فراموش نشدنی جنگل ارواح – این است که مادر طبیعت قابل توجه به عقب ؟

مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی اقتصاد و تجارت, محیط زیست, جهانی, جهانی شدن, اخبار سلامت, شرایط اضطراری انسانی

توسط AKHSHIJNEWS در 2 اردیبهشت 1399
مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی اقتصاد و تجارت, محیط زیست, جهانی, جهانی شدن, اخبار سلامت, شرایط اضطراری انسانی, منابع طبیعی, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

استکهلم / رم Apr 20 سال 2020 (IPS) - بیماری های همه گیر نیست رویدادهای تصادفی که پریشان جوامع capriciously و بدون هشدار بر خلاف هر جامعه تولید خاص خود را دارد. معمولا ، آنها را به مطالعه برای درک اهمیت یک جامعه ساختار استاندارد خود را از زندگی سیاسی خود را اولویت است. [...] شیوع یک آینه آنها نشان می دهد که ما واقعا هستند: ما اخلاق اعتقادات و اجتماعی و اقتصادی روابط است.
فرانک اسنودن 1

پس از سرایت علائم ویروس ابولا آشکار بین دو روز و سه هفته – استفراغ, اسهال و بثورات به عنوان قربانیان شروع به خونریزی داخلی و خارجی به طور متوسط 50 درصد دچار مرگ خواهد شد. این بیماری برای اولین بار شناسایی شده در سال 1976. بزرگترین شیوع به تاریخ در غرب آفریقا بین دسامبر 2013 و ژانویه سال 2016 با 11,323 مرگ و میر.2

دو ساله-پسر امیل Ouamono استفاده می شود به بازی با دوستان خود را در یک درخت توخالی به Meliandou یک روستای کوچک در گینه. در 14 مارس 2014, درخت آتش گرفت و "باران خفاش میوه" فرود در حال ظاهرا زندگی در درخت. شش ماه بعد امیل مرده بود از ابولا. پس از بررسی بت سرایت جمع آوری شده از سایت های سوخته پایین درخت محققان می تواند ایجاد که آنها اصلی علت عفونت مرگبار.3 خفاش ها در اصل شده است زندگی در جنگل های متراکم سایبان هر چند که بزرگ درختان قطع شده بود پایین تا راه را برای روغن کف دست خفاش ها مجبور شده بودند به حرکت و نزدیک به خانه انسان.

COVID-19 ظاهرا نیز گسترش جنگل زندگی خفاش ها. در این صورت آنها تا به حال احتمالا آلوده مورچه-خوردن pangolins که گوشت فروخته شد در مرطوب بازار در ووهان. همه چیز نشان دهنده آن است که بشریت بی رحم, سوء استفاده از زمین جنگل ها و منابع خود را همراه با همیشه در حال پیشرفت جهانی شدن است که مهم ترین علت از زمان گسترش COVID-19.

چند سال پیش من به پرواز در سراسر کنگو. نگاه کردن در جنگل عمیق در زیر من نمی تواند تشخیص هر گونه جاده ها. گاهی اوقات یک روستا می تواند دیدم با آستانه یکی از بسیاری از آبراه که meandered از طریق جمع و جور سبز. کینشاسا ثابت می شود کاملا متفاوت است. با جمعیت حدود 15 میلیون در حال رشد در یک سرعت با حداقل یک میلیون نفر در هر سال آن را به حال به جز برای برخی از آسمان خراش ها و ویلاهای ظاهر شدن یک عظیم الجثه shanty town. بسیاری از کلان شهر را فوق العاده راست و بلند شد و با صف موقت hovels. تضاد بین عدم وجود جاده در جنگل و شبکه ای از مسیرهای خیابان ها و جاده های اصلی در کینشاسا که در آن دراز گسترش در جنوب بانک ها از گسترده سست حرکت کنگو رودخانه نمی تواند بیشتر است. این ساخته شده من به یاد داشته باشید باز خطوط بن Okri را Famished جاده – "در آغاز وجود یک رودخانه است. رودخانه شد جاده و جاده منشعب به تمام جهان است. و چون جاده بود که یک بار در رودخانه این بود که همیشه گرسنه است."4

Famished جاده به منزله سردرگم تجربه خواندن. یک آینه سحر و جادو است که با دقت به تصویر می کشد جهان ما زندگی می کنند هر چند دیده می شود از طریق چشم و ذهن یک پسر است که به دور از یک مشترک کودک است. Azaro یک روح کودک یک abikuکه تقسیم وجود خود بین غرب آفریقا shanty town و روح جهان. با توجه به عشق Azaro برای خانواده از انسانهای او شده است اختصاص داده شده به ماندن با در حالی که برای او تصمیم می گیرد به باقی می ماند با این اقدام به عنوان یک پسر به پدر و مادر فقیر خود را. او نه فراموش و نه severs روابط خود را با روح جهان. این ارواح به طور مداوم نگه داشتن احضار Azaru برای بازگشت به عرصه هر چند او در برابر تمام تلاش خود را به فریب او را به عقب.

بن Okri که در لندن زندگی می کند هر چند او خود را صرف دوران کودکی و جوانی در نیجریه توضیح می دهد که: "همه ما یک آفریقا در [...] اما این آفریقا ساخته شده بیمار اقتصادی و سیاسی و مشکلات زیست محیطی از آفریقا خارج [قطع] از آفریقا از اسطوره ها و افسانه سرایی و بازیگوشی; آفریقای پارادوکس, ضرب المثل و تعجب; آفریقا از سحر و جادو و ایمان و صبر و استقامت; آفریقا از یک دانش عمیق از طبیعت راه و راز چرخه سرنوشت."5

در یوروبایی اساطیر که در آن Okri می یابد مقدار زیادی از الهام جنگل همراه با سحر و جادو و دیگر فوقالعاده تظاهرات. آن است که در آن ساکن ارواح. بزرگ یوروبایی نویسنده آموس Tutuola گفت: در زندگی من در خار از ارواح از سال 1954 در مورد یک پسر کوچک در جنگل از دست داده و از طریق تجارب خود را Tutuola کاوش جهان ساکنان توسط ارواح شیاطین و خدایان است. آستانه وجود میان بتن های قابل مشاهده و جوامع دیگر جهانساکن محل مرموز و بی حد و حصر ،

Famished جاده
می گیرد در یک unnamed کشور آفریقایی که در آن جهانی شدن و neocolonial بهره برداری در معرض شکنندگی محیط زیست طبیعی ما. Azaro می گوید داستان خود را در یک ساده و فریب آمیزی ساده به شیوه ای. این یک رویایی و شاعرانه داستان پر به لبه با کلامی از بی رحمانه, جذاب, عجیب و غریب, مناقصه و فقیر جامعه مورد آزار و اذیت توسط سیاستمداران فاسد, اراذل و اوباش, سود و انگل. احساسات منفجر شدن در خشونت و یا قلب و احساس همدلی در حالی که همه چیز را فرا گرفته است در فقر و ثابت مبارزه برای بقا است.

Famished جاده که ظاهرا توصیف غرب آفریقا جامعه با آغاز دهه 1960 پیش بینی آینده ای که در آن انسان آژانس نابود کردن طبیعت در یک irremediable شیوه ای. Azaro موقعیت بین بتن و جهان قابل مشاهده و اضمحلال نامرئی روح جهان آشکار در یک عجیب و تکراری راه است. داستان گاهی اوقات ممکن است به نظر می رسد به عنوان یک شعری سرود که باعث آن خواننده در چیزی شبیه به یک تفکر از ذهن است. چرخه تولد و مرگ و تولد دوباره از abiku Azaru و مستمر آستانه وجود بین دوران کودکی و جوانی به عنوان یک موجود آسمانی و درد و رنج انسان به نظر می رسد به تصویر کشیدن یک دولت دائمی مشکلات یک فرهنگ فقر مشخص شده توسط بی پایان تکرار و arrested development. به نظر می رسد به عنوان اگر نه بسیار اتفاق می افتد در این رمان است. در حالی که خواننده به آرامی لرزاند به رمان رویای عاشقانه جو s/او به زودی در می یابد که جامعه Okri توصیف واقعیت است که تحت خشونت تحولات – سیاسی, فرهنگی و از همه مهمتر محیط زیست. حوادث به نظر می رسد دایره هر چند آنها در واقع فزاینده نسبت به فاجعه است.

خاک و خشونت که مشخص زندگی در گتو که در آن Azaro صرف همیشگی دوران کودکی به تصویر کشیده شده به عنوان یک نتیجه از استعمار و neocolonial سیاست سوق دادن جامعه به سمت هرج و مرج و بی فکر شهرنشینی. جنگل نابود شده است و قطع. آن را به زودی متوقف می شود یک مکان از مقاومت در برابر بیگانه تجارت و تصحیح تفکر است. آن را دیگر نمی خواهد یک دامنه گیاهی قدرت و انرژی طبیعی مخالفت با حرص و طمع انسان و خشونت و inanity. Azaro صرف بیشتر وقت خود را سرگردان در اطراف در محله یهودی نشین, گاهی اوقات راه رفتن به جنگل های مجاور و یا نشستن در مادام Koto نوار در حالی که به طور مداوم تحمل شهادت به آرامی در حال تغییر مناظر; رقابت بین حزب فقیر و حزب غنیهر دو به همان اندازه دستکاری و به طور فزاینده ای از مردم ثروتمند که ترویج جنگل زدایی و یک ساختمان دیوانگی همراه است اما ثابت تخریب طبیعت است.

جنگل Azaros خانه دوم. او خواستار آن را "پر ازدحام بازار" است و swarming با تغییر شکل حیوانات هیولا و ارواح آنقدر متعدد است که آنها جهش به طور مداوم در حال تغییر ظاهر و صدای. حشرات و سوسمار و مار و ارواح و پرندگان در حال حرکت به shanty town برخی از آنها حامل پیام به Azaro دیگران به او حمله. او آگاه است که او در کل جهان می یابد خود را در یک وضعیت ناهنجاری. انسان بی رحمانه یورش بر طبیعت خواهد شد و در نهایت نابود کردن همه چیز. تعادل شکننده بین انسان و طبیعت است در حال حاضر برگشت ناپذیر ناراحت است. آینده را بیماری و بیگانگی: "به طور پیوسته در طول روز و ماه در راه بوده است گسترش. بوته بودند که سوخته چمن های بلند پاک کنده درخت بی خانمان. منطقه در حال تغییر بود [...] در این فاصله من می شنوید برای تلفن های موبایل از لایروبی از موتورهای از سازندگان جاده در جنگل clearers و کارگران شعار به عنوان آنها تیره و تار ماهیچه های خود را. هر روز در این منطقه به نظر می رسید متفاوت است. [...] جهان در حال تغییر بود و من در رفت و سرگردان به عنوان اگر همه چیز همیشه همان خواهد بود."6 Azaro پدر به او می گوید:"زودتر از شما فکر می کنم وجود خواهد داشت یک درخت ایستاده است. وجود خواهد داشت هیچ جنگل چپ در همه. و وجود خواهد داشت رنجور خانه همه جا. این است که در آن مردم فقیر زندگی می کنند [...] این است که در آن شما زندگی می کنند."7

این جایی است که همه ما زندگی می کنند. همه چیز به هم پیوسته است; سرنوشت فقیر نیز سرنوشت ثروتمند. آنچه ما انجام می دهند به طبیعت است در حال حاضر موثر بر همه ما گرمایش جهانی یکی نتیجه شیوع دیگر. تنها راه برای متوقف کردن این قانون در اتحاد – آینده ما بستگی به آن دارد; به خصوص که ما فرزندان و نوه ها و همه نسل ها در زیر آنها را.

آینده تلخ به تصویر کشیده شده در Famished جاده در حال حاضر در اینجا. برای یک مدت طولانی ما شناخته شده است که ناهنجاری های ایجاد شده توسط انسان ایجاد بلایای طبیعی – inundations, مخفف کلمه تری نیتروتولوئن و شیوع هنوز ما باقی می ماند و آمادگی برای دیدار با عواقب. چه اتفاقی می افتد اگر COVID-19 بازدید مردم فقیر زندگی در مگا شهرستانها در نیمکره جنوبی به نقل مانند کینشاسا یا سن پائولو با 22 میلیون نفر جمعیت داکا (20 میلیون) بمبئی (18 میلیون) لاگوس (14 میلیون نفر) جاکارتا و مانیل با 11 میلیون ؟

پس از بن Okri خود نوشت رمان بیشتر نیجریه جنگل ناپدید شده اند. در سال گذشته نیجریه حفاظت از پایه (NCF) گزارش داد که نیجریه دهکدهای از دست داد 96 درصد از آن پوشش جنگلی و جنگل زدایی نرخ هشدار دهنده در یک 11 درصد در سال است.8 هزار نفر از گونه های جانوری زیستگاه خود را از دست داده اند. این اتفاق می افتد در سراسر جهان برای مثال اندونزی از سال 2001 از دست داده و 37 درصد از آن را جنگل های بارانی, در حالی که برزیل از دست داد 45 درصد است.9 گسترش شیوع ممکن است تنها نشانه ای از مشکلات که ممکن است در فروشگاه برای همه ما اگر ما همچنان با ما overexploitation از منابع طبیعی است.

1 اسنودن فرانک (2019) شیوع و جامعه: از مرگ تا به امروز. New Haven, CT: Yale University Press.
2 https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/ebola-virus-disease
3 https://www.bbc.com/news/health-30632453
4 Okri بن (2016) Famished جاده: 25th Anniversary Edition. لندن: گفتگوی p. 3.
5 Okri بن (2011) یک بار برای رویاهای جدید. لندن: سوار ص 134-135.
6 Okri (2016), p. 122.
7 Ibid, p. 42.
8 https://economicconfidential.com/2019/03/challenge-of-deforestation-nigeria/
9 https://news.mongabay.com/by/ongabay-com/

Jan Lundius دارای مدرک دکترا. در تاریخ دین از دانشگاه لوند و به عنوان یک متخصص توسعه محقق و مشاور در SIDA, یونسکو, FAO و دیگر سازمان های بین المللی.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب