چگونه جنگل زدایی کمک می کند تا ویروس مرگبار پرش از حیوانات به انسان

محیط زیست, جهانی, عناوین سلامت سلامت در مقیاس کوچک بریده بریده و سوزاندن کشاورزی یکی از جنگل زدایی مشکلات در

توسط AKHSHIJNEWS در 6 تیر 1399
محیط زیست, جهانی, عناوین سلامت

سلامت

The coronavirus pandemic, suspected of originating in bats and pangolins, has brought the risk of viruses that jump from wildlife to humans into stark focus. These leaps often happen at the edges of the world’s tropical forests, where deforestation is increasingly bringing people into contact with animals’ natural habitats

در مقیاس کوچک بریده بریده و سوزاندن کشاورزی یکی از جنگل زدایی مشکلات در برزیل جنگل های آمازون. اعتبار: ماریو Osava/IPS

Jun 26 سال 2020 (IPS) - coronavirus همه گیر مشکوک به منشاء آن در خفاش ها و pangolins آورده خطر ویروس ها است که پرش از حیات وحش به انسان به استارک تمرکز.

این جهش ها اغلب اتفاق می افتد در لبه جهان جنگل های استوایی که در آن جنگل زدایی به طور فزاینده ای آوردن مردم به تماس با حیوانات در زیستگاه طبیعی. تب زرد, مالاریا, ونزوئلا, equine encephalitis, ابولا – همه این عوامل بیماری زا ریخته اند بیش از گونه ای به گونه دیگر در حاشیه جنگل.

پزشکان و زیست شناسان متخصص در بیماری های عفونی ما را مطالعه کرده اند و دیگر این زئونوزها به عنوان آنها در آفریقا و آسیا و آمریکا. ما در بر داشت که جنگل زدایی شده است یک موضوع مشترک است.

بیش از نیمی از جهان گرمسیری جنگل زدایی رانده است چهار کالا: گوشت و سویا و روغن پالم و محصولات چوبی. آنها را جایگزین قدیمی زیستی جنگل های استوایی با monocrop مزارع و مراتع
بیش از نیمی از جهان گرمسیری جنگل زدایی رانده است چهار کالا: گوشت و سویا و روغن پالم و محصولات چوبی. آنها را جایگزین قدیمی زیستی جنگل های استوایی با monocrop مزارع و مراتع. به عنوان جنگل تخریب تدریجی, حیوانات, هنوز هم زندگی در قطعات جدا شده از پوشش گیاهی طبیعی مبارزه وجود داشته باشد. زمانی که بشر شهرک دست درازی در این جنگل انسان و حیات وحش تماس را افزایش می دهد و فرصت طلب حیوانات نیز ممکن است مهاجرت در.

در نتیجه گسترش بیماری را نشان می دهد ارتباط زیستگاه طبیعی حیوانات است که ساکن در درون آن و انسان است.

تب زرد: میمون انسان و گرسنه پشه

تب زرد یک عفونت ویروسی منتقله توسط پشه معروف متوقف پیشرفت در کانال پاناما در 1900s و به شکل تاریخ از سواحل اقیانوس اطلس در شهرستانها از فیلادلفیا به ریو دو ژانیرو. اگر چه واکسن تب زرد موجود بوده است از سال 1930 این بیماری همچنان به پریشان از 200 ، 000 نفر در سال یک سوم از آنها می میرند عمدتا در غرب آفریقا است.

این ویروس است که باعث می شود آن را در زندگی پستانداران و توسط پشه است که تمایل به ساکن در سایبان که این پستانداران زندگی می کنند.

در اوایل 1990s, یک تب زرد شیوع گزارش شده برای اولین بار در خرید vpn خرید وی پی ولی در کنیا که در آن جنگل زدایی به حال تکه تکه جنگل. بین سال 2016 و 2018, آمریکای جنوبی شاهد آن بیشترین تعداد از تب زرد از موارد در دهه های و در نتیجه در حدود 2000 موارد و صدها نفر از مرگ و میر. تاثیر شدید بود در بسیار آسیب پذیر اطلس جنگل های برزیل – یک کانون تنوع زیستی که منقبض شده است به 7 درصد اصلی آن پوشش جنگل.
کاهش زیستگاه نشان داده شده است به تمرکز میمون زوزه کش – یکی از اصلی آمریکای جنوبی تب زرد میزبان. یک مطالعه در پستانداران تراکم در کنیا بیشتر نشان داد که جنگل تکه تکه شدن باعث تراکم بیشتر از پستانداران است که به نوبه خود منجر به پاتوژن شايع تر تبدیل شدن.

جنگل زدایی منجر به تکه های از جنگل است که هر دو متمرکز پستانداران میزبان و مورد علاقه پشه ها است که می تواند در انتقال این ویروس به انسان است.

مالاریا: انسان نیز می تواند آلوده حیات وحش

فقط به عنوان حیات وحش پاتوژن می تواند پرش به انسان ، انسان می تواند عبور-آلوده حیات وحش است.

مالاريا فالسيپاروم کشته شدن صدها هزار نفر از مردم سالانه به خصوص در آفریقا است. اما در اقیانوس اطلس جنگل های استوایی برزیل ما نیز یافت می شود شگفت انگیزی بالا نرخ پلاسموديوم فالسيپاروم (به انگل مالاریا مسئول شدید مالاریا) گردش در غیاب انسان است. که افزایش این احتمال که این انگل ممکن است آلوده کردن جهان جدید میمون. در جای دیگر در آمازون میمون گونه تبدیل شده اند به طور طبیعی آلوده. در هر دو مورد جنگل زدایی می تواند تسهیل عبور-عفونت است.

ما و دیگر دانشمندان گسترده مستند انجمن بین جنگل زدایی و مالاریا در آمازون نشان میدهد که چگونه مالاریا-حمل پشه و انسان مالاریا موارد به شدت مرتبط هستند به deforested زیستگاه.

نوع دیگری از مالاریا پلاسموديوم knowlesiشناخته شده به گردش در میان میمون ها تبدیل به یک نگرانی برای سلامتی انسان بیش از یک دهه پیش در جنوب شرقی آسیا. مطالعات متعددی نشان داده اند که مناطق حفظ نرخ های بالاتر از از بین رفتن جنگل ها نیز نرخ های بالاتر از عفونت انسان و پشه ناقل و میمون میزبان انجامید طیف گسترده ای از زیستگاه از جمله آشفته جنگل.

ونزوئلا equine encephalitis: جوندگان حرکت در

ونزوئلا equine encephalitis یکی دیگر از پشه-borne virus است که تخمین زده می شود ده ها تا صدها نفر از هزاران نفر از انسان ها به توسعه تب و بیماری در هر سال است. عفونت های شدید می تواند منجر به ورم مغز و حتی مرگ شود.

در دارین استان پاناما ما در بر داشت که دو جوندگان گونه تا به حال در خصوص نرخ بالای عفونت با ونزوئلا equine encephalitis ویروس منجر به گمان است که این گونه ممکن است میزبان حیات وحش.

یکی از گونه های طعمه را موش خاردار نیز دخیل دانسته شده است در مطالعات دیگر. دیگر کوتاه دم عصا ماوس نیز درگیر در انتقال انسان و دام بیماری هایی مانند hantavirus و احتمالا blogs moda & belleza ویروس اورژانس آنسفالیت ویروس.

در حالی که طعمه را موش خاردار است که به طور گسترده ای موجود در جنگل های استوایی در آمریکا آن را به آسانی به اشغال مجدد و جنگل قطعات. کوتاه دم عصا ماوس ترجیح زیستگاه در لبه جنگل و مجاور گاو در مراتع.

به عنوان جنگل زدایی در این منطقه پیشرفت این دو جوندگان را اشغال جنگل قطعات گاو مراتع و رشد مجدد آن مطرح می شود که زمینه های دروغ آیش. پشه همچنین اشغال این مناطق و می تواند این ویروس به انسان و دام است.

ابولا: بیماری در جنگل لبه

Vector-borne diseases نه تنها زئونوزها حساس به جنگل زدایی. ابولا برای اولین بار شرح داده شده در سال 1976 اما شیوع بیماری تبدیل شده اند بیشتر شایع است. این 2014-2016 شیوع کشته شدن بیش از 11000 نفر در غرب آفریقا و جلب توجه به بیماری هایی که از حیات وحش به انسان است.

طبیعی چرخه انتقال ویروس ابولا همچنان دشوار است. خفاش ها دخیل شده اند با امکان اضافی در زمین-خانه حیوانات حفظ "سکوت" انتقال بین انسان شیوع است.

در حالی که ماهیت دقیق انتقال شناخته نشده است مطالعات نشان داده اند که جنگل زدایی و جنگل تکه تکه شدند و در ارتباط با شیوع بیماری بین سال های 2004 تا 2014. احتمالا علاوه بر تمرکز ابولا حیات وحش میزبان تکه تکه شدن ممکن است به عنوان یک کریدور برای پاتوژن-حمل حیوانات به گسترش این ویروس بیش از مناطق بزرگ و آن را ممکن است افزایش تماس انسان با این حیوانات در امتداد لبه جنگل.

آنچه در مورد کوروناویروس?

در حالی که منشاء SARS-CoV-2 شیوع نشده است ثابت و ژنتیکی مشابه ویروس شناسایی شده است متوسط خفاش نعل اسبی و Sunda pangolins.

طیف وسیعی از Sunda pangolin – که به شدت در معرض خطر – همپوشانی با متوسط خفاش نعل اسب در جنگل های جنوب شرقی آسیا که در آن زندگی در یک درخت چالهها. به عنوان زیستگاه جنگل کاهش می pangolins نیز تجربه افزایش تراکم و حساسيت به عوامل بیماری زا?

در واقع در شهری جنگل قطعات در مالزی, Sunda pangolin شناسایی شد حتی اگر به طور کلی تنوع پستانداران بسیار کمتر از یک مقایسه دستگاه های به هم پیوسته ، این نشان می دهد که این حیوان قادر است باقی بماند در تکه تکه جنگل که در آن می تواند افزایش تماس با انسان و یا حیوانات دیگر که بندر می تواند به طور بالقوه زئونوز ویروس ها مانند خفاش ها. این Sunda pangolin است و آب برای آن گوشت و پوست و فلس و وارداتی به طور غیرقانونی از مالزی و ویتنام به چین است. یک مرطوب بازار در ووهان به فروش می رساند که چنین حیوانات شده است مشکوک به عنوان یک منبع از زمان همه گیر.

جلوگیری از زئونوز سرريز

هنوز هم وجود دارد بسیاری است که ما در مورد نمی دانم چگونه ویروس پرش از حیات وحش به انسان و آنچه ممکن است درایو است که تماس با.

جنگل قطعات مرتبط و مناظر طبیعی شامل جنگل لبه زمین های کشاورزی و مراتع بوده است, تکرار تم گرمسیری در زئونوزها. در حالی که بسیاری از گونه های ناپدید می شوند به عنوان جنگل را پاک دیگران شده اند قادر به وفق دهند. کسانی که انطباق ممکن است بیشتر متمرکز افزایش میزان عفونت.

با توجه به شواهد روشن است که انسان نیاز به تعادل تولید مواد غذایی در جنگل کالا و دیگر محصولات با حفاظت از جنگل های استوایی. حفاظت از حیات وحش ممکن است خود را نگه دارید پاتوژن در بررسی جلوگیری از زئونوز سرريز و در نهایت با بهره گیری انسان, بیش از حد.

The Conversation

امی Y. Vittor استادیار پزشکی دانشگاه فلوریدا; گابریل Zorello لاپورتا استاد زیست شناسی و بیماری های عفونی Faculdade de Medicina انجام ABCو ماریا Anice Mureb Sallum استاد اپیدمیولوژی, Universidade de São Paulo

این مقاله چاپ از مکالمه تحت Creative Commons. خواندن این مقاله.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن