10 بینش برتر برای موفقیت SEO و PPC در چین

در طول 20 سال گذشته، من کمپین هایی را با صدها کسب و کار جهانی اجرا کرده ام و در مورد بایدو و دیگر پلتفرم های چ

توسط مدیر سایت در 18 خرداد 1402

در طول 20 سال گذشته، من کمپین هایی را با صدها کسب و کار جهانی اجرا کرده ام و در مورد بایدو و دیگر پلتفرم های چینی اطلاعات کسب کرده ام.

در اینجا بینش های کلیدی برای کمک به تنظیم کمپین های جستجوی شما برای موفقیت در این بازار وجود دارد.

1. بازار و مخاطبان چین را درک کنید
کسب بینش در مورد بازار چین و مخاطبان آن باید هدف شما برای موفقیت در چین باشد.

به یاد داشته باشید که این کشور دارای یک پایگاه مشتری متمایز با زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و عادات خاص خود است که برای کمپین‌های مؤثری که با آنها مواجه می‌شوند، نیاز به بررسی دقیق دارند.

پیاده شدن روی پای راست به این معنی است که باید به طور کامل درباره آنچه در محل اتفاق می افتد تحقیق کنید. انواع مختلفی از خریداران را تشخیص دهید، از افراد آگاه به فناوری فعال در پلتفرم‌های اجتماعی مانند WeChat، Taobao یا Weibo گرفته تا کسانی که نیستند.

کشور و جمعیت آن انبوه است و رفتار و گویش ها می تواند از منطقه ای به منطقه دیگر و شهری به شهر دیگر تغییر کند.

برای مثال، شانگهای و پکن، تقریباً به همان اندازه متفاوت است که لندن با سانفرانسیسکو. به روندهای فصلی و مناسبت های خاص مانند سال نو چینی و روز مجردها توجه داشته باشید.

دانستن اینکه چه زمانی این اتفاق می‌افتد می‌تواند واقعاً به شما برتری نسبت به رقبا بدهد، بنابراین تلاش‌های شما در طول بخش‌های کلیدی در طول سال حداکثر پتانسیل را داشته باشد.

در نهایت، آگاهی فرهنگی نیز باید هنگام تهیه مواد بازاریابی اعمال شود. پیمایش موضوعات حساس مانند سیاست، مذهب، و غیره، یک عامل اصلی در اینجا باقی می ماند تا مبادا هرگونه استقبال منفی ایجاد شود.

حفظ لحن مناسب و عاری از موضوعات بحث برانگیز به ما کمک می کند تا پیام خود را شنیده کنیم. چینی ها عمدتاً رفتار "جمعی" دارند. این بدان معناست که آنها اغلب با هم کار می کنند، بیشتر معاشرت می کنند تا از جامعه بزرگترشان کمک کنند و از آنها بیاموزند.

2. اهمیت بایدو و دیگر پلتفرم‌ها را در چشم‌انداز دیجیتال چین بدانید
کسب موفقیت در بازار چین مستلزم شناخت اهمیت بایدو است.

این موتور جستجو همچنان محبوب‌ترین موتور جستجو در چین است و در مقایسه با رقبای خود مانند 360 Search یا Sogou قدم‌های زیادی جلوتر است.

بایدو حدود 75 درصد از سهم بازار موتورهای جستجوی دسکتاپ را در اختیار دارد. مشابه دستورالعمل های گوگل، در مورد دستورالعمل های الگوریتم خود بایدو تحقیق کنید، مانند:

اجتناب از پر کردن کلمات کلیدی
تشکیل عناوین و توضیحات جذاب همراه با لینک های داخلی.
اعمال تگ ها و ویژگی های متا دیتا به درستی تا ربات ها بتوانند بدون زحمت صفحات را بخزند.
بهینه سازی تصاویر برای سرعت بارگذاری بیشتر در دستگاه های تلفن همراه.
علاوه بر این، کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند بیشتر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند WeChat، Weibo، Xiaohongshu، Zhihu و Douyin (TikTok) را انتخاب می‌کنند.

بنابراین، می‌خواهید هنگام برنامه‌ریزی ابتکارات سئو و PPC، اطمینان حاصل کنید که این کانال‌ها به طور یکپارچه یکپارچه هستند.

3. رعایت و صدور مجوز بسیار مهم است
انطباق
چین سیاست‌های سختگیرانه‌ای در رابطه با آنچه که ممکن است برای فرهنگ و قوانین خود ناسالم بدانند، دارد. این شامل هیچ چیز حساس سیاسی (به عنوان مثال، قمار و هرزه‌نگاری) و انواع تبلیغ‌کنندگان، آنچه می‌فروشند و نحوه فروش آن نمی‌شود.

ممکن است فکر نکنید که این عادلانه است، اما بیان یا جذاب کردن ایده انصاف خود بر اساس فرهنگ غربی، شما را به هیچ کجای چین، در بدترین حالت، برای همیشه ممنوع نخواهد کرد.

اگر مطابقت ندارید، ممکن است سعی نکنید وارد فضای جستجوی چینی شوید.

مجوز ICP
آژانس تبلیغاتی یا شریک شما باید بتواند برای شما برای دریافت هاست در چین درخواست دهد. بسته به رعایت تمام الزامات، مجوز باید بین دو هفته تا سه ماه طول بکشد.

دو نوع مختلف مجوز وجود دارد:

ثبت ICP: برای وب سایت های غیر تجاری.
مجوز تجاری ICP: برای وب سایت های تجاری.
بدون میزبانی سایت خود در چین، اعتبار خود را نزد کاربران خود از دست می دهید و با جستجو در معرض خطر کاهش ارزش قرار می گیرید. این کاهش ارزش ناشی از سطوح کندتر دسترسی (که در پشت فایروال چینی گیر کرده است) و محلی نبودن است.

اگر تبلیغ‌کننده دفتر ثبت‌شده در چین نداشته باشد، نمی‌تواند دامنه .cn را دریافت کند. و بدون دامنه cn، آنها واجد شرایط دریافت ICP نیستند.

با این حال، راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد، به عنوان مثال، دریافت مجوز sub-ICP از یک ارائه دهنده CDN. قوانین اینجا خیلی تغییر می کند. شریک چینی شما باید در پیمایش پرونده شما کمک کند، به خصوص اگر منحصر به فرد باشد.

مقررات اضافی، مانند قانون امنیت سایبری 2017 و قانون حفاظت از اطلاعات شخصی، مشابه GDPR هستند و همه سایت‌ها را ملزم می‌کنند قبل از جمع‌آوری و استفاده از هر گونه اطلاعات شخصی، از داده‌های کاربر محافظت کنند و رضایت کاربر را دریافت کنند.

برخی از قوانین تجارت الکترونیک جنبه هایی مانند مسئولیت های پلت فرم تجارت الکترونیک، قراردادها، حل اختلاف و موارد دیگر را پوشش می دهند. خط‌مشی‌های بایدو منعکس‌کننده سیاست‌های دولت است، بنابراین به یاد داشته باشید که دسترسی به Google به آسانی با بایدو نیست—همانطور که در سایر پلتفرم‌ها در چین وجود دارد.

4. تجزیه و تحلیل و داده های شما
Baidu Analytics را راه اندازی کنید. اگر به Google Analytics و دیگر نرم‌افزارهای تحلیلی غربی وابسته هستید، ممکن است خطر عدم دقت را داشته باشید زیرا سیگنال‌های شلیک شده ممکن است هرگز ثبت نشوند.

بایدو آنالیتیکس به شما امکان می دهد اختلافات بین فناوری های تحلیلی را ارزیابی کنید

تکه ها با این حال، ممکن است آن‌ها سطح اسناد و داده‌های عمیق‌تری را که Google و دیگران ممکن است داشته باشند، نداشته باشند.

5. طراحی به سمت بازار
هنگام طراحی وب سایت و تبلیغات نمایشی خود، به یاد داشته باشید که تصاویر استفاده شده باید از استانداردهای مناسب فرهنگی نیز پیروی کنند.

اطمینان حاصل کنید که آنها حاوی نمادهای توهین آمیز از کشورهای مختلف نیستند و آداب و رسوم ثابت شده را (در صورت امکان) منعکس می کنند. این امر با نشان دادن درک و احترام فرهنگی چینی، سطح بیشتری از اطمینان و اعتماد را ایجاد می کند.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.

زمین موتور جستجو را در صندوق ورودی خود دریافت کنید
شرایط را ببینید.

6. درگاه های پرداخت در اینجا متفاوت هستند
درگاه های پرداخت نیز باید هنگام ساخت سایت در اینجا به دقت در نظر گرفته شوند.

اگرچه PayPal به دلیل پذیرش جهانی آن در خارج از کشور به خوبی کار می کند، در داخل سرزمین اصلی چین، سیستم های پرداخت تحت وب مانند Alipay و WeChat Pay محبوب تر هستند.

پیاده‌سازی آن‌ها در طراحی به ایجاد اعتماد خارج از موارد آشکار، یعنی فروش کمک می‌کند.

7. اجتماعی در چین برای ایجاد اعتبار و اعتماد ضروری است
اجتماعی در چین نیز باید در استراتژی شما باشد تا به اعتبار پولی و ارگانیک کمک کند و برند شما را ارتقا دهد.

اجتماعی بسیار مهم است زیرا کاربران چینی اغلب از رسانه های اجتماعی برای بحث در مورد پیشنهادات با دیگران استفاده می کنند. این به کاربران چینی امکان می دهد تحقیقات خود را بیشتر کنند و نکات اعتماد و اعتباری را که برای تثبیت خود در بازار نیاز دارید به شما ارائه می دهد. دو سایت اجتماعی مهم WeChat و Weibo هستند.

WeChat که توسط Tencent توسعه یافته است، یک برنامه همه کاره است که به طور گسترده برای اهداف مختلف استفاده می شود. این یک برنامه رسانه اجتماعی است که همچنین به عنوان یک پلتفرم برای پیام‌رسانی فوری، تماس‌های صوتی و تصویری، اشتراک‌گذاری لحظه‌ها (شبیه به فید خبری فیس‌بوک)، پرداخت‌های موبایلی (WeChat Pay)، خرید، سواری و بسیاری موارد دیگر عمل می‌کند.

ویژگی های جامع آن را به زندگی روزمره در چین تبدیل می کند. WeChat همچنین بسیار آسان برای تبلیغ است و به محض راه اندازی کمپین های جستجوی خود بسیار توصیه می شود.

Weibo که اغلب توییتر چین نامیده می شود، یک پلت فرم میکروبلاگینگ است که در آن کاربران می توانند پیام های کوتاه یا "weibos" را پست کنند، به اشتراک بگذارند و نظر بدهند.

برای انتشار اخبار، بحث‌های عمومی و به‌روزرسانی افراد مشهور محبوب است. به کاربران اجازه می دهد افراد، شرکت ها و موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کنند.

8. ترجمه و بومی سازی
در ترجمه خود بسیار دقت کنید. "چینی ساده شده" چیزی است که استفاده می شود.

از ترجمه خودکار بدون بهینه سازی مناسب محلی واقعی استفاده نکنید.

رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر تفاوت‌ها ممکن است موفقیت شما را در بازار محدود کنند، اگر با در نظر گرفتن کاربر چینی طراحی نشده باشند. همچنین، از آن استفاده نکنید، مگر اینکه فردی چینی داشته باشید که بتواند آن را بررسی، تنظیم و تصحیح کند.

این ساده‌ترین کار برای درست کردن است، با این حال بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند از میانبرها استفاده کنند و در چین به‌شدت شکست می‌خورند.

9. با جستجوی پولی بایدو شروع کنید
قبل از ورود به سئو، جستجوی پولی چند نقطه شروع مهم برای یادگیری بازار شما فراهم می کند. مهمتر از همه، شما قادر خواهید بود تشخیص دهید که چه چیزی در مورد تحقیق کلمات کلیدی، تبدیل ها، مشکلات وب سایت شما (ساختار سایت، سرعت، تجزیه و تحلیل) و غیره کار می کند و چه چیزی مفید نیست.

فرآیند تحقیق کلمه کلیدی در اینجا اهمیت زیادی دارد. قبل از شروع به ایجاد کمپین، باید تجزیه و تحلیل های جامعی انجام دهید تا کلماتی که به احتمال زیاد منجر به تبدیل می شوند را شناسایی کنید.

علاوه بر این، داشتن درک خوب از انواع مختلف کلمات کلیدی موجود از طریق Baidu (کلمات خاص برند در کنار اصطلاحات عمومی و عبارات طولانی) به شما اطمینان می‌دهد که دسترسی را به حداکثر می‌رسانید و در عین حال بالاترین نرخ بازگشت سرمایه ممکن را از کمپین تبلیغاتی خود دریافت می‌کنید.

هنگام راه‌اندازی اینتل به بازار چین در روزهای اولیه، ما 15 کاراکتر گویش متفاوت را برای هر کلمه کلیدی شناسایی کردیم. این در حالی بود که از یک استراتژی در مورد هدف قرار دادن و تلقی هر منطقه از چین و کلان شهرها به عنوان کشور خود استفاده می کرد. (وقتی رفتارها، زمینه، کلمات کلیدی و جمعیت های هیولایی را اضافه می کنید، خواهید دید که چرا این یک استراتژی هوشمندانه بود.)

همچنین یافتن یا حتی استفاده از کلمات کلیدی انگلیسی برای شما غیر معمول نیست. شکلی از "چنگلیش" در مناطق مترو اصلی پیچیده مانند شانگهای و پکن، که در آن جمعیت تأثیرات غربی بیشتری در فرهنگ ادغام شده است، ممکن است عبارات جستجوی انگلیسی و چینی را در حین جستجو ترکیب کند.

یکی دیگر از جنبه های کلیدی مربوط به بهینه سازی خلاقانه است. برخلاف Google Ads یا Bing Ads، که در آن استانداردهای خاصی در همه نسخه‌های تبلیغاتی به طور یکسان اعمال می‌شود، صرف نظر از اینکه کدام منطقه هدف قرار گرفته است.

هنگام برخورد با مخاطبان چینی از طریق جستجوی پولی با بایدو، چیزها واقعاً قطع و خشک نمی شوند. بنابراین، در حین ساخت چنین عناوین نمایشی/متن یا توضیحاتی که به طور دقیق آنچه را که هر سرویس مربوطه به مشتریان ارائه می دهد، محصور می کند، باید احتیاط بیشتری در نظر گرفت.

به طور همزمان، اطمینان از مطابقت تصاویر استفاده شده با استانداردهای تعیین شده در مناطق خاص، به حفظ نرخ کلیک (CTR) بالا کمک می کند.

اجازه دهید در اینجا واضح بگویم، قدرت برند، قابلیت اطمینان و CTR بسیار مهمتر از تبدیل هستند


سئو سایت حرفه ای با یک مشاوره سئو حرفه ای
مشاوره سئو حرفه ای

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن