محکم می چسبد.

تشخیص شپش سر اکثر اوقات اهمیت دیدن تخم شپش تایید می شود. در بعضا مواقع، فقط چیزی که شما احتیاج دارید یک شانه‌ی شپش گیر است که تخم‌ها و شپش‌های کوچک و درشت را از لابه‌‌لای موهای طفل خود خارج بیاورید. در صورتی که کودک شما گفت که دوستش شپش سر دارد، وحشت زده نشوید.

خوش بخت می‌باشید که در مراحل ابتدایی متوجه این موضوع شده‌اید. اهمیت شانه نمودن موهای فرزندتان به مدت سه هفته، می‌توانید به راحتی از دست شپش خلاص شوید.

شما می‌توانید در کنار کتف کردن، از چند روش ساده‌ی دیگر هم به کار گیری کنید. تقریبا تمام روش‌های خانگی می‌توانند شپش را از در میان ببرند. طبیعتا روش‌های طبیعی و خانگی بهتر از داروها و محصولات شیمیایی است. در ادامه چندین طریق خانگی برای رهایی از شپش سر ارائه می گردد پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

درمان های طبی شامل شامپوهای مخصوص و محلول های موضعی می شود که هر کدام دستورالعمل های مصرفی مختلفی دارا‌هستند که برخی از این داروها عبارتند از: پرمترین (Permethrin)، پریترین (Pyrethrin with additives)، بنزیل الکل (Benzyl alcohol)، ایور مکتین (Ivermectin)، اسپینوساد (Spinosad))، مالاتیون (Malathion)، لیندان (Lindane) و … گهگاه شپش مهم استفاده از همین داروها تماما برطرف می گردد اما در مواقعی بازدید شده که نسبت به همین داروها هم مقاومت نشان می دهند به این دلیل توصیه ما استفاده هم زمان از داروهای طبی و گیاهان طب سنتی می باشد.

معالجه خانگی شپش سر در ادامه یکسری آیتم از بهترین منش حل های خانگی درمان شپش سر را به جهت شما تیتر می کنیم: سرکه مایع سرکه ای که در دمای محفظه قرار گرفته را مقداری در معرض حرارت قرار دهید و آنگاه کف سر را آغشته به آن کنید.

مدت روزگار واجب قبل از شستشو 30 الی 40 دقیقه می باشد. آب پیاز کف سر را اهمیت این مایع اعجاز کننده ماساژ بدهید و حدودا یک ساعت حیاتی کلاه سر را بپوشانید و آن گاه بشویید. حنا پودر حنا و آب ولرم را به نحوه دیرین باهم ترکیب کرده و ترکیب حاصل شده را مانند رنگ مو بر کف سر و ریشه موها بزنید.

برای اثرگذاری می بایست تقریبا دو ساعت بر بر روی سر باقی بماند. روغن نارگیل، زیتون، رزماری و درخت چای مانند روش های قبل یک ساعت قبل از هر توشه که حمام می روید کف سر را به هر کدام از همین روغن ها آغشته نمایید.

منبع: شپش دات کام

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن