قیمت روز موتور زانتیا - قیمت اجناس

خودرویی که نسبت به ELX موتور XUM امکاناتی مثل کیسه هوا شاگرد (کیسه هوای راننده در نسخههای آخر ELX موتور زانیتا

توسط AKHSHIJNEWS در 10 شهریور 1400

خودرویی که نسبت به ELX موتور XUM امکاناتی مثل کیسه هوا شاگرد (کیسه هوای راننده در نسخههای آخر ELX موتور زانیتا نصب شد) سیستم تهویه اتوماتیک، آینه تاشوی برقی، بلوتوث روی فرمان و فرمان چرمی را کم دارد و در عوض در برخی دادوستدها، قیمتی بالاتر نسبت به نسخه جدید به خود اختصاص میدهد. در نتیجه ی این استراتژی ECU مخلوط سوخت و هوا غلیظ شده و خودرو سریعاً با تک استارت روشن خواهد شد اما اگر سنسور خراب شود بطوریکه مقاومتش کمتر از مقدار واقعی باشد جریان عبوری از آن افزایش یافته و ECU این حالت را به منزله ی دمای آب بالا (بالاتر از مقدار واقعی) تلقی خواهد نمود بنابراین راه ورود هوا را باز و زمان پاشش سوخت را کم می کند درنتیجه مخلوط سوخت و هوا رقیق شده و خودرو در هوای سرد با تاخیر و مکث روشن می شود. در این سطح از تیونینگ - پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و توان خودرو و سرعت اولیه در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد با افزایش قدرت قابل مشاهده میباشد . در ایسیو زانتیا سیتروئن - Citroën Xantia- پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و توان خودرو و سرعت بالاتر اولیه در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد با افزایش قدرت قابل مشاهده میباشد .

ریمپ STAGE 3 برای مشتریانی که تمایل به شرکت در پیست مسابقه های اتومبیل رانی دارند انجام میشود که با تغییرات اصلی در برنامه پاشش سوخت قدرت و شتاب بسیار بالایی را تجربه می کنند. در ایسیو - پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی ، میزان اکسیژن ورودی و تغییرات دریچه گاز تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و سرعت اولیه و افزایش قدرت ۱۵ تا ۲۰ درصد همراه می باشد. ⬅ ریمپ ایسیو ساژم SL96 به علت ساختار قدیمی بسیار دشوار است.بعد از باز کردن بدنه ایسیو با لایه ای سخت از موم روی تمام اجزای برد ایسیو مواجه هستیم که در ابتدا باید محل آی سی مورد نظر تراشیده شود و سپس آی سی از جای خود خارج شده، روی پایه زیف قرار گرفته و برنامه ریزی شود.همچنین چکسام (Checksum) این ایسیو به علت قدیمی بودن توسط هیچ دستگاهی قابل شناسایی نیست و مجموعه ریمپ چیپ ™ صرفا برای نشان دادن توانایی های خود ایسیو فوق را ریمپ کرده و چکسام آن را به صورت دستی با محاسبات دشوار فراوان ریاضی انجام داده است.ریمپ ایسیو فوق در موارد نادر انجام میشود.

این فقط تجربه و برداشت شخصی خودم بود برای اونهایی که میخوان این مسیر رو نرفته ببینن چه حالی داره. به این ترتیب باید گفت که با وجود اهمیت رادیاتور در عملکرد سیستم خنککاری، این قطعه بدون فن کارایی خود را از دست خواهد داد و نمیتواند وظیفهاش را به خوبی و موتور زانتیا کامل انجام دهد. در ایران زانتیا به طور کلی به دو دسته زانتیا 1800 و زانتیا 2000 و با لقب سلطان شتاب شناخته میشود.موتور 4 سیلندر 1800 سی سی (XU۷ JP۴) 16 سوپاپ توانایی تولید 112 اسب بخار دردر ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۶۱ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه را داراست، شتاب صفر تا صد کیلومتر زانتیای 1800 با مشخصات فنی فوق به طور معمول 11.8 تا 12 ثانیه است. 6 ثانیه ۱۰ کیلومتر سرعتش زیاد بشه راستی قیمت کامل موتور زانتیا چنده واسه … ولی بهتر است زیاد به عقب برنگردیم و به خودروهایی اشاره کنیم که به تازگی از خط تولید خارج شدهاند و عمر چندانی ندارند. البته صدای موتور زانتیا کمی زیاد است و این صدای بلند در نمونه های 2000 سی سی سالخورده که به آن ها زیاد رسیدگی نشود به مرور ناهنجار و حتی گوشخراش میشود. با خنک شدن موتور و کاهش دمای آب مجدداً بوبین رله توسط فشنگی به بدنه وصل می شود و این چرخه تا زمانیکه خودرو روشن است ادامه می یابد.

عامل قطع و وصل رله، فشنگی فن است که بدنه ی آن در تماس مستقیم با مایع سیستم خنک کاری است. ECU در سیستم فن برقی خودرو ممکن است مجزا و مختص به آن باشد و یا برای آن از یک یونیت مشترک با سیستم سوخترسانی استفاده شود. ولی با پایان عرضه این خودرو شاهد بودیم شناختی به نسبت کاملتر از قبل از این ژاپنی در بین مردم آغاز شد. ولی کمی بعد از توقف تولید برای برخی مهم میشوند و بازاری به نسبت عجیب را پیدا میکنند. آنچه در ELX بیش از دیگر مشخصهها موجب استقبال از این خودرو میشد، پیشرانه XU7 L4 با حداکثر توان 110 اسب بخار بود؛ پیشرانهای که به نظر میرسد با ارائه مدل جدید XUM توسط ایرانخودرو قرار است برای همیشه به مرخصی برود تا نتیجه جدید مرکز تحقیقات موتور ایرانخودرو به عنوان قلبی جدید در دل خودرویی بتپد که در بازار نام موتور زانتیا را یدک میکشید و از این پس باید به دنبال توصیفی جدید در ادامه نامش باشد. در اصل نگرش مثبت جامعه به این افراد و اهمیتشان برای مردم، بعد از مرگشان اتفاق افتاده است. یکی از این خاصهای پارس، نسخه ELX است.

آخرین مطالب