قیمت هاش

قیمت هاش و عوامل تعیین کننده آن قیمت هاش مانند انواع دیگر آهن بر اساس چند عامل تعیین می شود. کارخانه سازنده و

توسط AKHSHIJNEWS در 12 شهریور 1401

قیمت هاش و عوامل تعیین کننده آن

قیمت هاش مانند انواع دیگر آهن بر اساس چند عامل تعیین می شود. کارخانه سازنده و نوع هاش را می توان مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت آن دانست. هاش با تیرآهن معمولی تفاوت هایی دارد و بر اساس ویژگی هایی که دارد به عنوان مصالح در ساخت و ساز از آن استفاده می شود. آن را با نام تیرآهن بال پهن هم می شناسند. هاش در گذر زمان کاربردهای مختلفی پیدا کرده است. کیفیت هاش برای خریداران اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تهیه هر نوع هاش می توانید از کارشناسان و مشاوران مجموعه آهن هایپر کمک بگیرید.

درباره تیرآهن هاش

قیمت هاش با توجه به این که یکی از مهم ترین مصالح ساخت و ساز به شمار می رود برای آنها که در این حوزه فعالیت دارند بسیار مهم است. هاش در بخش های فلزی ساختمان سازی بسیار عنصر پراهمیتی است و در اسکلت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. هاش دارای دو قسمت جان و بال پهن است. بخش جان در مقابل نیروهای برشی مقاومت دارد. نام هاش از آن جهت روی آن گذاشته شده است که در صورتی که جان آن به شکل افقی باشد، شکل آن به صورت H انگلیسی به نظر می رسد. در واقع، هاش نوعی تیرآهن است. پیش از این که تیرآهن ها به شکل H تولید شوند، به شکل I بودند.

ضخامت هاش مهم است و بر اساس آن هاش ها به چند دسته تقسیم می شوند. این تیرآهن کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است. از این تیرآهن در ساخت سازه های مختلف مانند پل ها، ساختمان های بلند، مجتمع های عظیم و سوله ها استفاده می شود. قیمت آهن و تیرآهن هاش به نسبت تقاضای آن نیز بستگی دارد. هر چه تقاضا بالاتر برود، ممکن است قیمت آن با توجه به نوسانات اقتصادی بیشتر شود. این تیرآهن دارای انواع مختلفی است که در ادامه توضیحاتی درباره آنها آورده شده است.

 

تنوع تیرآهن هاش

قیمت هاش به نوع آن نیز بستگی دارد. هر نوع تیرآهن هاش ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. تیرآهن هاش در وزن ها و اندازه های مختلفی تولید می شود. نوعی تیرآهن هاش وجود دارد که آن را با نشانه L مشخص می کنند. وجود این علامت در کنار نام تیرآهن هاش به معنای سبک وزن بودن آن است. اندازه این تیرآهن، ارتفاع مقطع آن و همچنین طول بال آن مشخص است. خریداران می توانند با توجه به نیازشان برای تهیه آن اقدام کنند. نوع دیگر تیرآهن هاش از نوع اول سنگین تر است. اندازه این تیرآهن با تیرآهن سبک یکی است، اما ارتفاع مقطع و طول بال آن بیشتر است.

علاوه بر این دو نوع تیرآهن هاش، نوع دیگری هم وجود دارد که به آن فوق سنگین گفته می شود. برای تفکیک این تیرآهن در کنار نام آن از نشانه V استفاده می شود. وزن این نوع تیرآهن ها بسیار زیاد است. با این که اندازه آنها با دو نوع دیگر برابر است، اما ارتفاع مقطع و طول بال آنها بالاتر است. قیمت هاش با در نظر گرفتن وزن آن تعیین می شود و برای تهیه آن به طور حتم باید به وزنش توجه شود.

 

اهمیت قیمت هاش و کاربردهای آن

اطلاع از قیمت هاش با توجه به کاربردهای متنوعی که در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است بسیار مهم است. به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که این نوع تیرآهن دارد، روز به روز بر کاربرد آن افزوده می شود. به دلیل داشتن شکل متفاوت و تحمل بار زیاد این تیرآهن طرفداران زیادی دارد. از آنجا که سطح مقطع پهنی دارد، تنش های کمتری را منتقل می کند و برای ضد زلزله کردن ساختمان از آن استفاده می شود. در واقع، نیروهای وارده را کمتر به ساختمان انتقال می دهد. هاش ها اندازه بلندی دارند و برای استفاده در ساختمان بلند و آسمان خراش ها بسیار مناسب هستند. حتی در نقش خرپا هم کاربرد دارند و هر جایی که لازم باشد به جای ستون از خرپا استفاده می کنند. تیرآهن هاش در پالایشگاه ها به جای بست تیرآهنی به کار برده می شود. 

قیمت هاش هر چقدر هم که باشد از کاربرد آن در سازه های مختلف کم نمی کند. در ساخت پل ها نیز این نوع تیرآهن استفاده می شود. برای افزایش مقاومت پل ها در ساخت آنها تیرآهن هاش فوق سنگین را به کار می برند که منجر به طول عمر بیشتر هم می شود. در کشتی‌سازی و سد‌سازی نیز نمی توان نقش این تیرآهن را نادیده گرفت.

 

مزایا و معایب تیرآهن هاش

قیمت هاش با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن تعیین می شود. به علت داشتن سطح مقطع بیشتر و ارتفاع بلندتر کاربرد آن بسیار بیشتر از تیرآهن های معمولی است. می تواند نقش ستون و تکیه گاه را در ساختمان داشته باشد. در مقابل رانش زمین و نیروهای برشی و خمشی مقاومت خوبی از خودش نشان می دهد. بالا بودن سرعت نصب یکی دیگر از مزایای آن است. با کاربرد این نوع تیرآهن ضریب خطا کاهش می یابد که به نوعی صرفه جویی در مصرف آن نیز به حساب می آید.

از معایب تیرآهن های هاش می توان به مقاومت کم در مقابل دمای بالا اشاره کرد. ضمن این که این نوع تیرآهن در برابر خوردگی مقاومت زیادی ندارد. برای حفاظت از خوردگی باید دوباره هزینه شود و شاید با توجه به قیمت هاش این کار چندان به صرفه نباشد. جوش این تیرآهن در سازه های فولادی به هزینه بیشتری نیاز دارد.

 

تماس با مراکز معتبر برای اطلاع از قیمت هاش

خوب است که برای اطلاع از قیمت هاش با مراکز معتبری مانند مجموعه آهن هایپر تماس بگیرید. این مرکز سال های زیادی است که در این حوزه به طور تخصصی فعالیت دارد. کارشناسان مجموعه بهترین مشاوره ها را برای تهیه انواع آهن به شما ارائه خواهند داد. هاش در کارخانجات مختلفی در ایران تولید می شود که برای اطلاع از قیمت این محصولات می توانید از کارشناسان کمک بگیرید. ضمن این که قیمت همه محصولات روزانه در وب سایت به نشانی https://ahanhyper.com/ گذاشته می شود. محصولات در دسته بندی های متفاوت ارائه شده اند تا کاربر به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد. 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن