گرم نکردن مایکروفر علت گرم نشدن غذا در ماکروفر های مختلف چیست؟

سرویسکارن تعمیر مایکروویو در مرکز تعمیر24 دارای گواهی لازم برای انجام هر گونه تعمیرات مایکروفر می باشند. خازن

توسط AKHSHIJNEWS در 29 شهریور 1401
سرویسکارن تعمیر مایکروویو در مرکز تعمیر24 دارای گواهی لازم برای انجام هر گونه تعمیرات مایکروفر می باشند. خازن یا انباره وظیفه تبدیل خروجی جریان متناوب ترانس ولتاژ بالا به جریان مستقیم و افزایش ولتاژ به میزان دو برابر را با کمک دیود برای به راه افتادن مگنترون انجام می دهد. یکی از امکانات جذاب و مدرن یخچال دوو بهره مندی از سنسور هوشمند حرکتی است. در ضمن مواردی از کاهش سطح هموگلوبین خون در اثر مصرف شیر گرم شده با مایکروویو نیز گزارش شده است. همچنین هنگام گرم کردن شیر مادر ( منظور شیر مادر نگهداری شده در فریزر می باشد) در مایکروویو، ایمنوگلبولین های موجود در شیر مادر به سرعت تخریب می شوند. به همین دلیل استفاده از این دستگاه در گرم کردن غذای کودکان توصیه نمی شود.

تجمع چربی بر روی المنت های گریل

این امر معمولاً در مورد امواج ماکروویو بیشتر از اجاق گاز صادق است. نصب مایکروویو طبق دستورالعمل‌ سازنده بسیار مهم است زیرا باید مطمئن شوید که سرپوش دریچه‌ها و هرگونه عایق‌بندی آن به‌درستی از کوره مایکروویو محافظت می‌کند و تهویه هوا در زمان استفاده از مایکروفر به‌درستی انجام می‌شود. اگر می‌خواهید مایکروویو به صورت کاملا ایمن نصب شود، از دستورالعمل پیروی کنید. این نکته برای افرادی که آشپزخانه کوچکی دارند و از مایکروفر استفاده می‌کنند، اهمیت پیدا می‌کند. اگر مایکروویو را در داخل محفظه مخصوص خود در کابینت قرار می‌دهید، ممکن است از جریان هوا جلوگیری شده و به‌ مرور باعث آسیب دستگاه شود.
  • از دیگر علت های خرابی مایکروفر می توان به روشن نشدن دستگاه اشاره کرد.
  • به دلیل تخصصی بودن اجزای برد دستگاه ، بهتر است برای عیب یابی حتما تعمیر کاری ماهر یا متخصص این کار را انجام دهد .
  • امداد کاران با به کارگیری نیروی متخصص و جوان در زمینه ارائه خدمات نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی، پکیج، کولر آبی و گازی، درب های اتوماتیک، برق و دیگر خدمات فعالیت می نماید.
  • کاور دستگاه را باز کنید و محل کلید های درب را بررسی کنید .
  • ابتدا قبل از تست ، دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید .
کوچکترین بی توجهی علاوه بر از بین رفتن غذا باعث دود کردن ماکروفر هم خواهد شد. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود حتی اگر به این دود برخاسته از ماکروفر هم توجه نشود، منتظر آتش سوزی باشید. اگر ماکروفر و صفحه نمایش آن روشن نمی شوند این مشکل می‌تواند مربوط به فیوز سرامیکی باشد. وظیفه این قطعه این است که از دیگر قسمت های ماکروفر در برابر بار نوسانات برق محافظت کند. اگر مشکلی پیش بیاید به طور کامل می سوزد و به همین دلیل ماکروفر دیگر کار نخواهد کرد. برای اینکه بتوانید به فیوز سرامیکی دسترسی داشته باشید این قطعه در داخل محفظه ماکروفر و در کنار سیم ها قرار دارد.

علت تنظیم نشدن دمای مایکروفر در اثر میکروسوئیچ درب مایکروفر

اما اگر صفحه نمایشگر اصلا کار نمی کند، برد کنترل و یا برد نمایشگر هردو ممکن است خراب باشند. ممکن است قطع و وصل نمایشگر و دکمه های ماکروفر دوو مقطعی باشد، در این صورت برد الکترونیکی نمایشگر را بررسی کنید. با مشاهده ی این ارور ، باید درب دستگاه را باز نموده و یا دکمه ی Stop / Eco را در هنگام حالت سنسور پخت، فشار دهید .برای اینکه حالت شروع اولیه برگردد ، این عمل را جددا تکرار نمایید. این پیام نشانگر آن است که باید دکمه Stop / Cancel را فشار داده و مجددا دستگاه را راه اندازی می کنیم.با نمایش دوباره ی این ارور باید اجاق ماکروفر را حداقل بع مدت 30 ثانیه خاموش و سپس تنظیمات را اجرا نمایید. ایناروردر هنگامی رخ می‌دهد که آب بر روی سطح صفحه کلید باشد، که باید خوب تمیز و خشک شوند.

محاسبه هزینه تعمیرات ماکروفر بکو

پس از باز کردن درب دستگاه با یک دستمال پارچه ای نرم میتوانید چربی ها و کثیفی های نرم شده را پاک کنید. ۲- در صورتی که استفاده طولانی مدت از دستگاه ماکروفر داشته باشید، احتمال پیش آمدن این موضوع طبیعی است. همان قطعه ای است که در محور اصلی یا همان مرکز سینی قرار می‌گیرد. در صورتی کهماکروفردود می‌‌کند، آن را در دو حالت پخت کانوکشن، گریل و حالت عادی استارت چک کنید. چرب بودن فضای داخلی دیواره‌های ماکروفر، موجب جرقه ماکروفرخواهد شد. در اینجا مشکلاتی که در دستگاه ماکروفر ممکن است رخ دهد را برای شما نام می بریم.

ارزیابی کارنامه سعید محمد در یکسال نخست دولت سیزدهم؛ مسائل ساختاری سه دهه یکساله اصلاح نمی شود

در برخی از مواقع ممکن است حتی با وجود تنظیمات صحیح دستگاه، باز هم مواد غذایی در داخلی مایکروفر به خوبی گرم نشوند. برای بررسی این مشکل باید چند قطعه را با دقت و با رعایت استاندارد ها تست کنید. دیود و خازن از اصلی ترین قطعاتی هستند که در اغلب مواقع علت های خرابی مایکروفر را باید در نقص این قطعات جستجو نمود. البته دقت داشته باشید که خازن مایکروفر تعمیر ماکروفر در اصفهان بخاطر داشتن ولتاژ حتی بعد از قطع جریان برق دستگاه، بسیار حساس بوده و تخلیه آن نیاز به مهارت و تخصص دارد. تعمیر مایکروفر سامسونگ نیاز به دانش و تخصص دارد و هرگونه تعمیر و عیب یابی غلط، علاوه بر داشتن هزینه های زیاد می تواند خسارت جبران ناپذیری به ماکروفر سامسونگ شما بزند. پس نمایندگی تعمیرات ماکروفر سامسونگ خود را به نمایندگی های آن بسپارید.

دلایل گرم نشدن غذا در ماکروفر

شاید هم گاهی اشتباه کرده باشید و با گذاشتن ظرف فلزی در مایکروویو جرقه های شبیه رعد و برق در آن دیده باشید. خراب شدن هر کدام از این قفل‌ها منجر به عملکرد ناصحیح دستگاه می‌شوند. اگر پس از بستن، مجددا microwave troubleshooting لامپ داخلی روشن بماند، دلیل بر خراب بودن قفل است که باید تعویض شود. در صورتی که سینی، ریل و یا شفت به درستی داخل محفظه قرار نگرفته باشد، هنگام کار صدای زیادی از سولاردم یا مایکروویو تولید می‌شود. اگر برق منزل مشکل نداشت این احتمال وجود دارد که برد اصلی دچار خرابی شده باشد. تعمیر برد اصلی مایکروفر کاملا تخصصی بوده و حتما باید برای تعمیر آن به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید. روشن نشدن مایکروفر ال جی معمولاً به دلیل وجود ایراد در بخش قفل درب و میکروسویچ‌ها اتفاق می‌افتد. علاوه بر نکات یاد شده، سوختگی ناشی از استفاده از این دستگاه نیز مطرح است، ولی نسبت به سایر روشهای پخت ،احتمال سوختگی کمتر است. در ادامه تمام موارد بالا را به صورت کامل بررسی خواهیم نمود. اما از از همه بهتر است چند مورد از نشانه های خرابی لامپ مگنترون رو باهم بررسی کنیم. آهنربای داخل لامپ مگنترون به واسطه ولتاژ بالای برق، بسیار گرم می شود. یادتان نرود که منظور از ظروف ممنوعه تنها کاسه ها و تابه های فلزی نیستند، هرگونه کاسه یا فنجان که در آنها طلا یا نقره به کار رفته باشد، دماسنج مخصوص پخت گوشت و سیخ کباب در مایکروفر ممنوع است. این بخش در واقع سبب دوبل کردن ولتاژ وارد شده به دیود می‌شود. از دیگر دلایلی که سبب می‌شود مایکروفر گرم نشود، بروز مشکل در مگنترون است. در صورتی که سینی ماکروفر، شکسته باشد یا آسیب دیده باشد این صفحه نمی‌چرخد و باید تعویض شود. شما عزیزان برای دریافت راهنمایی می توانید با کارشناسان به طور مستقیم تماس گرفته و یا در صورت لزوم از طریق واتس آپ ارتباط برقرار نمایید. علاوه بر این پوست کندن و سرخ کردن این ماده نیز ممکن است به کاهش سطح گلیکوکالوئید‌های آن کمک کند. اگرچه به نظر می‌رسد جوشاندن، پختن در آتش و پخت در مایکروفر دارای اثرات کمی بر روی گلیکوکالوئید‌های سیب زمینی است. کار اشتباهی است؟ مصرف این جوانه ها باعث سرطان می شود؟ چگونه از سیب زمینی نگه داری کنیم که سبز نشود و جوانه نزند؟ پاسخ این سوالات را در پارس نیوز بخوانید. ابتدا سیب زمینی ها را بشویید سپس داخل یک قابلمه مناسب بریزید.

خرابی یا سوختن دیود مایکروفر

اگر ماکروفر جرقه بزند، مشکل از آنتن مگنترون یا ورق میکا داخل کابین است. همچنین رنگ پریدگی داخل کابین ماکروفر تعمیر ماکروفر در اصفهان می‌تواند باعث ایجاد جرقه شود. یکی دیگر از دلایل تنظیم نشدن دمای مایکروفر، مشکل میکروسوئیچ درب آن است.

تاثیر یکنواخت بودن سطح غذا درون ظرف و خشک نشدن آن در مایکروفر

در مواردی از تبدیل 3 به 2 استفاده می شود خرابی آن نیز باعث روشن نشدن مایکروفر میشود. این پاکت‌ها اگر به همراه غذا در مایکروویو قرار بگیرد، بی‌شک باعث آتش سوزی می‌شوند، چرا که جنس این نوع پاکت‌ها به صورتی است که در برابر امواج مایکروویو مقاومت نمی‌کند و به راحتی می‌تواند آتش بگیرند. نباید از یاد ببرید که هر گونه ظرف فلزی در مایکروویو می‌تواند باعث حادثه شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن