چگونه برخی از اقیانوس آرام زنان در پاسخ به تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی

آسیا-اقیانوس آرام توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, عناوین شرایط اضطراری انسانی فقر & SDGs, Terra

توسط AKHSHIJNEWS در 2 اردیبهشت 1399
آسیا-اقیانوس آرام توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, عناوین شرایط اضطراری انسانی فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

جنسیت

زنان در جنوب اقیانوس آرام در کشور جزیره ای وانواتو در برخورد با شش بحران در حال حاضر – COVID 19, خشکسالی, کمبود آب آشامیدنی و خاکستر آتشفشانی باران اسیدی و گاز گوگرد به عنوان متعددی وجود دارد که آتشفشان فعال در این جزیره است. اما جهانی حقوق زنان سازمان در حال همکاری با ائتلاف در حمایت از زنان محلی.

ActionAid وانواتو انجام COVID 19 آگاهی و TC هارولد هشدار دهنده آمادگی برای جزیره نشینان. طوفان TC هارولد محصل در اقیانوس آرام جنوبی کشور جزیره ای در این ماه. حسن نیت ارائه میدهد: ActionAid وانواتو

سیدنی Apr 20 سال 2020 (IPS) - نشسته در بالای یک درخت انجیر هندی شعبه فیونا Robyn تا به حال یک تلفن همراه را محکم در آغوش گرفت و در مشت او مطرح شده بالا به دریافت یک سیگنال. او بی صبرانه منتظر اس ام اس هشدار آب و هوا از زنان Wetem Weta (زنان سازمان دیده بان آب و هوا (WWW)) hub در پورت ویلا به عنوان طوفان TC هارولد خروشان به سمت جمهوری وانواتو در جنوب اقیانوس آرام در آوریل. 5.

زودتر به حال او دریافت پیام رابین یک WWW رهبر در Eton در ساحل شرقی Efate در جزیره وانواتو بلافاصله چرخش به عمل است. او شروع به بسیج دیگر زنان و جوانان برای کمک به بیوه جسمی به چالش کشیده و افراد مسن امن خود را در پشت بام فروشگاه مواد غذایی و آب تمیز و امن و اسناد در هوا تنگ, ظروف و حرکت آن در نا امن خانه به مدرسه محلی در خدمت به عنوان یک تخلیه مرکز.

زمانی که بلایای طبیعی اعتصاب زنان هستند اولین پاسخ برای خانواده ها و جوامع است. WWW برنامه است که به زنان در مناطق دور افتاده دسترسی مناسب به اطلاعات به موقع و ساختمان خود را از ظرفیت و اعتماد به نفس برای برقراری ارتباط پیچیده علمی آب و هوا و آب و هوا اطلاعات از هواشناسی بخش ساده "فاجعه آماده" هشدار برای آماده شدن برای طوفان, سیل خشکسالی و فوران های آتشفشانی.

"زنان در جامعه هستند مصرف سرب در حوادث اضطراری و بحران انسانی شرایط. شوهران ما شروع به اذعان این تحول" رابین گفت: IPS. او یکی از حدود 60 WWW رهبران سن بین 18 و 33 سال است که در حال کار در خط مقدم در Erromango و Tanna سلیمان در شفا استان و در Efate جزیره در Tafea استان وانواتو است که به رسمیت شناخته شده به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشورها به اثرات تغییر آب و هوا و بلایای طبیعی در جهان است.

در 2015, طوفان پم به حال به طور جدی آسیب معیشت بیش از 40000 خانوار و منجر به خسارت های اقتصادی حسابداری 64 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور. این ماه TC هارولد محصل در رده 5 باعث مقیاس گسترده و آسیب به زیرساخت ها و سبزیجات و مواد غذایی باغ ها.

جهانی حقوق زنان سازمان ActionAid است همکاری با تغییر قدرت ائتلاف (StPC) یک اتحاد منطقه ای از 13 زنان-رهبری در سازمان های جامعه مدنی از شش اقیانوس آرام فروم کشورهای عضو WWW زنان من توک توک Tugeta (WITTT) ائتلافی از زنان رهبر گروه و فاجعه ملی مدیریت سیستم در حمایت از زنان محلی از طریق آموزش شبکه سازی و تحقیق برای اطمینان از حقوق زنان و نیازهای خطاب در تغییر آب و هوا و فاجعه انسانی پاسخ.

"برخی از زنان ما در حال برخورد با شش بحران در حال حاضر – COVID 19, خشکسالی, کمبود آب آشامیدنی و خاکستر آتشفشانی باران اسیدی و گاز گوگرد به عنوان ما چندین آتشفشان فعال" ActionAid وانواتو کشور, برنامه, مدیر, فلور Vano گفت: IPS از WWW hub در پایتخت این کشور بندر ویلا.

توپی یک پیام بانک که در آن اطلاعات دریافت شده از اداره هواشناسی و زنان رهبران ذخیره شده و به اشتراک گذاشته.

"این است که یک ارتباط دو طرفه فرایند است که زنان را قادر می سازد به تبدیل شدن به رهبران در فاجعه برنامه ریزی و سازگاری. برای مثال زنان رهبران خواهد شد پیام توپی که طوفان نزدیک است و ما لازم نیست که تامین آب است. ما رله این اطلاعات به وزارت آب به طوری که آنها می تواند کمک به جامعه.

"زنان خواهد شد پیام در مورد محصولات آسیب دیده توسط یک آفت. ما با انتقال این اطلاعات به وزارت کشاورزی که به نوبه خود به ما اطلاع آنچه که جامعه نیاز به انجام و یا آنها را ارسال مقامات در زمین برای اطمینان از امنیت غذایی" Vano گفت.

پیام سرویس ترکیبی از اس ام اس و فرد برای مناطق دور افتاده رسیده 77,000 مردم و یا نزدیک به یک چهارم از وانواتو جمعیت.

"هر یک از زن رهبر به نظر می رسد پس از سه به چهار روستا و در هر روستا را زنان تشکیل خود را خواهر محافل. ارتباط آنها هشدار آب و هوا در زبان محلی بنابراین زنان می توانند درک و اقدام لازم. برای مثال اگر یک باد نیروی باد هشدار, ما توضیح دهد که این سطح از سرعت به معنی آن می تواند حرکت یک پشت بام کاهگلی خانه و یا اگر وجود دارد یک انبه یا درخت نارگیل در نزدیکی خانه وجود دارد احتمال بالا از آن سقوط و آسیب رساندن به خانه" Vano اضافه شده است.

زمانی که بلایای طبیعی اعتصاب زنان هستند اولین پاسخ برای خانواده ها و جوامع است. ActionAid وانواتو انجام COVID 19 آگاهی و TC هارولد هشدار دهنده آمادگی برای جزیره نشینان. حسن نیت ارائه میدهد: ActionAid وانواتو

WWW, است که شناخته شده به عنوان جنس بهترین عمل جهانی هواشناسی سازمان است اینتر-قابل علاج و درمان اطلاعات و سیستم های ارتباطی است که اقتباس شده بود وانواتو توسط شارون Bhagwan-رول ویژگی های مشاور StPC بر اساس فیجی زنان سازمان دیده بان آب و هوا. Bhagwan-رول توسعه سیستم و برای زنان روستایی به طوری که آنها می تواند دسترسی به اطلاعات هواشناسی به منظور افزایش آمادگی و خود را از کانال های ارتباطی برای به اشتراک گذاشتن گزارش برای اطمینان از محلی و ملی در واکنش به این فاجعه است فراگیر و پاسخگو به زنان در همه تنوع.

StPC بر تقویت جمعی قدرت نفوذ و رهبری اقیانوس آرام زنان در پاسخ به بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی. این نشان می دهد که چگونه اطلاعات بومی و محلی می شود نه تنها ملی بلکه منطقه ای و آن را به زنان این فرصت را به شرکت در همايش ها و مجامع بین المللی و تاثیر دستور کار در, آمادگی و انطباق تغییرات آب و هوایی.

"جدید در اقیانوس آرام زنان جوان در پاسخ به تغییرات آب و هوایی برنامه های پشتیبانی شده توسط استرالیا و اقیانوسیه آب و هوا همکاریکه ما در حال نورد از مدت کوتاهی درگیر شدن با زنان جوان و به دنبال اسطوره زدائی آب و هوا علم و اطلاعات در راه است که آن را نه تنها افزایش آمادگی, برنامه, بلکه چگونه اطلاعات از هواشناسی/آب و هوا می تواند مورد استفاده قرار گیرد به منظور بهبود برنامه ریزی از برنامه سلامت امنیت غذایی و رهبری زنان در امرار معاش طرح های اقتصادی ارائه جایگزین" Bhagwan-رول گفت: IPS.

"آن را ساخت ظرفیت زنان جوان در حالی که استفاده سنتی و دانش بومی زنان و ازدواج با آن با علم به استفاده از آب و هوا خدمات اطلاعات زیادی بهتر است. در اقیانوس آرام جزیره کشورهای سنتی ایجاد کرد و توسعه و برنامه ریزی کمیته تمایل به رهبری مردان است. از طریق همکاری StPC زنان رهبران در حال یادگیری چگونه به تعامل با رهبران سنتی و رهبران مذهبی چون کلیسا ما جامعه بسیار قوی" Bhagwan-رول اضافه شده است.

وانواتو مانند بسیاری از کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام به جز تونگا و پالائو است تصویب کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW) اما نابرابری های جنسیتی وجود داشته باشد.

"در بسیاری از کشورها در جنوب جهانی زنان در خط اول جبهه جهانی آب و هوا اضطراری است. این مهم است به مشارکت زنان در تصمیم گیری در آب و هوا. حمایت از زنان را به موقعیت های رهبری در شرایط اضطراری نه تنها تضمین می کند که زنان نیازهای فوری خطاب آن را نیز دارای ماندگاری تاثیر مثبت بر برابری جنسیتی به ویژه در کشورهایی مانند افغانستان که در آن زنان بدون صدا در ملی مجلس می گوید:" کارول Angir, ActionAid استرالیا برنامه مدیریت برای حقوق زنان و شرایط اضطراری.

اعضای 2018 و 2019 G7 برابری جنسیتی مشورتی شوراهااز جمله زنان و تحویلیک سازمان بین المللی طرفدار در سراسر جهان برای برابری جنسیتی و سلامت و حقوق زنان و دختران هستند به فوریت خواستار G7 کشورهای عضو را به حساب جنسیتی ابعاد COVID-19 بحران و جلوگیری از بدتر شدن برابری جنسیتی و حقوق زنان در سراسر جهان.

در نامه آنها اصرار دولت به ویژه اقدامات برای حمایت از بهداشت و درمان و اجتماعی کارگران اضافی ایجاد سرپناه اضطراری فضاهای اطمینان از حذف فوری از معتادان از خانه نگه دارید تمام دختران درگیر در یادگیری تضمین دسترسی به بهداشت جنسی و باروری, خدمات و ارائه رایگان قاعدگی و مدرن پیشگیری از بارداری محصولات برای دختران و زنان است.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن