راهنمای اجاره هیلتی مناسب

دریل چکشی مته چکشی یک ابزار برقی بسیار مفید برای سوراخ کردن سطوح سخت و شکننده مانند سنگ تراشی است. مته های چک

توسط AKHSHIJNEWS در 11 اسفند 1400

دریل چکشی

مته چکشی یک ابزار برقی بسیار مفید برای سوراخ کردن سطوح سخت و شکننده مانند سنگ تراشی است. مته های چکشی با ترکیب حرکت حفاری چرخشی و رانش های چکشی برای نفوذ به مواد سخت به این امر دست می یابند. مته های چکشی

 

بسیاری از پروژه های بهسازی خانه وجود دارد که در نهایت شما را ملزم به سوراخ کردن بتن یا بنایی می کند. مثلاً بگویید که می خواهید چیزی را جلوی خانه خود آویزان کنید. برای انجام این کار، باید راهی برای سوراخ کردن سنگ تراشی پیدا کنید (البته با این فرض که جلوی خانه شما از آجر ساخته شده است). یک مته معمولی اگر بخواهید از آن در سنگ تراشی استفاده کنید یا می شکند یا خیلی سریع می سوزد. بنابراین، صاحب خانه چه کاری باید انجام دهد؟

خوب، اگر کار سبکی است، می توانید از مته سنگ تراشی روی مته شارژی خود استفاده کنید. با این حال، ابزارهای ویژه ای وجود دارد که برای کمک به دست سازان و حرفه ای ها برای عبور از سنگ تراشی و بتن در کمترین زمان طراحی شده است. در این مقاله، من در مورد یکی از این ابزارها، مته چکشی صحبت خواهم کرد. من همه آنچه را که باید در مورد این ابزار برقی مفید بدانید به شما خواهم گفت.

 

مته چکشی چیست و چگونه کار می کند؟

مته چکشی یک ابزار برقی با حرکت چرخشی همراه با یک ضربه چکشی ضربانی است. مته چرخان مواد را مانند یک مته معمولی برش می دهد در حالی که ضربان سریع در جهت مته زدن مته را مجبور به نفوذ به داخل مواد می کند.

 

مته های چکشی اساساً نوعی مته هستند که برای سوراخ کردن سوراخ های کوچک در مواد دشوار طراحی شده اند که یک مته معمولی به سادگی نمی تواند به آنها نفوذ کند. این شامل مواردی مانند بنایی و بتن می شود. روشی که متخصصان معمولاً مته را برای افراد غیر متخصص توصیف می کنند این است که از آنها می خواهند یک چکش کوچک اما قدرتمند را تصور کنند. حال تصور کنید که آن چکش مدام پشت مته چرخان را به جلو می‌کوبد. این به شما یک ایده تقریبی از نحوه عملکرد مته چکشی می دهد. چکش کوچک مته را می کوبد، که به مته توانایی عبور از مواد سخت تری را می دهد (این نام نیز از آنجا گرفته شده است.)

 

این همان چیزی است که مته چکشی را از سایر انواع مته متمایز می کند. ببینید با یک مته برقی معمولی، یک موتور کوچک داخلی، بیت را با سرعت بالایی می‌چرخاند. حرکت چرخشی سریع به مته این قدرت را می دهد که از موادی مانند چوب سوراخ کند. مته چکشی راه خود را از میان مواد عبور نمی دهد. در عوض، حرکت کوچک چکش، اساساً هر چیزی را که در جلوی مته است، پودر می کند. اما، پودر شدن به اندازه کافی وجود دارد که کل مواد آسیب نبیند. تنها بخشی که در حال حفاری از آن هستید تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

اصل کار

دو راه برای تغذیه دریل چکشی وجود دارد. روش اول از طریق کوبه ای است. دریل های ضربه ای چکشی با داشتن یک سری چرخ دنده در تعامل با یکدیگر کار می کنند. دو دیسک لبه دار که بر روی یکدیگر سوار می شوند، حرکت سریع چکش را ایجاد می کنند. عملکرد ترکیبی چرخ دنده ها مته را می چرخاند و در عین حال مته را به جلو می کوبید.

 

یکی دیگر از روش های نیرو دادن به دریل های چکشی از طریق قدرت الکترو پنوماتیک (به اختصار EP) است. این عمدتا در چکش های چرخشی استفاده می شود. دریل های چکشی EP، همانطور که احتمالاً از روی این دو نام می توانید حدس بزنید، با استفاده از مخلوطی از برق و هوای تحت فشار نیرو می گیرند. مکانیزم شامل یک سیلندر راهنما، پیستون محرک یا پیستون تحریک کننده و پیستون پرنده است. نیروی الکتریکی برای چرخاندن میل لنگ استفاده می شود که به نوبه خود پیستون محرک را حرکت می دهد. در حالی که هوای فشرده یک بالشتک هوای تحت فشار بین پیستون ها ایجاد می کند که سپس قدرت پودر شدن مته را می دهد.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن