دریافت مشاوره حقوقی در مورد بیمه کارگر و کارمند

قوانین مربوط به کارگر و کارفرما که با نام قانون کار آن را می‌شناسیم، تعداد زیادی از دعاوی حقوقی را به خود

توسط AKHSHIJNEWS در 18 آبان 1400

قوانین مربوط به کارگر و کارفرما که با نام قانون کار آن را می‌شناسیم، تعداد زیادی از دعاوی حقوقی را به خود اختصاص داده است. یکی از این دعاوی مربوط به بیمه کارمند و کارگر است که در این مطلب در مورد اهمیت دریافت مشاوره حقوقی برای موضوع بیمه صحبت خواهیم کرد.

اما قبل از ادامه باید بیان کنیم که مشاوره حقوقی در مورد بیمه کار و روابط بین کارفرما و کارگر و دریافت مشاوره پیش از انعقاد قرارداد باعث می‌شود بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به کار پیش نیاید و در نتیجه تعداد دعاوی در این زمینه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بیمه در قانون کار و استفاده از تخصص مشاور حقوقی در آن

بیمه یا حق‌بیمه واژه‌ای است که تقریبا اکثر افراد با آن سر و کار دارند و یکی از مسائل مهم شغل و حرفه هر فردی را تشکیل می‌دهد. در ماده 2 قانون تامین اجتماعی در تعریف حق بیمه آمده است: «حق بیمه عبارت است از وجوهی که به حکم این قانون و برای استفاده از مزایای موضوع آن به سازمان پرداخت می‌گردد».

برای این‌که نسبت به حق و حقوق خود در مورد بیمه و وظیفه کارفرما در این مورد اطلاعات کافی را داشته باشید و بتوانید بهترین شرایط را در مورد بیمه کارگری و کارمندی برای خود درنظر گرفته و آن را در قرارداد کاری خود ذکر کنید مشاوره حقوقی تخصصی در مورد بیمه با یک مشاور حقوقی متخصص به شما کمک می‌کند.

مشاوره حقوقی به شما انواع بیمه را معرفی خواهد کرد. با وجود انواع بیمه، اما باید بدانید ماهیت و مفهوم کلی همه بیمه‌ها این است که شما با پرداخت مقدار مشخصی حق بیمه، ریسک پرداخت هزینه‌های مالی در زمان وقوع حوادث را بر عهده شرکت بیمه خواهید گذاشت. البته با اشتغال فرد در یک شرکت یا تحت نظر یک کارفرما، قسمت اعظم حق بیمه توسط وی پرداخت می‌شود و تنها بخشی از آن از حقوق ماهیانه شما کسر می‌شود.

برای محاسبه حق بیمه کارگر ۲۸ درصد از درآمد ماهیانه کارگر در نظر گرفته می‌شود و به این صورت محاسبه می‌شود که: از این ۲۸ درصد ۳ درصد آن توسط دولت و ۷ درصد توسط کارگر و ۱۸ درصد توسط کارفرما باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: شرايط مشورت با وکيل چگونه است و چه فايده اي دارد؟

چرا دریافت مشاوره حقوقی در مورد بیمه ضروری است؟

قوانین مرتبط با مسئله بیمه و قانون کار دارای مفاد گوناگونی است که شاید بسیاری از کارفرمایان و کارگران فرصت نکنند حتی یک بار به‌صورت کامل آن‌ها را مطالعه کنند. البته حتی در صورت مطالعه نیز به دلیل تخصصی بودن اصطلاحات حقوقی و قانونی، کار چندانی از پیش نخواهند برد و بازهم نیاز به استفاده از خدمات مشاوره حقوقی در زمینه قانون کار و موضوع بیمه خواهند داشت.

براساس قانون بیمه تامین اجتماعی، کارفرما وظایفی را در قبال کارگر دارد که باید آنها را انجام دهد. اما اگر کارفرمایان نسبت به انجام وظایف و تحقق حقوق کارگران و کارمندان خود از جمله حق بیمه تخطی کنند، کارمندان و کارگران می‌توانند با دریافت مشاوره حقوقی و مراجعه به وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی، برای دریافت حقوق خود اقدام نمایند یا طرح دعوا کنند.

مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل متخصص کار می‌تواند افراد را از مسیر قانونی پیش رو آگاه کرده و دعاوی ان‌ها در دادگاه را به نتایج مورد نظر برساند. متاسفانه بسیاری از افراد از حقوق خود در کار و وظایف کارفرما نسبت به خودشان آگاهی ندارند و نمی‌دانند می‌توانند در صورت عدم انجام وظایف از سوی کارفرما به صورت قانونی اقدام کنند.

لذا دریافت مشاوره حقوقی در زمینه بیمه و یا هر مورد دیگر مرتبط با قانون کار جلوی بیشتر مشکلات بین کارگر و کارفرما را خواهد گرفت.

از سوی دیگر مراحل شکایت از کارفرما کمی پیچیده است و به طرق گوناگونی انجام می‌شود، اغلب افراد با قوانین و مقررات در این زمینه و مراحل شکایت آشنایی چندانی ندارند. به همین دلیل دریافت کمک و مشاوره  حقوقی تخصصی و خوب  در زمینه بیمه تامین اجتماعی در حل مشکلات می‌تواند بسیار کارساز باشد.

در هرصورت مشاوره حقوقی در زمینه بیمه و قوانین کار در جلوگیری بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما یا حل اختلاف آن‌ها به شکل لازم و ضروری است و به افراد در کاهش دعاوی بین کارگران و کارفرمایان کمک می‌کند. 

خدمات مشاوره بیمه و قانون کار توسط مشاوره حقوقی

شما در مورد هریک از مسائل زیر می‌توانید با مشاور حقوقی متخصص مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و درصورت لزوم اقامه دعوا نمایید. به طور کلی خدمات مشاوره حقوق در زمینه بیمه و قانون کار شامل موارد زیر است:

 مشاوره بیمه بیکاری

مشاوره بیمه از کار افتادگی

مشاوره بیمه تامین اجتماعی

مشاوره دیه و حوادث محیط کار

مشاوره بیمه بازنشستگی

مشاوره شکایت از کارفرما

مشاوره قرارداد کار

 

مشاوره حقوقی دعوای میان کارگر و کارفرما

آخرین مطالب