فواید تنظیم قراردادهای ملکی توسط وکیل ملکی

اگر به آمار دادگستری ها و محاکم قضایی نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که امروزه میلیون ها پرونده قضایی در خصوص م

توسط AKHSHIJNEWS در 15 دی 1400

اگر به آمار دادگستری ها و محاکم قضایی نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که امروزه میلیون ها پرونده قضایی در خصوص مشکلات ملکی وجود دارد که بخش عمده ای از آنها نتیجه تنظیم نادرست و غیرحرفه ای قرارداد می باشد. در واقع اگر شما یک قرارداد ملکی را بدون بررسی کردن مفاد آن و تمام جوانب و قوانین منعقد کنید، نتیجه آن چیزی جز ماه ها و یا شاید هم سال ها دوندگی در محاکم قضایی نخواهد بود. این در حالی است که اگر از همان ابتدا تنظیم قرارداد های خود را به یک وکیل ملکی بسپارید، هیچ کدام از این مشکلات برایتان پیش نمی آید.

به همین منظور، ما تصمیم داریم در این مقاله شما را با فواید و مزایای تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی آشنا کنیم.

لزوم مراجعه به وکیل ملکی برای تنظیم قرارداد

قرارداد ملکی یک سند مهم است که طی آن، مالکیت یکی از انواع مختلف اموال غیر منقول مانند زمین، خانه، مغازه و... بین دو نفر رد و بدل می شود. متاسفانه در ایران به اهمیت تنظیم قرارداد توجه چندانی نمی شود و حتی مدیران و تاجران بزرگ هم برای قرارداد های میلیاردی خود با بی توجهی وارد عمل می شوند. این در حالی است که در جوامع پیشرفته، حتی یک قرارداد خیلی معمولی هم توسط وکیل ملکی متخصص تنظیم می شود.

تنظیم قرارداد یک امر مهم بوده و باید به صورت کامل بررسی شود که به ضرر هیچ کدام از طرفین نباشد. این قرارداد باید با لحاظ کردن شرایط دو طرف معامله، و همچنین در چارچوب قوانین و مقررات حقوقی باشد. تنظیم قرارداد توسط وکیل امور ملکی، باعث می شود که حقوق دو طرف به درستی رعایت شده و از بسیاری کلاهبرداری ها و سودجویی ها جلوگیری شود.

مزایای تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی

تنظیم قرارداد توسط یک وکیل املاک به هیچ عنوان با قراردادی که افراد معمولی بدون هیچگونه دانش حقوقی می نویسند و یا از یک نمونه آماده در اینترنت استفاده می کنند قابل قیاس نیست. چنین قراردادی یک متن جامع و کامل دارد که برای تنظیم آن تمام شرایط طرفین لحاظ شده و امکان هر نوع سود جویی را غیر ممکن کرده است.

برخی از فواید و مزایای تنظیم قرارداد توسط وکیل ملک به شرح زیر می باشد:

  1. پیشگیری از بروز اختلاف بین دو طرف:

مهم ترین مزیت چنین قراردادی این است که از بروز هرگونه اختلاف و مشکل بین دو طرف جلوگیری می کند. در واقع زمانی که طرف مقابل نتواند هیچ نقطه ضعفی در قرارداد مشاهده کند و همچنین برای تخلفات طرفین ضمانت اجراهای شدیدی تعیین شده باشد، بدون شک دیگر به هیچ گونه تخلفی فکر نخواهد کرد.

  1. پیشگیری از باخت:

با تنظیم یک قرارداد کاملا منطقی و اصولی، حتی اگر بین شما و طرف مقابل مشکلی هم به وجود بیاید و کار به مراجع قضایی بکشد، تا زمانی که یک قرارداد محکم در دست داشته باشید برد با شما خواهد بود. یعنی حتی اگر طرف مقابل بهترین مدافع را هم در اختیار داشته باشد، در آن زمان به کمکش نخواهد آمد؛ چرا که قرارداد شما نقش بهترین وکیل املاک را برایتان بازی خواهد کرد و با منطق حقوقی که در آن رعایت شده، در تمام محاکم حرف اول را می زند.

همچنین در صورت وجود یک قرارداد واضح و محکم، پرونده مربوطه ادامه دار نمی شود و قاضی به سرعت حکم را صادر خواهد کرد.

  1. پیشگیری از بروز اختلاف نظر های قضایی:

بهترین وکیل ملکی کسی است که بتواند قراردادهای ملکی را به صورت کاملا واضح و دقیق تنظیم کند، به گونه ای که امکان تفسیر های متفاوت از آن قرارداد وجود نداشته باشد. به این ترتیب متن قرارداد کاملا شفاف بوده و شما به اختلاف نظر ها و سلیقه های قضایی گرفتار نمی شوید. همچنین از پرداخت هزینه های اضافه برای رفت و آمد در دادگستری ها و یا هزینه کارشناس و... در امان خواهید ماند.

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی

هزینه وکیل ملکی برای تنظیم قرارداد یک نرخ ثابت ندارد و باید با توجه به نوع قرارداد شما، مفاد آن، شرایط دو طرف و... محاسبه شود. در واقع وکیل مورد نظر باید ابتدا به بررسی قرارداد شما پرداخته و با توجه به حجم کاری که باید انجام دهد، هزینه نهایی را به شما اعلام نماید.

برای اطلاع از هزینه تنظیم قرارداد خود، مدارک مورد نظر و شرح مختصری از قرارداد را به وکیل ملکی تهران ارسال کنید تا بعد از بررسی های نهایی، هزینه تقریبی تنظیم قرارداد مشخص شود.

انتخاب یک وکیل ملکی خوب در تهران برای تنظیم قرارداد

برای انتخاب وکیل ملکی در تهران، باید به معیارهای مختلفی مثل میزان دانش و تجربه وکیل مورد نظر توجه داشته باشید. در واقع هر چقدر که یک وکیل به صورت تخصصی تر در این زمینه فعالیت داشته باشد، قابل اعتماد تر بوده و شما می توانید با خیال راحت برای تنظیم قرارداد های خود با او مشورت کنید.

به شما توصیه می کنیم چندین وکیل را مد نظر قرار داده، و سپس با بررسی عملکرد آن ها و میزان رضایت موکلین قبلی، سعی کنید بهترین وکیل ملکی تهران را انتخاب نمایید.

جمع بندی

با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله، می توان گفت تنظیم قرارداد توسط یک وکیل متخصص ملکی کار کاملا معقولانه و منطقی بوده و از بسیاری سودجویی ها و کلاهبرداری ها جلوگیری می کند. در واقع با اینکار دیگر شما می توانید مطمئن باشید که در معاملات خود با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. پس توصیه می شود قبل از هر گونه اقدامی درخصوص قرارداد های ملکی، به یک وکیل ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

https://www.baharnews.ir/news/266880/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%84%DA%A9%DB%8C

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن