طوفان Amphan – "ما اصلا انتظار ویرانی چنین مقیاس'

تغییر آب و هوا, توسعه و, کمک, محیط زیست, ویژه, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری جمعیت فقر & SDGs, TerraViv

توسط AKHSHIJNEWS در 1 خرداد 1399
تغییر آب و هوا, توسعه و, کمک, محیط زیست, ویژه, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری جمعیت فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

شرایط اضطراری انسانی

Jessore district in Bangladesh was one the coastal districts evacuated of nearly 2.4 million people and over half a million livestock ahead of Cyclone Amphan making landfall. Credit: Stella Paul

جسر منطقه در بنگلادش در یکی از مناطق ساحلی تخلیه نزدیک به 2.4 میلیون نفر و بیش از نیم میلیون دام پیش از طوفان Amphan ساخت ریزش زمین. اعتبار: استلا پل

در میان اجتماعی فاصله اقدامات مطرح شده توسط COVID-19 گیر جوامع ساحلی از بنگلادش و هند صورت یک تهدید به شکستن رکورد طوفان Amphan محصل دیروز (20 مه).

پايدار باد سرعت 270km/ثانیه, تشدید, رکورد درجه حرارت آب در طوفان است که در حال حاضر قوی تر از سال 1999 super cyclone Fani و مشترک-قویترین ثبت در شمال اقیانوس هند.

حداقل 12 نفر کشته شده اند در بنگال غربی هند و 10 مرگ و میر گزارش شده در بنگلادش تا کنون.

  • با بیش از 2 میلیون نفر در پناهگاه ها و امداد در اردوگاه های بنگلادش منتظر با baited نفس برای طوفان Amphan.
  • در مقیاس بزرگ آسیب از خواص گزارش شده در سراسر بنگال غربی از جمله کلکته (کلکته) شهرستان.
  • در نشست خبری Mamata بانرجی وزیر بنگال غربی گفت: آن را به 10-12 روز برای ارزیابی واقعی از دست دادن و آسیب.
  • در روز پنج شنبه بعد از ظهر Cyclone Amphan ضعیف به طور قابل توجهی.

فاجعه اثر در مقیاس بسیار بزرگ

طوفان Amphan آن ریزش زمین در بعد از ظهر چهارشنبه در Digha – یک شهر ساحلی 187 کیلومتری جنوب شهرستان کلکتا. در طول چهار ساعت طول ریزش زمین آن را ایجاد یک دنباله طولانی از ویرانی از جمله ریشه کنی درختان و از بین بردن گل و لای خانه های برق و سیم.

خسارت نیز رخ داده در اوریسا – یکی دیگر از هند کشور ساحلی که در آن صدها گل خانه های مجوف با توجه به وزش باد و بارش باران های سنگین. شهرستانها مانند Odisha سرمایه بوبانسور در حال اب اشباع با قطع برق در سراسر اوریسا و بنگال غربی از جمله کلکته.

ویرانی می آید به هند هنوز در تلاش برای مهار بیماری همه گیر کوروناویروس.

  • ایالت بنگال غربی است که در مسیر مستقیم از گردباد برچسب توسط هواشناسی گروه به عنوان "بسیار شدید" تا به حال 2,961 موارد مثبت و 250 مرگ و میر.
  • علاوه بر این دولت نیز دست و پنجه نرم کردن با صدها نفر از هزاران نفر از کارگران مهاجر که از بازگشت به خانه برای فرار از مشکلات از 55 روز مستند.

"ما در حال مبارزه با 3 چالش ها: 1) coronavirus 2) ورود lakhs (صد هزار نفر) از مهاجران و طوفان Amphan," بانرجی گفت: در 20 مه نشست خبری.

با توجه به بانرجی تاثیر کلی در کشور شده است فاجعه بار باشد. "این ممکن است ما را از 10-12 روز برای ارزیابی آن وجود دارد اما خسارت به ارزش میلیون ها نفر. خانه, جاده, رودخانه, خاکریزی – همه چیز ضربه شده است," او گفت: قبل از اضافه کردن خود ساختمان اداری – "Nabanna" شده است تا حدی آسیب دیده توسط باد.

"ما را شوکه کرد. ما اصلا انتظار ویرانی چنین مقیاس," او گفت:.

به گفته اداره هواشناسی در کلکته بالاترین سرعت Amphan در کلکته شده است 133 متر/ph و اگر سرعت کاهش یافته است زیر 100 توسط شب چهارشنبه آن فروکش روز پنج شنبه بعد از ظهر پس از حرکت به بنگلادش.

بنگلادش راه اندازی عظیم تخلیه

در وسط آن شدید مبارزه با این بیماری همه گیر کوروناویروس بنگلادش راه اندازی یک عملیات تخلیه برای حفاظت از شهروندان خود و دام در مناطق ساحلی.

توسط شب سه شنبه در این کشور تخلیه نزدیک به 2.4 میلیون نفر و بیش از نیم میلیون دام در مناطق ساحلی خولنا Satkheera Jessore, Rajbadi و سیرجگنج – مناطق خواهد شد که در crossway از Amphan.

مدارس محلی راه اندازی شده اند به عنوان پناهگاه موقت/امداد اردوگاه برای evacuees رسانه های محلی به نقل از بنگلادش مدیریت بحران و امداد رسانی وزیر Enamur Rahman عنوان کرد و گفت.

اما با تعداد COVID-19 موارد در حال افزایش است با 27,000 در حال حاضر مورد تأیید و بیش از 350 مرده سیکلون تنها افزایش یافته این کشور در نبرد دشوار برای ایمنی.

"طوفان Amphan است که در مورد به ضربه بنگلادش بدتر خواهد شد وضعیت جامعه ما است که تلاش برای کنترل COVID-19 همه گیر است و در حال حاضر به دام افتاده با توجه به اقدامات انزوای اجتماعی و فاصله. در حالی که بنگلادش دارای یک سیستم کارآمد از طوفان پناهگاه بسیاری از جوامع ساحلی خواهد شد که تحت تاثیر ترس به حرکت به آن پناهگاه به عنوان آن را تقریبا غیر ممکن است برای عمل اجتماعی فاصله گرفتن از هنجارهای وجود دارد" Sohanur رحمان از YouthNet برای آب و هوا عدالت در بنگلادش گفت: IPS قبل از طوفان Amphan محصل.

تغییرات آب و هوایی است و افزایش خسارت هایی که طوفان مانند Amphan تواند در راه های مختلفی از جمله افزایش سطح دریا و درجه حرارت و افزایش سطح آب دریا افزایش گونو در طول طوفان و باعث طوفان به دست آوردن قدرت بیشتر به سرعت.

قوی تر و خاک تبدیل شده اند بیشتر شایع در سراسر جهان با توجه به تغییر آب و هوا و قدرت مکش موثر بر کشورهای هم مرز با شمال اقیانوس هند در حال افزایش بوده است که این سیاره تا گرم شود.

همچنین سطح دریا در شمال اقیانوس هند افزایش یافته است با سرعت بیشتری نسبت به جاهای دیگر در سال های اخیر است. با توجه به یک مطالعه و هند و بنگلادش می تواند تجربه چشمگیر سالانه ساحلی جاری شدن سیل تا سال 2050 موثر بر 36 میلیون نفر در هند و 42 میلیون نفر در بنگلادش است.

  



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن