وکیل خانواده خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بسیاری از افراد هنگامی که نیاز به استخدام وکیل خانواده پیدا می کنند از خود سوال می کنند که وکیل خانواده خوب چه

توسط AKHSHIJNEWS در 10 اسفند 1400

بسیاری از افراد هنگامی که نیاز به استخدام وکیل خانواده پیدا می کنند از خود سوال می کنند که وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال یک سوال اساسی است که برای پاسخ به آن باید مجموعه ای از ویژگی ها را در نظر گرفته و عنوان نمود. 

هنگامی که سخن از وکیل خانوادگی می شود، این تصور در ذهن افراد شکل می گیرد که وکیل خانوادگی به طور اختصاصی در خدمت یک خانواده بوده و وکالت خانواده آنان را بر عهده دارد. این تصور ممکن است از دیدن فیلم ها و سریال های تلویزیونی در ذهن ها شکل گرفته باشد. باید بگوییم که تعداد انگشت شماری از وکلا بدین صورت به فعالیت مشغول هستند. به عبارتی دیگری شغل وکالت آن قدر وسیع است که کم تر وکیلی می تواند تمام وقت و حرفه خود را صرف یک خانواده نماید. 

بنا بر توضیحات ارائه شده اکنون متوجه شده اید که منظور از وکیل خانواده وکیلی نیست که تمام وقت به حل مسائل یک خانواده بپردازد. بلکه منظور از وکیل خانواده، وکیل خانواده متخصص است که تخصص و تجربه لازم در زمینه دعاوی خانوادگی را کسب نموده است. 

چرا باید وکیل خانواده داشته باشیم؟

مسائل حقوقی بسیار پیچیده هستند. با ذکر یک مثال موضوع را برای شما راحت تر توضیح می دهیم. هنگامی مه مریض می شویم مراجعه به پزشک الزامی است. زیرا که اگر به پزشک مراجعه ننموده و اقدامات خود درمانی انجام دهیم، بیماری از بین نرفته و علاوه بر آن با گذشت زمان عوارض خود درمانی گریبان گیر ما شده و حتی در مواردی ممکن است به مرگ ما بیانجامد. مسائل حقوقی نیز همانند مسائل پزشکی پیچیدگی بسیاری داشته و چنان چه بدون مشورت با شخص آگاه و دارای علم و دانش در زمینه مسائل حقوقی که همان وکلا هستند مشورت ننماییم، علاوه بر ان که مشکل حل نشده، بلکه تبدیل به مشکلی بزرگ تر شده و چه بسا خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

اما چنان چه از علم یک وکیل امور خانواده برای حل مشکلات و مسائل خود استفاده نمایید، به راحتی و در زمانی اندک با کم ترین هزینه راهکارهای قانونی برای حل مشکل خود یافته و می توانید روند حل مشکل را تسریع بخشید. 

به عبارتی واضح تر، داشتن وکیل هزینه نبوده و با حضور وکیل در کنار خود برای حل پرونده می توانید از هدر رفت منابع مالی و جسمی و روانی صرفه جویی نموده و سریع تر به منظور خود برسید. به علاوه هزینه صرف شده برای استخدام وکیل بسیار کم تر از هزینه ای است که سبب فرسودگی شما در پیچ و خم اموراتی است که در آن تخصصی ندارید.

وکیل خانواده

وکیل خانواده یا وکیل امور خانواده یک وکیل متخصص و با تجربه است که علم خود را در زمینه دعاوی امور خانواده تقویت کرده و در میان پرونده های پیشنهاد شده به او، اکثرا پرونده های خانوادگی را انتخاب کرده و وکالت آن ها را بر عهده گرفته است. این موضوع موجب می شود تا وکیل خانواده خوب در زمینه دعاوی خانوادگی تجربه و تبحر کسب نموده و دانش خود در این موضوع را گسترش داده است.

بهترین وکیل خانواده

نام بردن بهترین وکیل خانواده کار راحتی نبوده و شاید هرگز نتوان بهترین وکیل خانواده در تهران را معرفی نمود. اما مجموعه ای از صفات و ویژگی ها وجود دارند که بر اساس آن ها می توان یک وکیل را وکیل خانواده خوب و متخصص دانست. برای رسیدن به این مهم باید معیارهای لازم برای انتخاب وکیل مورد اعتماد را در نظر گرفت. 

ویژگی های وکیل خانواده خوب

  • وکیل نماینده و امین موکل خود است. لذا وکالت در پرونده های خانوادگی همانند سایر حوزه های وکالت نیازمند داشتن صفاتی از طرف وکیل است که از جمله بارزترین آن ها می توان پاکدستی، سلامت اخلاقی، صداقت، سلامت رفتار، علم، دانش و آگاهی نسبت به مسائل خانواده، به روز بودن اطلاعات، آگاهی کامل از رویه دادگاه و... را بر شمرد. 

  • علاوه بر تمامی مواردی که ذکر شد، وکیل متخصص خانواده باید تجربه لازم برای پیشبرد پرونده را داشته و توانایی روانکاوی و جامعه شناسی را نیز داشته باشد. زیرا در اکثر مواقع منشا دعاوی خانوادگی جایی به غیر از موضوع دعوا است. 

  • وکیل خانواده خوب باید پرونده را بدون در نظر گرفتن هزینه وکیل خانواده مطالعه نموده و صادقانه تمامی مسائل پیش رو را در نظر گرفته و به موکل خود اطلاع دهد. 

  • ارائه مشاوره و راهنمایی نمودن زوجین یکی از ویژگی هایی است که یک وکیل خانواده خوب دارا می باشد. به علت اهمیت بنیان خانواده، وکلا باید در ابتدا تلاش نمایند که سوتفاهم ها را برطرف نموده و در صورت امکان بین زوجین سازش ایجاد کند.

  • یک‌ وکیل خانواده خوب از گفتن توانایی های غیر قانونی و بلوف زدن خودداری می کند. وکیلی متخصص است که با دادن وعده های الکی موکل خود را امیدوار نساخته و از فریب دادن موکل خود خودداری نماید. وکیل امور خانواده باید مسیر درست و قانونی را به طور کامل برای موکل خود روشن نموده و شرح دهد.

  • انتخاب بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین راه ها برای حل پرونده های خانوادگی از ویژگی های برجسته یک وکیل خوب است.

  • روابط عمومی قوی و فن بیان مناسب از ویژگی هایی است که سبب می شود تا وکیل امور خانواده به راحتی منظور خود را منتقل نموده و از حقوق موکل خود دفاع نماید.

هزینه وکیل خانواده در تهران و شهرستان ها

حقیقت این است که تعیین حق الوکاله وکیل خانواده در تهران و شهرستان ها امری سخت و نشدنی است. این موضوع بسته به درجه سختی و آسانی پرونده و نیز وقت، انرژی و زمانی که وکیل مربوطه برای حل پرونده شما می گذارد بستگی دارد. به علاوه بسته به سابقه و دانش و آگاهی وکیل خانواده، میزان حق الوکاله وی متفاوت است. در بعضی از پرونده های خانوادگی که پیچیدگی بالایی ندارند و حل آن ها نسبتا ساده است، میزان هزینه دریافت شده اندک است. در مقابل برخی از پرونده ها به زمان و انرژی زیادی نیاز داشته و بنا به پیچیدگی و سختی که دارد نیازمند تجربه و علم و دانش بالایی است. این پرونده ها عموما دارای هزینه های بالاتری هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن