Coronavirus را نشان می دهد ضرورت حصول اطمینان از تحقیقات به حوزه عمومی

جهانی, عناوین سلامت سلامت اعتبار: Jorge Luis بنس/IPSApr 26 سال 2020 (IPS) - پس از شیوع و اعلام COVID-19 به ع

توسط AKHSHIJNEWS در 8 اردیبهشت 1399
جهانی, عناوین سلامت

سلامت

Knowledge is a product of a social collaboration and should thus be owned by and placed in service of the community. But is it? Are researchers doing enough to translate and simplify the important messages so that this knowledge could be clearly communicated to citizens and policy makers?

اعتبار: Jorge Luis بنس/IPS

Apr 26 سال 2020 (IPS) - پس از شیوع و اعلام COVID-19 به عنوان یک جهانی همه گیر شده است وجود دارد یک سراسیمگی از تحقیقات علمی و انتشارات برای رسیدگی به چالش های مطرح شده توسط ویروس. انتشارات افزایش یافته است به صورت تصاعدی در طول چند ماه گذشته به عنوان دانشمندان کار خستگی ناپذیر برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری همه گیر و SARS-CoV-2 ویروس باعث آن است.

دانش یک محصول اجتماعی و همکاری و در نتیجه باید متعلق به و قرار داده شده در خدمات اجتماعی. اما در آن است ؟ محققان با انجام به اندازه کافی برای ترجمه و ساده پیام های مهم به طوری که این دانش می تواند به وضوح ابلاغ به شهروندان و سیاست گذاران?

ما استدلال می کنند نیست.

وجود دارد سودمند درس از گذشته بوده است. در سال 2007 برای مثال یک بررسی گسترده با استناد به 434 اصلی تحقیق ها و مقالات دیگر مربوط به نشریات علمی هشدار داد که:

حضور یک مخزن بزرگ SARS-CoV-مانند ویروس در خفاش نعل اسبی همراه با فرهنگ غذا خوردن عجیب و غریب پستانداران در جنوب چین است ، امکان ظهور سارس و دیگر رمان ویروس ها از حیوانات و یا آزمایشگاه و در نتیجه نیاز به آمادگی نباید نادیده گرفته شود.

چرا دانشمندان هشدار توجه نمی شود? آنچه بیشتر باید انجام شده است برای برقراری ارتباط بینش?

به عنوان مثال تأکید چرا سریع های پژوهشی بسیار حیاتی است. در موارد مانند COVID-19 همه گیر آن می تواند زندگی را نجات دهد. به عنوان مفسران اشاره کرده اند که قوی و علمی سیستم – و آگاهانه شهروندان – نیاز فوری و دسترسی عمومی به پژوهش است. به عنوان پاسخ علمی به COVID-19 نشان می دهد وجود دارد مزایای باز کردن علمی سیستم.

یک تجدید نظر لازم است

این COVID-19 همه گیر ایجاد کرده است یک فرصت برای کشور به درک چگونه اعضای عمومی دسترسی و تعامل با اطلاعات علمی.

سوئدی, غیر انتفاعی, سازمان, Vetenskap & Allmänhet به تازگی انجام یک مطالعه در مردم چگونه در سوئد در حال تفسیر اطلاعات در مورد COVID-19.

آن نشان داد که نه نفر از ده سوئدی نشان داد که آنها تا به حال نسبتا به اعتماد به نفس بسیار بالا در اطلاعات ارائه شده توسط پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی. مشابه تعداد زیادی از مردم (87%) نشان داد اعتماد به نفس در محققان. آنها همچنین گزارش میزان قابل توجهی کاهش اعتماد به نفس در کسب اطلاعات از سیاستمداران و روزنامه نگاران.

این عکس به احتمال زیاد به نگاه بسیار متفاوت بسته به سطح اعتماد در اطلاعات علمی و موسسات در یک کشور خاص است.

وجود دارد مداخلات است که می تواند تغییر شماره در بی اعتمادی. اما نیاز به یک تلاش ملی و تجدید نظر از نقش بازیگران مختلف در تحقیقات ملی چشم انداز وقتی که می آید به ارتباط و تعامل با پژوهش است.

در آفریقای جنوبی بخش علم و نوآوری ایجاد کرده است یک استراتژی برای تعامل با آفریقای جنوبی ، این شامل دعوت بیشتر مشارکت شهروندان در نهاد علم است. آن را نیز شامل تعاملات بیشتر بین دولت و دانشگاه ها و دیگر تحقیقات انجام نهادهای کسب و کار و صنعت و جامعه مدنی.

به تازگی تصویب قانون متمم کمک به تجدید نظر در اطراف ارتباط بین علم و جامعه است. این قانون به بنیاد ملی تحقیقات (NRF) – علم اعطای کمک های مالی بنیاد – دستور به حمایت از توسعه ملی بوده و مسئولیت "حمایت و ارتقای سطح آگاهی مردم و تعامل با علم".

COVID-19 نشان داده است برخی از این عناصر حیاتی در آینده با هم.

نشانه های دلگرم کننده

از زمان همه گیر دیده است دولت آفریقای جنوبی و دانشمندان و محققان و پزشکان مشغول به کار به طور مشترک به تعامل با شواهد علمی قوی هدایت تصمیم گیری های کلیدی در سراسر ملی ایمنی و سلامت.

قابل رویت ترین نشانه این بوده است که نقش این کشور در سطح بین المللی مشهور اپیدیولوژی استاد سلیم Abdool کریم. منصوب به صندلی وزرا کمیته مشورتی در COVID-19 او درگیر عمومی در یک تلویزیونی در سراسر کشور ارائه شده است. وی همچنین به برگزاری وبینار.

در هر دو این "علم و سلامت در گفتگو با ملت' Karim مشترک تفکر عمیق در علم پیچیده مسائل و عالی بورس در یک راه دسترسی.

این فعل و انفعالات نشان داده اند که از آفریقای جنوبی آمده است برخی از راه برای استفاده از محصولات علوم در زندگی روزانه خود (برای مثال پرسیدن سوال جمع آوری و تجزیه و تحلیل شواهد و ارزیابی نتایج احتمالی); و درگیر شدن در بحث های علمی مرتبط با مسائل مربوط به منافع عمومی.

دسترسی

اما اولین مانع این است که به اطمینان حاصل شود که مقالات علمی هستند به آسانی در دسترس است. این باعث شده است پشتیبانی توسط باز علم جنبش که به دست آورده قابل توجهی کشش بیش از 15 سال گذشته. باز علم را به هدف اصلی خروجی از بودجه عمومی نتایج تحقیقات – حداقل انتشارات و پژوهش اطلاعات در دسترس عموم در فرمت دیجیتال با هیچ و یا حداقل محدودیت.

کمپین طرفداران مشارکت شهروندان در فرایند علمی به اشتراک گذاری دانش از طریق شبکه های اجتماعی و توسعه منابع آموزشی که در خدمت به غنی سازی گفتمان بین علم و جامعه است.

یکی از کلیدی طرح شده است دسترسی باز 2020. این یک اتحاد جهانی متعهد به تسریع تحول اشتراک انتشار سیستم برای باز کردن دسترسی جدید انتشارات مدل. هدف این است که این اطمینان حاصل شود شفاف هزینه مقاله پردازش هزینه به عنوان به خوبی به عنوان فوری و رایگان در دسترس بودن اطلاعات و دانش است.

آفریقای جنوبی NRF را در آغوش فلسفه از علوم با تاکید خاص بر دسترسی باز. NRF تجزیه و تحلیل انجام شده بر روی مقالات منتشر شده در آفریقای دانشگاه بین سال های 2009 و سال 2018 نشان می دهد که 36 درصد منتشر شد در باز کردن دسترسی به فرمت های. این است که کمی بالاتر از متوسط جهانی 28 درصد.

باز علم پتانسیل به منظور کاهش مقدار از زمان است که یافته های پژوهش را به راه خود را به حوزه عمومی که در آن آنها می توانند جزئیات تدوین و ترجمه شده به استراتژی سیاست ها و قوانین. این COVID-19 همه گیر نشان می دهد که چگونه حیاتی این است.

ساختمان اعتماد

در نهایت اعتماد باید ساخته شده بین عموم مردم و دانشمندان است. این باید انجام شود با تقویت رابط بین علم و جامعه و افزایش درک عمومی از این روند و تاثیر علم است.

و با کیفیت بالا و نوآورانه نامزدی عمومی نیاز به ساخته شده است به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از پژوهش است. مانند بسیاری از همکاران ما در سراسر جهان امید ما این است که علم نامزدی خواهد بود افزایش یافته است به عنوان بخشی از گسترده تر از بحث درباره ارزش. این به نوبه خود باعث تحریک در ادامه گفتگو در مورد علم, فروش, دموکراسی و حکومت.

مایکل الیس علم مدیریت ارتباطات در NRF آفریقای جنوبی آژانس علم و تکنولوژی و پیشرفت و همکاری نویسنده این مقاله است.

نویسندگان همچنین اذعان ورودی NRF همکاران Dr Molapo Qhobela Dr Makobetsa Khati و Ms Faranah Osman.The Conversation

Dorsamy (Gansen) پیلی معاون اجرایی (DCEO) مسئول پیشرو پژوهش و حمایت از نوآوری و پیشرفت بنیاد ملی تحقیقات و بورلی Damonse گروه اجرایی: علم تعامل و روابط شرکت ملی پژوهش های بنیاد

این مقاله چاپ از مکالمه تحت Creative Commons. خواندن این مقاله.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب