رد کردن 9 اسطوره محبوب انجام دور در آفریقا در مورد کوروناویروس

آفریقا عناوین خبری, سلامت, TerraViva سازمان ملل متحد سلامت Apr 13 سال 2020 (IPS) - در هفته دوم مارس از سوی س

توسط AKHSHIJNEWS در 25 فروردین 1399
آفریقا عناوین خبری, سلامت, TerraViva سازمان ملل متحد

سلامت

We have identified nine misconceptions doing the rounds on social media in Africa and set out to counter them. The purpose of debunking these myths is to provide people with trusted information.

Apr 13 سال 2020 (IPS) - در هفته دوم مارس از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد COVID-19 یک بیماری همه گیر. توسط اواسط ماه مارس این بیماری در حال گسترش به سرعت در بسیاری از کشورها در سراسر جهان است.

دولت ها در نظر گرفتن گام های جدی از جمله کامل مستند از شهرستانها و همچنین به عنوان گسترده ای از مداخلات درمانی را امتحان کنید و جلوگیری از بیماری است که ناشی از کروناویروس جدید به نام SARS-CoV-2.

هنوز هم وجود دارد یک معامله بزرگ است که شناخته شده است در مورد SARS-CoV-2. این محدود اطلاعات علمی کمک کرده به کشت و اسطوره ها و تصورات غلط. برخی ادعا می کند ساخته شده بی ضرر هستند. دیگران می تواند به طور بالقوه خطرناک است.

ما را شناسایی کرده اند و نه تصورات غلط انجام دور در رسانه های اجتماعی در آفریقا و مجموعه ای را برای مقابله با آنها. هدف از رد کردن این اسطوره است که به مردم ارائه با اطلاعات قابل اعتماد. و به مردم ارائه مدرک معتبر علمی مورد حمایت پاسخ که آنها می توانید به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی برای مقابله با اطلاعات غلط و دروغ وجود دارد.

افسانه 1: SARS-CoV-2 تاثیر نمی گذارد آفریقایی

در سراسر این قاره شایعات مملو بوده است که این ویروس می کند تاثیر نمی گذارد مردم سیاه و سفید. این سوخت تا حدودی با این واقعیت است که یک کامرونی در چین بود که در میان مردم به قرارداد این بیماری پاسخ خوبی به درمان است.

اما هیچ مدرکی وجود دارد که ملانین محافظت از مردم سیاه و سفید از coronavirus. نیز وجود دارد هیچ شواهد علمی که آفریقایی خون ترکیب مانع آفریقایی از ابتلا به کوروناویروس.

این اطلاعات غلط همچنان ادامه داشت و حتی پس از مرگ از مشخصات بالا, سیاه آفریقایی مانند افسانه ای کامرونی نوازنده مانو Dibango و زیمبابوه رسانه های شخصیت Zororo Makamba.

این اسطوره است نه محدود به آفریقا است. توییتر به تازگی مملو از ادعاهای آفریقایی-آمریکایی بودن سیستم ایمنی بدن به کوروناویروس.

افسانه 2: SARS-CoV-2 نمی تواند زنده ماندن در آفریقا آب و هوای گرم

این افسانه به وجود آمد و پس از تحقیقاتی که تا به حال نشده است داوری با اشاره به متوسط داشتن نقش در بقای ویروس. یکی از مهمترین و به طور گسترده ای به نقل از منابع بود جان نیکولز یک آسیب شناسی استاد در دانشگاه هنگ کنگ که گفت که "در محیط های سرد وجود دارد دیگر ویروس بقا از آنهایی گرم".

این ادعا نیست و بر اساس تایید تحقیقات. آن بود که با این وجود ایران به عنوان اثبات این که این ویروس نمی تواند رشد در آفریقا آب و هوای گرم.

با توجه به این که ویروس منتقل می شود و به همه مناطق رویداد گرم و مرطوب کشور است.

تنها قاره ای است که هیچ مورد از COVID-19 قطب جنوب است. این تغییر می تواند.

افسانه 3: اسپری الکل و کلر در سراسر بدن خود را

با استفاده از دست sanitisers که حاوی 60 درصد و یا بیشتر الکل یافت شده است برای کشتن coronavirus. اما شده است وجود دارد یک افسانه است که پاشش الکل و کلر را کشتن ویروس.

الکل و کلر را نه کشتن ویروس اگر آن را وارد بدن در حال حاضر.

پاشش الکل در سراسر بدن خود را می تواند مضر به خصوص به چشم و دهان. نکته مهم الکل در sanitiser است که همان الکل است که مردم می نوشند. دومی محدوده تا 40% در حالی که دست sanitisers نیاز به 60% و بالاتر.

افسانه 4: نوشیدن چای سیاه اولین چیزی که در صبح

رسانه ها در کنیا شده اند گزارش غلط ادعا می کند که نوشیدن چای سیاه و سفید اولین چیزی که در صبح است که موثر در برابر COVID-19 بیماری است.

این نادرست است. هیچ شواهد نشان می دهد که چای می تواند به محافظت از یک فرد از ویروس. این ادعا می تواند منجر به یک احساس امنیت کاذب و می تواند خطرناک باشد.

Coronavirus می تواند مانع حفظ امن فاصله اجتماعی و شستن دست های خود را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه.

تصور غلط 5: فلفل سوپ را با لیمو ترش یا لیمو گرگرفتگی ویروس

فلفل سوپ اسطوره شده است در گردش عمدتا در نیجریه.

فلفل دارای آنتی اکسیدان و سم زدایی و خواص ضد میکروبی. اما هیچ شواهدی وجود ندارد که مانع از آن یا کشته SARS-CoV-2. همچنین یک منبع غنی از ویتامین C است که کمک می کند تا حفظ یک سیستم ایمنی خوب است.

به همین ترتیب لیمو و آهک نیز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین c است اما هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا که آنها خیط و پیت کردن ویروس از فرد آلوده سیستم.

تصور غلط 6: بخار صورت خود را با و استنشاق چریش برگ درخت

شده اند وجود دارد ادعا می کند که عمدتا در غنا است که بخار درمانی با چریش می تواند به جلوگیری از COVID-19. آنچه ما می دانیم این است که بر اساس طب آیورودا کارشناسان چریش می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت های ویروسی.

نیم شناخته شده است به نمایشگاه سیستم ایمنی و ضد التهابی antihyperglycaemic ضد اکسیدان و anticarcinogenic خواص. اما مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری تاکید کرده است که هیچ شواهد بالینی نشان می دهد که بخار و استنشاق با نیم جلوگیری خواهد شد coronavirus.

تصور غلط 7: قرص ویتامین C جلوگیری از COVID-19

ویتامین C شناخته شده است آنتی اکسیدان. آن مانع از آسیب به بافت در بدن خنثی سازی رادیکال های آزاد که ذرات که باعث آسیب به سلول ها و بافت ها و در نتیجه التهاب است. ویتامین C نیز شناخته شده است به محافظت در برابر عوامل بیماری زا است.

اما هیچ مدرکی وجود دارد که ویتامین C می تواند به جلوگیری از انقباض COVID-19 وجود اینکه آزمایشات انجام شده در مورد استفاده از ویتامین C در میان COVID-19 بیمار است. هیچ کدام ارائه مدرک قطعی.

افسانه 8: داشتن تا به حال مالاریا باعث می شود سیستم ایمنی بدن

شده اند وجود دارد چند رسانه های اجتماعی پست های که نشان می دهد که مالاریا بومی کشورها کاهش معرض خطر ابتلا به کروناویروس جدید موارد است.

وجود دارد هیچ مدرکی برای حمایت از این.

مالاریا – که ناشی از یک انگل است و منتقله از گزش آلوده آنوفل پشه به انسان استفاده می شود به درمان با داروهای کلروکين و هیدروکسی کلروکین. این استفاده شده است به ترتيب به عنوان یک ضد مالاریا و به عنوان یک بیماری خود ایمنی دارو برای التهاب است.

بیش از hyping از کلروکين منجر به سراسر جهان کمبود و در نتیجه مردم خود درمانی. کارشناسان هشدار داده اند که دوزهای بالای این دارو سمی است.

تصور غلط 9: آنفولانزا تزریق از شما محافظت خواهد کرد

این واقعیت است که پزشکان سلامت مردم را تشویق به واکسینه کردن خود در برابر آنفولانزا ممکن است منجر به این اشتباه که واکسن آنفولانزا محافظت در برابر جدید کروناویروس.

هیچ نشانی از آن نیست. واکسن آنفولانزا است که تنها موثر در برابر ویروس آنفلوانزا – و حتی پس از آن در برابر تنها برخی از ویروس آنفولانزای.

انسان شناخته شده اند تحت تاثیر قرار توسط شش coronaviruses چهار باعث سرماخوردگی. دو نفر دیگر بودند که سندرم حاد تنفسی کروناویروس (SARS-CoV) و Middle East respiratory syndrome coronavirus (MERS-CoV) در سال 2002 و 2012 بود.

در حال حاضر وجود دارد یک هفتم coronavirus به SARS-CoV-2.

هیچ شواهد علمی که واکسن آنفولانزا می تواند در محافظت از مردم در برابر coronaviruses.The Conversation

Neelaveni Padayachee مربی گروه داروسازی و فارماکولوژی دانشگاه Witwatersrand و لیزا کلر du Toit, دانشیار, دانشگاه Witwatersrand

این مقاله چاپ از مکالمه تحت Creative Commons. خواندن این مقاله.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن