Covid-19 نمی توان شکست یک تقسیم جهان

اقتصاد و تجارت جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد نظر سیدنی و کوالالامپور, Ju

توسط AKHSHIJNEWS در 26 تیر 1399
اقتصاد و تجارت جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

سیدنی و کوالالامپور, Jul 16 سال 2020 (IPS) - اعلام یک ارزیابی مستقل از جهانی Covid-19 پاسخ در تاریخ 9 ژوئیه, سازمان بهداشت جهانی (WHO) مدیر کل Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus پرسید که چرا آن بوده است "دشوار است برای انسان به مبارزه با یک دشمن مشترک است که کشتار مردم یکسره?".

Anis Chowdhury

او هشدار داد: "بزرگترین تهدید ما در حال حاضر است نه ویروس خود را. بلکه آن است که فقدان رهبری و همبستگی در سطح جهانی و ملی در سطح... ما نمی توانیم شکست این بیماری همه گیر به عنوان یک تقسیم جهان" برجسته دولتی درگیری بیش از همه گیر و مهار آن.

همبستگی به شدت مورد نیاز
با بیش از 600 ، 000 اذعان مرگ و میر تقریبا 13 میلیون اعتقاد به آلوده شده است Covid-19 در اواسط ماه جولای. در کمتر از یک و نیم سال هر کشور بوده و تحت تاثیر این بیماری همه گیر تعیین شده توسط WHO به عنوان "بهداشت عمومی اورژانس از نگرانی های بین المللی" (PHEIC) در 30 ژانویه.

ریچارد هورتون, ویرایشگر معتبر پزشکی لانست مجله به خواست سازمان ملل متحد برای تشکیل جلسه اضطراری اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد (سازمان ملل) را "مناسب توصیه به کاربران برای اقدامات جمعی".

یک "نشست تحت نظارت سازمان ملل متحد است که تنها وسیله در دسترس برای ساخت یک پاسخ جهانی به این بیماری همه گیر". تعجب "چرا چنین جمع آوری جهانی هنوز انجام نشده است" او التماس کرد: "این را باید. و به زودی".

Covid-19 بوده است ویرانگر نه تنها به دلیل تلفات سنگین در زندگی انسان بلکه به دلیل اثرات سوء بر معیشت به خصوص برای خیلی precariat' به خصوص در آسیب پذیرترین کشورهای در حال توسعه.

این بیماری همه گیر را غیرمستقیمی هستند به خوبی درک نشده به عنوان ملی سلامت سیستم در حال حاضر تضعیف سال از زیر-سرمایه گذاری و خزنده خصوصی سازی در تلاش برای کنار آمدن.

دیگر مرگ و میر قابل پیشگیری در حال افزایش است به عنوان کمتر از مردم دریافت مراقبت های پزشکی با توجه به از دست دادن معیشت و پوشش بهداشت و درمان. صندوق جهانی مبارزه با ایدز ، سل و مالاریا تخمین زده اضافی 1·44 میلیون مرگ و میر ناشی از سه بیماری قاتل.

جومو Kwame Sundaram

هورتون هشدار داد: "بهداشت جهانی وارد یک دوره سریع برگشت...هنوز هیچ برنامه ای است که در محل و یا حتی پیشنهاد به آدرس این جهانی رگرسيون در سلامت انسان". برای او "این بیماری همه گیر شایسته در طول تاریخ بی نظیر جهانی و رهبری سیاسی. و در عین حال همه ما باید سکوت". او می پرسد: "چگونه ما افتاده خیلی پایین است؟".

که "از سمت چپ به خشک"
هلن کلارک سابق نیوزیلند نخست وزیر و روسای مستقل بررسی تاسف است که این است که تضعیف عدم حمایت از شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) و G20, مشاهده, "سمی جغرافیای سیاسی را متوقف کرده اند و آن را از انجام هر کاری مفید در همه".

در تاریخ 7 جولای ایالات متحده به مورد نیاز یک سال متوجه سازمان ملل است که آن را از برداشت ، با بزرگترین اقتصاد ما خروج را تا حد زیادی تضعیف که منابع مالی که به آن نیاز است بیشتر از همیشه.

به ما ارائه نشده معنی دار رهبری جهان در سال های اخیر است اما به جای آن به طور فزاینده تضعیف همه جانبه آن سفارش اولیه معمار. هنوز زمان علیه که بی سابقه است و به طور گسترده ای اعتقاد بر این بود متصل سیاسی و اقتصادی و دیپلماتیک بسیج برای بررسی به چین افزایش یابد.

در این زمان زمینه خروج آمریکا است که انتظار می رود تا حد زیادی تضعیف همه جانبه همکاری های گسترده تر. طرف به خطر انداختن جان و سلامت میلیاردها دلار در سراسر جهان آن را تضعیف می کند multilateralism به طور کلی نه تنها در سیستم سازمان ملل متحد, اما حتی در سازمان تجارت جهانی (WTO).

که می تواند انجام شود بهتر
بدون شک که نقش مهمی در این بیماری همه گیر شده است می تواند بهتر, اگر چه, چگونه, بنابراین بستگی به چشم انداز یکی از. با وجود محدودیت منابع و عضو-اعمال مقررات و پروتکل های آن را به خوبی انجام می شود تعیین شیوع یک 'بهداشت عمومی اورژانس از نگرانی های بین المللی' (PHEIC) در 30 ژانویه.

پس از آن وجود دارد تنها 7,818 تایید موارد از انسان به انسان انتقال عمدتا در چین و 82 مورد در 18 کشور در خارج از چین است. که توصیه همه کشورها به "آماده به هر مقدمه ای از ویروس ها و گسترش آن از طریق فعال نظارت تشخیص زود هنگام انزوا و مورد مدیریت تماس, ردیابی و پیشگیری".

در عین حال اشتباهات بودند بدون شک ساخته شده است مثل منع استفاده از ماسک صورت, ظاهرا برای اطمینان از کافی محافظ شخصی تجهیزات برای پرسنل پزشکی و دیگر 'خط مقدم کارگران.

اما هیچ شواهد قطعی به جز uncorroborated ادعاهای ضد چین و تایوانی مقامات تا حد زیادی تقویت شده توسط رسانه ها در هند و استرالیا و آمریکا که در حال کنترل و گرایش به سمت چین است.

امتناع آماده
اولین بار است که ماموریت حقیقت یاب به چین تاکید کرد موفقیت سریع و زود اقدامات پیشگیرانه از جمله تست ردیابی انزوا و درمان است. سرایت می تواند هنوز هم موجود بوده اند که با اتخاذ اقدامات توصیه شده.

در عین حال به جز تعداد انگشت شماری از کشورهای شرق آسیا و دولت کرالا در جنوب غربی هند بسیاری از نقاط جهان از جمله بیشترین کسانی که توان بیشتر کافی اقدامات احتیاطی را شامل سرایت تا زمانی که آنها به حال کمی چاره ای جز تحمیل "ماندن در پناهگاه' مستند اقدامات است.

وقتی که اعلام Covid-19 یک "بیماری همه گیر" در 11 مارس وجود دارد بیش از 118,000 مورد تأیید و 4,291 مرگ و میر در 114 کشور با بیش از 90% موارد در چهار کشور: چین, ایران, ایتالیا و کره جنوبی.

پس از آن از عفونت های جدید در حال حاضر به سرعت در حال کاهش چین و کره جنوبی در حالی که 81 کشور گزارش شده هیچ مورد و 57 بود و هر ده نفر یا کمتر است. در عین حال انفعال همچنان ادامه داشت و حتی در توجیه نظر توسعه 'گله ایمنی'.

مطمئن باشید بسیاری از کشورهای ثروتمند بوده است تضعیف که برای چندین دهه قبل از Covid-19 بیماری همه گیر. قابل اعتماد و طولانی مدت اجباری بودجه کاهش یافته بود از 62 درصد از بودجه خود را در سال 1970-71 به 18% در سال 2017.

به عنوان استوارت پاتریک اشاره کرد: "خیلی از سرزنش گذاشته می شود و در آن از کشورهای عضو که زین که با همیشه در حال گسترش ماموریت مجموعه منعکس کننده اولویت های فردی خود را در حالی که ارائه آن با متوسط بودجه عملیاتی... کوچکتر از آن است که برخی از شهر های بزرگ آمریکا بيمارستان.

"ترکیب این مشکلات دولت های ملی بارها و بارها ثابت و مقاوم در برابر پذیرش که راهنمایی یا انجام خود را بین المللی و تعهدات قانونی طی اعلام عمومی بهداشت و درمان اضطراری".

شورای امنیت باید عمل
در سال 2014 شورای امنیت سازمان ملل در پاسخ بی درنگ به بحران ابولا اعلام virus یک تهدید برای صلح و امنیت و در نتیجه 'از نظر قانونی ملزم' عضو به انجام آنچه آنها می توانند برای بررسی تهدید.

با وجود آن بسیار بیشتر و مرگ و مير اثرات در سراسر جهان UNSC در زمان یک و نیم سال به عقب دبیر کل سازمان ملل متحد جهانی آتش بس تجدید نظر پس از Covid-19 شیوع.

Covid-19 مسلما بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت پس از جنگ جهانی دوم است. اکنون که شورای امنیت سازمان ملل است که در نهایت اقدام تنها هفت نفر از 15 عضو شورا می تواند تشکیل کشورهای عضو سازمان ملل برای مواقع اضطراری سازمان ملل در جلسه ویژه برای انجام کار درست.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب