COVID-19: زیمبابوه کشاورزان خرده پا به عرضه مواد غذایی شکاف

آفریقا توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی امنیت غذایی و تغذیه, مواد غذایی, پایداری,

توسط AKHSHIJNEWS در 23 اردیبهشت 1399
آفریقا توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی امنیت غذایی و تغذیه, مواد غذایی, پایداری, عناوین بشردوستانه اضطراری جمعیت فقر & SDGs منطقه, دسته بندی, پایداری, TerraViva سازمان ملل متحد

امنیت غذایی و تغذیه

به عنوان مقیاس کوچک کشاورزان گام تا رشد بیشتر باغبانی تولید نگرانی وجود دارد که تقاضا را پیش افتادن عرضه این کشاورزان فاقد پیچیده و به خوبی تامین خطوط تولید از کشاورزان تجاری.

A woman works on a community vegetable garden in Bulawayo. For a while now, small-scale farmers and other community gardeners scattered across Bulawayo have concentrated on producing on-demand horticultural products such as tomatoes, cabbages and onions. Credit: Ignatius Banda/IPS

یک زن با این نسخهها کار در یک جامعه گیاهی باغ در بولویو. در حالی که برای در حال حاضر کشاورزان در مقیاس کوچک و دیگر جامعه باغبان پراکنده در سراسر بولویو باید متمرکز بر تولید و بر روی تقاضا به محصولات باغی مانند گوجه فرنگی و کلم و پیاز. اعتبار: ایگناتیوس Banda/IPS

بولاوایو زیمبابوه, مارس 12 سال 2020 (IPS) - بولاوایو زیمبابوه دوم شهرستان از برخی از 700,000 افراد با تجربه یک کمبود سبزیجات در این سال با تولید کنندگان عمده با استناد به طیف وسیعی از چالش ها از فقیر باران به عدم توانایی در دسترسی به وام های بانکی برای تامین مالی عملیات خود را. اما این کمبود ایجاد شده در بازار فاصله که زیمبابوه نگهداری آنها — برخی از 1.5 میلیون نفر با توجه به آمار دولت — فرصت را پر کنید.

"کشاورزان خرده پا هستند و بالاترین تولید متنوع محصولات غذایی برخی تخمین می زنند که آنها عرضه بیش از 80 درصد از آنچه که بسیاری از ما [در کل کشور] حتی در حال حاضر مصرف" نلسون Mudzingwa ملی هماهنگ کننده زیمبابوه کوچک دارنده آلی کشاورزان فروم (ZIMSOFF) محلی فصل از شرق و جنوب آفریقا در مقیاس کوچک کشاورزان فروم (ESAFF) گفت: IPS.

  • ESAFF یک شبکه مردمی مقیاس کوچک کشاورزان و سازمان ها کار در 15 کشور در سراسر منطقه است.

کشاورزان خرده پا بوده است تغذیه این یكپارچه با تولید بخش عمده ای از کشور, ذرت, اصلی, با توجه به وزارت کشاورزی.

زیمبابوه بحث برانگیز اصلاحات ارضی برنامه — که در آن اواخر سابق رئیس جمهور رابرت موگابه دولت خواست سیاه Zimbabweans را به مالکیت سفید متعلق به مزارع در سال 2000 — به طور کلی به عنوان یک شکست که منجر به این کشور بود که یک بار در نظر گرفته شده در این ناحیه سرسبز از آفریقا تبدیل شدن به یک شبکه وارد کننده مواد غذایی.

  • در ماه دسامبر گذشته به برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد هشدار داد که زیمبابوه مواجه شد آن را بدترین بحران گرسنگی در یک دهه. برخی از 7.7 میلیون نفر — نیمی از جمعیت شد مواد غذایی نا امن.

اما در حالی که برای در حال حاضر کشاورزان در مقیاس کوچک و دیگر جامعه باغبان پراکنده در سراسر بولویو باید متمرکز بر تولید و بر روی تقاضا به محصولات باغی مانند گوجه فرنگی و کلم و پیاز. این تغییر در تولید مواد غذایی ماتریس تنها افزایش یافته از این کشور اعلام کرد COVID-19 مستند در دریا. 31 است که به معنای پایان این جمعه.

با توجه به قحطی سیستم هشدار دهنده (فیوز خالص)زیمبابوه را مستند به فلج جنبش محصولات کشاورزی افزایش بیشتر کمبود بزرگتر از مزارع در سراسر کشور است.

"کشاورزان خرده پا را همچنان به عرضه بازار شهری که روزانه باز است و شهادت روشن از آنچه کشاورزان خرده پا هستند قادر به تولید با وجود بسیار محدود پشتیبانی" Mudzingwa گفت: IPS.

از حیاط خلوت لوازم بولویو سبزی در بازار...

از یک طرح کوچک در خانه اش در بولویو را تراکم متوسط حومه Kingsdale, Geraldine Mushore رشد می کند تمام انواع سبزی: از نخود فرنگی برای, گوجه فرنگی به پیاز و کاهو. این تبدیل شده است به او فشار او گفت: در بسیاری از Zimbabweans به دنبال راه هایی برای فرار از فقر.

Mushore راه اندازی خود را پر رونق 900-مربع-متر باغ سبز کمتر از دو سال پیش اما خواسته های او آغاز شده بود آن را هر چه زودتر.

"آن آغاز شده به عنوان یک آزمایش برای دیدن آنچه که من می تواند رشد کند اگر من به آن. اما در حال حاضر آن است که من شغل تمام وقت," او گفت: IPS.

Mushore مبادرت به فروش محصولات خود به صورت عمده به فروشندگان در بولویو شلوغ مرکز شهر سبزی بازار و همچنین به سوپر مارکت محلی.

"کسب و کار فقط رشد خود گمان می کنم. گمانه شده است یک مزیت به خصوص در حال حاضر که بزرگتر مزارع شکست برای دیدار با تقاضا برای سبزی به عنوان بسیاری از تکیه بر بارش باران و یا گمانه که دیگر پمپاژ هر آب" Mushore گفت: IPS. او افزود که در حالی که او انجام شده بود به خوبی previoulsy از مستند کسب و کار پر رونق شده است.

...به اصلاح طرح که پر رونق

در Ntabazinduna یک هملت 30 متر از بولویو یوسف Ntuli پر رونق باغ سبزی در برخی از 2000 متر مربع از 18 هکتار طرح.

در حالی که این طرح در بخش بزرگی از بوته های خاردار Ntuli پاک است بخشی از زمین به رشد کلم, گوجه فرنگی, نخود فرنگی و هویج.

تقاضا برای محصولات تازه رشد کرده در این سال در بازگشت از مشکلات اقتصادی است که دیده می شود خانواده ها رها ترجیح غنی از پروتئین رژیم غذایی مانند گوشت ماهی و مرغ در حمایت از سبزیجات است که هزینه کمتر است.

  • در یک به روز رسانی پوشش آوریل تا سپتامبر فیوز خالص گفت که زیمبابوه نیازهای غذایی تشدید کرده اند در این سال پس از فعالیت های کشاورزی بودند تحت تاثیر خشکسالی با 8 میلیون نفر نیاز به کمک های غذایی.

"ما استفاده می شود تحت الشعاع قرار بزرگتر مزارع که در تولید بسیاری از سبزیجات در این بخش از کشور اما ما می بینیم در حال حاضر آنها در حال تلاش است که قرار دادن حتی فشار بیشتری بر ما عرضه سبزی بازار و خوراک مردم ما" Ntuli گفت: IPS.

او گفت که در حالی که قبلا او را گاهی اوقات باید به تولید پوسیدگی چرا که او تا به حال هیچ مشتریان در حال حاضر او به فروش می رساند حداقل 20 جعبه گوجه فرنگی در روز و از آن زمان تا به حال به استخدام کمک اضافی.

"من در تهیه این بولویو بازار و مردم وجود دارد می گویند سبزیجات دیگر هستند و در واقع آینده در دیگر نقاط کشور دور به دلیل کمبود وجود دارد از خود ما تولید کنندگان محلی," او گفت:.

تقاضا ممکن است به زودی افتادن عرضه

به عنوان smallholders کشاورزان در سراسر کشور شروع به رشد بیشتر تولید نگرانی وجود دارد که تقاضا را پیش افتادن عرضه این کشاورزان فاقد پیچیده و به خوبی تامین خطوط تولید از کشاورزان تجاری.

"کشاورزان خرده پا شده اند تا به وظیفه تغذیه کشور اگر چه آنها کاهش یافته است در شرایط جلسه تقاضا است.

"تقاضا به خصوص برای بالا پایان بازار مانند سوپر مارکت ها [و قبل از lockdown] هتل ها و رستوران ها تا حد زیادی شده است ملاقات با واردات باغی تولید کند. این کشاورزان خرده پا از سوی دیگر تا حد زیادی ملاقات خواسته های متوسط به پایان پایین تر از بازار تا حد زیادی از طریق چنین موضعی رسانه" گفت: علی گفت: رئیس سازمان غذا و امرار معاش پشتیبانی برنامه در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در زیمبابوه.

"کشاورزان خرده پا نیز تامین کننده اصلی این موسسات مانند مدارس شبانه روزی و بیمارستان ها در محلات. اگر زمان تنگناها به باغی تولید توسط کشاورزان خرده پا هستند و خطاب به آنها می تواند تولید به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضای," او گفت: IPS.

Mudzingwa موافق است.

"عظیم تولید مواد غذایی نیاز به سرمایه و منابع است که کشاورزان خرده پا باید دسترسی به بدون شرایط سخت," Mudzingwa گفت: IPS.

مداخله از دولت و سرمایه گذاران خصوصی مورد نیاز

در سال گذشته زیمبابوه تاسیس زیمبابوه خرده پا باغبانی توانمندسازی و ارتقاء پروژه (ZIM-SHEP) با حمایت اداره همکاری بین المللی جاپان (جایکا).

با توجه به وزارت امور اراضی, کشاورزی, آب, آب و هوا و روستایی اسکان مجدد کشاورزان خرده پا هستند کشور عمده باغبانی تولید و ZIM-SHEP طراحی شده است برای کمک به این کشاورزان با مهارت های تخصصی و همچنین کمک به دسترسی به بازار.

خود آموخته کشاورزان مانند Mushowe در حال حاضر نشان داده شده است سهم نگهداری آنها در رفع نیازهای محلی با وجود عدم دسترسی به کشاورزی و مالی است.

"من نمی خواهد ذهن داشتن فضای بیشتر برای گسترش تولید سبزیجات اما من نیز آگاه است که در حال گسترش نیاز به منابع بیشتری است که من نمی توانیم در لحظه" Mushowe گفت.

با وجود صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) حمایت زیمبابوه از طریق خرده پا آبیاری حمایت از برنامهکه در آن جوامع با ارائه سیستم های آبیاری با علاقه خاص در باغبانی, چنین حمایتی است و در عین حال برای رسیدن به Ntabazinduna کشاورزان مانند Ntuli.

"ما قطعا خوش آمدید هر گونه پشتیبانی می کند. ما در حال حاضر ثابت شده است به خودمان چقدر ما کمک نسبت به تغذیه از جمله شهرستان های بزرگ مانند بولویو. بدیهی است که ما می توانیم بیشتر, اما در حال حاضر این چیزی است که ما می توانید انجام دهید" Ntuli گفت: IPS.

فائو گفت: خرده پا باغبانی و تولید رشد می تواند با مداخلات مناسب از هر دو دولت و سرمایه گذاران خصوصی به عنوان آنها در حال حاضر ثابت شده است قابلیت خود را برای دیدار با موضعی نیاز دارد.

"تغییر آب و هوا و همراه با کاهش بارندگی و خشک جادوها است برخورد یک ضربه بزرگ به باغی تولید بیشتر آن تکیه می کنند و یا در سطحی و زیرزمینی آب است. منابع آب را تبدیل به غیر قابل اعتماد و دیگر قادر به حفظ تولید محصول در طول سال در گذشته است. وجود دارد بنابراین نیاز به اطمینان از در دسترس بودن و قابل اعتماد آب از طریق حفاری گمانه و همچنین ساخت سدها و weirs که در آن امکان پذیر است" گفت: گفت: IPS از طریق ایمیل.

در حال حاضر کشاورزان خرده پا مثل Ntuli و Mushore در حال انجام آنچه آنها می توانند با منابع محدود خود را به نگه داشتن خود را در جوامع محلی تغذیه می کند.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب