Covid-19 و اثرات آن در کار خلع سلاح

مسلح درگیری های برجسته جهانی, عناوین, سلامت, حقوق بشر, صلح, TerraViva سازمان ملل متحد نظر ایزومی Nakamitsu ا

توسط AKHSHIJNEWS در 26 فروردین 1399
مسلح درگیری های برجسته جهانی, عناوین, سلامت, حقوق بشر, صلح, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

ایزومی Nakamitsu است که سازمان ملل متحد تحت-دبیر کل و نماینده عالی خلع سلاح در امور

اعتبار: سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد May 9 2020 (IPS) - بشریت مواجه شده است و هیچ چالشی بزرگتر از COVID-19 پس از جنگ جهانی دوم است. به این سرعت در حال توسعه جهانی بهداشت اضطراری اماکن بی سابقه فشار بر ما, پزشکی, اقتصادی و اجتماعی سیستم های ما باید به کار سخت برای جلوگیری از خطرات جدید برای بی ثباتی ناآرامی و درگیری است.

همه گیر وارد به ما چارچوب برای جلوگیری از فاجعه بار رویارویی در حال فرو ریختن. کشورهای در حال ایجاد سریع تر و دقیق تر از سلاح هسته ای در حال توسعه سلاح های جدید فن آوری با پیامدهای غیر قابل پیش بینی و ریختن منابع بیشتر به ارتش بیش از هر نقطه در دهه.

در 75 سال سابقه از سازمان ملل متحد حماقت به دنبال امنیت در گسترده مخرب زرادخانه هرگز روشن تر است.و نه نیاز به در نهایت قرار دادن ترمز در این مرگبار اعتیاد.

شناخت این دفتر سازمان ملل متحد برای خلع سلاح امور (UNODA) باقی می ماند به طور کامل فعال و متعهد به این کار مهم خلع سلاح. ما در حال تطبیق با ما روش کار و اساسی فعالیت برای ادامه عملیات در طول COVID-19 بحران است.

کارکنان ما تلاش برای زیرک و انعطاف پذیر است و ما در حال انجام کار در سراسر جهان برای کمک به مردم در همه کشورها اعمال می شود هر ابزار خلع سلاح برای ساخت بیشتر صلح و امنیت در آینده است.

من توضیح دهید که چگونه این بیماری همه گیر است موثر در هر منطقه از ما در دفتر کار. من نیز به اشتراک گذاشتن برخی از تغییرات ما در حال ساخت به ادامه انجام ما حکم و پیشبرد دبیر کل را در دستور کار خلع سلاح.

کار برای از بین بردن همه سلاح های کشتار جمعی

دفتر ما این است که کار خستگی ناپذیر با ميثاق های مربوط به معاهدات و ابزار و بدن و همچنین جامعه مدنی و دیگر بازیگران به ادامه به دنبال جهان عاری از تمام سلاح های هسته ای و امن در برابر تهدیدات بیولوژیکی و یا شیمیایی سلاح.

بزرگترین فوری تاثیر COVID-19 بوده و به تعویق افتادن 2020 کنفرانس بازنگری معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای که می توانست یک فرصت برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد پیمان را لازم الاجرا و بیست و پنجمین سال پس از آن نامعلوم فرمت.

مهم است به یاد داشته باشید, اما, که به نقد و بررسی برگزار خواهد شد به عنوان به زودی به عنوان شرایطی اجازه انجام آن وظایف بسیار حیاتی را به ما امنیت جمعی. ما در حال کار با رئیس جمهور تعیین و اداره را به مطمئن شوید که این اتفاق می افتد.

به همین ترتیب ما در حال کار با دولت و همکاران ما در سراسر دبیرخانه و سازمان ملل برای کشف تمام گزینه ها—از جلسات مجازی آنلاین تمرینات—برای کمک به جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی به بازیگران غیر دولتی; پشتیبانی از ابزار و فرآیندهای جامع هسته ای-Test-Ban Treaty به کنفرانس ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی; افزایش آمادگی های موجود دبیر کل را ساز و کاری برای بررسی استفاده از مواد شیمیایی و بیولوژیکی و سم سلاح و کمک به شورای امنیت در تلاش برای برگزاری عاملان استفاده از سلاح شیمیایی پاسخگو باشد.

ایزومی Nakamitsu. اعتبار: سازمان ملل متحد

مقابله با تهدیدات از سلاح های متعارف

به عنوان عضو بررسی برنامه ریزی برای برگزاری هفتمین دوسالانه جلسه متحده در برنامه اقدام اسلحه کوچک و سلاحهای سبک از 15 تا 19 ژوئن دفتر امور خلع سلاح که در ادامه به حمایت تمام مراحل برای جلسه از جمله پیچیدگی از دبیر کل گزارش در اسلحه کوچک و سلاحهای سبک.

با توجه به این گروه از کارشناسان دولتی در "مشکلات ناشی از انباشت انبارهای مهمات معمولی در مازاد" ما تسهیل مقدمات برای برگزاری بحث از 20 تا 24 مارس به عنوان برنامه ریزی شده در یک مجازی رسمی با فرمت. کارکنان ما نیز همچنان به حمایت از صندلی در رایزنی های دو جانبه با کارشناسان در طول intersessional دوره است.

در حالی که COVID-19 همه گیر است و تاخیر در برخی از ما حمایت عملی برای تسلیحات متعارف متمرکز پروژه های ذینفع در کشور ما همچنان به انجام ضروری کارهای مقدماتی برای تضمین موفقیت اجرای کامل زمانی که وضعیت اجازه می دهد تا.

این طور موقت اثرات گسترش به ما اتحادیه اروپا-تامین پروژه های جنسیتی و اسلحه کوچک و سلاحهای سبک است که ما در ادامه از طریق توسعه آموزش آنلاین و میز پژوهش است.

جهانی بهداشت و درمان اضطراری به طور مشابه ما مؤثر دفتر حمایت اتحادیه آفریقا در "خاموش کردن اسلحه" ابتکار عمل را از طریق آفریقا سازمان عفو ماه پروژه, اما ما در حال انجام رایزنی و هماهنگی با همتایان کشوری و کلید شرکای پروژه میز تحقیقات و آماده سازی کارگاه و حساسیت مواد.

با ما بودجه جدید ساز و صرفه جویی در زندگی نهاد (برجسته) دفتر امور خلع سلاح است که با همکاری برنامه توسعه سازمان ملل و ایجاد صلح حمایت دفتر نهایی اداری اسناد و مدارک پروژه و تدوین ضوابط برای زمینه ارزیابی ماموریت در کشورهای ذینفع.

ما خواهد شد و همچنین در ادامه به خدمات و به روز رسانی به عنوان مناسب پایگاه داده برای ما شفافیت مکانیسم های سازمان ملل متحد ثبت نام از تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد در گزارش نظامی هزینه. در همین حال سازمان ملل متحد SaferGuard ویژگی های نقد و بررسی هیئت مدیره همچنان به طور فعال درگیر از طریق یک پلت فرم آنلاین به بررسی بین المللی مهمات ویژگی های دستورالعمل. این نقد و بررسی است و انتظار می رود نهایی تا پایان سال 2020 به عنوان برنامه ریزی شده.

پرداختن به ظهور سلاح های فن آوری

با وجود به تعویق افتادن خلع سلاح کمیسیون سالانه, جلسه, دفتر من همچنان به همکاری نزدیک با دفتر برای فضای بیرونی و امور سازمان ملل متحد, موسسه خلع سلاح پژوهش به منظور تسهیل در گام های بعدی در مذاکرات چند جانبه به آدرس خلع سلاح جنبه های فضای بیرونی است.

این مراحل عبارتند از: پیاده سازی و توسعه بیشتر شفافیت و اعتماد سازی به عنوان به خوبی به عنوان با تشریح اقدامات موثر برای جلوگیری از یک مسابقه تسلیحاتی در فضا. ما نیز همچنان به شرکت در این مسائل در چارچوب کنفرانس خلع سلاح و مجمع عمومی اول کمیته.

با توجه به باز کار و گروهی از کارشناسان دولتی بر اطلاعات و مخابرات در زمینه امنیت بین المللی, من متعهد به همکاری با صندلی هر یک از فرایند ارزیابی نیاز به تغییر آن نشست برنامه.

به تاریخ صندلی باز کار گروه تا به حال به لغو دور از intersessional مشاوره برای برنامه ریزی 30 و 31 مارس در قبل از پیش نویس این گروه, گزارش, درخواست کمک های نوشته شده از هیئت به جای. اثرات ممکن است در دیگر جلسات دو فرایند بررسی خواهد شد بر اساس مداوم.

حصول اطمینان از تداوم در ژنو مبتنی بر خلع سلاح فرآیندهای

در ژنو که در آن هسته اصلی کسب و کار است که به حمایت از جلسات کنوانسیون خلع سلاح و بدن COVID-19 است به احتمال زیاد به تاثیر نشست برنامه در طول سال.

تا کنون کنفرانس خلع سلاح نمی تواند برگزاری جلسات عمومی از 16 تا 27 مارس به عنوان برنامه ریزی شده. با آن جلسه برنامه ریزی شده برای از سرگیری در 25 مه ما در دفتر حمایت از رئیس جمهور فعلی در برگزاری مجازی رایزنی با دیگر روسای جمهور از سال 2020 جلسه به عنوان به خوبی به عنوان هماهنگ کننده منطقه ای.

این بیماری همه گیر است همچنین موثر بر برنامه ریزی مشاوره از دیگر ژنو بر اساس کنوانسیون خلع سلاح. کارکنان ما در ژنو در حال انجام رایزنی های گسترده ای با دفتر دارندگان متحده احزاب و سهامداران برای شناسایی گزینه های مختلف از لغو و به تعویق افتادن به مجازی جایگزین.

ما نیز در ادامه ما اساسی و حمایت از این پروسه خلع سلاح به حد کمال ممکن است.

دفتر ما این است که همچنین هل دادن به جلو در تلاش برای تقویت پایداری مالی ژنو بر اساس کنوانسیون. ما در حال همکاری نزدیک با کشورهای ترویج ابزار و سیستم عامل برای رسیدگی به چالش های ساختاری در سراسر کنوانسیون در حالی که همچنین افزایش پاسخگویی مالکیت و شفافیت.

پروژه های ما در حمایت از کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و آینده نگر مواد شکافت پذیر قطع پیمان تا حد زیادی در حال انجام است. ما نیز آماده ارتباطات استراتژیک به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی ورود به زور و چهلمین سالگرد تصویب کنوانسیون در برخی سلاح های متعارف.

پیشبرد خلع سلاح آموزش و پرورش

در وین دفتر امور خلع سلاح که در ادامه آماده سازی برای اجرای آنلاین بخشی از پروژه مشترک را در اختیار آموزش و پرورش آن انجام شده است با سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

به تازگی این برنامه به پایان رسید انتخاب 150 شرکت کننده از یک میدان رقابتی از بیش از 1000 نامزدها. در حالی که این پروژه را هشت هفته آنلاین بخش آغاز خواهد شد در 6 آوریل به عنوان برنامه ریزی شده هر دو سازمان توافق کرده اند که برای به تعویق انداختن آن در فرد بخش در وین.

ما همچنین در حال کار با شرکای خود به کاوش بیشتر توسعه آنلاین ما خلع سلاح مواد آموزش.

ارتقای توانمندی & مساوی نمایندگی در خلع سلاح

در یک سال برگزار شد که وعده بسیار برای جشن و بیشتر شتاب پیشرفت و مشارکت برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان از جمله در پروسه خلع سلاح و انجمن های COVID-19 بحران ایجاد افزود عدم قطعیت در اطراف توانایی برای پیشبرد دستور کار این میان رقابت اولویت های دولت است.

دفتر ما متعهد به ترویج رهبری زنان و کامل برابر و معنی دار مشارکت در تمام پروسه خلع سلاح از جمله در جلسات برگزار شده در قالب مجازی و به تقویت تجزیه و تحلیل و روش های است که به حساب جنسیتی تاثیر سلاح های مختلف.

ترویج خلع سلاح در سطح منطقه ای

سه منطقه ای مراکز دفتر امور خلع سلاح به کار خود ادامه و حفظ تماس منظم با اهدا کنندگان و ذینفع متحده است. اگر چه این بیماری همه گیر را مجبور به تعویق افتادن فرد در برنامه ریزی فعالیت ها در آفریقا و در آمریکای لاتین و کارائیب و در آسیا و اقیانوسیه مراکز همچنان به انجام تلاش های مربوط که مستلزم سفر و عملیات بر روی زمین.

در این راستا آنها تشریح اساسی یادداشت حمایت از تدوین برنامه اقدام ملی و انجام دیگر وظایف مشابه.

در ضمن در حال انجام آماده سازی برای برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی توسط دفتر ما اجازه خواهد داد که این مراکز به سرعت در حال رزومه کامل خود را از عملیات در soonest فرصت است. علاوه بر این مراکز منطقه ای همچنان به شرکت کنندگان در پروژه های جدید است.

برقراری ارتباط با ذینفعان

دفتر ما متعهد به ارائه به کشورهای عضو دیپلماتیک جامعه سازمان های غیر دولتی و عموم مردم با بی طرفانه تا به تاریخ و اطلاعات مربوطه را بر روی چند جانبه خلع سلاح و عدم اشاعه و کنترل تسلیحات از طریق وب سایت ما و کانال های رسانه های اجتماعی.

ما نیز در ادامه کار ما در آینده نشریات از جمله چهل و چهارمين نسخه از سازمان ملل خلع سلاح سالنامه.

به عنوان متحده همچنان برای نهایی کردن مقدمات برای جلسات آینده ما را حفظ خواهد کرد سهامداران علاقه مند به اطلاع از وضعیت خود در مورد لغو تعویق یا مجازی ترتیبات.

ما نیز در ادامه تلاش خود را برای تعامل با آموزش و توانمند سازی افراد جوان از طریق منابع آنلاین از جمله e-خبرنامه و توسعه جوانان اختصاص داده شده سایت.

نگاه به آینده

این COVID-19 همه گیر را تست همه ما و مثل جنگ جهانی دوم آن را تبدیل جهان ما در راه است که پیش بینی نشده.

اما اجازه دهید به یاد داشته باشید بر خلاف محاکمه که وحشتناک جنگ جهانی, همه ما چهره این بحران با هم.

این بیماری همه گیر دارای پتانسیل برای متحد کردن جوامع موسسات و افراد فقط به عنوان درس سخت از جنگ جهانی دوم بنیان برای عمیق تر به همکاری های بین المللی و موسسات قوی تر برای حمایت از امنیت مشترک مان.

دفتر امور خلع سلاح باقی خواهد ماند یک شریک ثابت ما در تلاش جمعی برای جلوگیری از این اورژانس بهداشت جهانی از پرورش جنگ است.

و من صمیمانه امیدواریم که که ما همبستگی خود را از طریق این بحران ما را متوجه ما می توانیم فراتر از ما تثبیت بخش به دنبال بالاترین ما جمعی از آرمان های خود.

این خدمات عبارتند از حصول اطمینان از سالم زندگی ترویج رفاه هر شهروند در سراسر این سیاره و تلاش برای ایجاد صلح و امنیت در جهان برای همه است.

اجازه دهید ما قرار داده بشریت در مرکز امنیت ما است.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن