چگونه یک اقیانوس جهانی پیمان می تواند حفاظت از تنوع زیستی در دریاهای آزاد

تنوع زیستی, محیط زیست, سرفصل تنوع زیستی یک کرجی در Johnstone, تنگه, BC, Canada. فعالیت های انسانی مانند آلود

توسط AKHSHIJNEWS در 19 خرداد 1399
تنوع زیستی, محیط زیست, سرفصل

تنوع زیستی

یک کرجی در Johnstone, تنگه, BC, Canada. فعالیت های انسانی مانند آلودگی و صید بی رویه معدن geo-مهندسی و تغییرات آب و هوایی ساخته شده اند یک توافق بین المللی برای حفاظت از دریاها بالا مهم تر از همیشه. اعتبار: Winky/cc by 2.0

Jun 8 سال 2020 (IPS) - Oceans پوشش 70 درصد از سطح زمین است. اما از آنجا که بسیاری از ما صرف بیشتر از زندگی ما در روی زمین 362 میلیون کیلومتر مربع از آبی کردن وجود ندارد همیشه از ذهن است.

در حالی که قریب به اتفاق اقیانوس خالی نیست. آنها پرتکاپو با زندگی و متصل به جامعه از طریق تاریخ و فرهنگ حمل و نقل و فعالیت های اقتصادی, جغرافیای سیاسی و تفریح و سرگرمی.

اما اقیانوس ها — همراه با coastal مردم و دریایی گونه های آسیب پذیر هستند و خوب اقیانوس حکومت بسیار مهم است برای محافظت از این وسعت از آلودگی و صید بی رویه و تغییر آب و هوا به نام فقط برخی از تهدیدات.

قوانین موسسات و مقررات در محل اقیانوس ها چند لایه چهل تکه و همیشه یک کار در حال پیشرفت است.

میراث مشترک بشریت

برخی از توصیف اقیانوس ها به عنوان "میراث مشترک بشریت است." به این ترتیب سازمان ملل متحد نقش مهمی در اقیانوس حکومت و سازمان ملل متحد کنوانسیون حقوق دریاها (UNCLOS) یک کلید توافق بین المللی. توافق کمک های مالی ساحلی و جزیره متحده اقتدار بیش از ردیف هایی از اقیانوس گسترش 200 مایل دریایی (360 کیلومتر) از ساحل. این نام منحصر به فرد مناطق اقتصادی (EEZ).

EEZs هستند و فضاهای داخلی. کشورهای ضریح قانون و تفویض اختیارات به سازمان های دولتی که منجر نظارت بر مدیریت و اجرای قانون در این مناطق.

بومی نیز ادعا قضایی اقتدار و ساحلی مردمان نگه داشتن بینش انتقادی در مورد ساحلی و اکوسیستم های دریایی. حکومت بهبود یافته است که سازمان های دولتی به اشتراک گذاری قدرت و همکاری.

برای مثال در طول Newfoundland cod سقوط inshore ماهیگیران محلی بود دانش زیست محیطی در مورد تغییر cod سهام پویایی است که ممکن است کمک به جلوگیری از فاجعه است.

یک لاک پشت شنا در یک منطقه حفاظت شده دریایی. اعتبار: امور خارجه و مشترک المنافع

مناطق فراتر از صلاحیت ملی

گسترده بخشی از اقیانوس نهفته است فراتر از EEZs: 64 درصد توسط منطقه و 95 درصد حجم. این مناطق اغلب به عنوان مراجعه کننده به دریاهای آزاد است. دریاهای آزاد هستند مهم برای تجارت بین المللی ماهیگیری در ناوگان زیراب مخابراتی کابل هستند و از منافع تجاری برای شرکت های استخراج معدن. دریاهای آزاد نیز میزبان یک آرایه وسیعی از اکوسیستم و گونه. بسیاری از این understudied و یا در دسترس نباشد نشده.

سازمان ملل متحد موافقت نامه شناسایی دریاهای آزاد با استفاده از یک اصطلاح فنی "در مناطق فراتر از صلاحیت ملی" است که اشاره به ستون آب. کف دریا شناسایی شده است به طور جداگانه و به نام "منطقه است." UNCLOS و قطعات دیگر از قوانین بین المللی تنظیم فعالیت در این فضا و مسئول تضمین این که هیچ کشور و یا شرکت غالب یا مزایای ناعادلانه.

دیگر چند جانبه بخش-بر اساس ترتیبات مدیریت به خصوص مجتمع منابع. برای مثال منطقه ای مدیریت شیلات سازمان را ملت با هم به همکاری در نظارت و مدیریت ذخایر ماهی مانند ماهی تن است که دارای محدوده و عبور از چند مرز.

تنوع زیستی حکومت شکاف

در حال حاضر قوانین بین المللی نیست معنی داری آدرس نظارت بر تنوع زیستی و حفاظت در دریاهای آزاد است. این "تنوع زیستی حکومت شکاف" شده است از نگرانی برای دو دهه گذشته.

بدون اتصال ساز تحت قوانین بین المللی کشور موظف به همکاری در توسعه و اجرای اقدامات حفاظتی در دریاهای آزاد است. علاوه بر نظارت بر اثرات فعالیت های مختلف اقتصادی مانند ماهیگیری و معدن در تنوع زیستی است تدریجی و ناکافی است. گونه های دریایی و یا حتی کل اکوسیستم می تواند از دست رفته قبل از ما تا به حال فرصتی برای شناسایی و درک آنها.

در دسامبر. 24, 2017 مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای به تشکیل چند سال روند به منظور توسعه یک معاهده "حفاظت و استفاده پایدار از دریایی تنوع زیستی از مناطق فراتر از صلاحیت ملی."

سه تا از برنامه ریزی مذاکره جلسات در نظر گرفته شده در حالی که چهارمین و آخرین, یک, برنامه ریزی شده برای ماه مارس سال 2020 به تعویق افتاد به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس. برخی از پیشرفت های ساخته شده است. قابل توجه پیش نویس پیمان آدرس چهار حوزه کلیدی: منابع ژنتیکی دریایی; منطقه مبتنی بر ابزارهای مدیریت از جمله مناطق حفاظت شده دریایی; ارزیابی اثرات زیست محیطی و ظرفیت سازی و انتقال دریایی فن آوری است.

در عین حال بسیاری از اختلافات باقی مانده است.

برای مثال کشورهای واگرا در حدی که حکومت باید اولویت بندی اصل از اقیانوس ها به عنوان "میراث مشترک بشریت است." بسیار عملگرا سوالات زمینه ساز این تنش: باید دریایی ژنتیکی توالی توان تجاری? اگر چنین است, چگونه این کار و آن را ممکن است برای توافق بر سر یک راه برای به اشتراک گذاشتن منافع نسبتا ؟ این مهم هستند و چگونه به آنها خطاب تعیین خواهد کرد اگر مداوم نابرابری بین جهانی در شمال و جنوب جهان در حال کاهش یا تشدید.

چالش دیگر مربوط به مناطق حفاظت شده دریایی (MPAs) به خصوص چگونه آنها را تعریف و اجرا شده است. چه سطح از حفاظت مورد نیاز برای یک منطقه به دفعات مشاهده شده به عنوان یک MPA? چقدر باید این پیمان قبلا تعیین فرآیندهای مورد استفاده برای ایجاد جدید MPAs و چگونه خواهد MPA قوانین اجرا شود?

اعتبار: کریستوفر پلا/IPS

COVID-19: مذاکرات برش شناور?

به تعویق انداختن دور نهایی مذاکرات قطع دریاهای آزاد تنوع زیستی مذاکرات شناور? یک پژوهش اروپایی تیم نقشه برداری شرکت کنندگان و کارشناسان را به یاد چه تاثیر اختلال ممکن است داشته باشد. اما بعید است که این پیمان را به طور کامل سقوط توسط ایستگاه فرعی. نمایندگان و مذاکره کنندگان به خوبی ممکن است در ادامه به صورت غیررسمی بحث در مورد گزینه ها با یکدیگر و تصحیح موقعیت با یک چشم و در جهت رسیدن به اجماع در هنگام تغییر زمان ممکن است.

یک تصویب پیمان پوشش تنوع زیستی در دریاها بالا خواهد بود هیجان انگیز لایه برای اضافه کردن به اقیانوس حکومت آمیخته است.

اما نمایندگان و مذاکره کنندگان همیشه به سازش در مذاکرات و اختلافات اغلب باقی بماند پس از این پیمان امضا شده است. پیاده سازی را می توان به عنوان چالش و ستیز به عنوان مذاکره خود را. مختلف ابعاد انسانی و چالش های اقتصادی را نیز در ادامه به توجه نیاز, از جمله قاچاق انسان منحرف ماهیگیری یارانه ها و جمعی ما مسئولیت به جزیره کوچک متحده است که ممکن است مستغرق به عنوان سطح دریا افزایش یابد.

این چالش ها نقطه به نقطه دیگر مجامع بین المللی — سازمان تجارت جهانی سازمان بین المللی کار و کنوانسیون سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی و خدمت به ما یادآوری از راه های بی شمار است که همه ما متصل و توسط اقیانوس ها.

The Conversation

جنیفر نقره دانشیار گروه جغرافیا و محیط زیست و ژئوماتیک, دانشگاه Guelph; Leslie اکتون استادیار دانشگاه جنوب می سی سی پی; Lisa Campbell, استاد امور دریایی و سیاست دانشگاه دوکو Noella خاکستری دانشیار جغرافیا دانشگاه Guelph

این مقاله چاپ از مکالمه تحت Creative Commons. خواندن این مقاله.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن