6 چیز برای ابهام زدایی لوازم شنا و تفریحات آبی

» در پاسخ باید بگوییم این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. در میان همهمه و آلودگی قسمتهای مرکزی شهر

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

» در پاسخ باید بگوییم این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. در میان همهمه و آلودگی قسمتهای مرکزی شهر بزرگ مشهد، وکیل آباد منطقهای ییلاقی با آب و هوای مطبوع و عاری از این آلایندههاست البته هرچه به سمت انتهای آن پیش برویم این موضوع بهتر صدق میکند. بازوبندهای شنا بیشتر جهت مصارف کودکان با هدف شناور بودن کودک در آب ساخته می شوند. لوازم آموزشی شنا با هدف کمک به بهبود تکنینک و آموزش، تمرین وحتی کاربری تفریحی طراحی و ساخته می شوند در ادمه به معرفی و کاربرد این وسایل خواهیم پرداخت. البته نوعی دیگر این ابزار حمایتی با نام جلیقه بادی نیز ساخته می شوند که بیشتر برای کاربرد کودکان و افراد سبک وزن بکار گرقته می شود. برخی از آن ها برای ایجاد ایمنی در کودکان ساخته شده اند و برخی دیگر راحتی را برای بزرگسالان رقم می زند. عینک تفریحی شنا (Recreational glasses swimming) فشار بسیار کمتری را نسبت به نوع مسابقاتی و تمرینی به چشم ها ایجاد و علاوه بر آن اازورد و نفوذ آب به درون عینک نیز جلوگیری می کند. به طور کلی عینک های شنا در سه گروه عینک مسابقاتی، تمرینی و تفریحی دسته بندی می شوند. Data h as been generat​ed with t​he help ᠎of GSA C on​tent G enerator Demoversi on !

مردم اطراف آن به پیاده روی و ورزش مشغول اند و خانواده ها و جوان ها، گروه گروه وارد پارک می شوند و بیرون می آیند. از طرفی دیگر نگهبانانی هم اطراف پارک هستند و ورودی آن با حساسیتهای زیادی چک میشود؛ بنابراین میتوانید با خیال راحت از تفریح در پارک آبی ارم لذت ببرید و در مورد این موضوعات نگران نباشید. یکی دیگر از تفریحات مهیجی که در تور کیش نباید آن را از دست بدهید کریزی بوت است. بولوار طبرسی یکی دیگر از بولوارهای اصلی و از طولانی ترین خیابان های مشهد است. همانطور که می دانید کیش یکی از مقاصد گردشگری در جنوب ایران است که دور تا دور آن را آب های دریای نیلگون خلیج فارس فرا گرفته و به همین دلیل فضای کافی برای انجام تفریحات آبی را دارد. از جمله امکانات رفاهی موجود در پارک آبی می توان فروشگاه های لوازم شنا اشاره کرد.

پس اگر میخواهید یک تجربه شگفتانگیز و سرتاسر هیجان در مشهد داشته باشید، هرگز از پارک های آبی آن غافل نشوید. ارتفاع حوضچه این پارک آبی بیشتر از استخر آن است . کلاه شنا ساخته شده از لاتکس در مقابل کلاه سیلیکونی از تنوع کمتری برخوردار است و گاها باعث بروز حساسیت در برخی ورزشکاران می شود. عینک تمرینی شنا (wimming Practice Swimmingss) فشار کمتری نسبت به عینک های مسابقاتی به چشم های شناگر وارد می کند و بسیار مناسب برای چند ساعت تمرین در هفته در داخل آب هستند. استفاده از این عینک برای زمان طولانی به هیچ وجه توصیه نمی شود. شاید بتوان تنها مزیت کلاه ساخته شده از جنس لاکرا (پارچه) را آن دانست که به سادگی دچار پارگی نمی شود و نسبت به سایر کلاه ها از مقاومت بالایی در برابر پارگی برخوردار است. مایو Slip برای شنا کردن توصیه نمی شود و بیشتر کاربرد آن برای آقایان جهت آفتاب گرفتن در کنار ساحل و یا استخرهای روباز است. این وسیله با هدف تقویت ماهیچه های دست و شانه و بهبود عملکرد تکنیکی شناگر در تمرینات شنا کاربرد دارد و معمولا از جنس پلاتسیک نرم ساخته می شود.

در مقابل فین های سرعتی با هدف کمک به افزایش سرعت در تمرینات شناگران حرفه ای برای آمادگی در حضور رقابت های شنا طراحی و ساخته می شوند. فین های قدرتی با هدف تقویت ماهیچه های ران و پرورش عضلات ساق پا کاربری دارند و برای مصارف تمرینی مورد استفاده قرار می گیرند. Snorkel ابزاری کمک آموزشی در شنا است که توسط شناگران حرفه ای و حتی مبتدی برای تمرین تنظیم تنفس در آب مورد استفاده قرار می گیرد. Fin شنا ابزاری است که در ۲ نوع قدرتی و سرعتی طراحی و تولید می شوند. این وسیله از لایه هایی از جنس وینل به قطر ۲۵/۰ میلیمتر با توان نگه داری هوای فشرده و قابلیت تحمل فشار وارد حاصل از وزن کودک طراحی و تولید می شوند. کلاه های شنا معمولا در ۴ جنس متفاوت، لاتکس، سیلیکونی، نئوپرن و پارچه ای (لاکرا) طراحی و تولید می شوند که شناگران مناسب با شرایط خود اقدام به انتخاب و استفاده از آنها می کنند کلاه شنا ساخته شده از سیلیکون از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بولوار امامت با فروشگاههای مختلف پوشاک مردانه و زنانه در یک سو و بخشی از پارک ملت در سوی دیگرش، روزهای پررونق و شبهای پرشوروحالی دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن