ویژگی های بهترین وکیل ملکی

زندگی در جامعه امروز با پیچیدگی های زیادی همراه بوده و شرایط اجتماعی به گونه ای پیش می رود که گاهی مجبور می شو

توسط AKHSHIJNEWS در 27 دی 1400

زندگی در جامعه امروز با پیچیدگی های زیادی همراه بوده و شرایط اجتماعی به گونه ای پیش می رود که گاهی مجبور می شویم برای دفاع از حق و حقوق خود، به یک وکیل مناسب مراجعه کنیم. یکی از مواردی که ابهامات و اختلافات زیادی در خصوص آن وجود دارد، ملک و املاک و مسائل مربوط به آن می باشد. در بسیاری موارد دیده شده که افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، درگیر دعاوی حقوقی شده اند. در چنین مواردی مراجعه به یک وکیل ملکی کاملا ضروری بوده و از بروز مشکلات کیفری جلوگیری خواهد کرد.

اما یک وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چگونه باید بهترین وکیل ملکی را برای خود انتخاب کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین وکیل ملکی تهران را انتخاب کنید.

وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل ملکی، به وکیلی گفته می شود که نسبت به وکلای دیگر علم و دانش بیشتری در زمینه اموال غیر منقول داشته و تخصص و تمرکز اصلی او روی دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به این زمینه قرار دارد. معمولا اکثر وکلای ملکی فقط در همین زمینه فعالیت دارند و از پذیرش وکالت در زمینه های دیگر جلوگیری می کنند.

یک وکیل ملکی متخصص کسی است که بتواند در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه، مشکل موکلین خود را حل کرده و مانع از ورود ضرر و زیان به آن ها شود.  

مسائل ملکی همیشه با پیچیدگی ها و تنوع موضوعات همراه می باشند و به همین دلیل وکلای ملکی باید برای دفاع از موکل خود، تمام قوانین و آیین نامه های مربوطه را به خوبی بسنجند. به همین دلیل است که شما باید در انتخاب وکیل خود نهایت دقت را داشته باشید و پرونده حقوقی خود را به یک وکیل با تجربه و ماهر بسپارید. برای مثال، یک روش موثر برای انتخاب وکیل ملکی تهران این است که از سایر موکلین قبلی فرد مورد نظر در خصوص نتایجی که گرفته اند سوال کنید. بررسی پرونده های قبلی یک وکیل یک معیار مهم برای شناخت آن به حساب می اید. چرا که موفقیت یک وکیل در پرونده های قبلی، نشانه ای از توانایی بالای او خواهد بود. 

به چه دلایلی باید به وکیل ملکی مراجعه کرد؟

در برخی مواقع ممکن است هنگام عقد یک قرارداد ملکی با مسائلی روبرو شوید که هیچ اطلاعی درخصوص آن نداشته باشید. در چنین شرایطی، هر گونه اقدام خودسرانه و بدون تحقیق از سوی شما ممکن است پیامدهای بدی داشته و ضرر و زیان هایی را به شما تحمیل کند. بنابراین بهتر است از همان ابتدا به وکیل متخصص ملکی مراجعه کنید که دانش و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و در صورت بروز مشکل، بتواند پیگیری های لازم را انجام دهد تا ضررهای بیشتری به شما وارد نشود.

یک وکیل ملکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک وکیل امور ملکی هم مانند هر متخصص دیگر، باید ویژگی هایی داشته باشد که موکلین با خیال راحت او را انتخاب کنند و مطمئن باشند که روی پرونده آن ها اشراف کامل دارد. به طور کلی، ویژگی های یک وکیل ملکی خوب عبارتند از:

  1. داشتن تجربه کافی: یکی از ویژگی ها و معیارهای یک وکیل ملکی خوب این است که به اندازه کافی در زمینه رسیدگی به موضوعات مربوط به اموال غیر منقول تجربه داشته باشد. به این ترتیب احتمال موفقیت این وکیل در دعاوی ملکی بیشتر شده و شما با خیال راحت تری می توانید به آن اعتماد کنید. 

  2. برخورداری از دانش حقوقی مناسب: ویژگی دیگری که بهترین وکیل املاک باید داشته باشد، تسلط کامل به تمام زمینه های مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی در خصوص املاک، و همچنین دانش و تخصص کافی در این زمینه است. در واقع یک وکیل خوب باید به تمام قوانین و مقررات مربوطه تسلط داشته و با مواردی مثل نظرات اساتید برجسته، آرایه وحدت مرسوم و همچنین عرف هر منطقه آشنا باشد. 

این موارد تا حد بسیار زیادی روی هزینه های مربوطه هم تاثیرگذار می باشند. در حقیقت اکثر افراد بی تجربه سعی می کنند با پیشنهاد دستمزدهایی بسیار کمتر از حد معقول، موکلین را به سمت خود جذب کنند. پس هرگز هزینه وکیل ملکی را به عنوان معیار انتخاب خود مدنظر قرار ندهید.

تاثیر انتخاب یک وکیل ملکی خوب روی موفقیت پرونده ها

در صورتی که شما بتوانید یک وکیل املاک مجرب و ماهر برای مسائل حقوقی و کیفری مربوط به ملک و املاک خود انتخاب کنید، در مدت زمان خیلی کوتاهی به نتیجه دلخواه رسیده و می توانید جلوی ضرر های احتمالی را بگیرید.

از آنجایی که تنوع موضوعات حقوقی مربوط به ملک و املاک بسیار بالا بوده و با پیچیدگی های زیادی همراه است، انتخاب یک فرد نابلد برای انجام امور حقوقی ممکن است باعث شود که شما زمان زیادی را از دست داده و هزینه های زیادی را متحمل شوید. به همین دلیل، باید به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید امور حقوقی خود را به بهترین وکیل ملکی بسپارید.

جمع بندی

هرکسی در طول زندگی خود ممکن است با مشکلاتی در زمینه ملک و املاک مواجه شود. با توجه به تعدد قوانین و پیچیدگی مسائل حقوقی، وجود یک وکیل ملکی ماهر و مجرب می تواند بهترین کمک برای شماباشد و از وارد شدن ضرر و زیان و هزینه های اضافی جلوگیری کند. بنابراین لازم است که در مسائل ملکی خود با یک وکیل خوب مشورت کنید. به همین دلیل، سعی کردیم ویژگی های یک وکیل خوب را بازگو کنیم تا شما بتوانید به راحتی بهترین وکیل ملکی در تهران را پیدا کنید.

آخرین مطالب